robotplæneklippere
Fra : Per Andreasen

Dato : 31-08-10 16:28

Jeg er kommet op i årene, og jeg har erkendt, at jeg må forsøge at klare
tingene på en alternativ måde, hvis jeg stadig skal kunne klare hus og have.
Min interesse er derfor vakt på en robotplæneklipper, som, hvis den holder,
hvad reklamen lover, vil kunne klare problemet med græsplænen.
Mit spørgsmål lyder derfor:
Kan den virkelig klare en plæne på et par hundrede kvadratmeter på en
fornuftig måde?
Hvad skal man især hæfte sig ved, når man står foran anskaffelse af en
sådan?
Skal man vælge med eller uden kabelinstallation i plænen?
Hvor lang tid kan man forvente, at et batteris levetid er, og hvilken
investering er der i et nyt batteri?
Kan den forcere en stigning (Min plæne er temmelig skrå)?
Kan man anbefale (eller det modsatte) et bestemt produkt?
.....Og så er der de spørgsmål, som jeg ikke har overskuet.

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-09-10 15:35

Den 31-08-2010 17:28, Per Andreasen skrev:
> [...]
> Mit spørgsmål lyder derfor:
> Kan den virkelig klare en plæne på et par hundrede kvadratmeter på en

Svigersønnen fik sig en Husqvarna for et par år siden ~200m2 plæne.
virker fortræffelig, og naboerne er ikke generet. Flottest klippede
plæne jeg har set!
> Hvad skal man især hæfte sig ved, når man står foran anskaffelse af en
> sådan?

Min nabo fik en (billigere ukendt!) og fik derefter en henstilling fra
alle naboer i blokken. Det blev han sur over for databladet sagde at den
var støjsvag!!! - Der tales nu ikke mere med nogle af naboerne ;(

> Skal man vælge med eller uden kabelinstallation i plænen?
Svigersønnen har en 1½m2 pvl-tråd omkring hele plænen. Den finder selv
vej rundt, - også gennem en 3m lang gang.
bruger nogen i hustanden høreapparat med teleslynge, må forudses et problem!

> Hvor lang tid kan man forvente, at et batteris levetid er, og hvilken
> investering er der i et nyt batteri?
ukendt!

> Kan den forcere en stigning (Min plæne er temmelig skrå)?
Du må aftale at få lov at prøve. - kan forestille mig et problem.
> Kan man anbefale (eller det modsatte) et bestemt produkt?
som sagt: Husqvarna er MEGET støjSVAG

> ....Og så er der de spørgsmål, som jeg ikke har overskuet.

220v stikkontakt strategisk placeret til vovsens "rede".
- ser iøvrigt pudsigt ud når den lægger sig på plads for opladning

finn

Fra : Aksel

Dato : 04-09-10 18:51

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg kan desværre ikke kommentere de flest af dine spørgsmål, Men jeg kender
en, der har en sådan automatisk plæneklipper. Det er fantastisk så fint den
slår plænen og jeg er overbevist om, at det skyldes, at plænen slåes lidt
før den egentlig trænger til det. Den ser altid velplejet ud.
Mvh
Aksel