Mail i Gnus
Fra : Jonas Nielsen

Dato : 19-12-00 18:34

Er der nogen der kan give et simpelt eksempel på, hvordan man kan
sætte gnus op, så man kan bruge den til at læse sin mail ?

Fra : Jesper Harder

Dato : 19-12-00 18:55

Jonas Nielsen <jonasn@grid.diku.dk> writes:

> Er der nogen der kan give et simpelt eksempel på, hvordan man kan
> sætte gnus op, så man kan bruge den til at læse sin mail ?

Det kommer jo an på, hvordan man henter sin mail. Hvis man henter via
pop3 og vil gemme mails i nnml-formatet, kan man skrive dette i
'~/.gnus':

(setq mail-sources
'((pop :server "pop3.example.com"
    :user "user-name"
    :password "Geheimniss")))

(setq gnus-secondary-select-methods '((nnml "private")))

Se i øvrigt afsnittet "Getting mail" i Gnus-manualen.

Fra : Jonas Nielsen

Dato : 19-12-00 21:57

Jesper Harder <jesper_harder@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> (setq gnus-secondary-select-methods '((nnml "private")))
>
> Se i øvrigt afsnittet "Getting mail" i Gnus-manualen.

Ja, det har jeg prøvet. Der sker ikke andet end at den siger: "enter
password for Jonas:" (mit pop3 user-name er et tal), og uanset hvad
man så skriver fortsætter den så som den plejer. Hvad skulle
mail-folderen hedde ?

Fra : Jesper Harder

Dato : 20-12-00 01:21

> [...]

> password for Jonas:" (mit pop3 user-name er et tal), og uanset hvad
> man så skriver fortsætter den så som den plejer.

Mystisk. Virker det bedre, hvis du putter en linje i stil med:

machine pop3.example.com login username password geheimniss force yes

i din ~/.authinfo ?

Du kan måske også finde ud af, hvad der er galt ved at kigge i bufferen
" trace of POP session to ...", bemærk at buffernavnet starter med et
mellemrum.

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 13:23

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 20-12-00 13:23

Jesper Harder <jesper_harder@hotmail.com> writes:

> Ups, jeg så lige du bruger Gnus 5.7. Håndteringen af pop3 er vist nok
> ændret i 5.8, så det jeg skrev virker ikke i din version.

Men hent Gnus 5.8 (fra www.gnus.org), den understøtter MIME
(vedhæftede filer m.m.) hvilket er ret vigtigt for mail.

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 20-12-00 14:34

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> Men hent Gnus 5.8 (fra www.gnus.org), den understøtter MIME
> (vedhæftede filer m.m.) hvilket er ret vigtigt for mail.

Principielt en glimrende ide, men jeg er en doven rad og ville hellere
bare opgradere emacs med en passende .rpm. Ved du om der er en ny
version på trapperne med Gnus 5.8?

(Og forresten nu jeg har dig... hvad er nyeste AUCTeX? - jeg ønsker
mig en hvor det er nemt at køre pdflatex indimellem.)

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 20-12-00 16:13

Peter Dalgaard BSA <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> Principielt en glimrende ide, men jeg er en doven rad og ville hellere
> bare opgradere emacs med en passende .rpm. Ved du om der er en ny
> version på trapperne med Gnus 5.8?

Emacs 21 inkluderer Gnus 5.9. Versionummeret på Emacs er denne gang
et hint om det århundrede som Emacs 21 forventer klar i.

> (Og forresten nu jeg har dig... hvad er nyeste AUCTeX? - jeg ønsker
> mig en hvor det er nemt at køre pdflatex indimellem.)

9.9. Jeg bliver tvunget til at release 10.0 når Emacs 21 kommer, for
at undgå brok over manglende font-lock understøttelse. Hvilket igen
bør give dig en ide om hvornår den kan forventes.