/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nu er der sqtte så meget tilbage at skænde~
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 04-01-11 14:50

"Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



 
 
folmer@rasmussen.dk (04-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 04-01-11 16:12

On Tue, 04 Jan 2011 14:50:27 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>"Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>
>http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece

>--

Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.

Dyrlæger og arkitekter efterlades i et dilemma, men det må der kunne
findes en mindelig løsning på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Paulin (6310) (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 04-01-11 16:27

Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
> Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
> Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
> nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.

*host* ;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivan Madsen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 04-01-11 17:13

On Tue, 04 Jan 2011 16:27:15 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
>> Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
>> Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
>> nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.
>
>*host* ;)

For ikke at tale om den massive opgradering af køreegenskaberne samt
uddannelse af førerne, så de ikke generer andre )

alexbo (04-01-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 04-01-11 17:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
> Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
> nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.

For mig ligner det fuldstændig den type personhetz du har beklaget dig over.
Indlæg der handler om hvad andre kunne tænkes at mene eller nok vil skrive,
uden en eneste selvstændig holdning til selve emnet, SAAB's evt. samarbejde
med BMW.

Nu har SAAB og BMW i forvejen aftalt et motorsamarbejde, så en udvidelse at
dette samarbejde er ikke mærkeligt, det lidt mærkelige synes jeg er at man
udsender en pressemeddelelse om at man forhandler, i stedet for at venet til
man er blevet enige.

mvh
Alex Christensen


Mcwm (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 04-01-11 19:05

Den 04-01-2011 17:16, alexbo skrev:
>
> For mig ligner det fuldstændig den type personhetz du har beklaget dig
> over.
> Indlæg der handler om hvad andre kunne tænkes at mene eller nok vil
> skrive, uden en eneste selvstændig holdning til selve emnet, SAAB's evt.
> samarbejde med BMW.

Jeg mindes en der skrev til undertegnede "Formålet med indlægget var at
få Folmer op i det røde felt, det lykkedes så også, og det var dumt af
Folmer at lade sig provokere, men jeg synes du er en provokerende skiderik."

Den omtalte skiderik undrer sig så over, at du skriver som du gør til
Folmer og dermed træder uden for emnet i tråden og totalt overser at
Folmer gjorde det med "blink i øjet".

Person fnidder siger du....

Venligst
Mcwm

folmer@rasmussen.dk (04-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 04-01-11 20:44

On Tue, 04 Jan 2011 19:05:14 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Den 04-01-2011 17:16, alexbo skrev:
>>
>> For mig ligner det fuldstændig den type personhetz du har beklaget dig
>> over.
>> Indlæg der handler om hvad andre kunne tænkes at mene eller nok vil
>> skrive, uden en eneste selvstændig holdning til selve emnet, SAAB's evt.
>> samarbejde med BMW.
>
>Jeg mindes en der skrev til undertegnede "Formålet med indlægget var at
>få Folmer op i det røde felt, det lykkedes så også, og det var dumt af
>Folmer at lade sig provokere, men jeg synes du er en provokerende skiderik."
>
>Den omtalte skiderik undrer sig så over, at du skriver som du gør til
>Folmer og dermed træder uden for emnet i tråden og totalt overser at
>Folmer gjorde det med "blink i øjet".
>
>Person fnidder siger du....

>--

Tak for supporten.

Lad os da for fanden klappe hesten og komme videre. Jeg kender jo
Henrik fra langt tilbage i tiden, og han kan ta' gassen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 00:09

> skrev i meddelelsen news:e1u6i6h5k5ts56gb29qmr4kpt4m8sf8fcm@4ax.com...
>
> Lad os da for fanden klappe hesten og komme videre. Jeg kender jo
> Henrik fra langt tilbage i tiden, og han kan ta' gassen.

Hmmmm, nu praler du vist igen - om imaginære bekendtskaber...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


folmer@rasmussen.dk (04-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 04-01-11 20:42

On Tue, 4 Jan 2011 17:16:17 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev
>
>> Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
>> Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
>> nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.
>
>For mig ligner det fuldstændig den type personhetz du har beklaget dig over.
>Indlæg der handler om hvad andre kunne tænkes at mene eller nok vil skrive,
>uden en eneste selvstændig holdning til selve emnet, SAAB's evt. samarbejde
>med BMW.

>--

Alex, jeg skal nok prøve at tage mig sammen.

Jeg tror ikke Henrik B. bliver fornærmet. Så skulle han være blevet
det for længe siden.

>--

>Nu har SAAB og BMW i forvejen aftalt et motorsamarbejde, så en udvidelse at
>dette samarbejde er ikke mærkeligt, det lidt mærkelige synes jeg er at man
>udsender en pressemeddelelse om at man forhandler, i stedet for at venet til
>man er blevet enige.

Det med motorsamarbejdet vidste jeg ikke, så tak for den oplysning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 00:10

> skrev i meddelelsen news:tqt6i61db4v0thabchit02ela75ime2gjr@4ax.com...
>
>> Nu har SAAB og BMW i forvejen aftalt et motorsamarbejde, så en udvidelse
>> at
>> dette samarbejde er ikke mærkeligt, det lidt mærkelige synes jeg er at
>> man
>> udsender en pressemeddelelse om at man forhandler, i stedet for at venet
>> til
>> man er blevet enige.
>
> Det med motorsamarbejdet vidste jeg ikke, så tak for den oplysning.

Nej, tænkte det sgu nok - så snart det ikke omhandler personfnidder, så
følger du ik' en ski' med.....
*heh heh*

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 17:33


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:5td6i6tulehan8vkvbprkse428iiuc9a70@4ax.com...

KLIP

> Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
> Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
> nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.
>
> Dyrlæger og arkitekter efterlades i et dilemma, men det må der kunne
> findes en mindelig løsning på.

Nope, jeg er sikker på, BMW går over til forhjulstræk, så de tækkes alle dem
som foretrækker dette..))

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



alexbo (04-01-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 04-01-11 17:46


"Bjørn J." skrev

> Nope, jeg er sikker på, BMW går over til forhjulstræk, så de tækkes alle
> dem som foretrækker dette..))

Det behøver de ikke, kunderne tror i forvejen at de har det.
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1318163.ece

Jeg tror der er mange bilister der ikke interesserer sig det ringeste for om
bilen trækker på for eller baghjul.

mvh
Alex Christensen


Kim Frederiksen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 04-01-11 18:10

"alexbo" skrev i meddelelsen
news:4d234ec6$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...
>
>Det behøver de ikke, kunderne tror i forvejen at de har det.
>http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1318163.ece

Deres biler burde konfiskeres. De er ikke værdige til at køre BMW.

/Kim


Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 19:04


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4d234ec6$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg tror der er mange bilister der ikke interesserer sig det ringeste for
> om bilen trækker på for eller baghjul.

Det har du sikkert ret i, min kone har i hvert fald fuldt og fast troet på,
hendes Volvo S40 skulle være baghjulstrukket.

Det synes nok svært at mærke forskel, specielt i dette snevejr.


--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Ib Jakobsen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-01-11 19:43

Den 04-01-2011 19:03, Bjørn J. skrev:

>> Jeg tror der er mange bilister der ikke interesserer sig det ringeste for
>> om bilen trækker på for eller baghjul.
>
> Det har du sikkert ret i, min kone har i hvert fald fuldt og fast troet på,
> hendes Volvo S40 skulle være baghjulstrukket.
>
> Det synes nok svært at mærke forskel, specielt i dette snevejr.


Sidste vinter gik debatten ellers på hvor farlige baghjulstrukne biler
var. Der var næsten stemning for kørselsforbud i glat føre. Man kunne
absolut ikke køre gennem mere en 2-3cm sne.

Men som en lille historie hørte jeg forleden i radioen om en journalist
der var kørt med sneploven fra Sjælland til Maribo. Men de var kommet
frem. Selvom de kørte i en baghjulstrukket lastbil. Hmmm....



--
MVH
Ib Jakobsen

Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 20:05


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4d236a2c$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Sidste vinter gik debatten ellers på hvor farlige baghjulstrukne biler
> var. Der var næsten stemning for kørselsforbud i glat føre. Man kunne
> absolut ikke køre gennem mere en 2-3cm sne.

Jeg fik min bimmer 1. december 2009.

Jeg kørte i snestorm og hvad ved jeg hjem fra CPH.

Jeg synes, den var nemmere at skifte vognbane med end den gamle S80.

Det synes jeg stadig og er generelt meget glad for potten i snevejr.

Senest frem og tilbage Vejle/Arlanda.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 04-01-11 20:08

Den 04-01-2011 20:04, Bjørn J. skrev:

> Jeg synes, den var nemmere at skifte vognbane med end den gamle S80.
>
Er man sluppet af med den ellers så levende bagende? Jeg har måttet
pynte på vægten bag i, men fire fortovsfliser

Venligst
Mcwm



Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 20:12


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:5q6dncOQObVg8r7QnZ2dnUVZ8gKdnZ2d@giganews.com...

KLIP

>> Jeg synes, den var nemmere at skifte vognbane med end den gamle S80.
>>
> Er man sluppet af med den ellers så levende bagende? Jeg har måttet pynte
> på vægten bag i, men fire fortovsfliser

Jeg har sågar ingen sæder mv. bag i varekassen..

Med S80 var det lidt svært at komme op over sporene i sneen, det går som en
leg i varevognen.

Jeg er rimelig imponeret over det elektroniske hjælpesystem i potten. Slås
det fra, ja, så er det som at køre i min hedengangne Nissan Silvia..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 04-01-11 20:23

Den 04-01-2011 20:11, Bjørn J. skrev:
> "Mcwm"<newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
> news:5q6dncOQObVg8r7QnZ2dnUVZ8gKdnZ2d@giganews.com...
>
> KLIP
>
>>> Jeg synes, den var nemmere at skifte vognbane med end den gamle S80.
>>>
>> Er man sluppet af med den ellers så levende bagende? Jeg har måttet pynte
>> på vægten bag i, men fire fortovsfliser
>
> Jeg har sågar ingen sæder mv. bag i varekassen..
>
> Med S80 var det lidt svært at komme op over sporene i sneen, det går som en
> leg i varevognen.
>
> Jeg er rimelig imponeret over det elektroniske hjælpesystem i potten. Slås
> det fra, ja, så er det som at køre i min hedengangne Nissan Silvia..
>
På min model, skal der blot lægges et FRISKO produkt et sted på potten,
så er udskridningen på vej

Men det kunne også være undertegnede, som blot er lidt for følsom. Har
dog læst andre med samme "problem". Dette til trods, har jeg endnu til
gode, at se lampen blinke, uden jeg provokerer den til det. Selv da
busdriften stoppede her til hullet, lykkedes det uden problemer at
bevæge sig til Vordingborg. Så længe der er løs sne, ligger den pænt,
men is... så går der ren Bambi i den

Venligst
Mcwm

Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 20:30


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:doOdnePT6sc27r7QnZ2dnUVZ8l2dnZ2d@giganews.com...

KLIP

> På min model, skal der blot lægges et FRISKO produkt et sted på potten, så
> er udskridningen på vej

På min fanges bagvognen omgående af elektronikken.

> Men det kunne også være undertegnede, som blot er lidt for følsom. Har dog
> læst andre med samme "problem". Dette til trods, har jeg endnu til gode,
> at se lampen blinke, uden jeg provokerer den til det. Selv da busdriften
> stoppede her til hullet, lykkedes det uden problemer at bevæge sig til
> Vordingborg. Så længe der er løs sne, ligger den pænt, men is... så går
> der ren Bambi i den

Da jeg har rigeligt moment.... i potten, kan den ved alm. lige ud kørsel op
af glat bakke, komme med blinkende lampe.

Har endda prøvet det op af en regnvåd Lillebæltsbro med campingvognen på
slæb og potten på cruise.

Lampe blinker, cruise slår fra og en meddelelse kommer på storskærmen. SÆT
HASTIGHEDEN NED - DET ER GLAT !

Fagre nye verden..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 04-01-11 20:36

Den 04-01-2011 20:29, Bjørn J. skrev:
> "Mcwm"<newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
> news:doOdnePT6sc27r7QnZ2dnUVZ8l2dnZ2d@giganews.com...
>
> KLIP
>
>> På min model, skal der blot lægges et FRISKO produkt et sted på potten, så
>> er udskridningen på vej
>
> På min fanges bagvognen omgående af elektronikken.
>
Ligeledes på min, dog når man at mærke det sker.


> Da jeg har rigeligt moment.... i potten, kan den ved alm. lige ud kørsel op
> af glat bakke, komme med blinkende lampe.
>
> Har endda prøvet det op af en regnvåd Lillebæltsbro med campingvognen på
> slæb og potten på cruise.
>
> Lampe blinker, cruise slår fra og en meddelelse kommer på storskærmen. SÆT
> HASTIGHEDEN NED - DET ER GLAT !
>
> Fagre nye verden..
>
Nu kan jeg så ikke lige dy mig. Det er glat. Man giver for meget spade.
Bilen protestrer nu, mens den insisterer på at man læser en roman på
dens skærm

Det er årsagen til, at jeg gerne vil have lavet lyd på min "lampe". Den
bedre 2/3 skal også kunne køre den i snevejr

Venligst
Mcwm

Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 20:41


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:doOdneLT6scM677QnZ2dnUVZ8l2dnZ2d@giganews.com...

KLIP

>>> På min model, skal der blot lægges et FRISKO produkt et sted på potten,
>>> så
>>> er udskridningen på vej
>>
>> På min fanges bagvognen omgående af elektronikken.
>>
> Ligeledes på min, dog når man at mærke det sker.

Jep, og efter tilvænding ikke noget at skrive hjem om.

Man skal også vende sig til, man i en S80T6 i glat føre kører lige ud, når
man vil dreje med en passende hastighed..

>> Lampe blinker, cruise slår fra og en meddelelse kommer på storskærmen.
>> SÆT
>> HASTIGHEDEN NED - DET ER GLAT !
>>
>> Fagre nye verden..
>>
> Nu kan jeg så ikke lige dy mig. Det er glat. Man giver for meget spade.
> Bilen protestrer nu, mens den insisterer på at man læser en roman på dens
> skærm
>
> Det er årsagen til, at jeg gerne vil have lavet lyd på min "lampe". Den
> bedre 2/3 skal også kunne køre den i snevejr

Jeg kan kun give dig ret. Første gang det skete, troede jeg som på Volvo
S80, lortet var ved at brænde sammen, så jeg læste som en gal..og så var det
blot en sikkerhedsadvarsel..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 04-01-11 20:50

Den 04-01-2011 20:40, Bjørn J. skrev:

> Man skal også vende sig til, man i en S80T6 i glat føre kører lige ud, når
> man vil dreje med en passende hastighed..
>
Det er dig der har misforstået det Bjørn. Er hastigheden stor nok og er
der et hus i vejen, sker det sldrig mere. Det kaldes absolut tilvænning
>>> Lampe blinker, cruise slår fra og en meddelelse kommer på storskærmen.
>>> SÆT
>>> HASTIGHEDEN NED - DET ER GLAT !
>>>
>>> Fagre nye verden..
>>>
>> Nu kan jeg så ikke lige dy mig. Det er glat. Man giver for meget spade.
>> Bilen protestrer nu, mens den insisterer på at man læser en roman på dens
>> skærm
>>
>> Det er årsagen til, at jeg gerne vil have lavet lyd på min "lampe". Den
>> bedre 2/3 skal også kunne køre den i snevejr
>
> Jeg kan kun give dig ret. Første gang det skete, troede jeg som på Volvo
> S80, lortet var ved at brænde sammen, så jeg læste som en gal..og så var det
> blot en sikkerhedsadvarsel..
>
Som gammel rotte, har du et forskal til at føre lyd ud fra lampen. Min
model har audio-advarsel for lav udendørstemperatur. Der ville jeg gerne
have at blinket i ASC blev "overført" til?

Venligst
Mcwm

Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 20:55


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:vuOdnWsYBPpM5L7QnZ2dnUVZ8kidnZ2d@giganews.com...

KLIP

> Som gammel rotte, har du et forskal til at føre lyd ud fra lampen. Min
> model har audio-advarsel for lav udendørstemperatur. Der ville jeg gerne
> have at blinket i ASC blev "overført" til?

Det er jo en opgave for en applikationsbasker....dog med kendskab til BMW´s
styresystem.

Det har jeg ikkke...

PS: Monstro du kan få det som en apps til I-Phone..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 04-01-11 21:01

Den 04-01-2011 20:54, Bjørn J. skrev:

> Det er jo en opgave for en applikationsbasker....dog med kendskab til BMW´s
> styresystem.
>
Skulle en "lus" til "noget audioudstyr" ikke kunne klare det?

> PS: Monstro du kan få det som en apps til I-Phone..
>
Det vil jeg satme håbe... jeg vil søge dage efter møget.... Derefter vil
jeg måske bevæge mig ud og købe en I-Phone

Venligst
Mcwm


Bjørn J. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 04-01-11 22:26


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:mrudnSQXSqEK4b7QnZ2dnUVZ8m-dnZ2d@giganews.com...

KLIP

>> Det er jo en opgave for en applikationsbasker....dog med kendskab til
>> BMW´s
>> styresystem.
>>
> Skulle en "lus" til "noget audioudstyr" ikke kunne klare det?

Det hele er sikkert hængt op på en Bus.

Instrumentbordet i S80 havde blot et Bus-stik på bagsiden. Det var alt.

Hvis bimmeren har det samme, skal du ind i tarmene på instrument og hekse.
Det tror jeg ikke går.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 04-01-11 22:38

Den 04-01-2011 22:26, Bjørn J. skrev:
> Hvis bimmeren har det samme, skal du ind i tarmene på instrument og hekse.
> Det tror jeg ikke går.
Med lus mente jeg tappe direkte fra fatningen til den pære der sidder i
instrumentbordet. Det er en ganske almindelig glødepære. Skulle det ikke
være muligt?

Venligst
Mcwm

Bjørn J. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 05-01-11 08:03


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:vZqdnbdJ4pDbDr7QnZ2dnUVZ8mqdnZ2d@giganews.com...

KLIP

> Med lus mente jeg tappe direkte fra fatningen til den pære der sidder i
> instrumentbordet. Det er en ganske almindelig glødepære. Skulle det ikke
> være muligt?

Der er ikke andet for end at gøre et forsøg.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Leo Jensen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 04-01-11 13:35

On 4 Jan., 19:42, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:
> Den 04-01-2011 19:03, Bj rn J. skrev:
>
> >> Jeg tror der er mange bilister der ikke interesserer sig det ringeste for
> >> om bilen tr kker p for eller baghjul.
>
> > Det har du sikkert ret i, min kone har i hvert fald fuldt og fast troet p ,
> > hendes Volvo S40 skulle v re baghjulstrukket.
>
> > Det synes nok sv rt at m rke forskel, specielt i dette snevejr.
>
> Sidste vinter gik debatten ellers p hvor farlige baghjulstrukne biler
> var. Der var n sten stemning for k rselsforbud i glat f re. Man kunne
> absolut ikke k re gennem mere en 2-3cm sne.
>
> Men som en lille historie h rte jeg forleden i radioen om en journalist
> der var k rt med sneploven fra Sj lland til Maribo. Men de var kommet
> frem. Selvom de k rte i en baghjulstrukket lastbil. Hmmm....
>
> --
> MVH
> Ib Jakobsen

Tja, min Jaguar XJ fra 1992 (RWD, hvis nogen skulle være i tvivl), som
er uden elektroniske krykker, kører fint i sne, også i meget sne.
Accelerer fra langt de fleste af dem der vil lege, står godt fast og
føles rimeligt sikker på benene. Bestemt ikke dårligere end de nyere
og mere motorsvage forhjulstrækkere jeg har ejet. Skrider, hvis man
ønsker det, men det er jo bare for sjov, når den slags sker...
Den vejer 1750 kg tør med tæt på halvdelen på bagakslen, så der er
slet ikke brug for at fylde bagagarummet med beton...

Sådan var min opfattelse indtil denne sæson, hvor dækkene synger på
sidste vers og hvor der har været sort is. Det er den dælme ikke god
til, man kan mærke den vandre rundt hele tiden, men det er jo nok bare
fordi man reelt kører alt for stærkt, også med 50 km/t. Et LSD
(limited slip diff) og nye dæk ville nok gøre en hel del ved det. Jeg
har formået at trække 2-300 m spin med det ene baghjul på en svag
stigning med 50-60 km/t uden at accellere. Så fandt jeg mig nogle veje
med sne på...

MVH Leo

Ib Jakobsen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-01-11 22:07

Den 04-01-2011 21:34, Leo Jensen skrev:


> fordi man reelt kører alt for stærkt, også med 50 km/t. Et LSD
> (limited slip diff) og nye dæk ville nok gøre en hel del ved det.


Jeg holder også ved baghjulstræk. Et spær med en vis procent spær ville
dog gøre underværker. Det havde jeg på min Senator. Det kunne jeg godt
have brugt i går. Holdt med tre af hjulene i 3-4 cm sne. Det sidste
holdt på ren is. Selvfølgelig var det et baghjul der holdt på is. Der
var absolut ikke bid. Men en måtte underhjulet og den var fri.



--
MVH
Ib Jakobsen

Finn Guldmann (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-01-11 02:39

Den 04-01-2011 16:12, folmer@rasmussen.dk skrev:
>> "Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece
> Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
> Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
> nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.
> Dyrlæger og arkitekter efterlades i et dilemma, men det må der kunne
> findes en mindelig løsning på.
>
Kører dyrelæger ikke i Volvo, Herregårdsvogn?

Hvad arkitekter kører i er vist lige så diffust som det der kommer fra
deres tegnebræt.

Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 09:31

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
> news:4d23cbac$0$23751$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>>> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece
>> Jeg synes allerede nu at kunne se for mig, et eller flere indlæg fra
>> Henrik B., som i positive vendinger beskriver alt det fantastiske der
>> nu kan blive gjort for at BMW skal blive en ordentlig vogn.
>> Dyrlæger og arkitekter efterlades i et dilemma, men det må der kunne
>> findes en mindelig løsning på.
>
> Kører dyrelæger ikke i Volvo, Herregårdsvogn?
>
> Hvad arkitekter kører i er vist lige så diffust som det der kommer fra
> deres tegnebræt.

Så Finn, nu må du ikke gå hen og ødelægge årtiers gamle fordomme...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Hans Paulin (6310) (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 05-01-11 10:28

Finn Guldmann skrev den 05-01-2011:
> Hvad arkitekter kører i er vist lige så diffust som det der kommer fra deres
> tegnebræt.

I sin tid var det Renault 16, ka jeg huske

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ivan Madsen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 04-01-11 19:12

On Tue, 04 Jan 2011 14:50:27 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>"Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>
>http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece

Jeg håber da, at Saab får lov at fortsætte. De har altid haft nogle
"skæve ideer", hvoraf mange har vist sig at blive alment anerkendte.
Det være sig sikkerhed og motorteknologi - at der også har været
"fusere" hører vel med.

Ukendt (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-11 20:01

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>at der også har været
>"fusere" hører vel med.

Det kaldes vist "innovation"

Hvad blev der af motoren med variabel kompression ?

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 00:12

> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
> news:3ir6i6ddpap4qmo6j4qdoq3ujfcdck7ck8@news.sunsite.dk...
>
>> at der også har været
>> "fusere" hører vel med.
>
> Det kaldes vist "innovation"
>
> Hvad blev der af motoren med variabel kompression ?

Ja, hvem tror du puttede dén i graven? Du får ét gæt - det er forkortet med
to bogstaver, og har ikke en meter begreb om, hvad der sker omkring dem...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Ukendt (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-11 10:03

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>> Hvad blev der af motoren med variabel kompression ?
>
>Ja, hvem tror du puttede dén i graven? Du får ét gæt - det er forkortet med
>to bogstaver, og har ikke en meter begreb om, hvad der sker omkring dem...

Det må jo så være GM du mener - men det der med en meter begreb, er
da noget skævt på den - de har jo leget med 4-6-8 aktive cylindre
princippet, og fundet det for dårligt, så de kan jo have enddog meget
gode grunde til at tvivle på "tilte blok" ideen.

Bevares - ideen så da fin ud på papiret
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 10:06

> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
> news:crc8i612eqh06shkbptjebdvmg5qi6r86j@news.sunsite.dk...
>
>> Ja, hvem tror du puttede dén i graven? Du får ét gæt - det er forkortet
>> med
>> to bogstaver, og har ikke en meter begreb om, hvad der sker omkring
>> dem...
>
> Det må jo så være GM du mener

Korrekt!

> - men det der med en meter begreb, er
> da noget skævt på den - de har jo leget med 4-6-8 aktive cylindre
> princippet, og fundet det for dårligt, så de kan jo have enddog meget
> gode grunde til at tvivle på "tilte blok" ideen.

Penge du, penge. Sammen med en del andre spændende projekter Saab havde i
udviklingsafdelingen.
Når jeg taler "begreb om", så refererer jeg til virksomhedsdrift, mere end
udvikling af nye ideer.

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Ukendt (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-11 10:10

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>Når jeg taler "begreb om", så refererer jeg til virksomhedsdrift, mere end
>udvikling af nye ideer.

Mener du seriøst GM ikke har begreb om virksomhedsdrift ?



--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 10:24

> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
> news:dbd8i69p9v5j0aqerqu4ih8hv9h4f00610@news.sunsite.dk...
>
>> Når jeg taler "begreb om", så refererer jeg til virksomhedsdrift, mere
>> end
>> udvikling af nye ideer.
>
> Mener du seriøst GM ikke har begreb om virksomhedsdrift ?

Det vidner de sidste ti år ganske godt om.
Ligesom det er hovedrystende, når man læser om den måde de traf beslutninger
omkring Saab på. Og de beslutninger de traf.....geeeeeez.
GM er drevet som en typisk amerikansk virksomhed, hvor den enkelte kun
beskæftiger sig lige omkring eget ansvarsområde. Ikke blander sig (må ikke)
i noget som helst andet. Og hvor man følger enhver beslutning helt i ud i
livet - selv når man opdager at den nok var forkert...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (05-01-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-01-11 19:56


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4d23a9da$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
>> news:3ir6i6ddpap4qmo6j4qdoq3ujfcdck7ck8@news.sunsite.dk...
>>
>>> at der også har været
>>> "fusere" hører vel med.
>>
>> Det kaldes vist "innovation"
>>
>> Hvad blev der af motoren med variabel kompression ?
>
> Ja, hvem tror du puttede dén i graven? Du får ét gæt - det er forkortet
> med to bogstaver, og har ikke en meter begreb om, hvad der sker omkring
> dem...
>

Tjah - det passer da med din konspirationsteori

En anden (og mere sandsynlig) forklaring kunne være, at motoren aldrig har
været andet og mere end et reklamestunt - måske endda også internt for at
lokke penge ud af GM.

Hvis Saab havde så meget begreb om alt, så er det da underligt, at de ikke
har kunnet klare sig selv i så mange år - men når man nu er fan af mærket,
så er det jo altid nemmere at skyde skylden på andre.....


Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 20:27

> "KASO" skrev i meddelelsen
> news:4d24bed0$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ja, hvem tror du puttede dén i graven? Du får ét gæt - det er forkortet
>> med to bogstaver, og har ikke en meter begreb om, hvad der sker omkring
>> dem...
>
> Tjah - det passer da med din konspirationsteori

Der er ikke meget konspirationsteori i dét. Der er skrevet bøger om det -
læs dem!

> Hvis Saab havde så meget begreb om alt, så er det da underligt, at de ikke
> har kunnet klare sig selv i så mange år - men når man nu er fan af mærket,
> så er det jo altid nemmere at skyde skylden på andre.....

Som en anden nævner, er der kommet mange små genistreger fra Trollhättan. At
de ikke har kunnet klare sig, har helt andre årsager...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (05-01-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-01-11 20:59


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4d24c601$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "KASO" skrev i meddelelsen
>> news:4d24bed0$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Ja, hvem tror du puttede dén i graven? Du får ét gæt - det er forkortet
>>> med to bogstaver, og har ikke en meter begreb om, hvad der sker omkring
>>> dem...
>>
>> Tjah - det passer da med din konspirationsteori
>
> Der er ikke meget konspirationsteori i dét. Der er skrevet bøger om det -
> læs dem!

Jeps - det findes tonsvis af konspirationsteoribøger om alt fra
månelandinger til GM

>
>> Hvis Saab havde så meget begreb om alt, så er det da underligt, at de
>> ikke har kunnet klare sig selv i så mange år - men når man nu er fan af
>> mærket, så er det jo altid nemmere at skyde skylden på andre.....
>
> Som en anden nævner, er der kommet mange små genistreger fra Trollhättan.
> At de ikke har kunnet klare sig, har helt andre årsager...
>
Jeps - de har da haft nogle gode idéer iblandt - og som alle andre:
smuttere. Men måske var det ikke GM's skyld, at Saab sank dybere og dybere -
uden GM havde Saab formentlig ikke eksisteret så længe.


Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 21:59

> "KASO" skrev i meddelelsen
> news:4d24cdbf$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Som en anden nævner, er der kommet mange små genistreger fra Trollhättan.
>> At de ikke har kunnet klare sig, har helt andre årsager...
>
> Jeps - de har da haft nogle gode idéer iblandt - og som alle andre:
> smuttere. Men måske var det ikke GM's skyld, at Saab sank dybere og
> dybere - uden GM havde Saab formentlig ikke eksisteret så længe.

Og hvis GM havde foretaget de nødvendige investeringer fra starten, samt
truffet de rette beslutninger, ville Saab være en overskudsgivende
bilproducent i dag - GM havde alle muligheder!

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


KASO (06-01-2011)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 06-01-11 06:45


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4d24db9d$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "KASO" skrev i meddelelsen
>> news:4d24cdbf$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Som en anden nævner, er der kommet mange små genistreger fra
>>> Trollhättan. At de ikke har kunnet klare sig, har helt andre årsager...
>>
>> Jeps - de har da haft nogle gode idéer iblandt - og som alle andre:
>> smuttere. Men måske var det ikke GM's skyld, at Saab sank dybere og
>> dybere - uden GM havde Saab formentlig ikke eksisteret så længe.
>
> Og hvis GM havde foretaget de nødvendige investeringer fra starten, samt
> truffet de rette beslutninger, ville Saab være en overskudsgivende
> bilproducent i dag - GM havde alle muligheder!
>
Hvis Saab havde truffet de rette beslutninger i tide og foretaget de
nødvendige investeringer, havde de ikke haft brug for GM's ejerskab! Så
havde de idag været på størrelse med GM

Sådan kan man blive ved......


Uffe Bærentsen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-01-11 20:06


"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:hmo6i65ag4bld19jej9b70f673rui9k77b@4ax.com...
> On Tue, 04 Jan 2011 14:50:27 +0100, Hans Paulin (6310)
> <me@privacy.net> wrote:
>
>>"Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>>
>>http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece
>
> Jeg håber da, at Saab får lov at fortsætte. De har altid haft nogle
> "skæve ideer", hvoraf mange har vist sig at blive alment anerkendte.
> Det være sig sikkerhed og motorteknologi - at der også har været
> "fusere" hører vel med.

Er forskellen ikke blot den, at Saab er åbne omkring deres 'fusere',
mens 'de andre' forsøger at skjule dem,
som om de aldrig nogensinde var sket eller forsøgt?

Tror personligt at åbenhed er det bedste,
men desværre for Saab tror aktieanalytikere mere på det de ikke hører.....



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ivan Madsen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 04-01-11 20:11

On Tue, 4 Jan 2011 20:06:23 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

>
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:hmo6i65ag4bld19jej9b70f673rui9k77b@4ax.com...
>> On Tue, 04 Jan 2011 14:50:27 +0100, Hans Paulin (6310)
>> <me@privacy.net> wrote:
>>
>>>"Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>>>
>>>http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece
>>
>> Jeg håber da, at Saab får lov at fortsætte. De har altid haft nogle
>> "skæve ideer", hvoraf mange har vist sig at blive alment anerkendte.
>> Det være sig sikkerhed og motorteknologi - at der også har været
>> "fusere" hører vel med.
>
>Er forskellen ikke blot den, at Saab er åbne omkring deres 'fusere',
>mens 'de andre' forsøger at skjule dem,
>som om de aldrig nogensinde var sket eller forsøgt?
>
>Tror personligt at åbenhed er det bedste,
>men desværre for Saab tror aktieanalytikere mere på det de ikke hører.....

Se nu er du jo så ude i noget snavs - for selvfølgelig laver Mercedes,
BMW, Audi, Porsche, VW, Ford, Opel osv. aldrig fusere - det overlader
de til franskmænd og italienere. (og køber deres maskiner
efterfølgende - men det er en helt anden historie)

Uffe Bærentsen (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 04-01-11 21:36


"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:24s6i69bpft76fd1843jkmeks2eojt1pe0@4ax.com...
> On Tue, 4 Jan 2011 20:06:23 +0100, "Uffe Bærentsen"
> <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:
>
>>
>>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:hmo6i65ag4bld19jej9b70f673rui9k77b@4ax.com...
>>> On Tue, 04 Jan 2011 14:50:27 +0100, Hans Paulin (6310)
>>> <me@privacy.net> wrote:
>>>
>>>>"Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>>>>
>>>>http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece
>>>
>>> Jeg håber da, at Saab får lov at fortsætte. De har altid haft nogle
>>> "skæve ideer", hvoraf mange har vist sig at blive alment anerkendte.
>>> Det være sig sikkerhed og motorteknologi - at der også har været
>>> "fusere" hører vel med.
>>
>>Er forskellen ikke blot den, at Saab er åbne omkring deres 'fusere',
>>mens 'de andre' forsøger at skjule dem,
>>som om de aldrig nogensinde var sket eller forsøgt?
>>
>>Tror personligt at åbenhed er det bedste,
>>men desværre for Saab tror aktieanalytikere mere på det de ikke hører.....
>
> Se nu er du jo så ude i noget snavs - for selvfølgelig laver Mercedes,
> BMW, Audi, Porsche, VW, Ford, Opel osv. aldrig fusere - det overlader
> de til franskmænd og italienere. (og køber deres maskiner
> efterfølgende - men det er en helt anden historie)

Alle der vil frem laver noget forkert fra tid til anden.
Alle der laver noget, vil også komme til at lave fejl ind i mellem.
Du ved: 'Den der altid følger i andres fodspor kommer aldrig forrest.'

Spørgsmålet er måske kun hvor god du er til at dække over fuserne
Eller nærmere, hvor hurtigt du kommer videre.


--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 00:14

> "Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
> news:24s6i69bpft76fd1843jkmeks2eojt1pe0@4ax.com...
>
>> Tror personligt at åbenhed er det bedste,
>> men desværre for Saab tror aktieanalytikere mere på det de ikke
>> hører.....
>
> Se nu er du jo så ude i noget snavs - for selvfølgelig laver Mercedes,
> BMW, Audi, Porsche, VW, Ford, Opel osv. aldrig fusere - det overlader
> de til franskmænd og italienere. (og køber deres maskiner
> efterfølgende - men det er en helt anden historie)

Det er sgu tæt på sandheden. Den nye MB E-klasse havde til at starte med
STORE dyseproblemer. Man kan diskutere om det er MB's skyld - eller
producentens?

P.S.: De nye dyser kommer fra en fransk underleverandør.

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Mogens \(K\) (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 04-01-11 19:39

"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
news:4d23259c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...

"Blækket" var dårligt tørt, før din profeti skred i svinget so to say


Hans Paulin (6310) (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 04-01-11 21:32

Mogens (K) formulerede spørgsmålet:
> "Blækket" var dårligt tørt, før din profeti skred i svinget so to say



--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ukendt (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-11 22:55



"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen news:4d23259c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...

"Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece

-----------------------------
Spændende hvilken bil der kommer ud af dette.
BMWs dieselhakker kører imponerende langt på literen og trækker og temmelig godt. BMW
har dog ikke rigtig formået at få den ordentlig støjdæmpet, så måske kan SAAB her noget?

Tja og som andre nævner så bliver bilen jo nok forhjulstrukket. Det eneste som jeg lige kan
se ødelægger noget ved den kommende bil er nok at SAAB igen - igen vælger at lave et
instrumentbrædt ud af en flad spånplade og så klaske nogle kontakter fra mormors komfur


--
Tom



Henrik B. (04-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-01-11 23:55

> "Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
> news:4d23259c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> "Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece

Gammelt nyt, men det er selvfølgelig positivt, eftersom det åbner muligheden
for at Saab for den ønskede - og frem for alt nødvendige - mindre
modelserie, på programmet også.

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 14:13

> "Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
> news:4d23259c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> "Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece

Ooooggg historien er en "and"!

Journalisten - Mattias - har per mail indrømmet at det er den måned gamle
historie omkring BMW's motor-leverance til Saab, han har fået galt i
halsen...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Hans Paulin (6310) (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 05-01-11 14:20

Henrik B. skrev den 05-01-2011:
> Ooooggg historien er en "and"!

Jam, så fik vi and til jul! ;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Leo Jensen (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 05-01-11 09:14

On 5 Jan., 14:13, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> > "Hans Paulin (6310)"  skrev i meddelelsen
> >news:4d23259c$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Den hollandske ejer af Saab er tæt på samarbejds-aftale med BMW"
>
> >http://epn.dk/brancher/industri/bil/article2294775.ece
>
> Ooooggg historien er en "and"!

Nå, mon ikke SAAB klarer skærene alligevel...

Leo

Henrik B. (05-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-01-11 18:42

> "Leo Jensen" skrev i meddelelsen
> news:f16ee7de-f07c-4f49-8262-5e2e080821e3@k13g2000vbq.googlegroups.com...
>
>> Ooooggg historien er en "and"!
>
> Nå, mon ikke SAAB klarer skærene alligevel...

Min holdning til det har ikke ændret sig.

Og jeg er overbevist om at det samarbejde som nævnes i artiklen, også kommer
til at ske.

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste