Problemer med crontab event
Fra : Dennis

Dato : 14-12-00 21:45

Hejsa.

Hmm.. har prøvet at poste denne 2 gange før, men den ender af én eller anden
grund laaangt tilbage i tiden i en anden tråd med crontab!?

Jeg vil gerne lave en schedule der køre 2 gange i måneden og på en tirsdag.
Jeg har prøvet:

# Min Hour MDay Month WDay Command
# ---------------------------------------------
0 2 * */2 Tue /root/crontab.scripts/backup.sh

Men ehh.. det ser ikke ud til at den køre overhovedet? Nogen der ved om man
overhovedet kan gøre det?

Mvh.
Dennis

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-12-00 23:06

"Dennis" <net87@mail.mira.dk> wrote:

>Hmm.. har prøvet at poste denne 2 gange før, men den ender af én eller anden
>grund laaangt tilbage i tiden i en anden tråd med crontab!?

Så må din newsreader være sat op til at vise tråde efter Subject i
stedet for Message-ID. Vi andre ser dine indlæg rigtigt.

>Jeg vil gerne lave en schedule der køre 2 gange i måneden og på en tirsdag.

Hvad med at køre scriptet hver tirsdag, og så lade scriptet selv
checke, om det er en af de "rigtige" tirsdage?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 13:28

Fra : Dennis Helligsø

Dato : 15-12-00 13:28

> Derudover....hvad med at have to jobs kørende, dvs noget i denne
> her henretning :
> 0 2 * 2 *
> /root/crontab.scripts/backup.sh
> 0 2 * * Tue
> /root/crontab.scripts/backup.sh
>
> Kan det ikke lade sig gøre ??

Det du skriver ovenstående er, at scriptet skal køre hver dag kl. 02:00 i 2.
måned samt at scriptet skal køre hver tirsdag kl. 02:00. Det var jo ikke
liiiige det jeg ville

Mvh.
Dennis

Fra : Peter Jespersen

Dato : 15-12-00 17:12

On Fri, 15 Dec 2000 13:27:48 +0100, Dennis Helligs wrote:

<snip - ZZ>

>Det du skriver ovenstående er, at scriptet skal køre hver dag kl. 02:00 i 2.
>måned samt at scriptet skal køre hver tirsdag kl. 02:00. Det var jo ikke
>liiiige det jeg ville

Hehe....sådan går det når man er lidt småtræt....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/