VI.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 15-12-00 14:16

Hejsa!

Er der nogle, der han en kommando oversigt til VI? Min hjælpefil eksisterer
tilsyneladende ikke, og jeg synes VI er lidt kryptisk af finde ud af.

/Søren

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 15-12-00 14:21

"Søren Jacob Lauritsen" wrote:

> Hejsa!
>
> Er der nogle, der han en kommando oversigt til VI?

http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/vi.html

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-12-00 14:23

"Søren Jacob Lauritsen" <usenet@nospam.sjl.dk> writes:

> Er der nogle, der han en kommando oversigt til VI? Min hjælpefil eksisterer
> tilsyneladende ikke, og jeg synes VI er lidt kryptisk af finde ud af.

Ud er let nok: <ESC><ESC>:q!<RET>

Søg på google efter "VI reference", tryk "I'm feeling lucky" (eller
"Jeg føler mig heldig"). Så kommer du sikkert til:
http://www.cis.udel.edu/~totten/vi/

Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 15-12-00 14:56

Hvis du har mc (Midnight Commander) installeret, og du ikke er/ønsker at
være 'hard-core' vi bruger; har den en OK editor indbygget.
Du får adgang til mc editoren med komando: mcedit filename
Derved behøver du ikke starte mc først.

--
Henrik Hammerschmidt. Copenhagen. Denmark ..
When we learn all the answers, they change the questions.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 15-12-00 15:03

> [...]

> Er der nogle, der han en kommando oversigt til VI? Min hjælpefil eksisterer
> tilsyneladende ikke, og jeg synes VI er lidt kryptisk af finde ud af.

Til de humoristisk anlagte kan Per Abrahamsens tutorial anbefales

http://www.dina.dk/~abraham/religion/editors-101.html

Glem ikke at læse afsnittet: "Hvordan flytter man curesoren en
frem?".

Glædelig jul,
--
Jens Axel Søgaard -- http://www.jasoegaard.dk

A Mathematician is a machine for turning coffee into theorems.
- Paul Erdös

Fra : Ole Hansen

Dato : 15-12-00 15:28

> [...]

> Er der nogle, der han en kommando oversigt til VI? Min hjælpefil eksisterer
> tilsyneladende ikke, og jeg synes VI er lidt kryptisk af finde ud af.

Jeg har et "VI Cheat Sheet" - det poster jeg da lige i dk.binaer.

--
Ole Hansen
Søger en 3 værelses lejlighed i Aalborg (leje)