Afslag på byggeanmeldelse
Fra : Gunnar007

Dato : 24-11-10 17:19

Kommunen har netop givet mig afslag på lidt overdækning i forbindelse med
huset. overdækning overholder gældende regler med højde og størrelse i kvm
og skel. Men i byplanvedtægten står der iflg kommune at det ikke er tilladt
at opføre denne overdækning.
Jeg troede at det var en formsag at anmelde denne, og har i min iver
allerede opført den.
Kommunen fortæller mig at den skal pilles ned.
Kan kommunen forbyde mig at have stolper og spær og regler stående, så længe
der ikke er tag på ??
Så jeg kan evt bruge dette til tørrestativ ??

Eller andre måder at komme rundt om problemet på ??

Hvad sker der hvis jeg lader den stå ??

Hilsen G

x-postet i dk.fritid.his-og-have og dk.videnskab.jura

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-11-10 19:16

> Kommunen fortæller mig at den skal pilles ned.

Så det skal den.

> Kan kommunen forbyde mig at have stolper og spær og regler stående, så
> længe der ikke er tag på ??

Næ, nok ikke.

> Hvad sker der hvis jeg lader den stå ??

Du får et påbud om at rive ned, en frist osv. indtil de bliver trætte af det
og giver dig dagbøder til den er revet ned.

Mvh Maria

Fra : Hauge

Dato : 24-11-10 19:20

Den 24-11-2010 19:15, Maria Frederiksen skrev:
> Du får et påbud om at rive ned, en frist osv. indtil de bliver trætte af
> det og giver dig dagbøder til den er revet ned.

*Hvis* de kontrollerer om det står der.

Fjernede lige jura-gruppen fra mit svar, da der ikke er meget jura i de
par svar indtil nu.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 24-11-10 19:34

Hej Hauge

> *Hvis* de kontrollerer om det står der.

Og det gør de. Med alle de fine luft- og gadefotos der efterhånden
laves af vort land, ja så behøver de ikke engang at lette røven
for at kontrolere, det kan de gøre på det varme kontor. I det
kvarter jeg bor i har en del fået breve omkring noget der ligner
bygninger i haven, men bygninger der ikke findes i det materiale
kommunen har :)

Max

Fra : Keld Nygaard

Dato : 24-11-10 20:15

news:4ced5648$0$36581>> Hvad sker der hvis jeg lader den stå ??

> Du får et påbud om at rive ned, en frist osv. indtil de bliver trætte af
> det og giver dig dagbøder til den er revet ned.
>
> Mvh Maria
Kommunen kan ikke udstede bøder, men de kan melde det til politiet. Efter
lidt tid kigger politiet så forbi og siger "nu-det-nu". Hvis man stadig ikke
vil makke ret, ender det efter et års tid i en sag ved en domstol. Her taber
man, og bliver dømt til at nedrive konstruktionen, eller domstolen kan lade
det det nedrive for borgerens regning. Og så kommer man så også til at
betale sagsomkostningerne oven i.

Mvh
Keld Nygaard

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-10 18:46

> [...]
> domstolen kan lade det det nedrive for borgerens regning. Og så kommer man
> så også til at betale sagsomkostningerne oven i.

Din forklaring er mere uddybende, og mere korrekt, men i sidste ende kommer
han til at rive ned.

Mvh Maria

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-11-10 01:15

On 24 Nov., 19:33, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Hauge

> Og det g r de. Med alle de fine luft- og gadefotos der efterh nden
> laves af vort land, ja s beh ver de ikke engang at lette r ven
> for at kontrolere, det kan de g re p det varme kontor. I det
> kvarter jeg bor i har en del f et breve omkring noget der ligner
> bygninger i haven, men bygninger der ikke findes i det materiale
> kommunen har :)

Et græsgrønt tag kan også være meget smukt

Fra : Anders Majland

Dato : 25-11-10 09:33

> Et græsgrønt tag kan også være meget smukt

Og så håbe at der ikke bliver taget skråfotos i området sådan lige ...

/A - der hellere bruger måneder på byggetilladelser end risikerer at skulle
lave noget om....

Fra : Max

Dato : 24-11-10 20:26

Hej Gunnar

> Eller andre måder at komme rundt om problemet på ??

Har du spurgt kommunen om der er en mulighed,
kan du eventuel anke afgørelsen. Har du spurgt en
sagføre om han kan pege på muligheder.

Max

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-11-10 10:07

Den Wed, 24 Nov 2010 19:15:31 +0100 skrev Maria Frederiksen:

> Så det skal den.

Det skulle Bilka da ikke...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-11-10 12:02

Martin [6000] skrev:

> Det skulle Bilka da ikke...

Klart. Kommunen fortalte Bilka at de gerne måtte bygge i den
størrelse. Den tilladelse var på plads før byggeriet gik i gang.

--
Bertel

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-11-10 12:17

> Klart. Kommunen fortalte Bilka at de gerne måtte bygge i den størrelse.
> Den tilladelse var på plads før byggeriet gik i gang.

Men lur mig om ikke man var blevet tvunget til at rive ned igen, hvis man
havde haft et andet efternavn end noget med Møller...

Penge har magt, ikke explicit altid, men ofte implicit.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-11-10 13:18

Martin [6000] skrev:

> Men lur mig om ikke man var blevet tvunget til at rive ned igen, hvis man
> havde haft et andet efternavn end noget med Møller...

Ejer Hr. Møller da Bruuns Galleri?

--
Bertel

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-11-10 13:07

> At blande Bilka-sagen og en sag hvor en privat har bygget *før*
> tilladelsen er i hus giver ingen mening.

Rolig nu... Så meget "umening" giver det heller ikke... det kaldes
humor hvor jeg kommer fra

Fra : Gunnar007

Dato : 25-11-10 14:28

Mange svar.. Men ingen konkret løsning.

En tanke. Hvis nu jeg flår taget af, og hænger tørresnor under, kan de så
tvinge mig til at rive det ned ??
Så er det jo et tørrestativ, der står rigtig godt forankret

Hilsen G

Fra : Kurd

Dato : 25-11-10 14:33

"Gunnar007" <mazda6@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Mange svar.. Men ingen konkret løsning.

Riv lortet ned. Kan det blive mere konkret?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-11-10 14:35

Gunnar007 skrev:

> Mange svar.. Men ingen konkret løsning.

Gør som du bliver bedt om af kommunen.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 25-11-10 15:10

Hej Gunnar

> En tanke. Hvis nu jeg flår taget af, og hænger tørresnor under, kan
> de så tvinge mig til at rive det ned ??

Spørg dog kommunen, de kan give dig et svar du kan bruge til noget.

Max

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 25-11-10 18:46

"Gunnar007" <mazda6@teamsos.dk> skrev i meddelelsen
> Mange svar.. Men ingen konkret løsning.
>
> En tanke. Hvis nu jeg flår taget af, og hænger tørresnor under, kan de så
> tvinge mig til at rive det ned ??
> Så er det jo et tørrestativ, der står rigtig godt forankret

Det her er rent ujuridisk, men jeg foreslår følgende:

Som du selv siger:
Fjern selve taget. Kun pladerne, lad rammen stå (afhængig af hvad der er
nemmest).
Sæt så dine tøjsnore op.
Kontakt kommunen, bed dem om at sende en til at godkende nedrivningen.
Når den er godkendt (få det på skrift) så knalder du dine tagplader på igen.
Derefter er der ikke endet end at vente på at en eller anden får ondt i
røven, siger det til kommunen, som så skriver til dig om at fjerne den
(igen).
Du fjerner pladerne, sætter tøjsnor op og kontakter kommunen og fortæller
dem at den hele tiden har været fjernet. Bed dem sende en som kan
kontrollere at det er rigtigt.

Dét bliver kommunen sikkert træt af i længden.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-11-10 20:51

> Du fjerner pladerne, sætter tøjsnor op og kontakter kommunen og fortæller
> dem at den hele tiden har været fjernet.

Nu er det nok ikke svært for en anmelder at sende et par fotos med ...

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-11-10 20:55

Den 25-11-2010, skrev Henrik Eriksen følgende sludder:
> [...]
> det er rigtigt.
>
> Dét bliver kommunen sikkert træt af i længden.

Er du virkelig så dum, som du her tror kommunen er det ???

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-10 20:57

> Du fjerner pladerne, sætter tøjsnor op og kontakter kommunen og fortæller
> dem at den hele tiden har været fjernet. Bed dem sende en som kan
> kontrollere at det er rigtigt.

De kontrollerer bare satelitbilledet, som tydeligt viser at der er tag på.
Så er den ged barberet.

Mvh Maria