MS Windows
briani 27239
Kopiere med HD
Fra : Vidal

Dato : 08-09-10 10:50

Er der forskel i hastighed, om man vælger at kopiere et
dir ad gangen eller om man simpelthen hiver hele dynen
over på en gang.

Det er fra en server til en ekstern usb-HD.

XP

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henning

Dato : 08-09-10 11:21

On Wed, 08 Sep 2010 11:49:49 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Er der forskel i hastighed, om man vælger at kopiere et
>dir ad gangen eller om man simpelthen hiver hele dynen
>over på en gang.
>
>Det er fra en server til en ekstern usb-HD.

Det kommer an på hvor hurtig du er til at starte kopieringen når den
er færdig med et bibliotek Fordelen ved at tage eet ad gangen er,
at hvis kopieringen fejler ved du hvor langt du er kommet.
Men brug et backup-program i stedet, det er mere sikkert, så overfører
du også hvad der måtte være af rettigheder på bibliotekerne.

>XP
? Hvad mener du med ovenstående?

Fra : Vidal

Dato : 08-09-10 13:32

Den 08-09-2010 12:20, Henning skrev:

> Det kommer an på hvor hurtig du er til at starte kopieringen når den
> er færdig med et bibliotek Fordelen ved at tage eet ad gangen er,
> at hvis kopieringen fejler ved du hvor langt du er kommet.

Så egentligt er der ikke nogen forskel. Flaskehalsen sidder
i min ende af ledningen, altså USB-HD'en.

> Men brug et backup-program i stedet, det er mere sikkert, så overfører
> du også hvad der måtte være af rettigheder på bibliotekerne.

Jeg er ikke sikker på at kunne installere et program. Jeg
skal skifte arbejdsplads og vil bare være sikker på at få
mine egne arkiver med. Kan de være belagt med begrænsninger,
så jeg ikke vil kunne bruge filerne fra USB-HD'en?

Hvilket backupprogram vil du foreslå?

> ? Hvad mener du med ovenstående?

Hehe, folk plejer altid at være så ivrige efter at vide,
hvilket styresystem, man bruger.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : cykelsmeden

Dato : 08-09-10 16:34

Den 08-09-2010 14:31, Vidal skrev:
> Så egentligt er der ikke nogen forskel. Flaskehalsen sidder
> i min ende af ledningen, altså USB-HD'en.

Det hurtigste program du kan kopiere med hedder Robocopy, er lavet af MS
engang i 90-erne. Det er svjv. leveret med windows siden XPpro, som
ekstra utility, og virker lidt ala xcopy, bare med masser flere options.
Grunden til at det er hurtigt er at det kopierer med mange parallelle tråde.

finn