Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er én.~
Fra : Patruljen

Dato : 28-12-10 13:42

Det Nye Testamente består i dag af 27 bøger, der er skrevet og
redigeret af et utal af forfattere med hver sin agenda. De tidlige
kristne havde et stort problem med at få de forskellige historier til
at hænge sammen.

Var Jesus et menneske (Romerne 5,15)? Var han en gud (Johannes 1,1)?
Var han en gudesøn? (Johannes 1,34)? Var han en adopteret af Gud?
(Apostlenes Gerninger 13,32-33, Hebræerne 1,5)? Var han både gud og
menneske? Var Jesus en ånd (1 Korintherne 15,50)? En allegori eller en
hemmelighed (Kolossenserne 2,2-3, Kolossenserne 4,3)? Var hans krop en
illusion (Johannes 1,14)? Var han en ånd iklædt kød (Filipperne 2,6-7,
Romerne 8,3)? Var Jesus og Kristus to forskellige individer (Matthæus
27,46)? Havde Jesus en menneskelig sjæl eller en guddommelig sjæl
eller måske to forskellige sjæle? Kom han til verden i år 6 e.Kr.
(Lukas 2,1-2)? Eller har han eksisteret fra før verdens skabelse (1
Peter 1,19-20)? Var Jesus skabt af Gud ligesom englene? Havde Jesus
selv været med til at skabe verden (Johannes 1,3)? Eller var han
ligefrem den samme som Gud Fader (Johannes 10,30)?

Romerne 5,15: men det forholder sig ikke med nådegaven som med faldet;
for døde de mange på grund af den enes fald, er Guds nåde og gave så
meget mere kommet de mange rigeligt til gode ved nåden i det ene
menneske, Jesus Kristus.
Johannes 1,1: I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet
var Gud.
Johannes 1,14: Og Ordet blev kød og tog bolig iblandt os, og vi så
hans herlighed, en herlighed, som den Enbårne har den fra Faderen,
fuld af nåde og sandhed.
Johannes 1,34: Jeg har set det, og jeg har aflagt det vidnesbyrd, at
han er Guds søn."
Apostlenes Gerninger 13,32: Og vi forkynder jer det evangelium, at
løftet, der blev givet til fædrene,
Apostlenes Gerninger 13,33: har Gud opfyldt for os, deres børn, da han
lod Jesus opstå, sådan som der står skrevet i den anden salme: Du er
min søn, jeg har født dig i dag.
Hebræerne 1,5: For til hvem af englene har Gud nogen sinde sagt: Du er
min søn, jeg har født dig i dag, og et andet sted: Jeg vil være hans
fader, og han skal være min søn?
1 Korintherne 15,50: Men det siger jeg jer, brødre: Kød og blod kan
ikke arve Guds rige, og det forgængelige arver ikke det uforgængelige.
Kolossenserne 2,2: for at de skal trøstes i deres hjerte og knyttes
sammen i kærlighed og nå til den fulde rigdom på vished og indsigt, nå
til erkendelse af Guds hemmelighed, Kristus,
Kolossenserne 2,3: i hvem alle visdommens og kundskabens skatte er
skjult.
Kolossenserne 4,3: og bed også for os om, at Gud vil åbne os en dør
for ordet, så vi kan forkynde Kristus-hemmeligheden, som jeg sidder i
fængsel for.
Filipperne 2,6: han, som havde Guds skikkelse, regnede det ikke for et
rov at være lige med Gud,
Filipperne 2,6: men gav afkald på det, tog en tjeners skikkelse på og
blev mennesker lig; og da han var trådt frem som et menneske,
Romerne 8,3: Det, som loven ikke kunne, fordi den kom til kort på
grund af kødet, det gjorde Gud: Han sendte sin egen søn i syndigt køds
lighed og for syndens skyld og fordømte dermed synden i kødet,
Matthæus 27,46: Og ved den niende time råbte Jesus med høj røst: "Elí,
Elí! lemá sabaktáni?" - det betyder: "Min Gud, min Gud! Hvorfor har du
forladt mig?"
Lukas 2,1: Og det skete i de dage, at der udgik en befaling fra kejser
Augustus om at holde folketælling i hele verden.
Lukas 2,2: Det var den første folketælling, mens Kvirinius var
statholder i Syrien.
1 Peter 1,19: men med Kristi dyrebare blod som af et lam uden plet og
lyde;
1 Peter 1,20: dertil var han bestemt, før verden blev grundlagt, men
han blev først åbenbaret nu ved tidernes ende af hensyn til jer,
Johannes 1,3: Alt blev til ved ham, og uden ham blev intet til af det,
som er.
Johannes 10,30: Jeg og Faderen er ét."
Og hvor kommer Helligånden så ind i billedet? Var det en slags kraft
(Apostlenes Gerninger 1,8)? En vind (Markus 1,12)? En inseminator
(Matthæus 1,20)? En inspiration (Lukas 12,12)? En talsmand og lærer
(Johannes 14,26)? Var den det samme som Guds sjæl (1 Korintherne
2,11)? Eller var den ligefrem endnu mere hellig end både Gud og Jesus
(Matthæus 12,31)?

Apostlenes Gerninger 1,8: Men I skal få kraft, når Helligånden kommer
over jer, og I skal være mine vidner både i Jerusalem og i hele Judæa
og Samaria og lige til jordens ende."
Markus 1,12: Straks efter drev Ånden ham ud i ørkenen.
Matthæus 1,20: Mens han tænkte på dette, se, da viste Herrens engel
sig for ham i en drøm og sagde: "Josef, Davids søn, vær ikke bange for
at tage Maria til dig som hustru; for det barn, hun venter, er
undfanget ved Helligånden.
Johannes 14,26: Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i
mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt
til jer.
Lukas 12,12: For Helligånden vil i samme stund lære jer, hvad der skal
siges."
1 Korintherne 2,11: For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen
menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad
der bor i Gud.
Matthæus 12,31: Derfor siger jeg jer: Al synd og bespottelse skal
tilgives mennesker, men bespottelsen mod Ånden skal ikke tilgives.
Matthæus 12,32: Og den, der taler et ord imod Menneskesønnen, får
tilgivelse, men den, der taler imod Helligånden, får ikke tilgivelse,
hverken i denne verden eller i den kommende.

Den treenige Helligand

Og samtidig havde man et endnu større problem: Man skulle
(bort)forklare, hvordan man kunne tilbede tre guder — Faderen, Sønnen
og Helligånden — uden at være polyteist. Polyteister er nemlig onde og
ukristne.

Efter flere hundrede års diskussioner og blodige slagsmål opfandt man
et Columbusæg — eller man skulle måske snarere sige et Kinderæg: Gud
er hele tre ting på én gang (billedet til venstre): Faderen, Sønnen og
Helligånden er alle tre Gud, men alligevel tre forskellige individer.
Ligesom Rip, Rap og Rup, der konstant bytter kasket og afslutter
hinandens sætninger (billedet til højre).

Dermed var stridighederne afsluttet: Jesus, Gud og Helligånden er den
samme og alligevel tre forskellige — en siamesisk trilling, der kan
skilles ad efter forgodtbefindende. Nu kunne man vedtage Den
Apostolske Trosbekendelse, og tage de bøger ud af Bibelen, der ikke
harmonerede med det nye gudsbillede.

Der var bare det lille problem, at der ingenting står om Treenigheden
i Bibelen, men den slags har aldrig stoppet de kristne.
http://www.biblen.info/Bibelen-treenigheden.htm

Fra : tkruse

Dato : 28-12-10 20:24

On 28 Dec., 21:41, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> harmonerede med det nye gudsbillede.
>
> Der var bare det lille problem, at der ingenting står om Treenigheden

du er magtesløs,universet har skabt dig
du er søn af universet
du føler det,,det at føle er ånd
så du er universet ,sønnen og ånden
men det er endnu ikke Helligånden
men det er det du naturligt søger på mange måder
du ved det bare ikke
det gode var dine følelser under en fader og en moder
og der var du nær Helligånden
og nu må du undre dig over hvorfor de gode følelser er væk
men der findes en kundskab hvormed du kan fokusere på de gode førelser
midt i en depression
og de gode følelser kommer på magisk vis
og er førelserne helt rene og befriet for alt muligt grumt
så er det Helligånd
du er blevet til en helligåndsskaber
så nu er det faderen og sønnen og Helligånden
og det kan blive så rent at dit kød ikke slides af problemer
han steg til himmels

Fra : Patruljen

Dato : 29-12-10 16:27

On 29 Dec., 04:24, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> du er blevet til en helligåndsskaber
> så nu er det faderen og sønnen og Helligånden
> og det kan blive så rent at dit kød ikke slides af problemer

Øhhh - og detder var et svar på, hvor i Biblen, der er skrevet noget
om den 3-enige Gud?

Fra : tkruse

Dato : 30-12-10 19:41

On 30 Dec., 00:27, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Øhhh - og detder var et svar på, hvor i Biblen, der er skrevet noget
> om den 3-enige Gud?

kan det ikke være lige meget , hvor i kogebogen der står noget om
æbleskiver
universet er ikke tomt ,fordi du er til
og din væren er ånd,,bag på den gode del af det
og du får det godt
universet dig og ånden i harmoni og enighed,,det er meningen med
opskriften

Fra : Lyrik

Dato : 31-12-10 17:07

On 30 Dec. 2010, 00:27, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> han steg til himmels-
>
> Øhhh - og detder var et svar på, hvor i Biblen, der er skrevet noget
> om den 3-enige Gud?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men hvorfor ikke danne dig dit eget billede af emnet. læs
Johannesevangeliets første kapitel, eller bare det halve af det. Læs
dernæst Hebræerbrevets første kapitel.

Ateisten som du beundrer, skriver at Jesus aldrig har levet. Han mener
at et barn der blev spist under Jerusalems belejring har givet
grundlag for "Jesusmyten" Måske skulle du til en forandring prøve at
tvivle lidt på hans postulater?

Og så prøv at formulere noget selv i det nye år i stedet for at plage
Villy og copy/paste fra ateistens side.

Læs det jeg opfordrer dig til uden at gå til nogen autoriserede
forklaringer. Læs det og formuler din egen forklaring.

godt Nytår
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 01-01-11 11:35

On 1 Jan., 01:06, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Men hvorfor ikke danne dig dit eget billede af emnet. læs
> Johannesevangeliets første kapitel, eller bare det halve af det. Læs
> dernæst Hebræerbrevets første kapitel.

Jamen jeg har sandelig også mit eget billede også af det emne -
Hvorfor tror du, at det er anderledes?

Du beder mig læse - selv. Nuvel: Og der er det beskrevet, at Gud, søn
og helligånd er - same thing?

> [...]
> at et barn der blev spist under Jerusalems belejring har givet
> grundlag for "Jesusmyten" Måske skulle du til en forandring prøve at

Hvilken ateist forestiller du dig, at jeg beundrer?
Hvorfor bruger du mere tekst på dine forestillinger om min person end
på emnet?

Har jeg formuleret det mindste om, at jeg ikke tvivler henholdsvis
tvivler på Mr X`s postulater?

> Og så prøv at formulere noget selv i det nye år i stedet for at plage
> Villy og copy/paste fra ateistens side.

Villy plager sigselv. Han har sat sigselv på en håbløs umulig opgave -

> Læs det jeg opfordrer dig til uden at gå til nogen autoriserede
> forklaringer. Læs det og formuler din egen forklaring.

Hvilken - "oversættelse" - vil du anbefale?

> godt Nytår

Ditto -

Fra : Lyrik

Dato : 01-01-11 12:21

On 1 Jan., 19:34, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Hvilken - "oversættelse" - vil du anbefale?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De fleste kan bruges. Dem du har.

MvH
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 01-01-11 13:54

On 1 Jan., 20:21, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> De fleste kan bruges. Dem du har -

Nuvel. Det er da et par stykker.
Men du svarede ikke rigtigt. Står 3-enigheden nævnt ved navns nævnelse?

Fra : tkruse

Dato : 07-01-11 09:53

On 7 Jan., 13:38, "@" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> HVIS skattefinancieret støtte til een trosretning fjenes så bør man jo
> retfærdigvis i samme ombæring fjerne de fradragsregler som begunstiger
> andre (stats(anerkendte trosretninger, og som ret faktisk stiller
> medlemmer af andre anerkendte trosretninger end folkekirken økonomisk
> bedre end folkekirkemedlemmer-
>
> http://jp.dk/indland/article1776523.ece
>
> --
> Religion of peace:
> "Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
> .  Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
>  in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

vi burde betale mere i skat ,,så det bliver muligt for folk at samles
til sammenskuds gilder
flere og fler lever totalt alene bag TV og ser det rige svins fest
og kedsomheds dæmonen bliver mere og mere dystre

Fra : Lyrik

Dato : 01-01-11 16:38

On 1 Jan., 21:54, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Nuvel. Det er da et par stykker.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Så tag to af dem og læs stykkerne.
> Men du svarede ikke rigtigt. Står 3-enigheden nævnt ved navns nævnelse?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu er tiden forbi til chattelipjat. Læs det nu!

jens

Fra : Patruljen

Dato : 02-01-11 05:47

On 2 Jan., 00:37, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Så tag to af dem og læs stykkerne.> Men du svarede ikke rigtigt. Står 3-enigheden nævnt ved navns nævnelse?
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nu er tiden forbi til chattelipjat. Læs det nu!

Der står intet om 3-enighed, Lyrik.

Fra : tkruse

Dato : 04-01-11 17:14

On 2 Jan., 13:46, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Der står intet om 3-enighed, Lyrik.

Patruljen,,ånden og universet
og Patruljen ved godt at han ikke må pille ved naboens hustru
selv om det ikke står skrevet nogle steder
og sådan har det altid været
selv dyr har den lov
men vi skal vide hvad ånd er
alle har ånd
men ikke alle ved det
og slet ikke at de kan dyrke ånden
og så er det jo vigtigt at vide dette
Patruljen,,ånden og universet
så Patruljen kan dyrke ånden i universet
men ikke uden Patruljen

http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-01-11 11:14

tkruse skrev i

[ ... ]
> så Patruljen kan dyrke ånden i universet
> men ikke uden Patruljen
>
> http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI

Det er muligt at det der klip har noget med Patruljens ånd at gøre, men det
har i al fald absolut intet med Guds Ånd at gøre.

Benny Hinn er spiritist og *IKKE* kristen, selv om han bruger en masse
kristne floskler!!

Utroligt at så mange mennesker lader sig vildlede og forføre af den slags
fusentastere der alene er ude på at suge penge ud af folk.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-01-11 14:52

Den 05-01-2011 11:13, Andreas Falck skrev:

> Utroligt at så mange mennesker lader sig vildlede og forføre
> af den slags fusentastere der alene er ude på at suge penge
> ud af folk.

I modsætning til den statsstøttede og ekstremt
indoktrinerende danske folkekirke, hvis præsteskab
lever fedt af mine skattekroner?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

..

Fra : Vidal

Dato : 05-01-11 21:04

Den 05-01-2011 14:51, Jørgen Farum Jensen skrev:

> I modsætning til den statsstøttede og ekstremt
> indoktrinerende danske folkekirke, hvis præsteskab
> lever fedt af mine skattekroner?

Jeg tror ikke, Andreas Falck er medlem af folkekirken.

Der er ingen, der tvinger dig til at abonnere på et
foretagende, du helt åbenlyst foragter.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 07-01-11 07:14

> Jeg tror ikke, Andreas Falck er medlem af folkekirken.
>
> Der er ingen, der tvinger dig til at abonnere på et
> [...]

http://www.km.dk/folkekirken/statistik-og-oekonomi/oekonomi/statstilskud.html

Og her:
http://www.kristendom.dk/artikel/267994:Folkekirken--Indblik--Folkekirkens-oekonomi-kort-fortalt

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-01-11 11:25

Henrik Eriksen skrev i

[ ... ]
> Det ville klæde regeringen at stoppe al financiering af individuel
> overtro, uanset hvor mange der synes den er værd at dyrke - og uanset
> hvor længe de har syntes det.

Så du synes demokratiet skal sættes ud af spil blot fordi nogle ganske få
ateister ønsker det?

PS:
Jeg er ikke selv medlem af Folkekirken, og jeg mener at Kirke og Stat skal
skilles fuldstændig ad med vandtætte skodder. Men jeg accepterer at vi har
et demokrati der betyder at gudsfornægter, gudløse, hedninger og ateister i
Folketinget har en væsentlig bestemmende indflydelse på Folkekirken. Også
selv om dette medfører at der i dag ikke er megen bibelsk kristendom tilbage
i den Kirke.

Fra : Vidal

Dato : 07-01-11 11:59

Den 07-01-2011 07:14, Henrik Eriksen skrev:

> Prøv at kigge her:
> http://unge.skat.dk/Svaere_ord.asp
> Find og klik på "Kirkeskat"

Statens tilskud har nok at gøre med konfiskationen af
kirkegodset at gøre?

> Og her:
> [...]

Præster er tjenestemænd ansat af staten til at varetage
forskellige opgaver, f.eks. kirkebogsføring.

> "Abonnementet" er delvis tvungent, arbejdende danskere betaler sådan ca. en
> tusse pr. år, selv om de er udmeldt af folkekirken.

Nogle af årsagerne er anført ovenfor. Desuden går der
også penge til vedligeholdelse af bygninger. Hvor meget
betaler ikke-arbejdende danskere.

> Grundloven er gammel som Metusalem og burde revideres.

Grundloven er fra 1953, så den er oppe i 50'erne. Metusalem
siges at være blevet 969, så han blev ihvertfald 900 år ældre
end grundloven.

Nogen argumenterer for at grundloven bør ændres fordi, vi har
fået så mange muslimer, som jo naturnødvendigt ikke er medlem
af folkekirken. Er det de baner, du tænker i?

> Vi har en moderne verden,
> hvor vi ikke længere tror på aserne, sorte katte der går over vejen samt
> skabelsesberetningen.

Hvad har det med sagen at gøre, hvad "vi" tror. Se på
medlemstallet, det er et meget lille 'vi', du opererer
med.

http://www.km.dk/folkekirken/statistik-og-oekonomi/kirkestatistik/folkekirkens-medlemstal.html

Aser og sorte katte har intet med kristendom at gøre,
jeg ved ikke, hvad du mener med skabelsesberetningen? Er
det den gammeltestamentelige beretning, du tænker på?

Folkekirken har allerede i begyndelsen af 19hundrede tallet
vedtaget, at biblen ikke skal læses naturvidenskabeligt, efter
sigende pga af påvirkningen af Darwin.

Den naturvidenskabelige læsning af biblen finder du vist kun
i amerikansk inspirerede kristne sekter.

Så det må du tage op med dem.

> Det ville klæde regeringen at stoppe al financiering af individuel overtro,
> uanset hvor mange der synes den er værd at dyrke - og uanset hvor længe de har
> syntes det.

Ikke mere individuelt end at 80% af Danmarks befolkning er
medlemmer. Fraset muslimerne bliver det en temmelig stor
del af befolkningen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 07-01-11 13:38

Fra : Lyrik

Dato : 04-01-11 23:11

> Der står intet om 3-enighed, Lyrik.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men kan du gengive med egne ord hvad der står? Eller hvilket emne der
behandles?

Godt nytår
fra
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 05-01-11 04:41

On 5 Jan., 07:11, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Men kan du gengive med egne ord hvad der står? Eller hvilket emne der
> behandles?

Hvis du ikke vil, som du formulerer dig: "tjattepjatte" - så prøv at
undlad alle mulige sære ideer om, hvem jeg beundrer, hvad jeg mener om
dit og dat, medmindre jeg selv har givet udtryk for tingene?

Om selve emnet her - 3-enigheden og dit foreslag: Johannes evangeliets
første kapitel & Hebræerbrevets første kapitel. De kan begge findes
online: http://www.bibelselskabet.dk

Jeg kunne forestille mig at forskellige mennesker vil lægge vægten
forskelligt på Johannes evangeliet`s første kapitel:
http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=joh&id=3&chapter=8b

Jeg kan ikke læse noget specifikt om Tre-enigheden. Det tætteste jeg
kan komme er dette: Gud var Ordet og Ordet blev kød og tog bolig
blandt os. Men igen skelnes der mellem den "Enbårne" og Gud. Den
Enbårne har sin herlighed fra Gud -

Jeg kan iøvrigt ike finde en klar definition på ordet: Enbårne? Jeg
tæner på - enebarn. Det eneste barn.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/92620:Liv---Sjael--Den-enbaarne-soen-er-den-eneste-og-enestaaende

I Hebræerbrevet distingverers der ret tydeligt mellem Gud & Jesus.
Faderen og sønnen. Der er flere eksempler -
http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=joh&id=3&chapter=8b

Fra : Patruljen

Dato : 05-01-11 04:48

On 5 Jan., 01:13, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> og så er det jo vigtigt at vide dette
> Patruljen,,ånden og universet
> så Patruljen kan dyrke ånden i universet

Først: Hvordan vil du definere det ord du anvender: ånd?

Jeg må tilstå - jeg har vanskeligt ved at placere Hinn i den
sammenhæng... Han fremstår vældigt materialistisk for mig. Han tjener
kassen på detder?

Fra : Patruljen

Dato : 05-01-11 04:59

On 5 Jan., 11:13, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> tkruse skrev inews:af929191-dc92-44d2-a288-7a3f4e8c0dd5@f30g2000yqa.googlegroups.com
>
> [ ... ]

> Det er muligt at det der klip har noget med Patruljens nd at g re, men det
> har i al fald absolut intet med Guds nd at g re.
>
> Benny Hinn er spiritist og *IKKE* kristen, selv om han bruger en masse
> kristne floskler!!
>
> Utroligt at s mange mennesker lader sig vildlede og forf re af den slags
> fusentastere der alene er ude p at suge penge ud af folk.

Du er ikke den rette til at fortælle andre om, at de ikke besidder den
"ægte & sande" kristendom - Falck. De tråde, vi netop har været
igennem, og som du har måtte flygte fra, viser dette over enhver
forventning.

Fra : Patruljen

Dato : 05-01-11 10:42

> [...]
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Nu er tiden forbi til chattelipjat. Læs det nu!

Du skriver ganske kækt, at webressourcen: http://biblen.info er
forgæves arbejde, da hele baduljen kan erstattes af en diskussion på
et webforum. Det er så lidt underligt, at du aldrig selv deltager i
diskussionerne. Og også her blot formulerer et: "læs 2 kapitler."

Du modtager et spørgsmål - Fister. Og du svarer ikke rigtigt, gør du -

Fra : tkruse

Dato : 05-01-11 11:17

On 5 Jan., 12:47, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg må tilstå - jeg har vanskeligt ved at placere Hinn i den
> sammenhæng... Han fremstår vældigt materialistisk for mig. Han tjener

du universets enbårne søn,,du er jo EN
der findes ikke magen til dig,,du er EN
og det er ånd du mærker på dig selv
en ånd som kan dyrkes
dyrk ånden når du keder dig
brug det som medicin imod den frygtelige dæmon,,kedsomhed
og når folk opdager at du kan drive deres kedsomhed ud
så kan du sikkert også tjene lidt kroner
og det er godt
især vis du må bruge al din tid på at drive kedsomheds dæmoner ud

Fra : tkruse

Dato : 06-01-11 07:49

On 5 Jan., 21:04, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Jeg tror ikke, Andreas Falck er medlem af folkekirken.
>
> Der er ingen, der tvinger dig til at abonnere p et
> foretagende, du helt benlyst foragter.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

måske kan Kristus give et støre håb en lægen
og lægen er jo dyr
men lægen er nødvendig
men Kristus er nødvendig for at en støre læge videnskab,, en den som
er nu ,,kan komme
så jeg betaler for ding dong
her er noget som vil noget
men det tager tid før det vokser
og vi dør inden vi har set det gro op
vi dør ind til næste trin
i skødet på en ny moder
Ding,,Dong
det vokser til himlen kommer ned på jorden

Fra : Vidal

Dato : 06-01-11 15:59

Den 06-01-2011 15:49, tkruse skrev:
> måske kan Kristus give et støre håb en lægen
> og lægen er jo dyr
> men lægen er nødvendig
> men Kristus er nødvendig for at en støre læge videnskab,, en den som

For mig har min tro ikke noget med økonomi eller
læger at gøre.

Men apropos din snak om helbredelse kommer der i aften
på DR2 kl 22 en udsendelse, man måske godt kunne kalde
troens magt:

Tankernes kraft - Sjæl og videnskab (1:6)

Kan tanker helbrede os? Eller kan de ligefrem slå os ihjel?
Det undersøger Sjæl og Videnskab. Flere og flere forsøg
viser, at vores tro på helbredelse kan være vigtigere end
den medicinske behandling, vi får. Virker medicinen overhovedet
- eller er det troen, der virker? Og hvor farlige er negative
tanker? Sjæl og Videnskab viser banebrydende forsøg, der vender
op og ned på vores forestillinger om, hvilke både positive og
skræmmende kræfter, vi selv indeholder.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard