/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Fedt og ruller
Fra : F. Poulsen


Dato : 07-08-01 22:55

Hej
Jeg har skiftet ruller på min AP50. der er åbenbart forskellige
opfattelser af om man skal give rullerne en klat fedt ved monteringen
eller ej. Det ser ikke ud som om de gamle ruller har kørt i fedt, kun
lidt olie eller snavs fra drivremmen. Er der nogen der kan give et råd i
den forbindelse ? Evt. med hensyn til valg af fedt.
vh
Finn

 
 
RpR (07-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-08-01 22:23

> Hej
> Jeg har skiftet ruller på min AP50. der er åbenbart forskellige
> opfattelser af om man skal give rullerne en klat fedt ved monteringen
> eller ej. Det ser ikke ud som om de gamle ruller har kørt i fedt, kun
> lidt olie eller snavs fra drivremmen. Er der nogen der kan give et råd i
> den forbindelse ? Evt. med hensyn til valg af fedt.

Drop al form for fedt. Jeg har selv ødelagt en vario ved det + en kammerat
jeg kender har haft helt samme problem: Fedtet trækker på en eller anden
måde ind i metallet varioen er lavet af. Det kører rigtigt godt i 14 dage,
og så bliver den _meget_ sløv. Fedtet smeltet simpelthen ved de temperaturer
der opstår i variatoren, og så bliver det slynget ud på rem og resten af
indmaden i motorhuset. Surt arbejde at gøre rent igen.
Da fedtet trækket ind i metallet, kommer det aldrig til at køre godt igen.
Gjorde den gamle vario rent i WD 40, og den kørte lækkert, i ca. 1 uges tid,
så kom det samme problem igen, og til sidst var det nærmest hver anden dag.
Nu var jeg så heldig at kunne skaffe en næsten ny til min Neo's meget
billigt.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Brian aka Hekto (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Brian aka Hekto


Dato : 08-08-01 09:58

Hej!

Nogle variatorer skal have fedt og andre ikke.

Er der en skål eller kant der er beregnet til at holde fedtet inde i
variatoren, som der er på f.eks Peugeot, skal der selvfølgelig fedt i.

Tørre variatorer er ofte 'forkromet' for at mindske sliddet.

Fedtet skal være beregnet til høje temperaturer (200 grader) og må ikke
indeholde partikler af fast stof, som f.eks. kobberfedt eller Molykote.
Kom en ært-stor klat i hvert rum, og tryk rullen fast deri. Så er det
nemmere at samle.

/Brian



freeman (08-08-2001)
Kommentar
Fra : freeman


Dato : 08-08-01 15:59


F. Poulsen <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1exsklb.1cbisbd3vcwoqN%finnpoulsen@cool.dk...
> Hej
> Jeg har skiftet ruller på min AP50. der er åbenbart forskellige
> opfattelser af om man skal give rullerne en klat fedt ved monteringen
> eller ej. Det ser ikke ud som om de gamle ruller har kørt i fedt, kun
> lidt olie eller snavs fra drivremmen. Er der nogen der kan give et råd i
> den forbindelse ? Evt. med hensyn til valg af fedt.
> vh
> Finn

Drop alt det med fedt du smadre din variator, og rullerne kører ikke bedre
af den grund, så hvis jeg skulle vælge så tag og drop det fedt.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste