/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Verdens fedeste motor(lyd)..
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 08:17

I mine øjne er AMG's 6,2-liters motor verdens fedeste! Den er velbygget og
kan holde til til både hverdagsbrug og bane.
Og derudover har den verdens fedeste lyd! Den lyder så meget bedre end
f.eks. de skingre og skrigende Ferrarier:
http://bilekspressen.dk/video-saadan-lyder-en-sur-maage

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


 
 
folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 08:29

On Wed, 20 Oct 2010 09:17:26 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>I mine øjne er AMG's 6,2-liters motor verdens fedeste! Den er velbygget og
>kan holde til til både hverdagsbrug og bane.
>Og derudover har den verdens fedeste lyd! Den lyder så meget bedre end
>f.eks. de skingre og skrigende Ferrarier:
>http://bilekspressen.dk/video-saadan-lyder-en-sur-maage

>--

Kan vi i9kke blive enige om, at den kan få andenpladsen, efter den
her:

http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/

Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 08:33

> skrev i meddelelsen news:ge6tb61abl22bkncbgi7p1ppt5ir5fohgd@4ax.com...
>
>>http://bilekspressen.dk/video-saadan-lyder-en-sur-maage
>
> Kan vi i9kke blive enige om, at den kan få andenpladsen, efter den
> her:
>
> http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/

Nope.

1. AMG
2. Scania
3. ?

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 08:40

On Wed, 20 Oct 2010 09:32:32 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>> skrev i meddelelsen news:ge6tb61abl22bkncbgi7p1ppt5ir5fohgd@4ax.com...
>>
>>>http://bilekspressen.dk/video-saadan-lyder-en-sur-maage
>>
>> Kan vi i9kke blive enige om, at den kan få andenpladsen, efter den
>> her:
>>
>> http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>
>Nope.
>
>1. AMG
>2. Scania
>3. ?

>--

Må lopperne fra 1000 kameler invadere dine erogene zoner, og først
forlade dem igen, når du får den hitliste rettet til.

--

Venlig hilsen
Folmer


Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 08:52

> skrev i meddelelsen news:207tb6hptmc3r6ld7ueei92g3dufs8jugi@4ax.com...
>
>> Nope.
>>
>> 1. AMG
>> 2. Scania
>> 3. VW 2,0 TSI
>> 4. Saab 2,3 T
>
> Må lopperne fra 1000 kameler invadere dine erogene zoner, og først
> forlade dem igen, når du får den hitliste rettet til.

Jeg synes jo at det er fremragende at ligge i top 3. )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 09:11

On Wed, 20 Oct 2010 09:51:37 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>> skrev i meddelelsen news:207tb6hptmc3r6ld7ueei92g3dufs8jugi@4ax.com...
>>
>>> Nope.
>>>
>>> 1. AMG
>>> 2. Scania
>>> 3. VW 2,0 TSI
>>> 4. Saab 2,3 T
>>
>> Må lopperne fra 1000 kameler invadere dine erogene zoner, og først
>> forlade dem igen, når du får den hitliste rettet til.
>
>Jeg synes jo at det er fremragende at ligge i top 3. )

>--

Slatten gennemsnitsdanskermentalitet!

Hvor tror du C. Wosniacki havde været med den indstilling?

Desuden mangler der i den grad en motor på den liste.

Den der 5-cylindrede sag der ligger i min nabos gamle Audi med
kludetag. den lyder nemlig også fremragende.

VW 2.0 TSI???????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvad har du gang i? Jeg vil hellere have at Hassan kører forbi ude på
vejen 20 gange i den gamle Accord med sportsauspuff fra T. Hansen -
s'gu!

Kan du ikke prøve at gå i seng igen, og så denne gang få det rigtige
ben ud først?

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Mouridsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 20-10-10 09:19

Hej

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:ge6tb61abl22bkncbgi7p1ppt5ir5fohgd@4ax.com...

> http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>
> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))

Det lyder jo ligesom en hestevogn med påmonteret trabant motor

Mvh
Hans



Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 09:25

> "Hans Mouridsen" skrev i meddelelsen
> news:4cbea61a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>>
>> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))
>
> Det lyder jo ligesom en hestevogn med påmonteret trabant motor

*Fnis*

Nu kommer en olm Folmer efter dig.... )

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 09:52

On Wed, 20 Oct 2010 10:25:28 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>> "Hans Mouridsen" skrev i meddelelsen
>> news:4cbea61a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>>> http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>>>
>>> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))
>>
>> Det lyder jo ligesom en hestevogn med påmonteret trabant motor
>
>*Fnis*
>
>Nu kommer en olm Folmer efter dig.... )

>--

Ja!!!

--

Venlig hilsen
Folmer

folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 09:52

On Wed, 20 Oct 2010 10:19:23 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Hej
>
><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
>news:ge6tb61abl22bkncbgi7p1ppt5ir5fohgd@4ax.com...
>
>> http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>>
>> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))
>
>Det lyder jo ligesom en hestevogn med påmonteret trabant motor

>--

Der er ikke nogetsomhelst der indikerer, at du har bare det ringeste
kendskab til hverken hestevogne, Trabantmotorer eller Scania-ditto.

Derfor kan man et kort øjeblik også blive helt stille, mens
forbavselsen over at en skribent udtaler sig om noget han ikke har det
fjerneste begreb om, her i dette forum. Det er så sket nu!

Gråspurve har taget fejl af den slags, gennem tiderne.

I en forholdsvis kort periode i overgangen mellem hestevogne og
totaktsmotorer, deriblandt motoren i en Trabant - Og SAAB for den sags
skyld, skete det at man kunne iagttage gråspurve flyve bagved sådan et
monster en hel dag, fordi de bevingede væsner med deres 4 hjerneceller
var vant til at al prutteriet gerne kastede nogen hestepærer af sig.

Det kan man undskylde, men at et voksent menneske, som jeg antager at
denne Hans Mouridsen er, kan komme med udgydelser af denne art, det må
siges at være uventet.

Mennesker skulle trods alt være udstyret med lidt flere hjerneceller,
om ikke andet så for at forhindre det uhæmmede skideri fjerkræet
præsterer alle vegne.

Altså på godt dansk at lukke lort ud.

Folmer er ikke vred, Folmer er skuffet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans Mouridsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 20-10-10 10:07

Hej

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:0gatb6h64r6evnba11dld1r3lqck4p0rp1@4ax.com...
> On Wed, 20 Oct 2010 10:19:23 +0200, "Hans Mouridsen"

> Der er ikke nogetsomhelst der indikerer, at du har bare det ringeste
> kendskab til hverken hestevogne, Trabantmotorer eller Scania-ditto.

Du har ganske ret - jeg er ganske uvidende omkring de 3 ting, men at påstå
at en lokomotiv motor fra en Scania lyder godt?

Mvh
Hans



Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 10:20

> "Hans Mouridsen" skrev i meddelelsen
> news:4cbeb133$0$23756$14726298@news.sunsite.dk...
>> Der er ikke nogetsomhelst der indikerer, at du har bare det ringeste
>> kendskab til hverken hestevogne, Trabantmotorer eller Scania-ditto.
>
> Du har ganske ret - jeg er ganske uvidende omkring de 3 ting, men at påstå
> at en lokomotiv motor fra en Scania lyder godt?

Hmmm....lokomotiv-motorer har du så heller ikke forstand på. )
De lyder endnu bedre, sådan nogle gamle 16- og 20-cyl sataner...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Hans Mouridsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 20-10-10 10:34

Hej

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4cbeb473$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmmm....lokomotiv-motorer har du så heller ikke forstand på. )
> De lyder endnu bedre, sådan nogle gamle 16- og 20-cyl sataner...

Ja det er muligt, har endnu tilgode at høre sådan en "dims"

Spøg tilside - mange motorer lyder rigtig godt, men vi har nok hver vores
smag.

Efter en tur på Nürburgring, har jeg lyttet til lidt forskelligt, og det er
svært at peje på en favorit, men syntes nu sådan en E92 M3 lyder godt,
ligesom E60 M5.

Ups - er der ikke noget med at Folmer hader BMW?

Mvh
Hans



Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 10:52

> "Hans Mouridsen" skrev i meddelelsen
> news:4cbeb76a$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hmmm....lokomotiv-motorer har du så heller ikke forstand på. )
>> De lyder endnu bedre, sådan nogle gamle 16- og 20-cyl sataner...
>
> Ja det er muligt, har endnu tilgode at høre sådan en "dims"

Du har aldrig stået på en banegård, når en gammel MY'er eller MZ'er trækker
ud af byen?
Og inden du får sjove idéer, så er det gamle u-båds motorer der ligger i
dem.

> Ups - er der ikke noget med at Folmer hader BMW?

Nu får du sgu klø endnu engang. *LOL*

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 11:25

On Wed, 20 Oct 2010 11:51:35 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>> "Hans Mouridsen" skrev i meddelelsen
>> news:4cbeb76a$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hmmm....lokomotiv-motorer har du så heller ikke forstand på. )
>>> De lyder endnu bedre, sådan nogle gamle 16- og 20-cyl sataner...
>>
>> Ja det er muligt, har endnu tilgode at høre sådan en "dims"
>
>Du har aldrig stået på en banegård, når en gammel MY'er eller MZ'er trækker
>ud af byen?

>--

Ja, det er fine sager.

>--

>Og inden du får sjove idéer, så er det gamle u-båds motorer der ligger i
>dem.

>--

Det havde jeg så ikke den fjerneste anelse om.

>--

>> Ups - er der ikke noget med at Folmer hader BMW?
>
>Nu får du sgu klø endnu engang. *LOL*

>--

Næh, jeg hader s'gu ikke BMW. Jeg synes den er temmeligt opreklameret,
men jeg kan godt gå og hidse mig lidt op over, hvad den gør ved
førernes psyke. Der kan man tale om Dr. Jekyll og Mr. Hyde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 11:39

Den 20-10-2010 12:25, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Næh, jeg hader s'gu ikke BMW. Jeg synes den er temmeligt opreklameret,
> men jeg kan godt gå og hidse mig lidt op over, hvad den gør ved
> førernes psyke. Der kan man tale om Dr. Jekyll og Mr. Hyde.
>

Altså, noget må være gået galt i din barndom Folmer.

Hvor mange kender du personligt som kører BMW? Du må kende en hel del,
da du jo udtaler dig om hvordan de er både i og uden for bilen. Du
kender endda så mange, at du kan generalisere på et helt land... ok, jeg
glemte helt at UK også har været draget ind i dine udgydelser.

Må man udbede sig et helt konkret svar og inden du svarer, kunne du så
overveje følgende; Bilen gør intet ved førerne af en BMW, men NOGLE af
førerne er så utilregnelige at de er MEGET iøjnefaldende og det er så
kun dem DU lægger mærke til. Vi der faktisk syntes om mærket, har måske
en tendens til at bemærke alle de BMWer vi møder, hvorfor vi ser er
andet billede end dig... og måske, bare måske, et mere nuanceret billede

Venligst
Mcwm - Der da gerne ofrer sig på BMW-ejernes vegne, og tilbyder hermed
Folmer at mødes, så han måske kan nuancere sin opfattelse. Lad os se,
hvordan det omskrives til, at jeg er komplet utilregnelig, BMW eller ej.

Bjørn J. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 20-10-10 11:44


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:9MSdneHzbNczWyPRnZ2dnUVZ7q-dnZ2d@giganews.com...

KLIP

> Hvor mange kender du personligt som kører BMW? Du må kende en hel del, da
> du jo udtaler dig om hvordan de er både i og uden for bilen. Du kender
> endda så mange, at du kan generalisere på et helt land... ok, jeg glemte
> helt at UK også har været draget ind i dine udgydelser.

Retfærdighedsvis må man nok påpege, UK har i hine tider været dansk
besiddelse..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 11:47

Den 20-10-2010 12:43, Bjørn J. skrev:

> Retfærdighedsvis må man nok påpege, UK har i hine tider været dansk
> besiddelse..
>
Bjørn, det er godt VI har hinanden, til at holde OS på rette kurs.
Takker for godt samarbejde og for den faktiske oplysning, at Folmer er
ældre end jeg først antog.

Folmer, jeg tager mine ord i mig, i ren respekt for alderdommen!

Venligst
Mcwm

Bjørn J. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 20-10-10 11:52


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:9MSdneDzbNcDVSPRnZ2dnUVZ7q-dnZ2d@giganews.com...

KLIP

>> Retfærdighedsvis må man nok påpege, UK har i hine tider været dansk
>> besiddelse..
>>
> Bjørn, det er godt VI har hinanden, til at holde OS på rette kurs. Takker
> for godt samarbejde og for den faktiske oplysning, at Folmer er ældre end
> jeg først antog.

Tak for din uforbeholdne støtte. Jeg værdsætter også vort gode samarbejde.

> Folmer, jeg tager mine ord i mig, i ren respekt for alderdommen!

Han er givet vis i lige linie med Knud Den Store:

http://da.wikipedia.org/wiki/Knud_den_Store

....

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 11:59

Den 20-10-2010 12:51, Bjørn J. skrev:

> Han er givet vis i lige linie med Knud Den Store:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Knud_den_Store
>
Nu forstår jeg alting bedre... det forklarer jo, hvorfor Folmer
foretrækker at køre store vogntog, idet der jo skal være plads til både
kørekort og dåbsattest, begge smukt udfærdiget i solide runesten...

Jeg forstiller mig, i min uvidenhed, at samme Folmer, på baggrund af
ovennævnte, er den direkte ophavsmand til titlen "Jeg bærer med smil min
byrde", men måske jeg tager fejl, der henvises måske blot til
EGENBYRDEN, som Folmer jo selv præciserer ved at sætte sig i klasse med
"Svigermekanikken" som er fastmonteret på bagsædet.

Venligst
Mcwm

Bjørn J. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 20-10-10 12:09


"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
news:9MSdnePzbNf_ViPRnZ2dnUVZ7q-dnZ2d@giganews.com...

KLIP

>> Han er givet vis i lige linie med Knud Den Store:
>>
>> http://da.wikipedia.org/wiki/Knud_den_Store
>>
> Nu forstår jeg alting bedre... det forklarer jo, hvorfor Folmer
> foretrækker at køre store vogntog, idet der jo skal være plads til både
> kørekort og dåbsattest, begge smukt udfærdiget i solide runesten...
>
> Jeg forstiller mig, i min uvidenhed, at samme Folmer, på baggrund af
> ovennævnte, er den direkte ophavsmand til titlen "Jeg bærer med smil min
> byrde", men måske jeg tager fejl, der henvises måske blot til EGENBYRDEN,
> som Folmer jo selv præciserer ved at sætte sig i klasse med
> "Svigermekanikken" som er fastmonteret på bagsædet.

Man næsten automatisk ledes mod at afsynge den kendte og agtværdige sang:

Tekst frit efter Grundvig:

"Kong Folmer stod bag store rat, i røg og damp2
"På hovedet han havde en høj kalot og denne klædte Folmer flot .....osv."

Melodi: http://www.ugle.dk/kong_kristian.mid

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !




folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 12:22

On Wed, 20 Oct 2010 12:58:41 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Den 20-10-2010 12:51, Bjørn J. skrev:
>
>> Han er givet vis i lige linie med Knud Den Store:
>>
>> http://da.wikipedia.org/wiki/Knud_den_Store
>>
>Nu forstår jeg alting bedre... det forklarer jo, hvorfor Folmer
>foretrækker at køre store vogntog, idet der jo skal være plads til både
>kørekort og dåbsattest, begge smukt udfærdiget i solide runesten...

>--

Nu tager du fejl igen. Du forstår absolut ingenting. Man havde end
ikke et grønt bevis, så man måtte give hestene mulepose på når
sheriffen fra Nottingham kiggede den anden vej.

M.h.t. dåbsattester, hvornår var det så de blev indført her i
kommunen? Tumbe! *LOL*

>--

>Jeg forstiller mig, i min uvidenhed, at samme Folmer, på baggrund af
>ovennævnte, er den direkte ophavsmand til titlen "Jeg bærer med smil min
>byrde", men måske jeg tager fejl, der henvises måske blot til
>EGENBYRDEN, som Folmer jo selv præciserer ved at sætte sig i klasse med
>"Svigermekanikken" som er fastmonteret på bagsædet.

>--

Jeg forstår ikke hvorfor den pæne dame skal blandes ind i denne
tåbelige diskussion.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 12:25

Den 20-10-2010 13:21, folmer@rasmussen.dk skrev:

> M.h.t. dåbsattester, hvornår var det så de blev indført her i
> kommunen? Tumbe! *LOL*
>
som det ser ud, meget tidligere end det officielt først er antaget
>
>> Jeg forstiller mig, i min uvidenhed, at samme Folmer, på baggrund af
>> ovennævnte, er den direkte ophavsmand til titlen "Jeg bærer med smil min
>> byrde", men måske jeg tager fejl, der henvises måske blot til
>> EGENBYRDEN, som Folmer jo selv præciserer ved at sætte sig i klasse med
>> "Svigermekanikken" som er fastmonteret på bagsædet.
>
>> --
>
> Jeg forstår ikke hvorfor den pæne dame skal blandes ind i denne
> tåbelige diskussion.
>

Glæder mig at du syntes om din! Kan vi bytte

Venligst
Mcwm


Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 12:37

Den 20-10-2010 13:24, Mcwm skrev:
> Den 20-10-2010 13:21, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>> M.h.t. dåbsattester, hvornår var det så de blev indført her i
>> kommunen? Tumbe! *LOL*

Bevis;

http://glostrup.it/bevis.jpg

Venligst
Mcwm

Hans Paulin (6310) (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 20-10-10 12:44

Følgende er skrevet af Mcwm:
> Bevis;
>
> http://glostrup.it/bevis.jpg

Der er nu ikke noget som facts der kan ødelægge enhver diskussion

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bjørn J. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 20-10-10 12:50


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4cbed61a$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...
> Følgende er skrevet af Mcwm:
>> Bevis;
>>
>> http://glostrup.it/bevis.jpg
>
> Der er nu ikke noget som facts der kan ødelægge enhver diskussion

Det er og bliver noget ukristeligt rod..:)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 12:50

On Wed, 20 Oct 2010 13:44:18 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Følgende er skrevet af Mcwm:
>> Bevis;
>>
>> http://glostrup.it/bevis.jpg
>
>Der er nu ikke noget som facts der kan ødelægge enhver diskussion

>--

Nej, det er rasende irriterende. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Bjørn J. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 20-10-10 12:49


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:nqjtb6d3m0lkopgh7k88a3surua4m7n9br@4ax.com...

KLIP

> M.h.t. dåbsattester, hvornår var det så de blev indført her i
> kommunen? Tumbe! *LOL*

Nu må I altså se at få styr på diverse dåbsattester.

Venligst start her:

http://www.kulturarv.dk/verdensarv/verdensarv/jelling/

...))

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !



Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 13:35

Den 20-10-2010 13:49, Bjørn J. skrev:

> Nu må I altså se at få styr på diverse dåbsattester.
>
> Venligst start her:
>
> http://www.kulturarv.dk/verdensarv/verdensarv/jelling/
>
> ..))
>

VI, falder du mig nu i ryggen Bjørn? Det står ellers at læse, på dit
fine link;

Danmarks dåbsattest
På den store runesten fortæller Harald, at han gjorde danerne kristne.
Runestenen viser derfor Danmarks officielle overgang til kristendommen
som statsreligion. Derfor kaldes den store runesten for ”Danmarks
dåbsattest”.

hvilket jo placerer Folmers fødsel og runestenens funktion som
dåbsattest omtrentlig

Men igen, med min forholdsvis unge alder, er der nok noget jeg i
ungdommens kådhed har overset...

Venligst
Mcwm

folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 12:11

On Wed, 20 Oct 2010 12:51:37 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
>news:9MSdneDzbNcDVSPRnZ2dnUVZ7q-dnZ2d@giganews.com...
>
>KLIP
>
>>> Retfærdighedsvis må man nok påpege, UK har i hine tider været dansk
>>> besiddelse..
>>>
>> Bjørn, det er godt VI har hinanden, til at holde OS på rette kurs. Takker
>> for godt samarbejde og for den faktiske oplysning, at Folmer er ældre end
>> jeg først antog.
>
>Tak for din uforbeholdne støtte. Jeg værdsætter også vort gode samarbejde.
>
>> Folmer, jeg tager mine ord i mig, i ren respekt for alderdommen!
>
>Han er givet vis i lige linie med Knud Den Store:
>
>http://da.wikipedia.org/wiki/Knud_den_Store
>
>...

>--

Tak for din omhyggelige research.

Det er i øjeblikket under overvejelse om du skal med i min aftenbøn, i
så fald under "fri os fra det onde".

--

Nu som tilforn
Folmer

folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 12:08

On Wed, 20 Oct 2010 12:46:54 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Den 20-10-2010 12:43, Bjørn J. skrev:
>
>> Retfærdighedsvis må man nok påpege, UK har i hine tider været dansk
>> besiddelse..
>>
>Bjørn, det er godt VI har hinanden, til at holde OS på rette kurs.
>Takker for godt samarbejde og for den faktiske oplysning, at Folmer er
>ældre end jeg først antog.
>
>Folmer, jeg tager mine ord i mig, i ren respekt for alderdommen!

>--

Alt forladt.

Det varmer altid at opleve at folk finder ud af at de har taget
fuldstændigt fejl,.....................og indrømmer det.

--

Venlig hilsen
Folmer

folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 12:07

On Wed, 20 Oct 2010 12:43:48 +0200, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
>news:9MSdneHzbNczWyPRnZ2dnUVZ7q-dnZ2d@giganews.com...
>
>KLIP
>
>> Hvor mange kender du personligt som kører BMW? Du må kende en hel del, da
>> du jo udtaler dig om hvordan de er både i og uden for bilen. Du kender
>> endda så mange, at du kan generalisere på et helt land... ok, jeg glemte
>> helt at UK også har været draget ind i dine udgydelser.
>
>Retfærdighedsvis må man nok påpege, UK har i hine tider været dansk
>besiddelse..

>--

Det er en fuldkommen korrekt iagttagelse.

Det er nok ikke for sjov at der ligger en havneby på østkysten derovre
der hedder Grimsby.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 12:17

Den 20-10-2010 13:06, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er nok ikke for sjov at der ligger en havneby på østkysten derovre
> der hedder Grimsby.
>
Hvor du så er borgmester, nøje udvalgt på dit udseende?

Venligst
Mcwm


Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 12:22

Den 20-10-2010 13:17, Mcwm skrev:
> Den 20-10-2010 13:06, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>> Det er nok ikke for sjov at der ligger en havneby på østkysten derovre
>> der hedder Grimsby.
>>
> Hvor du så er borgmester, nøje udvalgt på dit udseende?
>
> Venligst
> Mcwm
>
Undskyld, jeg MENTE naturligvis ALDER, hvor det andet kom fra... ingen
aning

Venligst
Mcwm

folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 12:05

On Wed, 20 Oct 2010 12:38:38 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Den 20-10-2010 12:25, folmer@rasmussen.dk skrev:
>
>> Næh, jeg hader s'gu ikke BMW. Jeg synes den er temmeligt opreklameret,
>> men jeg kan godt gå og hidse mig lidt op over, hvad den gør ved
>> førernes psyke. Der kan man tale om Dr. Jekyll og Mr. Hyde.
>>
>
>Altså, noget må være gået galt i din barndom Folmer.

>--

Utvivlsomt. Og der er nok ingen grund til at holde det i ental.

>--

>Hvor mange kender du personligt som kører BMW? Du må kende en hel del,
>da du jo udtaler dig om hvordan de er både i og uden for bilen. Du
>kender endda så mange, at du kan generalisere på et helt land... ok, jeg
>glemte helt at UK også har været draget ind i dine udgydelser.

>--

Der er 7 BMW-ejere i min nærmeste omgangskreds, og jeg er ude i den
pulveriserende trafik hver dag. Det rækker længe.

>--

>Må man udbede sig et helt konkret svar og inden du svarer, kunne du så
>overveje følgende; Bilen gør intet ved førerne af en BMW, men NOGLE af
>førerne er så utilregnelige at de er MEGET iøjnefaldende og det er så
>kun dem DU lægger mærke til. Vi der faktisk syntes om mærket, har måske
>en tendens til at bemærke alle de BMWer vi møder, hvorfor vi ser er
>andet billede end dig... og måske, bare måske, et mere nuanceret billede

>--

Med alle de forbehold der nu kan tages for det ene og det andet, så er
jeg stadig af den formening at man kan købe bil for dyrt. Desuden er
den detalje, at indtil flere BMW-ejere er så store i munden at de kan
fortære bananer sidelæns, ikke undgået min opmærksomhed. .o))

>--

>Venligst
>Mcwm - Der da gerne ofrer sig på BMW-ejernes vegne, og tilbyder hermed
>Folmer at mødes, så han måske kan nuancere sin opfattelse. Lad os se,
>hvordan det omskrives til, at jeg er komplet utilregnelig, BMW eller ej.

>--

Jeg tror ikke du er utilregnelig, sådan generelt set. *LOL*

Måske er der lidt udfald på tænkeapparatet af og til. Det er svært at
sige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mcwm (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Mcwm


Dato : 20-10-10 12:15

Den 20-10-2010 13:05, folmer@rasmussen.dk skrev:

>> Altså, noget må være gået galt i din barndom Folmer.
>
>> --
>
> Utvivlsomt. Og der er nok ingen grund til at holde det i ental.
>
Hmmm... flere barndomme(eller mener du domme som barn?)

>
>> Hvor mange kender du personligt som kører BMW? Du må kende en hel del,
>> da du jo udtaler dig om hvordan de er både i og uden for bilen. Du
>> kender endda så mange, at du kan generalisere på et helt land... ok, jeg
>> glemte helt at UK også har været draget ind i dine udgydelser.
>

>
> Der er 7 BMW-ejere i min nærmeste omgangskreds, og jeg er ude i den
> pulveriserende trafik hver dag. Det rækker længe.
>
Så 7 er din baggrund, dem i trafikken møder du jo ikke når de står ud,
og ved derfor ikke om de er anderledes på dette tidspunkt. Men lad os da
holde os til din bekendtskabskreds, om hvilken der - måske ufrivilligt -
fortælles mere om her, end godt er?

>
>> Må man udbede sig et helt konkret svar og inden du svarer, kunne du så
>> overveje følgende; Bilen gør intet ved førerne af en BMW, men NOGLE af
>> førerne er så utilregnelige at de er MEGET iøjnefaldende og det er så
>> kun dem DU lægger mærke til. Vi der faktisk syntes om mærket, har måske
>> en tendens til at bemærke alle de BMWer vi møder, hvorfor vi ser er
>> andet billede end dig... og måske, bare måske, et mere nuanceret billede
>

>
> Med alle de forbehold der nu kan tages for det ene og det andet, så er
> jeg stadig af den formening at man kan købe bil for dyrt. Desuden er
> den detalje, at indtil flere BMW-ejere er så store i munden at de kan
> fortære bananer sidelæns, ikke undgået min opmærksomhed. .o))
>
Skal jeg tolke det derhen, at "indtil flere" danner et mønster?
>
>> Venligst
>> Mcwm - Der da gerne ofrer sig på BMW-ejernes vegne, og tilbyder hermed
>> Folmer at mødes, så han måske kan nuancere sin opfattelse. Lad os se,
>> hvordan det omskrives til, at jeg er komplet utilregnelig, BMW eller ej.
>

>
> Jeg tror ikke du er utilregnelig, sådan generelt set. *LOL*
>
> Måske er der lidt udfald på tænkeapparatet af og til. Det er svært at
> sige.
>
Ikke blot af og til, men ofte. Jeg holder mig blot fra at ytre mig eller
føre automobil, på ovennævnte tidspunkter

Venligst
Mcwm - der egentlig tror Folmer er "skabsmenneske" når alt kommer til
alt! Spring ud Folmer... spring ud!

Klaus D. Mikkelsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-10 16:07

Hans Mouridsen skriver:
>
> Du har ganske ret - jeg er ganske uvidende omkring de 3 ting, men at påstå
> at en lokomotiv motor fra en Scania lyder godt?

Fnis - lokomotivmotor. Jeg skulle netop til at skrive GM-EMD 645 eller
lignende.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 17:06

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Fnis - lokomotivmotor. Jeg skulle netop til at skrive GM-EMD 645 eller
>lignende

som GM 20-645 E3 ??
( 2685 kW / 410 kN )

Ja, der stod KiloNewton :)


(sådan noget skrabalder fiser fordi her, i tide og utide)


--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Klaus D. Mikkelsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-10 17:09

jan_stevns skriver:
>
> som GM 20-645 E3 ??
> ( 2685 kW / 410 kN )

Eksempelvis

> Ja, der stod KiloNewton :)
>
> (sådan noget skrabalder fiser fordi her, i tide og utide)

Jo, men det er i ME, der hyler de mest, De gamle MY med
rilleudstødning - de brøler.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 18:19

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Jo, men det er i ME, der hyler de mest, De gamle MY med
>rilleudstødning - de brøler.....

MZ'erne der triller her i baghaven har en dejlig dyb rumlen :)

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 18:24

On Wed, 20 Oct 2010 19:18:32 +0200, jan_stevns wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>
>>Jo, men det er i ME, der hyler de mest, De gamle MY med
>>rilleudstødning - de brøler.....
>
>MZ'erne der triller her i baghaven har en dejlig dyb rumlen :)

>--

I min baghave kommer der stort set hver aften et godstog oppe fra
Frederiksværk Stålvalseværk.

Om det er et MY eller MZ det véd jeg ikke, men det lyder også ganske
fornuftigt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 21:43

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4CBF1412.81D6EE3E@du.kan.finde.den...
>
>> som GM 20-645 E3 ??
>> ( 2685 kW / 410 kN )
>>
>> (sådan noget skrabalder fiser fordi her, i tide og utide)
>
> Jo, men det er i ME, der hyler de mest, De gamle MY med
> rilleudstødning - de brøler.....

Ja for hulan de lød bra....
De var dog kun V16 - ikke V20...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Leo Jensen (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 21-10-10 06:34

On Oct 21, 12:39 pm, jan_stevns wrote:
> Finn Guldmann <n...@a.invalid> skrev :
>
> >Men jeg tror hellere vi må lade den ligge. For det første bliver det
> >hurtig forvirrende, for det andet har det ikke meget med motorlyd at
> >gøre.
>
> Ikke desto mindre er der jo nationalsporten her, at lade den stakkels
> ged rende rundt, og det uden pels i den snarligt kommende vinterkulde
>
> JEg ved sgutte hvorfor man kun skrev KN .........

For et lokomotiv er det da en yderst relevant information at fortælle,
hvor stor en kraft kan det trække med.
Det kan direkte omsættes til hvor stor last, lokomotivet kan slæbe i
gang på en stigning. Begrænsningen ligger formentlig i friktionen
mellem hjul og skinner.
Hvis det var et moment på 410000 Nm skulle det leveres ved MEGET få
omdrejninger for at stemme overens med de 'få' heste motoren yder:

HK = (Nm*RPM) / 7021,5

RPM = 7021,5*HK/Nm = 7021,5*2685*1,36/410000 = 62.5 RPM.

Det er pænt langsomt...

MVH Leo

Henrik B. (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-10 14:50

> "Leo Jensen" skrev i meddelelsen
> news:5170f9d8-e7fb-42da-8b8b-9668a09067dc@t20g2000yqa.googlegroups.com...
>
> RPM = 7021,5*HK/Nm = 7021,5*2685*1,36/410000 = 62.5 RPM.
>
> Det er pænt langsomt...

Jep. Når motorerne går fulde omdrejninger, snurrer de under 1.000 rpm.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Leo Jensen (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 21-10-10 08:29

On 21 Okt., 15:49, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> > "Leo Jensen"  skrev i meddelelsen
> >news:5170f9d8-e7fb-42da-8b8b-9668a09067dc@t20g2000yqa.googlegroups.com....
>
> > RPM = 7021,5*HK/Nm = 7021,5*2685*1,36/410000 = 62.5 RPM.
>
> > Det er pænt langsomt...
>
> Jep. Når motorerne går fulde omdrejninger, snurrer de under 1.000 rpm..

Jeg lavede nu bare beregningen for at vise, at de 410 kN ikke var et
moment, fordi det ville svare til at motoren stort set stod stille,
hvis ydelsen skulle stemme. Hvis motoren roterer med 625 RPM og samme
moment er ydelsen 10x det oplyste, så jeg er ret sikker på at det er
lokomotivets trækkraft, der er oplyst, og at enheden KN derfor var
korrekt, bortset fra at det store K skulle være et lille k...

MVH Leo



Henrik B. (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-10 15:45

> "Leo Jensen" skrev i meddelelsen
> news:c5487354-0ac0-4d9d-a25a-281cdff7d021@t20g2000yqa.googlegroups.com...
>
>> Jep. Når motorerne går fulde omdrejninger, snurrer de under 1.000 rpm.
>
> Jeg lavede nu bare beregningen for at vise, at de 410 kN ikke var et
> moment, fordi det ville svare til at motoren stort set stod stille,
> hvis ydelsen skulle stemme. Hvis motoren roterer med 625 RPM og samme
> moment er ydelsen 10x det oplyste, så jeg er ret sikker på at det er
> lokomotivets trækkraft, der er oplyst, og at enheden KN derfor var
> korrekt, bortset fra at det store K skulle være et lille k...

Det folk glemmer er, at lokomotiverne er deisel-elektriske. Motoren driver
ikke hjulene, men derimod fire elektriske bane-motorer. Man kan derfor ikke
omregne mellem motor-rpm og trækkraft.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-10 16:06

"Henrik B." skriver:
>
> Det folk glemmer er, at lokomotiverne er deisel-elektriske. Motoren driver
> ikke hjulene, men derimod fire elektriske bane-motorer.

Nej, en generator.

Her et lokomotiv med 3355 HK og 517kN starttrækkraft
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/V250.html

Man udnytter så at man kan lave "kontrolleret hjulslip", samt at hælde
sand ud foran hjulene, da metal mod metal er svært at få til at stå
fast.


For øvrigt er Voith Maxima ganske moderne, men deiselhydraulisk, tjek
lige den slipregulering (uden sanding)
http://www.youtube.com/watch?v=wR03dvlFy_s



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-10 16:13

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4CC056E4.1CEE47D8@du.kan.finde.den...
>
>> Det folk glemmer er, at lokomotiverne er deisel-elektriske. Motoren
>> driver
>> ikke hjulene, men derimod fire elektriske bane-motorer.
>
> Nej, en generator.

Ja, ja petitesse snøfter.
Og den 120 cm store turbo er ikke til for at lave Hk, men derimod for at
hjælpe motoren med at holde rpm (moment).

> Her et lokomotiv med 3355 HK og 517kN starttrækkraft
> http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/V250.html
>
> Man udnytter så at man kan lave "kontrolleret hjulslip", samt at hælde
> sand ud foran hjulene, da metal mod metal er svært at få til at stå
> fast.

Ja, det er ingen kunst at lave hjulslip med en GM'er...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-10 17:32

"Henrik B." skriver:
>
> Ja, ja petitesse snøfter.

Der skulle jo nødigt ende ud med at stå noget sludder.....

> Ja, det er ingen kunst at lave hjulslip med en GM'er...

Det afhænger af lasten på krogen.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-10 18:48

> "Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> news:4CC06B06.A7586345@du.kan.finde.den...
>
>> Ja, det er ingen kunst at lave hjulslip med en GM'er...
>
> Det afhænger af lasten på krogen.

Selv en "tom" MZ'er laver let hjulslip...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


oz3bto (20-10-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-10-10 17:54


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:ge6tb61abl22bkncbgi7p1ppt5ir5fohgd@4ax.com...
> On Wed, 20 Oct 2010 09:17:26 +0200, "Henrik B."
> <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>
>>I mine øjne er AMG's 6,2-liters motor verdens fedeste! Den er velbygget og
>>kan holde til til både hverdagsbrug og bane.
>>Og derudover har den verdens fedeste lyd! Den lyder så meget bedre end
>>f.eks. de skingre og skrigende Ferrarier:
>>http://bilekspressen.dk/video-saadan-lyder-en-sur-maage
>
>>--
>
> Kan vi i9kke blive enige om, at den kan få andenpladsen, efter den
> her:
>
> http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>
> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer


Intet slår lyden af en scania ... og dog

http://www.youtube.com/watch?v=F9F54opAXzI&feature=fvw

Også må den enda køres med alm bil kørekort



Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 02:49

On Oct 20, 10:25 am, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> > "Hans Mouridsen"  skrev i meddelelsen
> >news:4cbea61a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
> >>http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>
> >> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))
>
> > Det lyder jo ligesom en hestevogn med påmonteret trabant motor
>
> *Fnis*
>
> Nu kommer en olm Folmer efter dig....   )

Ja, det er ikke smart at pege fingre af hans favoritter.

Bortset fra det har jeg ikke nemt ved at fatte fascinationen ved lyden
fra en V8'er som AMG's. Jeg ville nemt kunne forveksle den med en
Corvette eller noget i den stil. En langsomtroterende pludrepotte med
fri udblæsning.

Jeg har kun et par motorlyde hængende i hukommelsen:

Ferrari F40. Fyret af fra grænseovergangen IND i Østrig, og man kunne
høre at den trak max 4-5 gear op. For satan den sagde godt...
Tidtagning med 100cc gokart på Parmabanen, hvor man kunne stå for
enden af langsiden og høre verdenseliten af kartmotorer trække væk.
Den gang kørte man tidtagningen solo på banen, så det var uforstyrret
musik fra 8-9.000 RPM op til 18-19.000.
Porsche 911. En gammel slæde fra 70'erne, som fik seriøse tæsk på
landevejen mellem Kolding og Middelfart, masser af sving og bakker.
Jeg var på cykel og fik den dermed serveret på absolut første parket.
Råt brøl med alle de mislyde, som en luftkølet motor nu kan præstere.

MVH Leo



folmer@rasmussen.dk (20-10-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-10-10 10:05

On Wed, 20 Oct 2010 01:49:09 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>On Oct 20, 10:25 am, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>> > "Hans Mouridsen"  skrev i meddelelsen
>> >news:4cbea61a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
>> >>http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>>
>> >> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))
>>
>> > Det lyder jo ligesom en hestevogn med påmonteret trabant motor
>>
>> *Fnis*
>>
>> Nu kommer en olm Folmer efter dig....   )
>
>Ja, det er ikke smart at pege fingre af hans favoritter.
>
>Bortset fra det har jeg ikke nemt ved at fatte fascinationen ved lyden
>fra en V8'er som AMG's. Jeg ville nemt kunne forveksle den med en
>Corvette eller noget i den stil. En langsomtroterende pludrepotte med
>fri udblæsning.

>--

Jojo, langsomtgående pludrepotter. Det ka' jeg også li'.

Jeg tænker tilbage på Henry 3-puh.

Han havde en fiskekutter i Hirtshals af typen med hundested-motor. Den
skulle states med dynamit.

Det var når dynamitladningen gik af at den sagde det første puh.

Det andet puh kom når Henry passerede 3. revle, og det 3. puh kom når
Henry + kutter forsvandt ud over horisonten.

>--

>Jeg har kun et par motorlyde hængende i hukommelsen:
>
>Ferrari F40. Fyret af fra grænseovergangen IND i Østrig, og man kunne
>høre at den trak max 4-5 gear op. For satan den sagde godt...

>--

Det kunne jeg godt forestille mig.

>--

>Tidtagning med 100cc gokart på Parmabanen, hvor man kunne stå for
>enden af langsiden og høre verdenseliten af kartmotorer trække væk.
>Den gang kørte man tidtagningen solo på banen, så det var uforstyrret
>musik fra 8-9.000 RPM op til 18-19.000.

>--

Siger mig ingenting.

>--

>Porsche 911. En gammel slæde fra 70'erne, som fik seriøse tæsk på
>landevejen mellem Kolding og Middelfart, masser af sving og bakker.
>Jeg var på cykel og fik den dermed serveret på absolut første parket.
>Råt brøl med alle de mislyde, som en luftkølet motor nu kan præstere.

>--

Sådan hen i retning af når tallerkenrækken uventet falder ned fra
væggen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 16:17

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Han havde en fiskekutter i Hirtshals af typen med hundested-motor. Den
>skulle states med dynamit.

Dynamit og dynamit :)

Danit var det :)
http://www.fimus.dk/hundested.html

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 10:50

> "Leo Jensen" skrev i meddelelsen
> news:1b626c87-ae5b-4275-be58-a62e3e6672fb@u10g2000yqk.googlegroups.com...
> >
>
> Tidtagning med 100cc gokart på Parmabanen, hvor man kunne stå for
> enden af langsiden og høre verdenseliten af kartmotorer trække væk.
> Den gang kørte man tidtagningen solo på banen, så det var uforstyrret
> musik fra 8-9.000 RPM op til 18-19.000.

Jep, husker godt gamle tunede Saab to-taktere, som trak igennem på Saabs
testbane. De gik også derop omkring. Man står vilkårligt og tænker "NU kan
den bare ikke tage flere rpm". Men den gør det sgu alligevel. Man venter når
som heslt, at skidtet skal eksplumdere...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 16:18

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>-taktere, som trak igennem på Saabs
>testbane. De gik også derop omkring. Man står vilkårligt og tænker "NU kan
>den bare ikke tage flere rpm". Men den gør det sgu alligevel. Man venter når
>som heslt, at skidtet skal eksplumdere...

Det gjorde de sgu' også nogengange, når man gik for hurtigt ned i
tomgang - spørg bare Carlsson
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 03:37

On Oct 20, 11:04 am, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Wed, 20 Oct 2010 01:49:09 -0700 (PDT), Leo Jensen
>
>
>
>
>
> <leo.5...@gmail.com> wrote:
> >On Oct 20, 10:25 am, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> >> > "Hans Mouridsen"  skrev i meddelelsen
> >> >news:4cbea61a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
> >> >>http://scania.dk/Scania-for-sjov/Lyt-til-en-rigtig-v8/
>
> >> >> Det fåes ganske simpelt ikke bedre. .o))
>
> >> > Det lyder jo ligesom en hestevogn med påmonteret trabant motor
>
> >> *Fnis*
>
> >> Nu kommer en olm Folmer efter dig....   )
>
> >Ja, det er ikke smart at pege fingre af hans favoritter.
>
> >Bortset fra det har jeg ikke nemt ved at fatte fascinationen ved lyden
> >fra en V8'er som AMG's. Jeg ville nemt kunne forveksle den med en
> >Corvette eller noget i den stil. En langsomtroterende pludrepotte med
> >fri udblæsning.
> >--
>
> Jojo, langsomtgående pludrepotter. Det ka' jeg også li'.
>
> Jeg tænker tilbage på Henry 3-puh.
>
> Han havde en fiskekutter i Hirtshals af typen med hundested-motor. Den
> skulle states med dynamit.
>
> Det var når dynamitladningen gik af at den sagde det første puh.
>
> Det andet puh kom når Henry passerede 3. revle, og det 3. puh kom når
> Henry + kutter forsvandt ud over horisonten.
>
> >--
> >Jeg har kun et par motorlyde hængende i hukommelsen:
>
> >Ferrari F40. Fyret af fra grænseovergangen IND i Østrig, og man kunne
> >høre at den trak max 4-5 gear op. For satan den sagde godt...
> >--
>
> Det kunne jeg godt forestille mig.
>
> >--
> >Tidtagning med 100cc gokart på Parmabanen, hvor man kunne stå for
> >enden af langsiden og høre verdenseliten af kartmotorer trække væk..
> >Den gang kørte man tidtagningen solo på banen, så det var uforstyrret
> >musik fra 8-9.000 RPM op til 18-19.000.
> >--
>
> Siger mig ingenting.

For det meste siger den slags bare som en irriterende bisværm, men når
de kører solo og motoren så i øvrigt går stjernerent siger det bare
godt. Du skal altså ikke forvente noget Trabant-pludder fra en voldsom
totakter med direkte træk. Den gang foregik det i øvrigt med
luftkølede drejeventilmotorer med 30-32 mm karburator og fri
indsugning. Den siger noget helt andet end det du er vant til fra
totakterfronten...

>
> >--
> >Porsche 911. En gammel slæde fra 70'erne, som fik seriøse tæsk på
> >landevejen mellem Kolding og Middelfart, masser af sving og bakker.
> >Jeg var på cykel og fik den dermed serveret på absolut første parket.
> >Råt brøl med alle de mislyde, som en luftkølet motor nu kan præstere.
> >--
>
> Sådan hen i retning af når tallerkenrækken uventet falder ned fra
> væggen?

Der er jo et par køleribber og den slags, som leverer overtoner, når
sådan en brænder igennem. Meget mere organiseret end tallerkenrækken,
der falder, men slet ikke de nøje beregnede lyde, som moderne motorer
serverer. Lidt som at sammenligne et løvebrøl og et kompressorhorn.
Det er måske lige højt, men det er løven du bliver bange for/imponeret
af...

MVH Leo


Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 10:40



"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cbe97ab$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I mine øjne er AMG's 6,2-liters motor verdens fedeste! Den er velbygget og
> kan holde til til både hverdagsbrug og bane.
> Og derudover har den verdens fedeste lyd! Den lyder så meget bedre end
> f.eks. de skingre og skrigende Ferrarier:
> http://bilekspressen.dk/video-saadan-lyder-en-sur-maage

Der er INTET i motorlyd der slår en BRM V16
http://www.youtube.com/watch?v=RBKUQPjQ16I&feature=related

Skru helt op for højtalerne ca. 1 min inde i klippet.....ikke et øje tørt
:D

--
Tom



Hans Mouridsen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 20-10-10 10:43

Hej

"Tom" <nospam> skrev i en meddelelse
news:4cbeb8d1$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Skru helt op for højtalerne ca. 1 min inde i klippet.....ikke et øje tørt
> :D

Tror mine højttalere brændte af, men godt lød det :)

Mvh
Hans



Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 10:54

> "Tom" skrev i meddelelsen
> news:4cbeb8d1$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Der er INTET i motorlyd der slår en BRM V16
> http://www.youtube.com/watch?v=RBKUQPjQ16I&feature=related
>
> Skru helt op for højtalerne ca. 1 min inde i klippet.....ikke et øje tørt
> :D

Mine er nu ganske tøre..
Siger mig ikke rigtig noget. Du er nok bare facineret af at det er en
V16'er..

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Armand (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-10-10 16:37

Den 20-10-2010 11:39, Tom skrev:
>
>
> Der er INTET i motorlyd der slår en BRM V16
> http://www.youtube.com/watch?v=RBKUQPjQ16I&feature=related
>
> Skru helt op for højtalerne ca. 1 min inde i klippet.....ikke et øje
> tørt :D
>
Jup!
Hvis det ikke ligefrem må være en radialmotor

Pudsigt at der er vist alle andre BRM's og BRM-motorer end V16'eren på
klippets billedside

--
Armand.
(der forgæves har forsøgt at finde lydklip med BRM's H(!)16-motor)

Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 17:01

"Tom" <nospam> skrev :

>Der er INTET i motorlyd der slår en BRM V16

Giv mig lidt tid, og en køreplan, så skal i sågu høre verdens fedeste
motorlyd

http://www.dkfritidbil.dk/sjove/fut.wmv

(nu kunne man jo også lige ringe til Brian og be' ham gi' den nogle
snoniger :)

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Henrik B. (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-10 21:48

> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
> news:kh2ub6lag7pbp965urkhmfds7ftrs2642v@news.sunsite.dk...
>
> Giv mig lidt tid, og en køreplan, så skal i sågu høre verdens fedeste
> motorlyd
>
> http://www.dkfritidbil.dk/sjove/fut.wmv

En MY'er lyder nu engang bedre - der slipper man også for den hylen.
http://www.youtube.com/watch?v=sLEcZL7Ggxw&p=FEA1A1E9B68E6873&playnext=1&index=4

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


Per Beer Hansen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-10-10 10:46


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4cbe97ab$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I mine øjne er AMG's 6,2-liters motor verdens fedeste! Den er velbygget og
> kan holde til til både hverdagsbrug og bane.
> Og derudover har den verdens fedeste lyd! Den lyder så meget bedre end
> f.eks. de skingre og skrigende Ferrarier:
> http://bilekspressen.dk/video-saadan-lyder-en-sur-maage

Min nummer 1 er så absolut denne:
http://www.youtube.com/watch?v=9IrBTtbCAB4
1,5 liters V16 med 2 trins kompressor, mums den lyder godt.
Synd de aldrig fik skidtet til at holde

Nummer 2 er Sauber C9 fra slut 80'erne:
http://www.youtube.com/watch?v=TW_A9FiNFWk

Men når de så er nævnt, så giver jeg dig ret, SLS ER en sød bil (både mht
lyden og det visuelle):
http://www.youtube.com/watch?v=zauEeIwQV0g
Gad vide om det er på vinterdæk eller sommerdæk?


Her er så en (eller rettere 2), som også kan finde ud af at styre den
ordentligt:
http://www.youtube.com/watch?v=5Wk8VnGQB7c
David Coulthard og Robbie Head .
Det skulle efter sigende være rigtige optagelser med rigtig fart (over 160
mph).
Robbie Head (ex WRC kører) kører en SLS med 3D kamera ombord, som filmer
David Coulthard i en anden SLS, på Isle Of Mann "TT banen".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f



Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 10:59

On 20 Okt., 11:49, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> > "Leo Jensen"  skrev i meddelelsen
> >news:1b626c87-ae5b-4275-be58-a62e3e6672fb@u10g2000yqk.googlegroups.com....
>
> > Tidtagning med 100cc gokart på Parmabanen, hvor man kunne stå for
> > enden af langsiden og høre verdenseliten af kartmotorer trække væk.
> > Den gang kørte man tidtagningen solo på banen, så det var uforstyrret
> > musik fra 8-9.000 RPM op til 18-19.000.
>
> Jep, husker godt gamle tunede Saab to-taktere, som trak igennem på Saabs
> testbane. De gik også derop omkring.

Tillad mig at sige: Næppe

Jeg vil gætte på de ikke var meget over 10.000 RPM, hvis de endda var
det, men 3 cylindre giver selvfølgelig en helt anden lyd end en
enkelt. Vi kørte med 50 mm slaglængde og kunne runde 20.000 RPM, en
SAAB med 65-70 mm slaglængde kan umuligt have været oppe i samme
omdrejningstal.

Man står vilkårligt og tænker "NU kan
> den bare ikke tage flere rpm". Men den gør det sgu alligevel. Man venter når
> som heslt, at skidtet skal eksplumdere...  

Og det gjorde de formentlig af og til...

MVH Leo


Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 11:04

On 20 Okt., 18:05, jan_stevns wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> skrev :
>
> >Fnis - lokomotivmotor. Jeg skulle netop til at skrive GM-EMD 645 eller
> >lignende
>
> som GM 20-645 E3 ??
> ( 2685 kW / 410 kN )
>
> Ja, der stod KiloNewton :)

Men du mente kilonewtonMETER ??

Leo


Ukendt (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-10 18:19

Leo Jensen <leo.5500@gmail.com> skrev :

>Men du mente kilonewtonMETER ??

Øeh - der står bare KN ...

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Finn Guldmann (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-10-10 19:29

Den 20-10-2010 19:19, jan_stevns skrev:
>> Men du mente kilonewtonMETER ??
> Øeh - der står bare KN ...
>
Nu er der jo nogen der har så travlt med at promovere det (nye) metriske
system over det gamle at de glemmer hvad betegnelserne faktisk betyder.

At bruge 'KN' for kilonewtonmeter er en fejl.

Men fejlen ligge mere i at bruge 'K' i stedet for 'k'. Så den rigtige
betegnelse af en kilonewtonmeter bliver 'kN'.

Definitionen af en 'N' (newton) er at det er den kraft der skal til for
at flytte et kilo (masse) en meter på et sekund. Matematisk udtrykt; 1N
= 1(kg*m)/s^2

Man KAN bruge 'm' for meter i forbindelse med 'kN'. Men så skal det
skrives som 'kN-m´, 'kN·n' eller 'kN m'.

Så at skrive KN er en fejl, men ikke nogen stor fejl da bogstavet k kun
bruges for kilo, og derfor ikke kan forveksles med med andet fordi der
bruges K i stedet for k.

Men for at det ikke skal være løgn skulle det, for at udtrykke det der
ønskes udtrykt, havde været brugt kJ, for kilojoule.

Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 14:52

On 20 Okt., 19:19, jan_stevns wrote:
> Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> skrev :
>
> >Men du mente kilonewtonMETER ??
>
> Øeh -  der står bare KN ...
>
> --
> Jan_stevns
> ...det er satme svært at smække med en svingdør !

Ok, så er det lokomotivets trækkraft. Min fejl, jeg troede det var
motorens moment...

MVH Leo

Leo Jensen (20-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 20-10-10 15:19

On 20 Okt., 20:28, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 20-10-2010 19:19, jan_stevns skrev:>> Men du mente kilonewtonMETER ??
> > Øeh -  der står bare KN ...
>
> Nu er der jo nogen der har så travlt med at promovere det (nye) metriske
> system over det gamle at de glemmer hvad betegnelserne faktisk betyder.
>
> At bruge 'KN' for kilonewtonmeter er en fejl.

Jep, men hvis det er for trækkraft er det nu kun det store K der er
forkert. Stort K er temperatur i grader Kelvin, så det er en lidt
syret enhed...

>
> Men fejlen ligge mere i at bruge 'K' i stedet for 'k'. Så den rigtige
> betegnelse af en kilonewtonmeter bliver 'kN'.

Næ, kNm

>
> Definitionen af en 'N' (newton) er at det er den kraft der skal til for
> at flytte et kilo (masse) en meter på et sekund. Matematisk udtrykt; 1N
> = 1(kg*m)/s^2
>
> Man KAN bruge 'm' for meter i forbindelse med 'kN'. Men så skal det
> skrives som 'kN-m´, 'kN·n' eller 'kN m'.

Hvorfor dog. Det hedder da bare kNm, ligesom Nm ikke hedder N-m, N.m
eller N m

>
> Så at skrive KN er en fejl, men ikke nogen stor fejl da bogstavet k kun
> bruges for kilo, og derfor ikke kan forveksles med  med andet fordi der
> bruges K i stedet for k.

K er Kelvin, k er kilo, dvs en faktor 1000

>
> Men for at det ikke skal være løgn skulle det, for at udtrykke det der
> ønskes udtrykt, havde været brugt kJ, for kilojoule.

Forklar dig ? Kilojoule er energi, Kn er kraft og kNm er moment og
dermed ikke sammenlignelige størrelser.

MVH Leo


Finn Guldmann (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-10-10 03:21

Den 20-10-2010 23:19, Leo Jensen skrev:
>> Nu er der jo nogen der har så travlt med at promovere det (nye) metriske
>> system over det gamle at de glemmer hvad betegnelserne faktisk betyder.
>> At bruge 'KN' for kilonewtonmeter er en fejl.
> Jep, men hvis det er for trækkraft er det nu kun det store K der er
> forkert. Stort K er temperatur i grader Kelvin, så det er en lidt
> syret enhed...
>
Jeg havde lige overset Kelvin.

>> Men fejlen ligge mere i at bruge 'K' i stedet for 'k'. Så den rigtige
>> betegnelse af en kilonewtonmeter bliver 'kN'.
> Næ, kNm
>> Definitionen af en 'N' (newton) er at det er den kraft der skal til for
>> at flytte et kilo (masse) en meter på et sekund. Matematisk udtrykt; 1N
>> = 1(kg*m)/s^2
>> Man KAN bruge 'm' for meter i forbindelse med 'kN'. Men så skal det
>> skrives som 'kN-m´, 'kN·n' eller 'kN m'.
> Hvorfor dog. Det hedder da bare kNm, ligesom Nm ikke hedder N-m, N.m
> eller N m
>
Ingen af de steder jeg har set den forklaret har det været uden noget
mellem N og m. Seneste variant jeg har set er 'kN*m'


>> Så at skrive KN er en fejl, men ikke nogen stor fejl da bogstavet k kun
>> bruges for kilo, og derfor ikke kan forveksles med med andet fordi der
>> bruges K i stedet for k.
> K er Kelvin, k er kilo, dvs en faktor 1000
>
Se ovenfor.

>> Men for at det ikke skal være løgn skulle det, for at udtrykke det der
>> ønskes udtrykt, havde været brugt kJ, for kilojoule.
> Forklar dig ? Kilojoule er energi, Kn er kraft og kNm er moment og
> dermed ikke sammenlignelige størrelser.
>
1 N = 1 J*m

Men jeg tror hellere vi må lade den ligge. For det første bliver det
hurtig forvirrende, for det andet har det ikke meget med motorlyd at
gøre.

Ukendt (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-10 11:40

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Men jeg tror hellere vi må lade den ligge. For det første bliver det
>hurtig forvirrende, for det andet har det ikke meget med motorlyd at
>gøre.

Ikke desto mindre er der jo nationalsporten her, at lade den stakkels
ged rende rundt, og det uden pels i den snarligt kommende vinterkulde

JEg ved sgutte hvorfor man kun skrev KN .........

--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Leo Jensen (21-10-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 21-10-10 00:51

On 21 Okt., 04:21, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 20-10-2010 23:19, Leo Jensen skrev:>> Nu er der jo nogen der har så travlt med at promovere det (nye) metriske
> >> system over det gamle at de glemmer hvad betegnelserne faktisk betyder..
> >> At bruge 'KN' for kilonewtonmeter er en fejl.
> > Jep, men hvis det er for trækkraft er det nu kun det store K der er
> > forkert. Stort K er temperatur i grader Kelvin, så det er en lidt
> > syret enhed...
>
> Jeg havde lige overset Kelvin.
>
> >> Men fejlen ligge mere i at bruge 'K' i stedet for 'k'. Så den rigtige
> >> betegnelse af en kilonewtonmeter bliver 'kN'.
> > Næ, kNm
> >> Definitionen af en 'N' (newton) er at det er den kraft der skal til for
> >> at flytte et kilo (masse) en meter på et sekund. Matematisk udtrykt; 1N
> >> = 1(kg*m)/s^2
> >> Man KAN bruge 'm' for meter i forbindelse med 'kN'. Men så skal det
> >> skrives som 'kN-m´, 'kN·n' eller 'kN m'.
> > Hvorfor dog. Det hedder da bare kNm, ligesom Nm ikke hedder N-m, N.m
> > eller N m
>
> Ingen af de steder jeg har set den forklaret har det været uden noget
> mellem N og m. Seneste variant jeg har set er 'kN*m'

At mange laver fejlen gør det ikke mere rigtigt. Andre steder, hvor
enheder ganges sammen bruges ikke gangetegn eller lignende. kWh hedder
jo heller ikke kW*h

> >> Så at skrive KN er en fejl, men ikke nogen stor fejl da bogstavet k kun
> >> bruges for kilo, og derfor ikke kan forveksles med  med andet fordi der
> >> bruges K i stedet for k.
> > K er Kelvin, k er kilo, dvs en faktor 1000
>
> Se ovenfor.
>
> >> Men for at det ikke skal være løgn skulle det, for at udtrykke det der
> >> ønskes udtrykt, havde været brugt kJ, for kilojoule.
> > Forklar dig ? Kilojoule er energi, Kn er kraft og kNm er moment og
> > dermed ikke sammenlignelige størrelser.
>
> 1 N = 1 J*m

Ja, og når vi snakker moment er enheden Newton gange meter. Så får du
N*m = J*m*m = J*m^2. Joulekvadratmeter. Newtonmeter lyder ligesom
bedre.
Hvis du skulle dividere med meter havde du ret, men det skulle du
ikke...

>
> Men jeg tror hellere vi må lade den ligge. For det første bliver det
> hurtig forvirrende, for det andet har det ikke meget med motorlyd at
> gøre.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret

Leo


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste