Crontab
Fra : Dennis

Dato : 14-12-00 21:43

Hejsa.

Jeg vil gerne lave en schedule der køre 2 gange i måneden og på en tirsdag.
Jeg har prøvet:

# Min Hour MDay Month WDay Command
# ---------------------------------------------
0 2 * */2 Tue /root/crontab.scripts/backup.sh

Men ehh.. det ser ikke ud til at den køre overhovedet? Nogen der ved om man
overhovedet kan gøre det?

Mvh.
Dennis

Fra : Kent Friis

Dato : 14-12-00 21:49

Den Thu, 14 Dec 2000 21:43:07 +0100 skrev Dennis:
> [...]
>0 2 * */2 Tue /root/crontab.scripts/backup.sh
>
>Men ehh.. det ser ikke ud til at den køre overhovedet? Nogen der ved om man

Det der betyder i hvert fald hver anden måned...

Jeg kan ikke lige se hvordan du skal gøre det

Mvh
Kent
--
Grafik-siden er opdateret på http://www.celebrityshine.com/~kfr/
- sidste billede uploadet: santa.png

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 14-12-00 23:23

0 2 * * 2 <kommando> gør jobbet HVER tirsdag kl 2.00
kombiner i 2 linier:
0 2 2 * * <kommando> gør jobbet HVER d. 2 i måneden
0 2 17 * * <kommando> gør jobbet HVER d. 17 i måneden
altså en tilfældig ugedag
skal du videre må du nok igang med regulær scripts, eks. perl
evt kombinere flere linier og så have konditioner i din kommando. måske en
rutineret freak kan lave en one-liner?

finn