/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
34.000 flere folkepensionister næste år
Fra : P.N.


Dato : 29-08-10 17:40

Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at importere
mere udenlandsk arbejdskraft.

http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/

"Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på udgifterne til
offentlig forsørgelse.
Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet af
folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største årlige
stigning i fem år.

Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør dermed den
største gruppe af overførselsmodtagere. "



 
 
E.M. (29-08-2010)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 29-08-10 17:52



"P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at
> importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>
> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>
> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på udgifterne
> til offentlig forsørgelse.
> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet af
> folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største årlige
> stigning i fem år.
>
> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør dermed den
> største gruppe af overførselsmodtagere. "
>
>

Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt med penge.

E.M.


/Peter (29-08-2010)
Kommentar
Fra : /Peter


Dato : 29-08-10 17:58


"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4c7a9040$0$50448$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at
>> importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>
>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>
>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet af
>> folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største
>> årlige stigning i fem år.
>>
>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>
>>
>
> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt med
> penge.
>
> E.M.


.... mærkeligt så hurtigt de bliver glemt, selvom de ofte er på forsiden




Henrik Svendsen (29-08-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 29-08-10 18:11

E.M. wrote:
> "P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at
>> importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>
>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>
>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet af
>> folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største
>> årlige stigning i fem år.
>>
>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>
>>
>
> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt med
> penge.

Jeg tror ikke, P.N synes, det er det rigtige svar. :)
Men du har ret.



Ukendt (29-08-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-08-10 23:30

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i meddelelsen
news:4c7a9040$0$50448$14726298@news.sunsite.dk...

>>
>> Dermed vil 925.000 danskere være
>> folkepensionister, og de udgør dermed den
>> største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>
>>
>
> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så
> er der rigeligt med penge.

Prøv nu at være realistisk. Hvordan skulle det
kunne lade sig gøre? Mange af '"perkerne" er
danske statsborgere, og dem kan vi ikke smide ud.
Og på hvilket grundlag skulle det dog kunne ske?
Vi kan ikke smide folk ud af landet uden at de har
gjort noget, og danske statsborgere slet ikke. Det
ville være i strid med
Menneskerettighedserklæringen, så glem du bare det
og prøv at være seriøs -hvis det er dig muligt.
Ellers er det jo en gang gold retorik.



Vidal (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-09-10 11:14

Den 29-08-2010 18:51, E.M. skrev:
>
>
> "P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at importere
>> mere udenlandsk arbejdskraft.
>>
>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>
>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på udgifterne til
>> offentlig forsørgelse.
>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet af
>> folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største årlige
>> stigning i fem år.
>>
>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør dermed den
>> største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>
>>
>
> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt med penge.

Hvordan skulle det foregå i praksis? Tror du, man ville kunne
etablere et lovgrundlag for det?

--
Villy Dalsgaard

Henrik Svendsen (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 02-09-10 13:06

Vidal wrote:
> Den 29-08-2010 18:51, E.M. skrev:
>>
>>
>> "P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at
>>> importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>>
>>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>>
>>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet
>>> af folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største
>>> årlige stigning i fem år.
>>>
>>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>>
>>>
>>
>> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt med
>> penge.
>
> Hvordan skulle det foregå i praksis? Tror du, man ville kunne
> etablere et lovgrundlag for det?

Hvor der er en vilje, er der en vej. Man starter med de ting, der kan
gennemføres for at nå målet, og så arbejder man sig ellers bare derudaf.
Men lad mig gætte ... det bliver ikke med din støtte, vel? Så hellere
spare på ældre danskere.



Vidal (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-09-10 13:29

Den 02-09-2010 14:06, Henrik Svendsen skrev:
> Vidal wrote:
>> Den 29-08-2010 18:51, E.M. skrev:
>>>
>>>
>>> "P.N."<la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>>>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at
>>>> importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>>>
>>>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>>>
>>>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>>>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>>>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet
>>>> af folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største
>>>> årlige stigning i fem år.
>>>>
>>>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>>>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>>>
>>>>
>>>
>>> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt med
>>> penge.
>>
>> Hvordan skulle det foregå i praksis? Tror du, man ville kunne
>> etablere et lovgrundlag for det?
>
> Hvor der er en vilje, er der en vej.

Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
et så ekstremt synspunkt.

Ikke engang DF ville formulere noget sådant. Det er alligevel
for ekstremt. Og når noget er for ekstremt for DF, så har det
ingen gang på jorden.

> Man starter med de ting, der kan
> gennemføres for at nå målet, og så arbejder man sig ellers bare derudaf.
> Men lad mig gætte ... det bliver ikke med din støtte, vel? Så hellere
> spare på ældre danskere.

Mange "perkere" er ældre danskere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 02-09-10 14:08

On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>
> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
> et så ekstremt synspunkt.
>
Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.
Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
stenalderfolk bosat i DK. Det er bare en lille sproglig ting, som måske
kunne skabe lidt orden dine alkoholiske sen-skader.

Mvh
Martin

Vidal (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-09-10 21:29

Den 02-09-2010 15:08, Martin Larsen skrev:
> On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>>
>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>> et så ekstremt synspunkt.
>>
> Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.
> Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens stenalderfolk bosat
> i DK.

Det der bliver foreslået går jo langt ud over ønsket
om ikke at have stenalderfolk i Danmark, men går i
retning af at skabe et racerent Danmark.

> Det er bare en lille sproglig ting, som måske kunne skabe lidt orden dine
> alkoholiske sen-skader.

Morsomt at du nævner Göbbels-retorik.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 02-09-10 23:35

On 2010-09-02 22:28, Vidal wrote:
> Den 02-09-2010 15:08, Martin Larsen skrev:
>> On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>>>
>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>> et så ekstremt synspunkt.
>>>
>> Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.
>> Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
>> stenalderfolk bosat
>> i DK.
>
> Det der bliver foreslået går jo langt ud over ønsket
> om ikke at have stenalderfolk i Danmark, men går i
> retning af at skabe et racerent Danmark.
>
>> Det er bare en lille sproglig ting, som måske kunne skabe lidt orden dine
>> alkoholiske sen-skader.
>
> Morsomt at du nævner Göbbels-retorik.
>
Læs igen...


Vidal (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-09-10 13:53

Den 03-09-2010 00:35, Martin Larsen skrev:
> On 2010-09-02 22:28, Vidal wrote:
>> Den 02-09-2010 15:08, Martin Larsen skrev:
>>> On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>>>>
>>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>>> et så ekstremt synspunkt.
>>>>
>>> Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.
>>> Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
>>> stenalderfolk bosat
>>> i DK.
>>
>> Det der bliver foreslået går jo langt ud over ønsket
>> om ikke at have stenalderfolk i Danmark, men går i
>> retning af at skabe et racerent Danmark.
>>
>>> Det er bare en lille sproglig ting, som måske kunne skabe lidt orden dine
>>> alkoholiske sen-skader.
>>
>> Morsomt at du nævner Göbbels-retorik.
>>
> Læs igen...
>

Morsomt at *du* nævner Göbbels-retorik.

--
Venlig hilsen, Villy Dalsgaard
To sin is human, to sin and repent is divine, to sin and not repent is
diabolical, because we do the work of satan, which damages the soul.

Martin Larsen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 03-09-10 17:20

On 2010-09-03 14:53, Vidal wrote:
> Den 03-09-2010 00:35, Martin Larsen skrev:
>> On 2010-09-02 22:28, Vidal wrote:
>>> Den 02-09-2010 15:08, Martin Larsen skrev:
>>>> On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>>>>>
>>>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>>>> et så ekstremt synspunkt.
>>>>>
>>>> Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.
>>>> Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
>>>> stenalderfolk bosat
>>>> i DK.
>>>
>>> Det der bliver foreslået går jo langt ud over ønsket
>>> om ikke at have stenalderfolk i Danmark, men går i
>>> retning af at skabe et racerent Danmark.
>>>
>>>> Det er bare en lille sproglig ting, som måske kunne skabe lidt orden
>>>> dine
>>>> alkoholiske sen-skader.
>>>
>>> Morsomt at du nævner Göbbels-retorik.
>>>
>> Læs igen...
>>
>
> Morsomt at *du* nævner Göbbels-retorik.
>
Der stod *læs*

Du er og bliver en stor fed lort i en al for snæver brudekjole -
bodega-konge-Villy.


Vidal (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-09-10 22:58

Den 03-09-2010 18:19, Martin Larsen skrev:
> On 2010-09-03 14:53, Vidal wrote:
>> Den 03-09-2010 00:35, Martin Larsen skrev:
>>> On 2010-09-02 22:28, Vidal wrote:
>>>> Den 02-09-2010 15:08, Martin Larsen skrev:
>>>>> On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>>>>>>
>>>>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>>>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>>>>> et så ekstremt synspunkt.
>>>>>>
>>>>> Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.

>>>>> Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
>>>>> stenalderfolk bosat
>>>>> i DK.

>>>>
>>>> Det der bliver foreslået går jo langt ud over ønsket
>>>> om ikke at have stenalderfolk i Danmark, men går i
>>>> retning af at skabe et racerent Danmark.
>>>>
>>>>> Det er bare en lille sproglig ting, som måske kunne skabe lidt orden
>>>>> dine
>>>>> alkoholiske sen-skader.
>>>>
>>>> Morsomt at du nævner Göbbels-retorik.
>>>>
>>> Læs igen...
>>>
>>
>> Morsomt at *du* nævner Göbbels-retorik.
>>
> Der stod *læs*

Altså: "Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
stenalderfolk bosat i DK." ?

Din sætning er rent vrøvl. Der findes meget få stenalderfolk i verden.
Måske nogle stammer på Ny Guinea, måske nogle på Andamanerne og
Nicobarerne kan betegnes som sådan. Det er altså dem, vi med god mening
kunne kalde alverdens stenalderfolk.

Ingen mennesker i Danmark ønsker mig bekendt at importere dem til
hertil, de har heller ikke selv ytret ønske om at komme, hvad skulle
de her, følgeligt giver det ingen mening at tale om modstand mod at
få dem til Danmark.

Ingen, og slet ikke jeg, har betegnet modstand mod import af
stenalderfolk,som noget fremmedfjendsk. Det har aldrig været på tale.

Ud fra et normalsprogligt synspunkt er din sætning ren vås.

Men ville den begavede Martin Larsen virkeligt skrive noget, der
kun kan betegnes som vås? Betyder sætningen i virkeligheden noget
andet? Skal det forstås på en anden måde, er det bare den sædvanlige
manipulatoriske, fremmedfjendske retorik, som vi har lært at forvente
fra hans hånd.

Gå ud og leg med dine AGF-venner, de sidder sikkert og venter på dig
nede på bodegaen. De skal sikkert nok sætte pris på retorikken.

> Du er og bliver en stor fed lort i en al for snæver brudekjole -
> bodega-konge-Villy.

Der er mange år siden, jeg har været på et sted, der kan betegnes,
som en bodega.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 03-09-10 23:31

On 2010-09-03 23:57, Vidal wrote:
> Den 03-09-2010 18:19, Martin Larsen skrev:
>> On 2010-09-03 14:53, Vidal wrote:
>>> Den 03-09-2010 00:35, Martin Larsen skrev:
>>>> On 2010-09-02 22:28, Vidal wrote:
>>>>> Den 02-09-2010 15:08, Martin Larsen skrev:
>>>>>> On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>>>>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>>>>>> et så ekstremt synspunkt.
>>>>>>>
>>>>>> Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.
>
>>>>>> Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
>>>>>> stenalderfolk bosat
>>>>>> i DK.
>
>>>>>
>>>>> Det der bliver foreslået går jo langt ud over ønsket
>>>>> om ikke at have stenalderfolk i Danmark, men går i
>>>>> retning af at skabe et racerent Danmark.
>>>>>
>>>>>> Det er bare en lille sproglig ting, som måske kunne skabe lidt orden
>>>>>> dine
>>>>>> alkoholiske sen-skader.
>>>>>
>>>>> Morsomt at du nævner Göbbels-retorik.
>>>>>
>>>> Læs igen...
>>>>
>>>
>>> Morsomt at *du* nævner Göbbels-retorik.
>>>
>> Der stod *læs*
>
> Altså: "Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
> stenalderfolk bosat i DK." ?
>
> Din sætning er rent vrøvl. Der findes meget få stenalderfolk i verden.

Det er det jeg kalder Göbbels-retorik, - måske ikke et prægnant
eksempel, men jeg har givet min mening om essensen af din gehalt...

Vidal (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 04-09-10 12:09

Den 04-09-2010 00:31, Martin Larsen skrev:
> On 2010-09-03 23:57, Vidal wrote:
>> Den 03-09-2010 18:19, Martin Larsen skrev:
>>> On 2010-09-03 14:53, Vidal wrote:
>>>> Den 03-09-2010 00:35, Martin Larsen skrev:
>>>>> On 2010-09-02 22:28, Vidal wrote:
>>>>>> Den 02-09-2010 15:08, Martin Larsen skrev:
>>>>>>> On 2010-09-02 14:29, Vidal wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>>>>>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>>>>>>> et så ekstremt synspunkt.
>>>>>>>>
>>>>>>> Prøv at få lidt mere hold på din Göbbels-retorik.
>>
>>>>>>> Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
>>>>>>> stenalderfolk bosat
>>>>>>> i DK.
>>
>>>>>>
>>>>>> Det der bliver foreslået går jo langt ud over ønsket
>>>>>> om ikke at have stenalderfolk i Danmark, men går i
>>>>>> retning af at skabe et racerent Danmark.
>>>>>>
>>>>>>> Det er bare en lille sproglig ting, som måske kunne skabe lidt orden
>>>>>>> dine
>>>>>>> alkoholiske sen-skader.
>>>>>>
>>>>>> Morsomt at du nævner Göbbels-retorik.
>>>>>>
>>>>> Læs igen...
>>>>>
>>>>
>>>> Morsomt at *du* nævner Göbbels-retorik.
>>>>
>>> Der stod *læs*
>>
>> Altså: "Det kan umuligt være fremmedfjendsk ikke at ønske alverdens
>> stenalderfolk bosat i DK." ?
>>
>> Din sætning er rent vrøvl. Der findes meget få stenalderfolk i verden.
>
> Det er det jeg kalder Göbbels-retorik, - måske ikke et prægnant eksempel, men
> jeg har givet min mening om essensen af din gehalt...

Morsomt at *du* nævner Göbbels-retorik. Jeg antager, han er et af
dine forbilleder?

Du kalder det Göbbels-retorik, at man ikke accepterer dine retoriske
kneb, her at identificere (sandsynligvis) muslimer med stenalderfolk.
Det er det rene vrøvl. Det er sådan en forvridning af virkeligheden,
at selv dine nærmeste her i gruppen, lad os sige @ og NB_Dk, burde
sige fra. Selv de falder vel ikke for så billigt et retorisk kneb.

Udsagnet om stenalderfolk har ikke objektivt noget som helst med
virkeligheden at gøre.

Hvad dine meninger angår, du tager helt fejl i dine antagelser om mine
drikkevaner og værtshusbesøg, du fatter helt klart ikke, hvad du her
står overfor ligesom i så meget andet. Så de antagelser, du som
sædvanligt med stor skråsikkerhed udbasunerer er vanemæssigt helt
ude i hampen. Dine meninger om nogens essentielle gehalt er nonsense.

Dine skrivebords-antagelser og teorier har simpelthen ingen gang på
jorden. Det gælder på det personlige plan, lige så vel som på det
politiske. Du kan måske få de dummeste i gruppen til at støtte dig
i dine personlige meninger, men ihvertfald ingen, der lader viden stå
over hyklerisk, bedragerisk, politisk propaganda.

Göbbels' taler ligger etager over i dine i retorik og udformning.
Du er bare en sølle reserve-Göbbels, en lille hund, der forsøger
at fylde sin herres fodspor.

Bjæf, bjæf, bjæf, sieg bjæf.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (04-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 04-09-10 13:34

On 2010-09-04 13:08, Vidal wrote:

>
> Bjæf, bjæf, bjæf, sieg bjæf.
>

Svinehunden Vidal er da gået helt grassat...
EO"D"

Vidal (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 05-09-10 15:53

Den 04-09-2010 14:34, Martin Larsen skrev:
> On 2010-09-04 13:08, Vidal wrote:
>
>>
>> Bjæf, bjæf, bjæf, sieg bjæf.
>>
>
> Svinehunden Vidal er da gået helt grassat...
> EO"D"

Fint nok. Et så elegant argument kan jeg slet ikke svare
på.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (05-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 05-09-10 23:56

On 2010-09-05 16:52, Vidal wrote:
> Den 04-09-2010 14:34, Martin Larsen skrev:
>> On 2010-09-04 13:08, Vidal wrote:
>>
>>>
>>> Bjæf, bjæf, bjæf, sieg bjæf.
>>>
>>
>> Svinehunden Vidal er da gået helt grassat...
>> EO"D"
>
> Fint nok. Et så elegant argument kan jeg slet ikke svare
> på.
>
Så skal du da først lære menneskesprog



Vidal (06-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 06-09-10 10:03

Den 06-09-2010 00:56, Martin Larsen skrev:
> On 2010-09-05 16:52, Vidal wrote:
>> Den 04-09-2010 14:34, Martin Larsen skrev:
>>> On 2010-09-04 13:08, Vidal wrote:
>>>
>>>>
>>>> Bjæf, bjæf, bjæf, sieg bjæf.
>>>>
>>>
>>> Svinehunden Vidal er da gået helt grassat...
>>> EO"D"
>>
>> Fint nok. Et så elegant argument kan jeg slet ikke svare
>> på.
>>
> Så skal du da først lære menneskesprog

Du lider tilsyneladende af solipsistisk megalomani af betydelige
dimensioner. Måske kan du finde lidt inspiration her: Ludwig
Wittgenstein: Über Gewißheit

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (06-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 06-09-10 12:54

On 2010-09-06 11:03, Vidal wrote:
> Den 06-09-2010 00:56, Martin Larsen skrev:
>> On 2010-09-05 16:52, Vidal wrote:
>>> Den 04-09-2010 14:34, Martin Larsen skrev:
>>>> On 2010-09-04 13:08, Vidal wrote:
>>>>
>>>>>
>>>>> Bjæf, bjæf, bjæf, sieg bjæf.
>>>>>
>>>>
>>>> Svinehunden Vidal er da gået helt grassat...
>>>> EO"D"
>>>
>>> Fint nok. Et så elegant argument kan jeg slet ikke svare
>>> på.
>>>
>> Så skal du da først lære menneskesprog
>
> Du lider tilsyneladende af solipsistisk megalomani af betydelige
> dimensioner. Måske kan du finde lidt inspiration her: Ludwig
> Wittgenstein: Über Gewißheit
>
Der er nogen der har omformet hans valgsprog at der hvor man ikke kan
tale, må man hyle.
Vidal kan åbenbart KUN hyle.



Henrik Svendsen (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 02-09-10 15:10

Vidal wrote:
> Den 02-09-2010 14:06, Henrik Svendsen skrev:
>> Vidal wrote:
>>> Den 29-08-2010 18:51, E.M. skrev:
>>>>
>>>>
>>>> "P.N."<la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>>>>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at
>>>>> importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>>>>
>>>>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>>>>
>>>>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>>>>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>>>>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet
>>>>> af folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den
>>>>> største årlige stigning i fem år.
>>>>>
>>>>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>>>>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt
>>>> med penge.
>>>
>>> Hvordan skulle det foregå i praksis? Tror du, man ville kunne
>>> etablere et lovgrundlag for det?
>>
>> Hvor der er en vilje, er der en vej.
>
> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
> et så ekstremt synspunkt.

Der er intet ekstremt ved at konstatere, at der er rigeligt med penge,
hvis man smider pengene ud. Det er bare fakta. Sørgeligt du har sådan et
forhold til fakta.

>
> Ikke engang DF ville formulere noget sådant. Det er alligevel
> for ekstremt. Og når noget er for ekstremt for DF, så har det
> ingen gang på jorden.
>
>> Man starter med de ting, der kan
>> gennemføres for at nå målet, og så arbejder man sig ellers bare
>> derudaf. Men lad mig gætte ... det bliver ikke med din støtte, vel?
>> Så hellere spare på ældre danskere.
>
> Mange "perkere" er ældre danskere.

Du må da gerne misforstå med vilje, hvis det holder dit hoved køligt
inde i busken.



Henrik Svendsen (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 02-09-10 15:12

Henrik Svendsen wrote:

> Der er intet ekstremt ved at konstatere, at der er rigeligt med penge,
> hvis man smider pengene ud.

edit - ikke pengene .. perkerne selvfølgelig lol




Vidal (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-09-10 21:30

Den 02-09-2010 16:12, Henrik Svendsen skrev:
> Henrik Svendsen wrote:
>
>> Der er intet ekstremt ved at konstatere, at der er rigeligt med penge,
>> hvis man smider pengene ud.
>
> edit - ikke pengene .. perkerne selvfølgelig lol

Hehe, ikke at det giver mere mening.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Vidal (02-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-09-10 21:25

Den 02-09-2010 16:10, Henrik Svendsen skrev:
> Vidal wrote:
>> Den 02-09-2010 14:06, Henrik Svendsen skrev:
>>> Vidal wrote:
>>>> Den 29-08-2010 18:51, E.M. skrev:
>>>>>
>>>>>
>>>>> "P.N."<la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>>> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>>>>>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at
>>>>>> importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>>>>>
>>>>>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>>>>>
>>>>>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>>>>>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>>>>>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet
>>>>>> af folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den
>>>>>> største årlige stigning i fem år.
>>>>>>
>>>>>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>>>>>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt
>>>>> med penge.
>>>>
>>>> Hvordan skulle det foregå i praksis? Tror du, man ville kunne
>>>> etablere et lovgrundlag for det?
>>>
>>> Hvor der er en vilje, er der en vej.
>>
>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>> et så ekstremt synspunkt.
>
> Der er intet ekstremt ved at konstatere, at der er rigeligt med penge,
> hvis man smider pengene ud. Det er bare fakta. Sørgeligt du har sådan et
> forhold til fakta.

Ok? Jeg forstår vist ikke dine fakta, ligesom du
sandsynligvis ikke forstår mine.

>>
>> Ikke engang DF ville formulere noget sådant. Det er alligevel
>> for ekstremt. Og når noget er for ekstremt for DF, så har det
>> ingen gang på jorden.
>>
>>> Man starter med de ting, der kan
>>> gennemføres for at nå målet, og så arbejder man sig ellers bare
>>> derudaf. Men lad mig gætte ... det bliver ikke med din støtte, vel?
>>> Så hellere spare på ældre danskere.
>>
>> Mange "perkere" er ældre danskere.
>
> Du må da gerne misforstå med vilje, hvis det holder dit hoved køligt
> inde i busken.

Det er ikke at misforstå, det er fakta, jeg påpeger. Mange
af de "perkere", I fanatikere vil smide ud, er danske
statsborgere. Hvordan man skulle kunne lave en grundlovsændring,
så man kunne smide danske statsborgere ud af Danmark, tegner
et ganske uhyggeligt, men måske ikke helt ubekendt perspektiv.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Henrik Svendsen (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 03-09-10 07:53

Vidal wrote:
> Den 02-09-2010 16:10, Henrik Svendsen skrev:
>> Vidal wrote:
>>> Den 02-09-2010 14:06, Henrik Svendsen skrev:
>>>> Vidal wrote:
>>>>> Den 29-08-2010 18:51, E.M. skrev:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> "P.N."<la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>>>> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>>>>>>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden
>>>>>>> at importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>>>>>>
>>>>>>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>>>>>>
>>>>>>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>>>>>>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>>>>>>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil
>>>>>>> antallet af folkepensionister stige med 34.000 næste år - det
>>>>>>> er den største årlige stigning i fem år.
>>>>>>>
>>>>>>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>>>>>>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt
>>>>>> med penge.
>>>>>
>>>>> Hvordan skulle det foregå i praksis? Tror du, man ville kunne
>>>>> etablere et lovgrundlag for det?
>>>>
>>>> Hvor der er en vilje, er der en vej.
>>>
>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>> et så ekstremt synspunkt.
>>
>> Der er intet ekstremt ved at konstatere, at der er rigeligt med
>> penge, hvis man smider pengene ud. Det er bare fakta. Sørgeligt du
>> har sådan et forhold til fakta.
>
> Ok? Jeg forstår vist ikke dine fakta, ligesom du
> sandsynligvis ikke forstår mine.

Du mener ikke, det er fakta, at perlerne koster Danmark milliarder?
>
>>>
>>> Ikke engang DF ville formulere noget sådant. Det er alligevel
>>> for ekstremt. Og når noget er for ekstremt for DF, så har det
>>> ingen gang på jorden.
>>>
>>>> Man starter med de ting, der kan
>>>> gennemføres for at nå målet, og så arbejder man sig ellers bare
>>>> derudaf. Men lad mig gætte ... det bliver ikke med din støtte, vel?
>>>> Så hellere spare på ældre danskere.
>>>
>>> Mange "perkere" er ældre danskere.
>>
>> Du må da gerne misforstå med vilje, hvis det holder dit hoved køligt
>> inde i busken.
>
> Det er ikke at misforstå, det er fakta, jeg påpeger. Mange
> af de "perkere", I fanatikere vil smide ud, er danske
> statsborgere.

Og du ved godt, hvad der menes; men fortsætter med at misforstå. Dig om
det.

> Hvordan man skulle kunne lave en grundlovsændring,
> så man kunne smide danske statsborgere ud af Danmark, tegner
> et ganske uhyggeligt, men måske ikke helt ubekendt perspektiv.

Er det nu uhyggeligt at lave grundlovsændringer?



Vidal (03-09-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 03-09-10 14:03

Den 03-09-2010 08:52, Henrik Svendsen skrev:
> Vidal wrote:
>> Den 02-09-2010 16:10, Henrik Svendsen skrev:
>>> Vidal wrote:
>>>> Den 02-09-2010 14:06, Henrik Svendsen skrev:
>>>>> Vidal wrote:
>>>>>> Den 29-08-2010 18:51, E.M. skrev:
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> "P.N."<la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>>>>>> news:i5e2jf$gcm$1@speranza.aioe.org...
>>>>>>>> Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden
>>>>>>>> at importere mere udenlandsk arbejdskraft.
>>>>>>>>
>>>>>>>> http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på
>>>>>>>> udgifterne til offentlig forsørgelse.
>>>>>>>> Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil
>>>>>>>> antallet af folkepensionister stige med 34.000 næste år - det
>>>>>>>> er den største årlige stigning i fem år.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør
>>>>>>>> dermed den største gruppe af overførselsmodtagere. "
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Det er ganske simpelt: smid alle perkerne ud, så er der rigeligt
>>>>>>> med penge.
>>>>>>
>>>>>> Hvordan skulle det foregå i praksis? Tror du, man ville kunne
>>>>>> etablere et lovgrundlag for det?
>>>>>
>>>>> Hvor der er en vilje, er der en vej.
>>>>
>>>> Ja, netop, derfor er der ingen vej. Kun nogle få fanatikere/
>>>> fremmedfjendske som man kan møde dem her i gruppen vil støtte
>>>> et så ekstremt synspunkt.
>>>
>>> Der er intet ekstremt ved at konstatere, at der er rigeligt med
>>> penge, hvis man smider pengene ud. Det er bare fakta. Sørgeligt du
>>> har sådan et forhold til fakta.
>>
>> Ok? Jeg forstår vist ikke dine fakta, ligesom du
>> sandsynligvis ikke forstår mine.
>
> Du mener ikke, det er fakta, at perlerne koster Danmark milliarder?
>>
>>>>
>>>> Ikke engang DF ville formulere noget sådant. Det er alligevel
>>>> for ekstremt. Og når noget er for ekstremt for DF, så har det
>>>> ingen gang på jorden.
>>>>
>>>>> Man starter med de ting, der kan
>>>>> gennemføres for at nå målet, og så arbejder man sig ellers bare
>>>>> derudaf. Men lad mig gætte ... det bliver ikke med din støtte, vel?
>>>>> Så hellere spare på ældre danskere.
>>>>
>>>> Mange "perkere" er ældre danskere.
>>>
>>> Du må da gerne misforstå med vilje, hvis det holder dit hoved køligt
>>> inde i busken.
>>
>> Det er ikke at misforstå, det er fakta, jeg påpeger. Mange
>> af de "perkere", I fanatikere vil smide ud, er danske
>> statsborgere.
>
> Og du ved godt, hvad der menes; men fortsætter med at misforstå. Dig om
> det.

Vi lever ikke i samme konsensus. Dine sandheder er ikke mine.

>> Hvordan man skulle kunne lave en grundlovsændring,
>> så man kunne smide danske statsborgere ud af Danmark, tegner
>> et ganske uhyggeligt, men måske ikke helt ubekendt perspektiv.
>
> Er det nu uhyggeligt at lave grundlovsændringer?

Det kommer da an på, hvad de går ud på.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Bo Warming (30-08-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 30-08-10 03:22

On Sun, 29 Aug 2010 18:40:21 +0200, "P.N." <la@hotmail.com> wrote:

>Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at importere
>mere udenlandsk arbejdskraft.
>
>http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>
>"Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på udgifterne til
>offentlig forsørgelse.
>Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet af
>folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største årlige
>stigning i fem år.
>
>Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør dermed den
>største gruppe af overførselsmodtagere. "
>
Robotter udfører arbejdet og det er naturligt at teknologisk skabt
arbejdsløshed er i vækst pga elektronik og at alderspension nu er
vigtigste etiket er ligegyldigt. Nedsæt at overførselsindkomst og gør
det attraktivt at folk arbejder med hvad som helst der giver indtægt -
drop lovjungle og smileykrav der priviligerer dem der kom først og
sidder på flæsket.

Jens G (30-08-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 30-08-10 15:06

On Sun, 29 Aug 2010 18:40:21 +0200, "P.N." <la@hotmail.com> wrote:

>Spørgsmålet er? hvordan får vi dækket hullet i statskassen uden at importere
>mere udenlandsk arbejdskraft.
>
>http://politiken.dk/indland/1047139/34000-flere-folkepensionister-naeste-aar/
>
>"Aldringen af befolkningen sætter i stigende grad sit præg på udgifterne til
>offentlig forsørgelse.
>Ifølge regeringens nyeste tal i Økonomisk Redegørelse vil antallet af
>folkepensionister stige med 34.000 næste år - det er den største årlige
>stigning i fem år.
>
>Dermed vil 925.000 danskere være folkepensionister, og de udgør dermed den
>største gruppe af overførselsmodtagere. "
>
Så længe der er arbejdsløshed, vil import af udenlandsk arbejdskraft
næppe hjælpe.
Og når arbejdsløsheden bliver for lav, skulle man måske se på hvordan
man får de af pensionisterne der kan, til at arbejde lidt.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste