Flyt fra TDC til Orange uden problemer?
Fra : [ D j J a n u s ]

Dato : 07-08-01 10:27

Hejsa

Jeg har NetExpress men ønsker af pris-mæssige årsager at flytte til Orange
ADSL.

Iflg. Orange kan dette gøres med kun en enkelt dag uden internet!! Der er 30
dages ventetid på Orange ADSL, men i denne ventetid beholder jeg mit
NetExpress og på selve "skiftedagen" bliver NetExpressen skiftet ud med
Orange ADSL.

Er der nogen, der har prøvet at skifte fra NetExpress til Orange ADSL på
denne måde? Altså: Er der nogen der har ventet i ca. 30 dage på Orange ADSL
imens de stadigvæk havde NetExpress og på en enkelt dag skiftet udbyder uden
at skulle stå uden internet i flere dage/uger?

Mvh Janus Nielsen

Fra : Thomas Arge

Dato : 07-08-01 19:58

"[ D j J a n u s ]" <info@djjanus.dk> wrote in

> [...]
> Orange ADSL imens de stadigvæk havde NetExpress og på en enkelt dag
> skiftet udbyder uden at skulle stå uden internet i flere dage/uger?

Da jeg spurgte dem hvad den reelle tid var, sagde de 30 dage; det har nu
taget 4½ måned, og jeg har stadig ingen forbindelse. De flyttede dog
kobberet d. 17. juli. Den 26. juli havde jeg klartone igen. :I

Det er muligt det er regionsbestemt, eller at jeg har været gevaldig
uheldig - men jeg ville ikke satse på at én bestemt dag til at skifte
udbyder ville holde.

Med venlig hilsen

Thomas Arge

Fra : Christian Bak

Dato : 07-08-01 21:04

Jeg har haft ufatteligt mange problemer med nøjagtigt det samme. Det
startede med at jeg ringe til Mobilix, som det hed dengang. De lovede godt
nok ikke, at de kunne gøre det på kun en dag, men hvis jeg sørgede for at
opsige min forbindelse hos TDC i god tid, så kunne de sørge for at jeg fik
en tid rimeligt tæt på opsigelses-dagen hos TDC. Jeg opsagde så min
forbindelse hos TDC, som kunne lukke den pr. 02-04. Jeg ringede så til
Mobilix, som kunne bekræfte, at jeg ville få min nye forbindelse enten d.
09-04 eller tidligere, så dette var tilfredsstillende. Efterhånden som
datoen rykkede nærmere, begyndte jeg at blive en smule urolig, da jeg ikke
modtog nogen som helst form for skriftlig bekræftelse på linien fra Mobilix.
Jeg ringede og rykkede dem for dette adskillige gange, og fik hver gang at
vide, at jeg stod til at skulle aktiveres d. 09-04, men de manglede blot en
endelig bekræftelse før de ville sende noget ud til mig. D. 06-04 ringede
jeg så igen, da jeg også undrede mig over at TDC ikke havde lukket min
forbindelse endnu. Igen fik jeg at vide, at der ingen problemer var. Da der
stadigvæk ikke var sket noget d. 10-04, ringede jeg igen til Mobilix, som
ikke lige kunne se hvad der var galt, men de lovede at vende tilbage til mig
inden for 24 timer. 3 dage senere måtte jeg så ringe til dem igen, da jeg
stadigvæk ikke havde hørt noget. Jeg fik så at vide, at TDC havde nægtet at
flytte min telefon-linie til mobilix, da de påstod, at jeg havde en ventende
ordre hos dem. Mobilix sagde så, at jeg ikke selv skulle kontakte TDC, men
at de nok skulle sørge for at alt kom i orden, og at konverteringen af
ADSL-linien ville ske med så kort mellemrum som muligt. Der sker stadigvæk
ikke noget, og 14 dage senere ringer jeg så igen, og får at vide, at min sag
er under behandling. 14 dage senere igen ringer jeg en sidste gang, og kan
nu ikke få andet at vide, end at TDC ikke kan konvertere min telefon linie,
og at jeg blot må vente. Nu har jeg så fået nok af Mobilix, og vælger at
annulere min bestilling. Jeg ringer så til TDC og vil gerne have dem til at
annulere min afbestilling, så jeg kan beholde min linie uforstyrret. Jeg
beder jeg også om at få den opgraderet fra den daværende 512/128 til en
1024/256. Til min overraskelse får jeg at vide, at jeg da i hvert fald ikke
har ADSL hos dem, og aldrig har haft det... Og det på trods af at jeg sidder
og surfer på fuld tryk. Jeg får til sidst sælgeren overbevist om at jeg
altså har en fungerende linie, og at det må være muligt, at jeg kan beholde
den uden at skulle slukke for den. Jeg bliver så stillet om til en tekniker,
som skal undersøge om der kan skrues op til 1025/256. Han siger så, at det
kan sagtens lade sig gøre, og at jeg blot vil blive smidt af et øjeblik. Jeg
bliver ganske rigtigt smidt af Internettet, og teknikeren siger så, at nu
skulle alt være OK. Og ganske rigtigt 30 sek. efter er jeg på igen for fuld
tryk med 1024kb/s.
Nu ser det ud som om alt er lykke, men nej... Da der er gået endnu en måned,
og jeg hverken har modtaget ordre-bekræftelse eller regning fra TDC, ringer
jeg til dem igen, da jeg er nervøs for at min linie pludseligt vil blive
lukket, og jeg får endnu en gang at vide, at jeg ikke har ADSL hos dem. Det
er dog fredag eftermiddag, og jeg får at vide, at de vil undersøge sagen, og
kontakte mig igen om mandagen. Dette sker også, og tilsyneladende bliver
fejlen fundet, og alt bliver bragt i orden. Der går så endnu en måned, igen
uden at jeg får noget som helst på skrift, hvorefter der står en
TDC-tekniker uden for døren, og vil installere ADSL hos mig. Han glor jo
også lige en omgang, da han ser, at jeg allerede har det, og at det kører
fint allerede. Jeg sender så teknikeren tilbage, og ringer en sidste gang.
Denne gang kommer tingene endeligt på plads, og jeg får både
ordrebekræftelse, og regning kort tid efter. Heldigvis skal jeg først betale
fra den dag teknikeren var her, så de tre måneder ind imellem har været
gratis. Alt i alt er det jo godt, men denne historie siger lidt om hvor
meget styr der er på tingene hos teleselskaberne. Til gengæld er jeg glad
for at jeg beholdt TDC, da Mobilix's service var helt forfærdelig. Ikke så
meget som en gang fik jeg noget at vide af dem, men måtte rykke dem for hver
enkelt lille stykke information. Desuden har jeg hørt en del kritik af
kvaliteten af deres forbindelser, som skulle være ret fejlbehæftede.

Venlig hilsen
Christian

Fra : Peter

Dato : 07-08-01 21:24

> "[ D j J a n u s ]" wrote

"Christian Bak" skrev
[SNIP en skræmmende historie om sløvhed hos Mobilix og TDC]
> Til gengæld er jeg glad for at jeg beholdt TDC, da Mobilix's service
> var helt forfærdelig.

Og til "[ D j J a n u s ]" kunne man foreslå blot at skifte fra
TDC Internets NetExpres til TDC Tele Danmarks Bredbånd ADSL.
Det er måske en anelse dyrere end Oranges ADSL Plus - men det
virker vist ganske glimrende for de fleste. Der er måske lige nogle
problemer på Århus-egnen, men for mig har det bare spillet fra
første dag (eller faktisk allerede fra dagen *før* den officielle
oprettelsesdag).

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-08-01 18:43

"[ D j J a n u s ]" <info@djjanus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[ ... ]
> [...]
> på Orange ADSL imens de stadigvæk havde
> NetExpress og på en enkelt dag skiftet udbyder
> uden at skulle stå uden internet i flere dage/uger?

Jeg kender én der bestilte hos Orange/Mobilix i februar måned, og fik
det indstalleret den 24. juli.

Var der nogen der snakkede om hurtig ekspedition?

Andreas Falck

Besøg http://www.sda-net.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 08-08-01 09:31

Andreas Falck <Andreas.Falck@wanadoo.dk> wrote:

> Jeg kender én der bestilte hos Orange/Mobilix i februar måned, og fik
> det indstalleret den 24. juli.
>
> Var der nogen der snakkede om hurtig ekspedition?

Jeg bestilet en gang i april tror jeg, og jeg har ikke fået det endnu.

Min situation er dog lidt kompliceret af, at jeg netop [3 mdr. før]
havde flyttet fastnet abonnement til en anden udbyder, og Mobilix/Orange
skulle derfor først tage kontakt til min nye udbyder, bede dem om at
overdrage linjen til TDC, hvorefter de så kunne komme på banen. Det har
trukket sagen lidt ud, og det har jeg det faktisk fint med. Ellers
skulle jeg slev ha' brugt rigtig lang tid på først at opsige mit
abonnement, få det flyttet tilbage til TDC [koster det ikke penge?], og
når jeg så var tilbage hos TDC skulle jeg kontakte Mobi/Oran og aller
ydmygst ansøgt om at få ADSL Plus. Det er jeg sluppet for nu, og det
havde sgi' nok taget ligeså lang tid som det har taget nu.

Jeg synes efterhånden det er omsonst at diskutere hvilken udbyder der er
værst. I mine øjne er de allesammen ude på at stikke skurken i fuppen på
dig og tage dine pennge. Den eneste variation over temaet er, at man
enten bliver taget i fuppen hårdt, kort og smertefuldt, eller lidt,
længe og smertefuldt.

For at underbygge min sag fik jeg for en uge siden en opkrævning på små
300,- fra den udbyder jeg havde i 3 mdr's tid inden jeg skiftede, fordi
jeg opsagde mit abonnement før der var gået 6 mdr.

I rest my case...

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | Remember Occam's razor? |

Fra : Andreas

Dato : 08-08-01 18:55

On Wed, 8 Aug 2001 10:30:30 +0200, jcSPAM@BLOCKvoss.tf (J.C. Voss) wrote:

>Andreas Falck <Andreas.Falck@wanadoo.dk> wrote:

<.....>

> [...]
>dig og tage dine pennge. Den eneste variation over temaet er, at man
>enten bliver taget i fuppen hårdt, kort og smertefuldt, eller lidt,
Tjaa, det er vel lidt op til dig selv om du vil, tages hårdt eller blidt - det
kommer jo an på hvilken ydelse du vil ha´? Og lad nu være med at misforstå
mig*g*

Men hvis du vil ha´en given vare, så er du jo også nødt til at lægge lidt penge
på bordet. Sådan er det ikke kun med internet - også hos købmanden, døgneren og
tankstationen.

>For at underbygge min sag fik jeg for en uge siden en opkrævning på små
>300,- fra den udbyder jeg havde i 3 mdr's tid inden jeg skiftede, fordi
>jeg opsagde mit abonnement før der var gået 6 mdr.
Stod der ikke noget om det, i de forretningsbetingelser du forhåbenlit fil
udleveret da du indgik din kontrakt?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : J.C. Voss

Dato : 09-08-01 12:00

Andreas <nej@tak.dk> wrote:

> Tjaa, det er vel lidt op til dig selv om du vil, tages hårdt eller blidt - det
> kommer jo an på hvilken ydelse du vil ha´? Og lad nu være med at misforstå
> mig*g*

Misforstå dig? Nej hør, hvordan skulle jeg dog kunne det? Du hentydede
naturligvis vis til, at de rectale smerter er større, men varer kortere,
hvis man "hopper" på en 2Mbit, ikk'? (-;

I modsætning til dig mener jeg ikke, at jeg selv kan bestemme om jeg vil
tages hårdt eller blidt, jeg er i den almægtige teleudbyders magt. Jeg
har prøvet at få behandlingen af min ordre til at gå lidt hurtigere ved
at iklæde mig traditionel middelalderrustning og synge "We shall
overcome" samtidig med, at jeg svinger en pose med ulden fra tre
fritgående får mod fuldmånen. I kundeservicen kunne de dog forvisse mig
om at min estimerede opkoblingsdato _stadig_ var d. 16. august.

> Men hvis du vil ha´en given vare, så er du jo også nødt til at lægge lidt
> penge på bordet. Sådan er det ikke kun med internet - også hos købmanden,
> døgneren og tankstationen.

Ikke et enkelt sted i mit indlæg skrev jeg noget om at ydelserne var for
dyre, og jeg er villig til at betale det det nu koster at få ADSL.

> Stod der ikke noget om det, i de forretningsbetingelser du forhåbenlit fil
> udleveret da du indgik din kontrakt?

Jeg manglede faktisk, at tilføje noget til den sætning som var, at en af
mine venner med vrede i stemmen fortalte, at han måtte slippe et
lignende beløb af samme årsag, da han skiftede fra sin tidligere
udbyder. Ha! tænkte jeg, sådan noget kunne min udbyder aldrig finde på.
Men det kunne de selvfølgelig, og selvfølgelig stod det i
kundebetingelserne [som jeg i naiv arrogance blot havde skimmet], og
selvfølgelig betalte jeg dem de 300,- spir uden at kny. Lige pludselig
kan jeg godt se at jeg ikke burde ha' nævnt dette i mit første indlæg.