tail + grep fejler
Fra : Allan Olesen

Dato : 18-12-00 19:27

Når jeg skal have et filtreret kig på de sidste hændelser i en lang
logfil, gør jeg normalt noget i retning af:

tail -n 3000 filnavn | grep -e streng1 -e streng2 -e streng3

Det virker fint nok til mit brug, også via telnet.

Nu har jeg imidlertid på min arbejdsplads sat en maskine op med RH6.2,
som jeg tilgår via telnet. Når jeg udfører ovenstående kommando, går
den kold midt i en linie output, og jeg bliver nødt til at lukke
telnet-klienten ned og åbne en ny.

Nogen ideer?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-12-00 21:45

In <91lktg$7h6$1@news.inet.tele.dk> Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> [...]

>som jeg tilgår via telnet. Når jeg udfører ovenstående kommando, går
>den kold midt i en linie output, og jeg bliver nødt til at lukke

Maaske et problem med din telnet-klient paa windows-siden ?

Mvh
Martin

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-12-00 22:58

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) wrote:

>Maaske et problem med din telnet-klient paa windows-siden ?

Tvivler. Det er prøvet med både TeraTerm Pro og Windows' egen
telnet-klient.

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 19-12-00 17:45

Der må stå noget i logfilerne om hvorfor forbindelsen afbrydes.
Hvis der ikke er noget i /var/log/messages el. lign, så kan du undersøge
om det har noget at gøre med den mængde data der sendes fra lin-boxen
til dit klient-program.

--
Tonny

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-01-01 23:14

Tonny Sejr Kromann <tkromann@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>Hvis der ikke er noget i /var/log/messages el. lign, så kan du undersøge
>om det har noget at gøre med den mængde data der sendes fra lin-boxen

Undskyld det sene svar. Det er ikke lykkedes mig at reproducere
problemet, så jeg kunne fange noget i logfilerne.

Jeg tror dog ikke, det er en bestemt mængde data, der forårsager det.
Ofte kan jeg køre samme kommando 2-3 gange lige efter hinanden, og
pludselig hænger forbindelsen.

Jeg vender tilbage, når jeg får noget brugbart i loggen.