/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Pris stigninger på mobil takster
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 15-01-11 20:16

Der findes en mærkelig lovgivning der gør at hvis et tele selskab
beslutter sig for at hæve (eller sænke prisen) så skal de bare skrive
det i en avis jeg tror faktisk det er nok med f.eks Bornholms tidene (om
den eksistere endnu) men ellers så skal man ikke oplyse forbrugeren og
hvis de ikke lige holder den pågældende avis så for informationen når
regningen kommer - f.eks steg sms er på et tidspunkt fra 25 øre til 5 kr
.. umiddelbart virker det sindsygt at man ikke i det mindste skal tage
kontakt til kunden - men sådan er det - er der et eller andet geni der
ved hvordan det er formuleret i loven ?

Venligst
BMM

 
 
Ukendt (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-01-11 21:16

Bo M. Mogensen wrote:
> Der findes en mærkelig lovgivning der gør at hvis et tele selskab
> beslutter sig for at hæve (eller sænke prisen) så skal de bare skrive
> det i en avis jeg tror faktisk det er nok med f.eks Bornholms tidene
> (om den eksistere endnu) men ellers så skal man ikke oplyse
> forbrugeren og hvis de ikke lige holder den pågældende avis så for
> informationen når regningen kommer - f.eks steg sms er på et
> tidspunkt fra 25 øre til 5 kr . umiddelbart virker det sindsygt at
> man ikke i det mindste skal tage kontakt til kunden - men sådan er
> det - er der et eller andet geni der ved hvordan det er formuleret i
> loven ?

mobilministeren



alexbo (16-01-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-01-11 10:49



"Bo M. Mogensen" skrev

> Der findes en mærkelig lovgivning der gør at hvis et tele selskab
> beslutter sig for at hæve (eller sænke prisen) så skal de bare skrive
> det i en avis
- men sådan er det -

Næh det er det faktisk ikke, så hvor det står kan jeg ikke hjælpe dig med.

Jeg kan foreslå markedføringsloven men den siger nærmest det modsatte af
hvad du mener at vide.

§ 15. Såfremt størrelsen eller opkrævningen af et gebyr, jf. § 13, stk. 5,
der ikke er reguleret ved lov, i et løbende kontraktforhold kan ændres til
ugunst for forbrugeren, skal betingelserne herfor være klart fremhævet i
kontrakten.
Stk. 2. Ændring af gebyrer eller opkrævning af nye gebyrer i et løbende
kontraktforhold skal altid varsles med en rimelig frist, inden de får
virkning for forbrugeren.
Stk. 3. Er gebyrændringen væsentlig, eller opkræves et nyt gebyr, skal
varslingen ske til forbrugeren ved individuel kommunikation, inden ændringen
får virkning. Såfremt forbrugeren har ret til at opsige aftalen, skal dette
fremgå af varslingen, samt under hvilke betingelser forbrugeren kan opsige
aftalen.

mvh
Alex Christensen


Bo M. Mogensen (19-01-2011)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 19-01-11 19:18

Den 16-01-2011 10:49, alexbo skrev:

Du er Genial Alex igen og igen tak
>
> Næh det er det faktisk ikke, så hvor det står kan jeg ikke hjælpe dig
> med.
Det har de sagt ved 2 tele selskaber efter jeg ringede ind i forbindelse
med en prisstigning
det var specielt da sms ud ad dk steg til 5 kr (det faldt sener)fra 25
øre og når man som jeg har familie i udlandet så kan det bliver dyrt
>
> Jeg kan foreslå markedføringsloven men den siger nærmest det modsatte af
> hvad du mener at vide.
>
> § 15. Såfremt størrelsen eller opkrævningen af et gebyr, jf. § 13,
> stk. 5,
> der ikke er reguleret ved lov, i et løbende kontraktforhold kan ændres
> til
> ugunst for forbrugeren, skal betingelserne herfor være klart fremhævet i
> kontrakten.
> Stk. 2. Ændring af gebyrer eller opkrævning af nye gebyrer i et løbende
> kontraktforhold skal altid varsles med en rimelig frist, inden de får
> virkning for forbrugeren.
> Stk. 3. Er gebyrændringen væsentlig, eller opkræves et nyt gebyr, skal
> varslingen ske til forbrugeren ved individuel kommunikation, inden
> ændringen
> får virkning. Såfremt forbrugeren har ret til at opsige aftalen, skal
> dette
> fremgå af varslingen, samt under hvilke betingelser forbrugeren kan
> opsige
> aftalen.

Mv.
BMM


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste