Rawplugs i gipspladeloft
Fra : Danny

Dato : 08-08-01 19:22

Hejsa

Er der nogen i denne NG, som kan fortælle mig hvad man skal bruge af
rawplugs, eller hvad det nu kunne være, når man skal sætte en lampe op i et
gipspladeloft samt hvad man bør anvende, når man skal skrue noget fast i en
gipspladevæg?

På forhånd tak

Mvh,
Danny

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 08-08-01 20:16

Gå i byggemarkedet og køb nogle specielle gipsplade-plugs.
De fungerer ved at der er en slags "vinger" der folder sig ud på bagsiden af
gipspladen når du skruer skruen i.

Fra : Flemming Baumann

Dato : 08-08-01 21:32

"Ole Kristiansen skrev i en meddelelse
> Gå i byggemarkedet og køb nogle specielle gipsplade-plugs.
> De fungerer ved at der er en slags "vinger" der folder sig ud på
>bagsiden af gipspladen når du skruer skruen i.

Vær opmærksom på om det er enkelt eller dobbeltlags
vægge / lofter.
Det er af stor betydning for bæreevne, altså hvor tunge ting du
kan ophænge.

Hvis det er enkeltlags gipsvæg/loft kan man købe specielle
med større "vingespredning" en de gængse plugs.

flem

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-08-01 22:36

> Hvis det er enkeltlags gipsvæg/loft kan man købe specielle
> med større "vingespredning" en de gængse plugs.
>
> flem

Til væggen kan man få nogen dimser, med groft,selvskærende gevind, hvori der
så skrues en skrue/bolt bagefter. Kræver 26 mm.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ab

Dato : 09-08-01 18:00

Ovennævnte selvskærende skrue-befæstninger fås dog også i
mindre dimensioner. Vi har i firmaet brugt 12-13 mm til at
holde en stigereol.
MVH ab

Fra : TOKRI

Dato : 11-08-01 08:36

Kig ned på dit byggemarked. Der findes specielle pluks og skruer beregnet
til gipsplader.

TOKRI

Danny <saytos@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ks02q$1ser$2@news.cybercity.dk...