/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Tredje rep ?
Fra : Henrik 8600


Dato : 06-10-10 18:26

Jeg har netop modtaget min iPhone 4 retur fra Telenors "Værksted."

Der er intet ændret, de har geninstalleret softwaren, ligesom jeg selv har
gjort, hele tre gange....

Der er stadigt fejl på dyret.

I morgen ryger den afsted igen, håber det går bedre.

Men i tilfælge af at den ryger afsted tredje gang her jeg brug for at vide
noget.

Dét jeg har brug for at vide er om det er korrekt at en vare SKAL ombyttes
når den ryger til rep tredje gang.

Og jeg har brug for en god reference på dén info.

Nogen der kan hjælpe?

H.


 
 
(Thorbjørn Ravn (06-10-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 06-10-10 18:48

"Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:

> Der er stadigt fejl på dyret.

Hvad er det nu lige den fejler?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Henrik 8600 (06-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik 8600


Dato : 06-10-10 20:16



""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20101006" <nospam0002+20101006@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m24oczgqlz.fsf@gmail.com...
> "Henrik 8600" <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> writes:
>
>> Der er stadigt fejl på dyret.
>
> Hvad er det nu lige den fejler?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Svag GPS, svag, WiFi og svag Bluetooth.

H.


KentBM (06-10-2010)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 06-10-10 19:13

Den 06/10/10 19.26, Henrik 8600 skrev:
> Jeg har netop modtaget min iPhone 4 retur fra Telenors "Værksted."
>
> Der er intet ændret, de har geninstalleret softwaren, ligesom jeg selv
> har gjort, hele tre gange....
>
> Der er stadigt fejl på dyret.
>
> I morgen ryger den afsted igen, håber det går bedre.
>
> Men i tilfælge af at den ryger afsted tredje gang her jeg brug for at
> vide noget.
>
> Dét jeg har brug for at vide er om det er korrekt at en vare SKAL
> ombyttes når den ryger til rep tredje gang.
>
> Og jeg har brug for en god reference på dén info.
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> H.
http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Koebelov

Det ser ud som om, at du allerede kan kræve den byttet efter 2 forsøg.

--

Kent

Henrik 8600 (06-10-2010)
Kommentar
Fra : Henrik 8600


Dato : 06-10-10 20:16



"KentBM" <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4cacbc31$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 06/10/10 19.26, Henrik 8600 skrev:
>> Jeg har netop modtaget min iPhone 4 retur fra Telenors "Værksted."
>>
>> Der er intet ændret, de har geninstalleret softwaren, ligesom jeg selv
>> har gjort, hele tre gange....
>>
>> Der er stadigt fejl på dyret.
>>
>> I morgen ryger den afsted igen, håber det går bedre.
>>
>> Men i tilfælge af at den ryger afsted tredje gang her jeg brug for at
>> vide noget.
>>
>> Dét jeg har brug for at vide er om det er korrekt at en vare SKAL
>> ombyttes når den ryger til rep tredje gang.
>>
>> Og jeg har brug for en god reference på dén info.
>>
>> Nogen der kan hjælpe?
>>
>> H.
> http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Koebelov
>
> Det ser ud som om, at du allerede kan kræve den byttet efter 2 forsøg.
>
> --
>
> Kent

Jeg har læst det hele, men det er lykkedes mig at overse det.

Er du sikker på at det står på siden, i så fald hvor???

Det vil være en stor hjælp....

H.


Anders (06-10-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 06-10-10 21:28

Den 06/10/10 21.15, Henrik 8600 skrev:
>
>
> "KentBM" <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4cacbc31$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den 06/10/10 19.26, Henrik 8600 skrev:
>>> Jeg har netop modtaget min iPhone 4 retur fra Telenors "Værksted."
>>>
>>> Der er intet ændret, de har geninstalleret softwaren, ligesom jeg selv
>>> har gjort, hele tre gange....
>>>
>>> Der er stadigt fejl på dyret.
>>>
>>> I morgen ryger den afsted igen, håber det går bedre.
>>>
>>> Men i tilfælge af at den ryger afsted tredje gang her jeg brug for at
>>> vide noget.
>>>
>>> Dét jeg har brug for at vide er om det er korrekt at en vare SKAL
>>> ombyttes når den ryger til rep tredje gang.
>>>
>>> Og jeg har brug for en god reference på dén info.
>>>
>>> Nogen der kan hjælpe?
>>>
>>> H.
>> http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Koebelov
>>
>> Det ser ud som om, at du allerede kan kræve den byttet efter 2 forsøg.
>>
>> --
>>
>> Kent
>
> Jeg har læst det hele, men det er lykkedes mig at overse det.
>
> Er du sikker på at det står på siden, i så fald hvor???
>
> Det vil være en stor hjælp....
>
> H.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A

"Hvor mange forsøg har sælger

Som udgangspunkt har en sælger kun et forsøg på at afhjælpe en mangel
eller at ombytte varen. I en række tilfælde har sælgeren dog ret til at
forsøge mere end en enkelt gang.

Hvis en sælger skal have to eller flere forsøg, skal det altid være
velbegrundet, og det er en forudsætning, at afhjælpningen eller
ombytningen samlet set sker inden for rimelig tid."

mvh Anders

Kent (06-10-2010)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 06-10-10 22:23

Den 06-10-2010 21:15, Henrik 8600 skrev:
>
> Jeg har læst det hele, men det er lykkedes mig at overse det.
>
> Er du sikker på at det står på siden, i så fald hvor???
>
> Det vil være en stor hjælp....
>
> H.
Jeg fandt linket via taenk.dk

http://www.taenk.dk/gode-raad/gode-raad/garanti-og-reklamationsret/
Og linket nederst på den side.

"Afhjælpningsforsøg
Ifølge Forbrugerstyrelsen er det almindelig praksis, at forhandleren har
1-2 afhjælpningsforsøg til at reparere en vare, og det er som
udgangspunkt ligegyldigt, om der er tale om samme fejl.

Imidlertid er der også her modifikationer. Periodiske fejl kan for
eksempel være svære at finde, og forhandleren kan derfor få flere forsøg.

Der er derfor tale om en konkret vurdering hver gang."

Hvis det er svag WiFi osv. så er det vel ikke periodisk og jeg
konkluderede så efter ovenstående, at 2 forsøg måtte være nok på en så
ny vare. Men det er selvfølgelig svært at slå hårdt i bordet, hvis det
foregår via mails

--

Kent

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste