Forståelse af tekniske dokumenter
Fra : Martin [6000]

Dato : 17-11-10 21:11

Hej gruppe,

Vi påtænker at købe en byggegrund og har i den forbindelse modtaget nogle
dokumenter fra sælger vedr. jordbundsundersøgelse og forurening af samme.

Hvor kan vi henvende os til at få "oversat" sådanne dokumenter til et
sprog lægmand kan forstå? Herunder hvad der er normalt og hvad vi skal
være opmærksomme på.

På forhånd tak.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Theilo

Dato : 17-11-10 21:16

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> Martin
> "Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Jeg ville ringe til det firma der har lavet undersøgelsen og spørge dem

Theilo

Fra : Holst

Dato : 17-11-10 21:19

On 17-11-2010 21:11, Martin [6000] wrote:

> [...]
>
> Hvor kan vi henvende os til at få "oversat" sådanne dokumenter til et
> sprog lægmand kan forstå? Herunder hvad der er normalt og hvad vi skal

Jeg ville nok henvende mig hos det firma, som har udført undersøgelsen.
De vil sikkert gerne være behjælpelige med forståelsen af deres rapport.

Alternativt, prøv at skan den ind og læg op et eller andet sted. Så
kaster jeg gerne et blik på den ved lejlighed. Lidt forstand på sådant
har jeg da qua min uddannelse og mit job.