> Nu vi er ved det...
> Hvilke fuldsyntetiske olier kan anbefales?
Kører selv på IP's GRX-2 (eller sådan), den koster 118,- literen og er den
bedste olie jeg har haft mellem nallerne. Da jeg skildte en kammerat's
Aprilia Rally ad for at montere et Polini Sport cylinderkit, var hans
stempel som _nyt_, selvom det havde gået over 8000km.
Ellers har jeg haft meget gode erfaringer med: Motorex's rigtigt dyre race
olie, koster 130,- literen. De bruger ikke andet til Paris Dakar rally'et,
så det er der jo nok en god grund til =) Der er efter min mening ikke nogen
forskel mellem Motorex og IP's olie, de ligner hinanden, og lugter begge 2
så stærkt at de kunne vælte en hest omkuld
Har også kørt på Belray H1R (eller sådan, heh), en ret god olie der specielt
ikke efterlader koks. Koster 110,- literen.
Silkolene's olier.... Værre gang sjap. Selv deres såkaldte fuldsyntetiske
race olie til 89,- literen har kokset alle de motorer til jeg har set.
Stempelringen klister fast til stemplet osv. Olien kan simpelthen ikke
forbrændes! Om man så fylder den på en gocart motor, så dur det ik' :( Hold
jer fra det!
Lieg nu kører min Derbi GPR 50R på en olie fra Texaco, den eneste
fuldsyntetiske de har. Aner ikke hvad den koster, men den virker
overraskende godt. Den har ikke kørt på andet, og stempel og cylinder ser
okay ud. Olien skulle også være til "highperformance Road Racing 2-strokes
and Cart engines".
Eneste minus er at den efterladeren del koks i min potte, så når olien er
brugt kommer der IP i beholderen igen.
Generelt bør man holde sig fra benzinselvskabernes olier. De har travlt nok
med at forbedre deres benzin, lad hellere de firmaer der ikke laver andet
end olie ordne arbejdet.
OK, Q8 osv ville jeg nok ikke drømme om at hælde på!
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--