Beholdere i drivhus?
Fra : Werner

Dato : 30-08-10 18:38

Jeg har fået nyt stort drivhus, som er placeret på fliseterrasse.
Jeg skal selvsagt derfor ikke dyrke direkte i jorden.
Udover muligheden at dyrke i kapilærkasser kunne jeg godt tænke mig at høre
erfaringer om at dyrke i forskellige beholdere.
Hvilke beholdere har I gode erfaringer med?
Hvilken størrelse?
Alle gode råd modtages med tak.
vh
Werner

Fra : Ole V Jensen

Dato : 30-08-10 20:35

"Werner" <werner@> wrote:

> [...]
> erfaringer om at dyrke i forskellige beholdere.
> Hvilke beholdere har I gode erfaringer med?

Nogle dyrker i spande, de sorte fra byggemarkedet. Det har den fordel at
du kan tage dem ud af drivhuset, hvis det f.eks. er peber der er gået
lus i.

Du kan også dyrke direkte i plantesække hvis du har mulighed for at
vande tit. Det giver mulighed for ekstra højde, da de ikke ligger ovenpå
en 30 cm høj kapilærkasse.

Jeg dyrker peber og chili i de sorte spande. 10 eller 12 l.

mvh
Ole-J

Fra : Pia

Dato : 31-08-10 03:06

On 30 Aug., 19:37, "Werner" <werner@> wrote:
> [...]
> erfaringer om at dyrke i forskellige beholdere.
> Hvilke beholdere har I gode erfaringer med?

Hej,

Ud over mine kapilærkasser har jeg store hvide selvvandingspotter. Der
har jeg bl.a. mine peberfrugter og chilier. Det fungerer godt. De før
omtalte sorte spande står tilplantet med tomater udendørs.

mvh
Pia