/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Enkeltmandsvirksomhed -> ApS
Fra : Steffan Søndermark


Dato : 08-08-01 19:15

Hej Gruppe,

Jeg overvejer at omdanne mit firma til et ApS, men er der nogen udgifter jeg
skal være opmærksom på.

Jeg mener om der er specielle udgifter til revisor m.v.?

På forhånd tak!




Med venlig hilsen / Best regards
Steffan Søndermark



 
 
Kenn Gerdes (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Kenn Gerdes


Dato : 08-08-01 23:29

"Steffan Søndermark" skrev:

> Jeg overvejer at omdanne mit firma til et ApS, men er der nogen udgifter
jeg
> skal være opmærksom på.
>
> Jeg mener om der er specielle udgifter til revisor m.v.?

Du skal regne med omkostninger til revisor og advokat i forbindelse med
omdannelsen. Hvis du allerede har en revisor tilknyttet din virksomhed vil
jeg anbefale at du taler med ham/hende om dine overvejelser. Måske vil brug
af virksomhedsordningen kunne opfylde dine behov.


Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Gør det du er mindst ringe til,
det gør vi - Danske Bank



Anders Pedersen (09-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders Pedersen


Dato : 09-08-01 13:54

Du skal putte 125.000 kroner i virksomheden (udstyr tæller med)

Mvh.
Anders Pedersen

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> skrev i en meddelelse
news:3b7181c4$0$279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Jeg overvejer at omdanne mit firma til et ApS, men er der nogen udgifter
jeg
> skal være opmærksom på.
>
> Jeg mener om der er specielle udgifter til revisor m.v.?
>
> På forhånd tak!
>
>
>
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Steffan Søndermark
>
>



Jørgen E. Madsen (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen E. Madsen


Dato : 10-08-01 12:37

Afhængig af firmastørrelse anslår vi normalt ekstraudgiften til revisor til
kr. 6.000 pr år for et selskab ctr. en privat-virksomhed. Men det kan
variere efter størrelsen af virksomhed.

Køb af et anpartsselskab koster 8-10.000 hos advokat. Man kan dog selv lave
en del af papirerne og komme ned på det halve.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen

"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> skrev i en meddelelse
news:3b7181c4$0$279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Jeg overvejer at omdanne mit firma til et ApS, men er der nogen udgifter
jeg
> skal være opmærksom på.
>
> Jeg mener om der er specielle udgifter til revisor m.v.?
>
> På forhånd tak!
>
>
>
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Steffan Søndermark
>
>



Anders Vind Ebbesen (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 11-08-01 09:38

In article <3b73c73e$0$328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Jørgen E. Madsen claimed the following:
> Køb af et anpartsselskab koster 8-10.000 hos advokat. Man kan dog selv lave
> en del af papirerne og komme ned på det halve.

Jeg har hørt dette flere steder, men hvordan får en advokat 125.000 til at
blive til 10.000?


--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org
Jeg udtaler mig altid på mine egne vegne.

Jacob Albers (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Albers


Dato : 11-08-01 12:36

On Sat, 11 Aug 2001 08:38:29 +0000 (UTC), anders@ebbesen.org (Anders
Vind Ebbesen) wrote:

>Jeg har hørt dette flere steder, men hvordan får en advokat 125.000 til at
>blive til 10.000?

de 10 er salær / pris for selskabet. Du betaler (eksempelvis) 135.000
kroner for et selskab med en anpartskapital på 125.000. Der står
125.000 på selskabets konto når du køber det.

Det vil sige "du" (igennem selskabet, det er ikke dig privat) får de
125.000 tilbage.

albers

Steffen Enni (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Steffen Enni


Dato : 11-08-01 17:21


"Jørgen E. Madsen" <elsted@madsen.mail.dk> wrote in message
news:3b73c73e$0$328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[klip]
> Køb af et anpartsselskab koster 8-10.000 hos advokat. Man kan dog selv
lave
> en del af papirerne og komme ned på det halve.

Hvorfor ikke lave papirerne selv. Alt hvad der kræves er

(1) Stiftelses dokument
(2) Vedtægter
(3) Dokumentation for de 125.000 kr anparts kapital.

Hvis (3) er i form af kontant indskud på en bankkonto (lydende på XXX Aps
under stiftelse), så kan minimums eksempler på (1) og (2) hentes på Erhvervs
og Selskabsstyrelsens hjemmeside, http://www.eogs.dk , Selskaber mv., Regler
og Vejledninger, se under eksempel...

Kun hvis (3) er (delvist) i form af andre værdier end kontanter skal man
have en revisorerklæring på disses værdiansættelse.

Vi var to der stiftede vores virksomhed selv ved kontantindskud, og det tog
ikke det store. Der er klart beskrevet i "ABC for nye virksomheder" hvad
man skal gøre. Se igen http://www.eogs.dk. Samlede udgifter: 0,- kr.

Venlig hilsen,

Steffen Enni,
Zacho Consult ApS, URL: http://www.zachosw.dk



Bjørn Jørvad (10-08-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 10-08-01 12:39


"Steffan Søndermark" <ssf@servage.com> skrev i en meddelelse
news:3b7181c4$0$279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

>
> Jeg mener om der er specielle udgifter til revisor m.v.?
>

Jeg anvender Ernst & Young - det koster pr. år ca. 15 - 20.000 DDK excl.
moms.

mvh
Bjørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste