Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-10-10 14:36

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Saturday, October 16, 2010, CET 12:40, GMT 10:40
Subject: Re: Ord, der skal ihukommes (Frihed modsat frygt og uro) -
Re: Genoprettelse af personligheden efter et psykisk sammenbrud (inklusiv et profetisk
budskab) - et opgør med fremgangsteologiens skadelige vranglære
11742 news:4cb98110$0$23764$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/cd685cac9a7089be
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/cd685cac9a7089be

> Interrupt return from ...
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/360000:Kirke---tro--Religioese-ledere-ser-kritik-som-syndigt

> Et varsel på, at der er noget galt, er fx., *hvis* lederne presser dig fór meget!
>
> Det er fint og godt at ha' hyrder, men de skal altså IKKE tyrannisere dig, og *du*
> har jo også fået Gudsordet betroet i dit hjerte og dermed et myndighedstegn også
> for dem (Jeremias 31,33-34 + Matt 23,8-10) !
>
> Brug dit indre "kompas" til her at skønne i de enkelte sager ...

Sagt under en sjælesørgerisk psykoterapeutisk samtale:

Fra : Kall, Mogens

> [extra-break 2010-10-17, CET 15:12, start]

2 eksempler på det, at danse i Ånden, kunne være ...

Holy Is The Lord
http://www.youtube.com/watch?v=uAx5Ma_oYMY#t=08m57

samt ...

Alive
http://www.youtube.com/watch?v=Ndv1dN6Hz9w#t=00m33

Og et eksempel på det, at synge i Ånden, kunne være ...

Majesty
http://www.youtube.com/watch?v=janQnF-gfzs#t=02m44

Og kanske når tusindvis af engle synger (apropos Hebr. 12,22) kan det lyde således:

Deep in Love with You
http://www.youtube.com/watch?v=0fC3IRQ8iyw#t=04m15

Og netop d jeg skrev dette (Deep in Love with You) blev jeg afbrudt af en røst
fra Himlen, som sagde:
2010-10-17, Sunday, day no 290 in the year, CET 17:33, GMT 15:33
- "Father."

(NB! Måske var der 17:33 tale om et udenjordisk biologisk intelligent væsen. En
såkaldt Alien, E.T. Kanske omtalt bl.a. i Åb. 19,10.)

Se evt. også ...
https://sites.google.com/site/kallvideo1/home/name-of-the-video/when-angels-sing

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11745

Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-10-10 17:39

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cbb1c17$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" skrev ...

> [...]

Og Herrens ord kom til og sagde følgende:

CET 18:31:40
- "Jeg oprejser det faldne."

(New Interrupt, under indskrivning)
CET 18:35
- "Heler."

CET 18:35
- "Sårede hjerter."

CET 18:33
- "Aldrig mere ihukomme."

CET 18:33
- "Skal I."

(New Interrupt, under indskrivning)
CET 18:37
- "Mit barn."

CET 18:37
- "Som Jeg elsker."

CET 18:34
- "(Afgrunden)."

CET 18:37

Ordene er sagt i forlængelse af nyhedsindlægget:

Sent: Friday, October 15, 2010, CET 16:22, GMT 14:22
Subject: Genoprettelse af personligheden efter et psykisk sammenbrud (inklusiv et profetisk
budskab) - et opgør med fremgangsteologiens skadelige vranglære
11726 news:4cb8639b$0$23761$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/67c2e9e08ebd42f1
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/67c2e9e08ebd42f1
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.teologi/msg/67c2e9e08ebd42f1

11746

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-10-10 18:05

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Kall, Mogens" skrev ...

Kære Mogens

det med at se efter tegn er ikke noget vi skal gøre for meget på den måde,
især ikke når det ikke er efterfulgt at et ord, eller noget konkret som
tyder på at vi har ret i vores antagelse.

vi skal kende skrifterne, og forholde os til dem og det vil ser omkring os.

håber du kan bruge det

KH

Ole

Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-10-10 20:32

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4cbb2cb0$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Kære Mogens
>
> det med at se efter tegn er ikke noget vi skal gøre for meget på den måde,

Hej Ole,

Tak for denne din kristne *konstruktive* kritik, men ...

Da du ikke *kontretiserer*, hvori du helt præcis synes, at jeg (i mit indlæg)
kommer ind på begrebet ... 'se efter tegn ... på den måde', står jeg faktisk
"lidt" rådvild.

Så ...

Ku' jeg be' dig om at præcisere dette ?

(Indlægget mit, du refererer til med din link-henvisning, var jo meget langt.)

På forhånd tak ...

Og måske bør jeg lige gentage også her, at det er tilladt at være uenige som
kristne, hvorfor du bare skal ha' *frimodighed*, kære Ole, til at fremlægge dit
synspunkt, da Gud jo også har betroet dig, Hans Ord ...

> især ikke når det ikke er efterfulgt at et ord, eller noget konkret som
> tyder på at vi har ret i vores antagelse.

Se ovenfor.

> vi skal kende skrifterne, og forholde os til dem og det vil ser omkring os.
>
> håber du kan bruge det
>
> KH
>
> Ole

PS.
Den psykologiske videnskabsnyhedsgruppe fraklippet; idet jeg skønner, at
dit indlæg nu udelukkende drejer sig om noget ang. kristendom internt.

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11748

Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-10-10 21:03

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cbb4f2b$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

SV2

Aha ...

Jeg er "lidt" langsom i optrækket

Det er jo sikkert passagen ...

Sent: Sunday, October 17, 2010, CET 15:35, GMT 13:35
> [...]
> sine medmennesker.
>

> Nå ...
>
> Nok og det. Men tankerne "strejfede" mig altså bare i dag !

.... du har tænkt på, ikke sandt ?

I så fald:

I den senere tid har jeg skrevet en hel del nyhedsindlæg ang. denne menighed, bl.a. ...

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-10-10 12:41

> [...]
>

> ... du har tænkt på, ikke sandt ?
>

> I så fald:
>
> I den senere tid har jeg skrevet en hel del nyhedsindlæg ang. denne

undskyld jeg kom til at misforstå dig så, men så forstår jeg dig bedre

KH

Ole

Fra : Kall, Mogens

Dato : 18-10-10 14:01

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4cbc3264$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen

Helt i orden

> ... jeg kom til at misforstå dig så, ...

Og det kan jo ske for hvem-som-helst, og da jeg heller ikke altid forstår at formulere
mig så godt, er jeg jo også slev lidt skyld i, at tingene kan blive misforstået!

> ... men så forstår jeg dig bedre

Meget fint ...

Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11757

Fra : Kall, Mogens

Dato : 07-11-10 09:04

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cbafba1$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/cd685cac9a7089be

> Sagt under en sjælesørgerisk psykoterapeutisk samtale:

Så sker der det lidt spøjse, at vækkeuret ringet her til morgen søndag klokken
07:30 (for første gang igen siden sidst) !

Skulle der ske noget specielt ?

Ja ...

Jeg har nemlig aftalt i går med en af mine nevøer at mødes i dag og sammen gå til
gudstjeneste i en frimenighed ...

Så jeg ser det "lidt" som en Guddommelig ledelse fra Gud.

Og andagtsordene til i dag fra www.ucb.dk kommer da også ind på emnet, idet
der her står :

.... sorry. Time out.

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11826

Fra : Kall, Mogens

Dato : 08-11-10 12:32

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cd65d57$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

Det blev en udemærket gudstjeneste. Ikke noget specielt, men blot dét, at
Ordet blev forkyndt rent og uforfalsket var godt-nok ...

Andagtsordene fra www.ucb.dk (som der ikke blev tid til at citere) var:

=== citat start ===

Søndag 7. november (2010)

Hvad der er godt for gæssene 5)

"Se på fuglene! De bekymrer sig ikke ...
Matt 6,26

Fortabte og vildfarne gæs er altid velkomne i formationen.

Det er ikke en eksklusiv klub for eliten.

Fugle, der er adskilt fra andre formationer, afskåret på grund af vejret, ulykker,
eller skrøbelighed, får fuld familiær status.

Formationen vil ændre planer, fastsætter et nyt tidspunkt for sin ankomst og se
stort på egne ubekvemmeligheder for at integrere en hvilken som helst fremmed,
der beder om flokkens accept.

Mange nye ankommer snavsede, tilsølede og udhungrede.

De bliver aldrig afvist.

Guds kirke er heller ikke et museum for mesterværker - det er et tilflugtssted for
dem, livet har været strengt ved - også for dem, der selvforskyldt har det slemt.

Jesus sagde: "Kom til mig, alle I, som er trætte og overbebyrdede - og jeg vil
give jer hvile." Matt 11,28

"Men jeg har andre får, som ikke hører til denne fold. Også dem vil jeg være
hyrde for, ... så der bliver én hjord og én hyrde." John 10,16

Kristus arbejder ikke for noget større end at hverve, frelse og indlemme fremmede
i sin flok.

[ ... ]

=== citat slut ====

Nadver-ordet under gudstjenesten blev - for øvrigt:

Se, Jeg gør alting nyt.

(hentet fra Åb 21,5 som var blevet citeret under gudstjenesten.)

Og det var jo helt rart at høre (også mht. valg af menighed) ...

11830