environments fra script
Fra : Tommy Harbo

Dato : 13-12-00 15:48

Hej,

Når jeg kobler op til en unix-maskine fra Telnet, vil jeg ofte gerne have
ændret en række environments, såsom
TERM, DISPLAY, EDITOR...

Men da et script starter en ny shell, forsvinder mine ændringer når sciptet
er kørt færdigt = ingen ændringer =

Hvordan skal jeg bære mig ad for at beholde mine ændringer?

/Tommy Harbo

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-12-00 16:15

"Tommy Harbo" <Reply@to.group.only> writes:

> Men da et script starter en ny shell, forsvinder mine ændringer når sciptet
> er kørt færdigt = ingen ændringer =

Har jeg forstået det rigtigt: Du har et script, der sætte forskellige
options?

Så skal du source scriptet, det vil sige kalde det som ". script.sh"
istedet for bare "script.sh". På den måde bliver der ikke startet en
ny shelle til at udføre scriptet i.

--
"If I had been brought up in a different time [...] perhaps I'd
be totally comfortable in ML and would find C unsafe, a little

Fra : Tommy Harbo

Dato : 13-12-00 16:22

Jeg har et script der skal sætter TERM=vt100 istedet for ANSI på en AIX
4.3.3:
/home/toh > cat .vt100.sh
echo $TERM
export TERM=vt100