MS Windows
briani 27239
Outlook Express vil komprimere filer
Fra : Valle

Dato : 22-09-10 15:04

Hejsa

Jeg har Windows XP pro sp3 med alle opdateringer insatlleret.

Min Outlook Express vil hele tiden komprimere mine filer, er der en der kan
fortælle hvordan jeg stopper det, eller hvad man kan gøre for at det ikke
sker hver anden dag ?

Jack

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-09-10 15:44

On Wed, 22 Sep 2010, "Valle" <x-rayman@jafnet.kd> wrote:

> [...]
>fortælle hvordan jeg stopper det, eller hvad man kan gøre for at det ikke

Kør > regedit:

Find "Compact Check Count" her:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{long number}\Software\Microsoft\Outlook
Express\5.0
Højreklik og ændr værdien 100 til 0.
(Husk sikkerhedskopi af registreringsdatabasen først).

Samme procedure hver 100. gang OE har været åbnet.

OETool (http://www.oehelp.com/OETool/) skulle også kunne gøre det - se
beskrivelse under "Button 14".

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-10 22:34

"Valle" <x-rayman@jafnet.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min Outlook Express vil hele tiden komprimere mine filer, er der en der
> kan fortælle hvordan jeg stopper det, eller hvad man kan gøre for at det

Men flot den kan gennemføre processen.
De maskiner jeg har set den gøre det på blir'
afbrudt efter en stund og kommer med
en fejlmeddelelse vedr. en fil vidst nok er i brug eller sådan...

Fra : Lars E. P.

Dato : 23-09-10 06:54

Wed, 22 Sep 2010 16:04:28 +0200, skrev "Valle" <x-rayman@jafnet.kd> :

> [...]
>fortælle hvordan jeg stopper det, eller hvad man kan gøre for at det ikke

Lader du den udføre komprimeringen eller afbryder du den?

Hvis du lader den komprimere - hvilket absolut kan anbefales - skal du
starte OE 100 gange før den vil komprimere igen.

Grunden til at du skal lade den komprimere er at den optimerer dine
dbx-filer. F.eks. bliver en mail ikke fysisk slettet når du sletter
den, men blot markeret som slettet. Den bliver først fysisk slettet
når dbx-filen bliver komprimeret.

Hilsen Lars

Fra : Lars E. P.

Dato : 23-09-10 06:59

Thu, 23 Sep 2010 07:54:06 +0200, skrev Lars E. P.
<usenet@SLETkal2000.dk> :

> [...]
>dbx-filer. F.eks. bliver en mail ikke fysisk slettet når du sletter
>den, men blot markeret som slettet. Den bliver først fysisk slettet

Lige en tilføjelse.

Outlook Express har sin egen gruppe, hvor spørgsmålet faktisk hører
hjemme:

Hilsen Lars