Strømforbrug til Køleskab
Fra : Mac_11

Dato : 27-12-10 17:01

Hej

Vi har i dag et 12 år gammelt Gram ks244 køleskab. Er der nogen der ved
hvad det bruger i strøm om året ?

Kan se at nye køleskabe på over 300 liter kun bruger 140 - 180 kw om året.

Søren

Fra : Elmand

Dato : 27-12-10 17:37

"Mac_11" <sorenrlundnospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad det bruger i strøm om året ?
>
> Kan se at nye køleskabe på over 300 liter kun bruger 140 - 180 kw om året.

Normalt er det sådan, at det ikke kan betale sig at skiftet et godt
fungerende
køleskab / fryser p.g.a mindre strømforbrug.
Er det derimod færdigt, vil du sansynligvis kunne glæde dig over en strømbe-
sparelse på ca 300 kr pr år i forhold til dit nye A skab.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Mac_11

Dato : 27-12-10 19:10

Den 27-12-2010 17:37, Elmand skrev:
> [...]
> Er det derimod færdigt, vil du sansynligvis kunne glæde dig over en strømbe-
> sparelse på ca 300 kr pr år i forhold til dit nye A skab.

Tak for svaret.

Det "gamle" køleskab er ikke defekt men er ved at være lidt for lille
til vores familie på 2 voksne og 2 halvstore børn. Jeg har kigget på
Gram KS 344 som skulle bruge 138 kwh om året.

Er der andre køleskabe som kunne være værd at kigge på ?

Søren

Fra : Max

Dato : 27-12-10 19:36

Hej Søren

> Er der andre køleskabe som kunne være værd at kigge på ?

Pas på ikke at blive snydt, hvis man har et gammelt køleskab,
og gerne vil have noget større, ja så skal det være meget
større for at der virkelig er mere hyldeplads i det. Moderne
lavenergikøleskabe har ikke meget plads indvendig på grund
af en meget tykkere isolering.

Max

Fra : Mac_11

Dato : 27-12-10 19:57

Den 27-12-2010 19:35, Max skrev:
> [...]
> større for at der virkelig er mere hyldeplads i det. Moderne
> lavenergikøleskabe har ikke meget plads indvendig på grund

Tak for tippet. Det vi har nu er 120 cm højt og det jeg har kigget på er
185 cm højt. Det gamle hedder KS244 og det ny vi har set hedder KS 344.
Referere tallet til liter antal ?

Søren

Fra : Max

Dato : 27-12-10 20:05

Hej Søren

> Tak for tippet. Det vi har nu er 120 cm højt og det jeg har kigget på
> er 185 cm højt. Det gamle hedder KS244 og det ny vi har set hedder KS
> 344. Referere tallet til liter antal ?

Ja, det er henholdsvis et 240 og et 340 liter skab du har der, så det
du har kik på skulle være noget større.

Max

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-12-10 17:51

"Mac_11" <sorenrlundnospam@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvad det bruger i strøm om året ?
>
> Kan se at nye køleskabe på over 300 liter kun bruger 140 - 180 kw om året.

I 1990 købte jeg et hus med en kummefryser, der brugte nøjagtigt 1 Kw om
dagen.
I 2004 købte jeg et hus med en kummefryser, der brugte nøjagtigt 1/3 Kw om
dagen.

Første fryser stod i en kælder - altså sjældent over 20+ grader.
Anden fryser stod i en entre, rimelig køligt om vinteren men
sommertemperaturer om sommeren.

Begge er målte værdier.

Jeg har haft svært ved at finde en fryser, der er opgivet til mindre end 1/2
Kw om dagen - men har nu købt en. Jeg har kun målt på den i få dage og den
bruger selvfølgelig mindre end 1/3 Kw, men den står så også i omgivelser
med - de sidste dage - 3-4 minusgrader.

Flere erfaringer haves om et års tid :)

--
Per