/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
TGV.:-)
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 27-10-10 00:51


Det er vist det nærmeste, man kan komme det.. - Jeg har lige flyttet
ca. 103gb Toast image og JPG billedbiler fra én disk til en anden via
FW800. Det har i alt taget ca. 17 minutter.

Læsedisken er godt nok en WD Essential 1,5tb USB disk med 64mb cache,
mens modtagedisken er ren FW800 - MiniStack V3 med Barracuda
ST3500320AS/32mb cache. - Det skal nok lige med, at WD disken altid har
været hurtig at læse _fra_, men uhyggelig langsom at skrive _til_. -
Begge diske sluttet direkte til MacPro'ens front slots...

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
 
(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 08:02

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Det er vist det nærmeste, man kan komme det.. - Jeg har lige
> flyttet ca. 103gb Toast image og JPG billedbiler fra én disk til en
> anden via FW800. Det har i alt taget ca. 17 minutter.
>
> Læsedisken er godt nok en WD Essential 1,5tb USB disk med 64mb cache,
> mens modtagedisken er ren FW800 - MiniStack V3 med Barracuda
> ST3500320AS/32mb cache. - Det skal nok lige med, at WD disken altid
> har været hurtig at læse _fra_, men uhyggelig langsom at skrive
> _til_. -

USB 2 kan max klare 480 Mb/s hvilket i praksisk normalt ligger lidt over
30 MB/s.

Kan du forklare hvordan din maskine kan hive 100 megabytes per sekund ud
af en USB-disk?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørens~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 27-10-10 09:48


Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 wrote:
> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:
>> Det er vist det nærmeste, man kan komme det.. - Jeg har lige
>> flyttet ca. 103gb Toast image og JPG billedbiler fra én disk til en
>> anden via FW800. Det har i alt taget ca. 17 minutter.
>>
>> Læsedisken er godt nok en WD Essential 1,5tb USB disk med 64mb cache,
>> mens modtagedisken er ren FW800 - MiniStack V3 med Barracuda
>> ST3500320AS/32mb cache. - Det skal nok lige med, at WD disken altid
>> har været hurtig at læse _fra_, men uhyggelig langsom at skrive
>> _til_. -
>
> USB 2 kan max klare 480 Mb/s hvilket i praksisk normalt ligger lidt over
> 30 MB/s.
>
> Kan du forklare hvordan din maskine kan hive 100 megabytes per sekund ud
> af en USB-disk?

Nej, det kan jeg ikke, men fra 0;06 og til 0:23 er der iflg. min
regnestok 17 min.. - Og det er også til den MiniStack, der ligger langt
over, hvad selv FW800 skulle kunne. - Jeg har flere MiniStack V3, og de
andre 'opfører sig' mere normalt og ligger lige omk. 75-80mb/sek. ved
overførsel af store filer, mens den her godt kan ryge på 145mb/sek., men
forklare det, kan jeg ikke.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Robert Piil (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 27-10-10 09:51

Den 27-10-2010 10:48, Erik Richard Sørensen skrev:

> Nej, det kan jeg ikke, men fra 0;06 og til 0:23 er der iflg. min
> regnestok 17 min.. - Og det er også til den MiniStack, der ligger langt
> over, hvad selv FW800 skulle kunne. - Jeg har flere MiniStack V3, og de
> andre 'opfører sig' mere normalt og ligger lige omk. 75-80mb/sek. ved
> overførsel af store filer, mens den her godt kan ryge på 145mb/sek., men
> forklare det, kan jeg ikke.

Jeg ville dobbelt-tjekke at alt er kommet med over, hvis jeg var dig.

--
Robert Piil

Erik Richard Sørens~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 27-10-10 10:05


Robert Piil wrote:
> Den 27-10-2010 10:48, Erik Richard Sørensen skrev:
>> Nej, det kan jeg ikke, men fra 0;06 og til 0:23 er der iflg. min
>> regnestok 17 min.. - Og det er også til den MiniStack, der ligger langt
>> over, hvad selv FW800 skulle kunne. - Jeg har flere MiniStack V3, og de
>> andre 'opfører sig' mere normalt og ligger lige omk. 75-80mb/sek. ved
>> overførsel af store filer, mens den her godt kan ryge på 145mb/sek., men
>> forklare det, kan jeg ikke.
>
> Jeg ville dobbelt-tjekke at alt er kommet med over, hvis jeg var dig.

Det var det første, jeg gjorde - netop, fordi jeg syntes det gik lidt
/for/ stærkt. - Men alt er der, og vilkårlige checks af enkeltfiler
siger samme str. som 'originalen'. - Ligeledes er reel datamængde - den
i parantesen ved 'Vis info' nøjagtig den samme på alt, hvad jeg testede
og på samlet størrelse.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anders - Pil ikke ve~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Anders - Pil ikke ve~


Dato : 27-10-10 10:53

Kunne der evnt. være tale om at data kompression er understøttet FW800 ?

Jeg aner ikke om det er tilfældet, men der er jo andre OS som
understøtter kompression på diskniveau - mener dog ikke at OSX gør det.

Men det ville være oplagt hvis FW specifikationerne inderholder dette
som en mulighed - om ikke andet er det den forklaring jeg kan se passer
med at de fysiske rammer overskrives


--
Tænk positivt ....
.... Det kunne være værre ...

Erik Richard Sørens~ (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 27-10-10 12:46


Anders - Pil ikke ved min mail adr. - den er gyldig wrote:
> Kunne der evnt. være tale om at data kompression er understøttet FW800 ?
>
> Jeg aner ikke om det er tilfældet, men der er jo andre OS som
> understøtter kompression på diskniveau - mener dog ikke at OSX gør det.
>
> Men det ville være oplagt hvis FW specifikationerne inderholder dette
> som en mulighed - om ikke andet er det den forklaring jeg kan se passer
> med at de fysiske rammer overskrives

Hm, det tror jeg faktisk ikke, det er. - Det kommer mig bekendt først
med FW3200 og FW6400. FW3200 skulle gerne komme på markedet inden jul,
mens FW6400 er udsat indtil en gang næste år.

Men det er meget spøjst, det lige netop kun er den ene FW800 disk, hvor
det går så lynende stærkt....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 18:53

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 wrote:
>> Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:
>>> Det er vist det nærmeste, man kan komme det.. - Jeg har lige
>>> flyttet ca. 103gb Toast image og JPG billedbiler fra én disk til en
>>> anden via FW800. Det har i alt taget ca. 17 minutter.
>>>
>>> Læsedisken er godt nok en WD Essential 1,5tb USB disk med 64mb cache,
>>> mens modtagedisken er ren FW800 - MiniStack V3 med Barracuda
>>> ST3500320AS/32mb cache. - Det skal nok lige med, at WD disken altid
>>> har været hurtig at læse _fra_, men uhyggelig langsom at skrive
>>> _til_. -
>>
>> USB 2 kan max klare 480 Mb/s hvilket i praksisk normalt ligger lidt over
>> 30 MB/s.
>>
>> Kan du forklare hvordan din maskine kan hive 100 megabytes per sekund ud
>> af en USB-disk?
>
> Nej, det kan jeg ikke, men fra 0;06 og til 0:23 er der iflg. min
> regnestok 17 min.. - Og det er også til den MiniStack, der ligger
> langt over, hvad selv FW800 skulle kunne. - Jeg har flere MiniStack
> V3, og de andre 'opfører sig' mere normalt og ligger lige
> omk. 75-80mb/sek. ved overførsel af store filer, mens den her godt kan
> ryge på 145mb/sek., men forklare det, kan jeg ikke.

Jada, men det ændrer ikke på at hvis du kun kører USB-2 kan det du
fortæller om ikke lade sig gøre.

Jeg tror godt du kan SKRIVE så hurtigt til din disk (måske, har ikke
regnet efter), men det er dæleme svært at skrive bittene førend de er
læst fra kildedisken.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 18:54

"Anders - Pil ikke ved min mail adr. - den er gyldig"
<NoSpamFilterForSex003@BotNak.dk> writes:

> Kunne der evnt. være tale om at data kompression er understøttet FW800 ?
>
> Jeg aner ikke om det er tilfældet, men der er jo andre OS som
> understøtter kompression på diskniveau - mener dog ikke at OSX gør
> det.

Du glemmer at Erik siger kildedisken var USB2.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (27-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-10-10 18:58

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 <nospam0002+20101027@gmail.com> wrote:

> "Anders - Pil ikke ved min mail adr. - den er gyldig"
> <NoSpamFilterForSex003@BotNak.dk> writes:
>
> > Kunne der evnt. være tale om at data kompression er understøttet FW800 ?
> >
> > Jeg aner ikke om det er tilfældet, men der er jo andre OS som
> > understøtter kompression på diskniveau - mener dog ikke at OSX gør
> > det.
>
> Du glemmer at Erik siger kildedisken var USB2.

så er USB2 ok alligevel ? .. i'm confused ..

Erik Richard Sørense~ (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 28-10-10 00:23


Thomas von Hassel wrote:
> Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 <nospam0002+20101027@gmail.com> wrote:
>> "Anders - Pil ikke ved min mail adr. - den er gyldig"
>> <NoSpamFilterForSex003@BotNak.dk> writes:
>>
>>> Kunne der evnt. være tale om at data kompression er understøttet FW800 ?
>>>
>>> Jeg aner ikke om det er tilfældet, men der er jo andre OS som
>>> understøtter kompression på diskniveau - mener dog ikke at OSX gør
>>> det.
>> Du glemmer at Erik siger kildedisken var USB2.
>
> så er USB2 ok alligevel ? .. i'm confused ..

Nej, for det er uhyggeligt langsomt at skrive _til_ den USB disk. - Og
jeg fatter stadig ikke, hvorfor den er så hurtig at læse _fra_...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (28-10-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-10-10 07:44

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Thorbjørn Ravn Andersen, 20101027 <nospam0002+20101027@gmail.com> wrote:
> >> "Anders - Pil ikke ved min mail adr. - den er gyldig"
> >> <NoSpamFilterForSex003@BotNak.dk> writes:
> >>
> >>> Kunne der evnt. være tale om at data kompression er understøttet FW800 ?
> >>>
> >>> Jeg aner ikke om det er tilfældet, men der er jo andre OS som
> >>> understøtter kompression på diskniveau - mener dog ikke at OSX gør
> >>> det.
> >> Du glemmer at Erik siger kildedisken var USB2.
> >
> > så er USB2 ok alligevel ? .. i'm confused ..
>
> Nej, for det er uhyggeligt langsomt at skrive _til_ den USB disk. - Og
> jeg fatter stadig ikke, hvorfor den er så hurtig at læse _fra_...

Så tager vi Ocams Razor og antager at det er en fejl af en slags

Prøv at lave en benchmark på diskene med f.eks. Helios LANtest eller AJA
Test ...


/thomas

(Thorbjørn Ravn (27-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 27-10-10 20:36

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

>> > Kunne der evnt. være tale om at data kompression er understøttet FW800 ?
>> >
>> > Jeg aner ikke om det er tilfældet, men der er jo andre OS som
>> > understøtter kompression på diskniveau - mener dog ikke at OSX gør
>> > det.
>>
>> Du glemmer at Erik siger kildedisken var USB2.
>
> så er USB2 ok alligevel ? .. i'm confused ..

Jeg tror at et eller andet sted er der noget som er en lille smule
anderledes end Erik husker det.

Nu får vi se hvad det bliver...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste