Skrigende barn
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-08-01 21:49

Overskriften lyder måske lidt voldsom, men min søn (Carl, 8
måneder) er nu sund og rask og som regel i godt humør. Problemet er
at han når han er rigtig glad udstøder korte, men særdeles højlydte
skrig. Det er meget sjovt at høre - et par gange - men han gør det
meget tit. Er man tæt på, er det absolut højt nok til at det gør
ondt i ørene.

Er der nogen der har erfaringer med at gøre noget ved den slags
glædesskrig? Indtil nu har vi brugt tre reaktioner, afhængig af
lydstyrken/genegraden. Udendørs - eller ved "beherskede" skrig har
vi ikke grebet ind. Ved høje skrig indendørs har vi roligt tysset
på ham, og ved særdeles høje skrig - eller mange gentagne skrig har
han fået et bestemt NEJ med høj stemme.

Det fungerer sådan set nogenlunde - som regel virker det når man
dysser ham ned, men han skriger fortsat ofte. Vi vil nødig tage
glæden fra ham, men som det er nu er en del af hans glæde til stor
gene for os (samt vores naboer . Gode råd efterlyses.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : trille

Dato : 16-08-01 20:49

Ja jeg ved godt at det måske ikke hører helt til her men nu da der alligevel
er så mange der søger efter forskellige sange til børn vil jeg da lige
oplyse om at jeg har en side på nettet med bla. børnesange...
www.korsgaard-kristensen.dk under børnesange, jeg håber at i vil tilgive mig
hvis jeg har postet min mail i en helt forkert nyhedsgruppe.

Mvh. Karina

--
\\\|///
\\ ~ ~ //