postfix + cyrus +sasl + /etc/passwd
Fra : wojci

Dato : 15-12-00 18:01

Hej

Jeg fandt ud af at man kan bruge cyrus og postfix sammen. Dvs. at postfix
sender de mails, hvis modtagere den ikke kan finde i /etc/passwd videre
til cyrus. Det virker fint.

Det virker fint hvis jeg bruger pop3d fra cyrus til at hente mail for en
bruger oprettet med cyrus, men ikke for brugere som kun er i /etc/passwd.
Kan det lade sig gøre at have en brugers mailbox styret af cyrus, men
hans identitet i /etc/passwd ?
Jeg har en del gamle pop3-brugere som ligger i /etc/passwd og derfor kan
ikke bare konvertere dem til cyrus fordi jeg ikke kender deres
passwords...de er jo krypteret...

Forslag?

Jeg har læst en cyrus-howto...dog uden at jeg blev ret klogere...

maskinen: serverbox, redhat 7.0, cyrus-sasl 1.5.24, cyrus-imapd 1.5.14 ,
postfix 19991231-pl13

--
/wojci

wojci at wojci dot dk