/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
IGEN: Tysk slager stormer salgslisten idag
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 03-09-10 08:12

TYSK SLAGER UMÅDELIGT POPULÆR I DANMARK
Så gør han det igen

Han vipper alt og alle af den danske salgsliste. Stormer igen op på den
danske 1. plads. Vi danskere VIL have tysk slager. Det er vores nye
dansktopmusik, det bliver bare sunget på tysk.

Fra idag er Danmarks populærste cd "ICH HAB DICH EINFACH LIEB" og

ØJEBLIKKETS STØRSTE HIT I DANMARK er sangen:
"Viele grüsse aus Tirol : http://il.youtube.com/watch?v=YKxJSV-ZxZI og
"Komm Näher" http://www.youtube.com/watch?v=Nuy9vdY88lM

Her kan man se inholdet på den nye cd og lytte:
http://www.buecher.de/shop/musik/ich-hab-dich-einfach-lieb/hansi-hinterseer/products_products/detail/prod_id/30194863/

Her er en youtube hvor der bliver spillet 30 sekunder af hver sang. De to
første sange er dem der er Danmarks største hit fra i dag:
http://www.youtube.com/watch?v=YyJMx_sulIg

Her er tv-reklamen for den nye cd: http://il.youtube.com/watch?v=lOH0NOLJ25c

De to sange er i typisk dansk stil og skal nok blive lige så store hit som
"Hände zum himmel" og "Kom mit mir", som vi alle vist efterhånden kan synge
med på.
Men "Chokolade im sonnenschein" er sandelig også typiske hit, som har stor
mulighed for at nå til tops i det slagerglade Danmark. Numrene er dog alle
supergode.

Hvad synes i?

Hilsen Åge

PS: Husk nu ARD i morgen lørdag kl. 20.15: Das Grosse Hansi Hinterseer Open
Air.
Sony Music har sandelig tilrettelagt cd-lanceringen perfekt, hehe


 
 
Åge Halldorsson (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 03-09-10 08:34


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4c809fcd$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> TYSK SLAGER UMÅDELIGT POPULÆR I DANMARK
> Så gør han det igen

EKSTRA BLADET: http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1402124.ece

Hilsen Åge


Vidal (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-09-10 14:42

Den 03-09-2010 09:12, Åge Halldorsson skrev:
> TYSK SLAGER UMÅDELIGT POPULÆR I DANMARK
> Så gør han det igen
>
> Han vipper alt og alle af den danske salgsliste. Stormer igen op på den danske
> 1. plads. Vi danskere VIL have tysk slager. Det er vores nye dansktopmusik, det
> bliver bare sunget på tysk.
>
> Fra idag er Danmarks populærste cd "ICH HAB DICH EINFACH LIEB" og
>
> ØJEBLIKKETS STØRSTE HIT I DANMARK er sangen:
> "Viele grüsse aus Tirol : http://il.youtube.com/watch?v=YKxJSV-ZxZI og


Nu taler du jo bestandigt om Hinter-manden og jeg besluttede at
høre ham. Jeg forstår ikke, hvad du ser/hører i sådan en
gang germaner-pop. For mig lyder det som en direkte import
fra fortiden. Sådan lød musikken også i 1930'ernes Tyskland.
Musik fra for 80 år siden.

Er det ikke nærmest march-musik inspireret og ind imellem klæg
og sentimental htler-hopsa.

Og mandens sangstemme? Den lyder som en tegneserie-figur på
speed. Flad og ikke særlig melodisk.

> "Komm Näher" http://www.youtube.com/watch?v=Nuy9vdY88lM
>
> Her kan man se inholdet på den nye cd og lytte:
> http://www.buecher.de/shop/musik/ich-hab-dich-einfach-lieb/hansi-hinterseer/products_products/detail/prod_id/30194863/
>
>
> Her er en youtube hvor der bliver spillet 30 sekunder af hver sang. De to første
> sange er dem der er Danmarks største hit fra i dag:
> http://www.youtube.com/watch?v=YyJMx_sulIg
>
> Her er tv-reklamen for den nye cd: http://il.youtube.com/watch?v=lOH0NOLJ25c
>
> De to sange er i typisk dansk stil og skal nok blive lige så store hit som
> "Hände zum himmel" og "Kom mit mir", som vi alle vist efterhånden kan synge med på.
> Men "Chokolade im sonnenschein" er sandelig også typiske hit, som har stor
> mulighed for at nå til tops i det slagerglade Danmark. Numrene er dog alle
> supergode.
>
> Hvad synes i?
>
> Hilsen Åge
>
> PS: Husk nu ARD i morgen lørdag kl. 20.15: Das Grosse Hansi Hinterseer Open Air.

Tak for advarslen.

> Sony Music har sandelig tilrettelagt cd-lanceringen perfekt, hehe

De sku' skamme sig, lad dem dog beholde skidtet i Tyskland og
Østrig.

Henning Jensen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 03-09-10 15:13

Den 03-09-2010 15:42, Vidal skrev:

> Sådan lød musikken også i 1930'ernes Tyskland.
> Musik fra for 80 år siden.

Jeg er ikke på schlagerholdet. Men dette må jeg protestere imod.
Først efter WW2 begyndte det at ligne det, der i dag er tysk schlager.

Hilsen Henning.



Vidal (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-09-10 16:05

Den 03-09-2010 16:13, Henning Jensen skrev:
> Den 03-09-2010 15:42, Vidal skrev:
>
>> Sådan lød musikken også i 1930'ernes Tyskland.
>> Musik fra for 80 år siden.
>
> Jeg er ikke på schlagerholdet. Men dette må jeg protestere imod.
> Først efter WW2 begyndte det at ligne det, der i dag er tysk schlager.

Du er dog en ualmindelig irriterende person, Henning.

Komme her og blande fakts ind i mine følelser. Jeg sidder her
og tænker på, om jeg ikke kan redde den på en eller anden måde,
men desværre gør manglen på eksakt viden det umuligt.

Enhver hjælp vil blive påskønnet.

Når jeg lytter til Hinter-fyren ruller der billeder op i min
indre biograf, masserne, der spadserer gennem Berlin i stræk-
march kombineret med Snehvides dværge-orkester.

http://www.youtube.com/watch?v=YMhmVVB4flg

Den stammer jo fra 1939, men adskiller sig ikke væsentligt fra
Hinter-gutten.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Åge Halldorsson (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 03-09-10 16:31

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4c810e8b$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Den stammer jo fra 1939, men adskiller sig ikke væsentligt fra
> Hinter-gutten.

Arhhh.............. Det er godt nok svært at bortforklare, at det link du
kom med her, har ret store lighedspunkter med dagens slagermusik. Det er
tydeligt at høre.
Men jeg vil nok alligevel sige at det først er tysk slagermusik fra
1960-erne, 70-erne, 80-erne, 90-erne og 00-erne der stilmæssigt lyder som
det vi kender idag.
Men det beviser jon stort set kun genrens popularitet at den har
eksisteret i 50 år og stadig er lige populær.

Hilsen Åge


Allan Krautwald (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 03-09-10 18:02


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4c8114c0$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men det beviser jon stort set kun genrens popularitet at den har
> eksisteret i 50 år og stadig er lige populær.
>
> Hilsen Åge

Ja og den har ikke ændret sig i 50 år, ligesom de der kan lide schlager er
blevet 50 år ældre



Benny Mortensen (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 04-09-10 12:11


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c812a17$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4c8114c0$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Men det beviser jon stort set kun genrens popularitet at den har
>> eksisteret i 50 år og stadig er lige populær.
>>
>> Hilsen Åge
>
> Ja og den har ikke ændret sig i 50 år, ligesom de der kan lide schlager er
> blevet 50 år ældre

Nu ved jeg hvorfor folk med kasket, sætter solskyggen i bag ))

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 04-09-10 15:34


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4c822937$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c812a17$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
>> meddelelse news:4c8114c0$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Men det beviser jon stort set kun genrens popularitet at den har
>>> eksisteret i 50 år og stadig er lige populær.
>>>
>>> Hilsen Åge
>>
>> Ja og den har ikke ændret sig i 50 år, ligesom de der kan lide schlager
>> er blevet 50 år ældre
>
> Nu ved jeg hvorfor folk med kasket, sætter solskyggen i bag ))
>
> M.V.H....Benny..

hehe

Hilsen Åge


Henning Jensen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 03-09-10 18:29

Den 03-09-2010 17:04, Vidal skrev:
>
> Du er dog en ualmindelig irriterende person, Henning.

Jeg er meget interesseret i den tyske underholdningsmusik og den tyske
kabaret i de første 45 år af 1900-tallet.

Når man skriver noget så kort som dette her, så vil du altid kunne finde
undtagelser. Det vil være muligt, at finde gamle indspilninger med tyske
hornmusikere i læderbukser og med gemsefjer i hatten, fra før 1940. Men
de er sjældne og ikke repræsentative.

Før krigen var tysk populærmusik en efterligning af den amerikanske.
Amerikanske bands gæstede i stor omfang tyskland i tyverne og tredverne,
og de tyske orkestre var efterligninger.
Berlin var kulturens centrum i Europa før WW2, hvilket også afspejlede
sig musikalsk. Her f.eks. Adalbert Lutter med "Küss mich,bitte bitte
küss mich":

http://www.youtube.com/watch?v=7_BZwwVnhks&feature=related

Omkring eller lidt før 1940, blev 'negermusik' forbudt. Ikke for at
ramme musikken, men negrene. Jazz og swing-orkesterene blev ved med at
spille den samme musik som de havde gjort før krigen, blot nu med tyske
musikere.

For Hitler og Hitlers omgangskreds var det musik og sangere såsom f.eks,
Herbert Ernst Groh og Eva Bush.
Eva Bush med "Es sprechen so viele von Liebe":

http://www.youtube.com/watch?v=ZFEJzztKPEk&feature=related

Det var zarah leander, som jo var veninde med Gørings kone Carin von
Kantzow. Der var norske Kirsten Heiberg og ikke mindst den chilenske
sanglærke Rosita Serrano, og danske Helge Rosvænge som her synger "Ein
Lied aus meiner Heimat":

http://www.youtube.com/watch?v=5CPNO8ONXmo

Musikken var ikke så meget Wagner, som man siden har villet gøre det
til, men den populære form for skønsang, som f.eks. Joseph Schmidt
repræsenterer. Det er dybt selvmodsigende at denne lille mand, jøde og
med træk der stærkt understreger det, og desuden var han kun 1,5 meter
høj, var elsket og værdsat både på Berliner operaen og i Radio Berlin.
Alle hans sange, specielt hans filmsange, som musikalsk var en
fortsættelse af den tyske filmmusik fra trediverne, var meget elsket i
tyskland indtil krigens slutning.

En af de meget populære sange med Joseph Schmidt var "Ein Lied geht um
die Welt":

http://www.youtube.com/watch?v=bZxF7J9wwcA&feature=related

Fassbinders fine TV serie "Berlin Alexanderplatz" er jeg meget
fascineret af, og jeg bilder mig ind, at den rammer stemningen "på
gulvet" i Berlin og Tyskland dengang, som helhed. Også musikken er
repræsentativ for tiden. I indledningen til hvert afsnit, var bl.a. en
stump af denne melodi "Heute Nacht Oder Nie". Jeg tror at det var en
indspilning med Jean Kiepura, der blev brugt i serien, men for at blive
i det tyske, så her igen med Joseph Schmidt:

http://www.youtube.com/watch?v=YSRMLCfeDxs&feature=related

Jeg må hellere slutte med meget stærkt at understrege, at jeg hverken
har racistiske eller nazistiske tilbøjeligheder.

Henning.
Jeg må hellere tilføje et par smileyer


Åge Halldorsson (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 03-09-10 18:48


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4c81306b$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 03-09-2010 17:04, Vidal skrev:
>>
>> Du er dog en ualmindelig irriterende person, Henning.
>
> Jeg er meget interesseret i den tyske underholdningsmusik og den tyske
> kabaret i de første 45 år af 1900-tallet.

Det er ret god musik du linker til. Sjovt at meget af det der swing-halløj
stadig er populært i Tyskland, dog ikke på niveau med slager.
Men man hører trods alt ind i mellem nutidige orkestre spille swing-musik
i Musikantenstadl på tv.

Hilsen Åge



Henning Jensen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 03-09-10 18:51

Den 03-09-2010 19:48, Åge Halldorsson skrev:

> Det er ret god musik du linker til. Sjovt at meget af det der
> swing-halløj stadig er populært i Tyskland, dog ikke på niveau med slager.
> Men man hører trods alt ind i mellem nutidige orkestre spille
> swing-musik i Musikantenstadl på tv.

Ja, ikke alt er glemt.
Jeg vil dog ikke nedgøre alt nutidig musik. Der er faktisk meget
spændende og godt imellem.

Hilsen Henning.

Åge Halldorsson (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 04-09-10 15:35


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4c81358d$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 03-09-2010 19:48, Åge Halldorsson skrev:
>
>> Det er ret god musik du linker til. Sjovt at meget af det der
>> swing-halløj stadig er populært i Tyskland, dog ikke på niveau med
>> slager.
>> Men man hører trods alt ind i mellem nutidige orkestre spille
>> swing-musik i Musikantenstadl på tv.
>
> Ja, ikke alt er glemt.
> Jeg vil dog ikke nedgøre alt nutidig musik. Der er faktisk meget spændende
> og godt imellem.
>
> Hilsen Henning.


Åge Halldorsson (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 04-09-10 15:36


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4c81358d$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg vil dog ikke nedgøre alt nutidig musik.

Det vil jeg så nok være mere tilbøjelig til

> Der er faktisk meget spændende og godt imellem.

Klart nok. Det er bare så svært at finde

Hilsen Åge


Benny Mortensen (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 04-09-10 12:14


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4c8134dc$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:4c81306b$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den 03-09-2010 17:04, Vidal skrev:
>>>
>>> Du er dog en ualmindelig irriterende person, Henning.
>>
>> Jeg er meget interesseret i den tyske underholdningsmusik og den tyske
>> kabaret i de første 45 år af 1900-tallet.
>
> Det er ret god musik du linker til. Sjovt at meget af det der swing-halløj
> stadig er populært i Tyskland, dog ikke på niveau med slager.
> Men man hører trods alt ind i mellem nutidige orkestre spille
> swing-musik i Musikantenstadl på tv.
>
> Hilsen Åge

Umiddelbart, tror jeg da både swing & Big band begge er i fremgang igen.

Men OK, indrømmet, det gælder vist næsten alle genrer... Dog med en
enkelt undtagelse, men den tør jeg slet ikke nævne, for så bliver jeg nok
hængt )

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 03-09-10 19:33


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4c81306b$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Musikken var ikke så meget Wagner, som man siden har villet gøre det til,

Hvorfor er det så, at vi er mange, der overvejer at invadere Polen, hvis vi
hører Wagner?



Henning Jensen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 03-09-10 23:07

Den 03-09-2010 20:32, Allan Krautwald skrev:

> Hvorfor er det så, at vi er mange, der overvejer at invadere Polen, hvis vi
> hører Wagner?

Det er virkelig et godt spørgsmål du stiller der.

Hvorfor kan nogen kun lide schlager, andre rock og andre igen, kun
Wagner eller Mozart???
Selv kan jeg ikke sige mig fri for, at være selektiv på visse områder.
Men hvorfor, det kan jeg egentlig ikke give nogen fornuftig begrundelse for!
Det er jo i alle genrer, de samme noder, der blot er skrevet i en
forskellig planlagt orden!

Hilsen Henning.

Max (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 03-09-10 23:43

Hej Henning

> Hvorfor kan nogen kun lide schlager, andre rock og andre igen, kun
> Wagner eller Mozart???


Har noget med udvikling at gøre, og du har listet rækkefølgen
man udvikler sig ad, hvis man da ikke er gået i stå som lille.

--
Mvh
Max



Henning Jensen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 03-09-10 23:51

Den 04-09-2010 00:43, Max skrev:

> Har noget med udvikling at gøre, og du har listet rækkefølgen
> man udvikler sig ad, hvis man da ikke er gået i stå som lille.

Din kommentar kræver en smiley.

Henning.

Max (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 03-09-10 23:54

Hej Henning

> Din kommentar kræver en smiley.


Nej.

--
Mvh
Max



Henning Jensen (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 04-09-10 00:31

Den 04-09-2010 00:53, Max skrev:
> Hej Henning
> Nej.

Jamen så ok!

Så med fare for at jage nogen til Polen, eller mig selv ud af gruppen,
så er her "Langfredagsmusikken" fra Parsifal.
Noget af det smukkeste der nogensinde er komponeret.

http://www.youtube.com/watch?v=DwdYZWFrBBM

Og lidt kuriøst. Hitler ejede Wagners originalpartitur til operaen, og
det gik til grunde sammen med Hitler i bunkeren, i 1945.
Man kan forstå at Hitler kunne lide Wagners "Ringen" som bygger på den
nordgermanske mytologi, men "Parsifal", som var en engelsk ridder, og en
historie der handler om ham og den hellige gral???

Henning.

Ukendt (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-09-10 15:16

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c817a04$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har noget med udvikling at gøre, og du har listet rækkefølgen
> man udvikler sig ad, hvis man da ikke er gået i stå som lille.

Hmmm... som lille hørte jeg faktisk Mozart før noget af det andet

/Alex



Allan Krautwald (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 04-09-10 15:30


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4c825496$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> Hmmm... som lille hørte jeg faktisk Mozart før noget af det andet
>
> /Alex
>

Ja og se hvordan det er gået



Henning Jensen (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 05-09-10 10:03

Den 04-09-2010 16:15, Alex Linaa skrev:

> Hmmm... som lille hørte jeg faktisk Mozart før noget af det andet

Rimsky Korsakov fra "Mozart and Salieri".
Ca. 7.14 inde i 'nummeret' kommer Salieri giften i Mozarts glas.
Var det godt eller skidt?

http://www.youtube.com/watch?v=MucofJWkNYs

Henning.

Ukendt (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-09-10 10:42

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4c835cab$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Rimsky Korsakov fra "Mozart and Salieri".
> Ca. 7.14 inde i 'nummeret' kommer Salieri giften i Mozarts glas.
> Var det godt eller skidt?
>

Det virker som om alle tre har fået en tår over tørsten, og pianisten ville
passe ind i enhver western



Henning Jensen (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 05-09-10 10:51

Den 05-09-2010 11:42, Alex Linaa skrev:

> Det virker som om alle tre har fået en tår over tørsten, og pianisten ville
> passe ind i enhver western

Jeg må tilstå, at et godt guitar riff ville friske lidt op på nummeret.

Henning.

Max (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 05-09-10 12:04

Hej Henning

> Jeg må tilstå, at et godt guitar riff ville friske lidt op på
> nummeret.


Det eneste der kan redde det nummer er OFF knappen.

--
Mvh
Max



Henning Jensen (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 05-09-10 12:20

Den 05-09-2010 13:04, Max skrev:

> Det eneste der kan redde det nummer er OFF knappen.

Ikke så negativ, Max.

Henning.


Max (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 05-09-10 14:04

Hej Henning

>> Det eneste der kan redde det nummer er OFF knappen.
>
> Ikke så negativ, Max.


Det er dig der er negativ, min mening om det nummer
var sandelig meget positiv.

--
Mvh
Max



Åge Halldorsson (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 04-09-10 08:27


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4c817175$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 03-09-2010 20:32, Allan Krautwald skrev:
>
>> Hvorfor er det så, at vi er mange, der overvejer at invadere Polen, hvis
>> vi
>> hører Wagner?
>
> Det er virkelig et godt spørgsmål du stiller der.
>
> Hvorfor kan nogen kun lide schlager, andre rock og andre igen, kun Wagner
> eller Mozart???

Jamen er det sådan? - Jeg kan lide flere forskellige genrer, f.eks. slager,
volksmusik, dansktop, traditionel country, rock`n`n`roll, glamrock, populær
klassisk og suppe-steg-og-is-musik. Jeg kan også lide musik på flere sprog,
dansk, norsk, svensk, tysk, hollandsk og engelsk.
Blandt de kendte genrer er det sådan set kun pop og rock jeg ikke kan
lide.

Hilsen Åge


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste