Mail autofill - hvad er fejlen?
Fra : Grith

Dato : 30-09-10 19:50

Hej allesammen

Når jeg validerer min side, får jeg fejl på nedenstående kode:

Aps&body=Besked til BD Kloak og Anlæg:">info@bdkloak.dk</a>

og

Aps&body=Besked til webmaster:">Webmaster</a>

Jeg forstår ikke fejlene. Kan nogen hjælpe mig?
På forhånd tak. Grith

Link til siden: http://www.bdkloak.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-09-10 20:06

On 30-09-2010 20:50, Grith wrote:
> [...]
>
> og

> Aps&body=Besked til webmaster:">Webmaster</a>
>
> Jeg forstår ikke fejlene. Kan nogen hjælpe mig?

Du har ikke angivet hvilket tegnsæt der er brugt (iso-8859-1 eller utf-8
eller windows-1252).

& skal skrives som &amp;

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Grith

Dato : 30-09-10 20:12

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du har ikke angivet hvilket tegnsæt der er brugt (iso-8859-1 eller utf-8
> eller windows-1252).
>
> & skal skrives som &
>
> Karl Erik.
>
> --
> http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
> http://www.ranunkelvej.com
> http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign

Hej Karl Erik

Tak for svar. Hvor skal tegnsættet angives, og hvordan skrives det? Er det
den eneste fejl?
Grith

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-09-10 20:27

http://webdesign.ranunkelvej.com/tegnsaet/index.php

Fra : Grith

Dato : 30-09-10 21:00

Karl Erik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Tusind tak. Det virkede. Jeg får nu meddelelsen: Passed
Grith

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-09-10 21:54

Grith formulerede spørgsmålet:

> Tusind tak. Det virkede. Jeg får nu meddelelsen: Passed
> Grith

Der er stadig advarsler.
Mellemrum er ikke så heldige i URI - så du bør erstatte mellem i link
med %20
<a
href="mailto:grithhodal@yahoo.dk?subject=BD%20Kloak%20og%20Anlæg%20Aps&amp;body=Besked%20til%20webmaster:">Webmaster</a>

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-09-10 13:43

On 30 Sep., 21:12, Grith <grithho...@yahoo.dk> wrote:

> Hej Karl Erik
>
> Tak for svar. Hvor skal tegnsættet angives, og hvordan skrives det? Er det
> den eneste fejl?

Man bør altid sætte det i HTML headeren under alle omstændigheder.

HTML headeren ligger i mellem <head> og </head> i din kode, og det
skal sættes så tidligt som muligt, normalt sættes lige efter <title>.

Prøv at indsætte
charset=ISO-8859-1" />

og se om det hjælper.

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-09-10 21:15

On 30-09-2010 21:42, Rune Jensen wrote:

> [...]
>
> HTML headeren ligger i mellem<head> og</head> i din kode, og det
> skal sættes så tidligt som muligt, normalt sættes lige efter<title>.

Hej Rune.

Jeg ved ikke om det du skriver er korrekt.
Validatoren gætter på windows-1252, sikkert fordi Grith bruger en
windows-editor, og så vil iso-8859-1 vel ikke være korrekt?

Men jeg tror vi er enige - der findes _kun_ 2 tegnsæt for os danskere -
utf-8 og iso-8859-15

Ser nu at Grith's side validerer med iso-8859-1.

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-09-10 14:32

On 30 Sep., 22:15, Karl Erik Christensen <karle...@none.invalid.com>
wrote:

> [...]
> utf-8 og iso-8859-15
>
> Ser nu at Grith's side validerer med iso-8859-1.

Det var rent gæt, for jeg forsøgte at finde ud af, hvad serveren
sendte med, men redbot.org fortæller ikke noget om det.

http://redbot.org/?uri=http://www.bdkloak.dk/

Kan nogen her fortælle, hvordan man kan se, hvad serveren sender med,
altså generelt?

Jeg tror, det vil være en stor hjælp.

Fin side, iøvrigt Erik, som jeg følger ind i melllem. Jeg svarede
iøvrigt efter dig, fordi dit svar var ikke dukket op i Google Groups,
men hvad kan man sige, de laver verdens huritgste browser samt
søgemaskine, men andet er de ikke så kvikke til ;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-09-10 21:50

On 30-09-2010 22:31, Rune Jensen wrote:

> [...]
> men hvad kan man sige, de laver verdens huritgste browser samt
> søgemaskine, men andet er de ikke så kvikke til ;)

Det er fint nok at vi begge svarer - det bekræfter jo bare at vi ikke er
helt dumme

Min filosofi er bare lidt anderledes, thi hvad man i ungdommen nemmer,
man ej i alderdommen glemmer

mvh.
Karl Erik.

Fra : se_her@runejensen.dk

Dato : 01-10-10 05:52

On 30 Sep., 22:53, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:
> Grith formulerede spørgsmålet:

> Der er stadig advarsler.
> Mellemrum er ikke så heldige i URI - så du bør erstatte mellem i link
> med %20
> <a
> href="mailto:grithho...@yahoo.dk?subject=BD%20Kloak%20og%20Anlæg%20Aps&amp;body=Besked%20til%20web master:">Webmaster</a>

Tegnsæt-problemer og encoding problemer hører tit sammen, synes jeg.

Der er visse tegn man ikke kan bruge i sin URL i et filnavn. Man kan
så encode, så man indsætter %-værdier for tegnet og melemrum er
specielt ved både at have en %-værdi og et alternativt tegn. Mellemrum
har derfor to encodings, %20 og + (plus), som altså begge betyder
space (mellemrum) i en URL.

Og fordi det har to encodings, som kan give problemer med SEO bl.a.,
og forrdi det på sin vis er grimt begge dele (synes jeg så), kan man
lave nogle andre fiks-fakserier for at efterligne, man laver en ord-
adskiller. De behøver jo ikke være en space, det kan bare være et
gyldigt tegn, som deler ordene.

I dette skal man tage hensyn til Google, som betragter %20 og + som
ord-adskillere (naturligvis - fordi det er W3C standard), men det er
ikke de eneste. Man kan også bruge . (punktum) - (minus) som
ordadskiller, og der er vidst en del flere, det er så bare ikke
mellemrum.

De fleste bruger i dag - (minus) som ordadskiller. Jeg bruger _
(underscore) som ord-adksiller, da jeg synes - er grimt, og det er
iøvrigt også hvad useit.com gør. Men det er selvfølgelig op til én
selv.

Hovedsagen er, hverken . (punktum) eller - ( minus) er mellemrum, men
de adskiller ordene både for mennesker og for søgemaskiner., så de er
ligeså brugbare*)

Forskellen til underscore er bare, at underscore ikke betragtes som
ord-adskiller af Google, men det ligner det jo for mennesker.

MVH
Rune Jensen
*) , med mindre de er dele af en variabel i querty atring

Fra : se_her@runejensen.dk

Dato : 01-10-10 09:00

> [...]
> Grith formulerede spørgsmålet:

> Der er stadig advarsler.
> Mellemrum er ikke så heldige i URI - så du bør erstatte mellem i link

Noget andet er så, der køres slet ikke med GZIP (alternativt deflate?)
på serveren - hvilket jo selvfølgelig mest er interessant, hvis man
interesserer sig for hastigheden.

http://redbot.org/?descend=True&uri=http://www.bdkloak.dk/

MVH
Rune Jensen