Kolik ?
Fra : Heine Bo Hansen

Dato : 07-08-01 22:23

Hej

Som så mange andre her i NG, har vi også fået et barn der ikke altid er helt
så stille som ønsket Hun har hendes daglige skrigeture om formiddagen
og aftenen - ikke i forbindelse med måltider, så det er ikke bare en stor
BØVS der sidder fast.

Vi har en ide om at det er kolik, og har været til zoneterapi med hende uden
resultat. Er der nogen der ved hvordan man konstarerer om barnet har kolik,
og om der evt. findes andre mirakelkure mod kolik (vi har hørt at zoneterapi
skulle være temmelig sikkert).

Hun er 2½ md.

mvh
Far og Mor

Fra : Aagaard

Dato : 07-08-01 23:13

"Heine Bo Hansen" <heine.hansen@image.dk_spam> skrev i en meddelelse
> [...]
kolik,
> og om der evt. findes andre mirakelkure mod kolik (vi har hørt at

Hej Far og Mor
Vort barns kolik stoppede ved 3 mdrs alderen, og jf. vore sundhedsplejerske
er det normalt at det stopper der.
Der findes ingen mirakelkure, og man ved ikke hvorfor et spædbarn har kolik.
Det fik vi bla. at vide på sygehuset, hvor hun var indlagt en uge pga.
kolikken.
Vi har selv undersøgt alt hvad der har været os muligt, men intet har
hjulpet.
Prøv at kigge på www.kolik.dk.

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - Vores dejlige webbaby på 6 mdr.

Fra : Gitte Beyer

Dato : 08-08-01 07:30

Hejsa

> [...]
>og om der evt. findes andre mirakelkure mod kolik (vi har hørt at zoneterapi

Jeg/vi havde samme problem med vores søn da han var i den alder. Vi
kunne dæmpe det lidt (men ikke helt komme problemet til livs) ved at
massere hans mave (cirkelbevægelser i urets retning omkring navnlen)
og lave cykle-bevægelser med hans ben. Det gjorde vi ved hvert
bleskift. Samtidig skiftede vi så mærke i D-vitamin dråberne. Det var
noget med, at der i dem vi plejede at bruge, var en bestemt slags olie
(kokosolie tror jeg, men jeg kan ikke huske det), som kunne give
problemer. Det hjalp i hvert fald at skifte til et mærke, som ikke
indeholdt denne olie.
Vores sundhedsplejerske gav os så det råd, at give sønnen nogle
ordentlige svingture i vores arme når han havde sine skrigeture, da
det kunne være med til at sætte gang i maven. Det virker ret voldsomt,
da hun første gang viste mig hvordan, var min første tanke bare: Hvad
er det, du gør ved mit barn? Men det virkede også, det dæmpede
skrigeturene mens de stod på. Og senere da kolikken generelt ikke var
så slem længere, kunne svingturene endda give grineture i stedet (det
skal lige siges at vores søn er en lille vildbasse, der elsker alt
hvad der er vildt og voldsomt).

MVH
Gitte

Fra : mimi

Dato : 08-08-01 11:51

gitte@beyer.nu (Gitte Beyer) wrote in

> [...]
> så slem længere, kunne svingturene endda give grineture i stedet (det
> skal lige siges at vores søn er en lille vildbasse, der elsker alt

Hejsa
Vores søn har egentlig skrreget fra fødslen af. Da han så var 4 uger kunne
vi ikke klare mere, og prøvede zoneterapi. Første gang var der intet som
ændrede sig, og anden gang så det ligesådan ud. Men pludselig to dage efter
anden gang zoneterapi forvandlede han sig. Vi tod g en tredje gang
zoneterapi også for at være sikker på det holdt. Han er nu 6 uger og har de
sidste par uger været glad det meste af sin vågne tid. Han har selvfølgelig
stadig sit hidsige temperament og græder når han er træt og sulten og
utilfreds, men bare det at vi har fået et gladere barn er en utrolig
lettelse. Min sundhedsplejerske mener ikke længere der findes kolikbørn,
men at det er omgivelserne som påvirker vores børn. Min zoneterapeut mente
det var min hårde fødsel (som varede 40 timer) som fik vores søn til at
reagere sådan. Måske hvis du kan finde ud af hvad der har påvirket lige dit
barn, at du alligevel kan gøre noget. Eller prøve zoneterapi igen, da der
måske skal nogle flere behandlinger til.
mvh Mimi

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 08-08-01 09:06

Heine Bo Hansen <heine.hansen@image.dk_spam> skrev i en
nyhedsmeddelelse:65Zb7.82$uI6.8296@news000.worldonline.dk...
> [...]
kolik,
> og om der evt. findes andre mirakelkure mod kolik (vi har hørt at

Jeg havde gode erfaringer med Mylicon-dråber fra apoteket. De skulle gives
ca 20 min inden et måltid.

Hilsen Tina

Fra : Chriben

Dato : 17-08-01 13:23

Vores dreng skreg også som en gal de første levemånder.
Vi tog ham til en kiropraktor, som vi fik anbefalet skulle være god til
børn.
Han blev checket igennem, og kiropraktoren kunne se, at han var "vind og
skæv" efter fødslen. Jeg havde faktisk selv lagt mærke til, at han nægtede
og dreje hovedet særlig langt til den ene side.
Hun rettede ham op gennem 5 behandlinger, og efter hver hver behandling blev
det bare bedre og bedre. Han blev en stille og rolig dreng, som kun græd
"normalt".