Nye vinduer med klistermærker på?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-08-10 06:46

Vi har fået nye vinduer hvorpå der har siddet nogle klistermærker.

For at få limresterne af har jeg brugt sprit, men det er en møjsommelig
affære.

Hvad (fortynder?) kan man tillade sig at benytte i stedet uden risiko
for glasset (alm. vinduesglas formentlig uden coatning)?

Fra : Preben

Dato : 31-08-10 07:35

Den 31.08.2010 kl. 07:46 skrev Hans Paulin (6310) <me@privacy.net>:

> [...]
>
> Hvad (fortynder?) kan man tillade sig at benytte i stedet uden risiko
> for glasset (alm. vinduesglas formentlig uden coatning)?

Benzin eller madolie.
--
mvh/Preben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-08-10 08:58

Den 31-08-2010 08:34, Preben skrev:

> Benzin eller madolie.

Lyder godt! :)

Tak! :)

Fra : Max

Dato : 31-08-10 09:36

Hej Hans

> Lyder godt! :)
>
> Tak! :)

Og gør det så hurtigt som muligt. Klister hærder
i sollys og bliver kun mere besværlig at fjerne
som tiden går.

Ps: du behøver ikke være nervøs for glasset,
de kemikalier der kan skade det er ikke sådan
lige at skaffe, og slet ikke i håndkøb.

--
Mvh Max

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-08-10 10:51

On Tue, 31 Aug 2010 10:36:11 +0200, Max wrote:

> Hej Hans

> Og gør det så hurtigt som muligt. Klister hærder i sollys og bliver kun
> mere besværlig at fjerne som tiden går.

Sagde montøren osse; han var endda inde på at skidtet kunne brænde
fast!?

> Ps: du behøver ikke være nervøs for glasset, de kemikalier der kan skade
> det er ikke sådan lige at skaffe, og slet ikke i håndkøb.

Nå, dét er godt; vil helst slå med den store hammer først!

Har dog engang renset et par lejepander med stenkulsnafta da jeg var
knægt; dét fik jeg at vide var en dårlig idé!

--
Med venlig hilsen Hans www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-08-10 12:31

On Tue, 31 Aug 2010 12:53:58 +0200, Max wrote:

> Hej Hans

> Det var nok mere af hensyn til dit helbred :)

Fik at vide at olien aldrig mere ville binde på dem

--
Med venlig hilsen Hans www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-08-10 22:57

On Tue, 31 Aug 2010 09:51:14 +0000, Hans Paulin (6310) wrote:

> Nå, dét er godt; vil helst slå med den store hammer først!

Man ser det for sig....

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-08-10 23:52

On Tue, 31 Aug 2010 21:56:46 +0000, Peter Dalgaard wrote:

> Man ser det for sig....

LOL

--
Med venlig hilsen Hans www.zofiaoghans.dk