PC-Anywhere på ADSL
Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-08-01 06:44

Hej

Jeg vil gerne have Norton PCAnywhere (version 10.0) til at virke over
ADSL-linien.

Jeg har forsøgt uden held - har en ide om at det er noget med portene i
Routeren som skal åbnes ?

Det er TDC ADSL (256/128) med en SpeedStream 2601 Router.

Hvis jeg sætter min private pc op som "host", og derefter på min
arbejdsplads prøver at connecte via
PCAnywhere siger den bare at den ikke kan finde den - Jeg kan godt ping'e
min private PC fra arbejdet.

Nogen med en god ide ?

Mvh.
Jensn

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-08-01 08:05

> Jeg vil gerne have Norton PCAnywhere (version 10.0) til at virke over
> ADSL-linien.
> Jeg har forsøgt uden held - har en ide om at det er noget med portene i
> Routeren som skal åbnes ?

Ganske rigtigt. Jeg mener at PCAW bruger portene 5631 og 5632 (både TCP og
UDP). Det står svjh også i PCAW manualen.

mvh
Kim Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 07-08-01 08:24

Hej Kim

Ja, det har jeg set og også åbnet disse - men de kan jo åbnes på flere
forskellige "måder" - jeg
kan ikke lige huske hvordan (sidder ikke hjemme nu)

Jeg har også prøvet at køre med "åben konfiguration" - uden held.

Mvh.
Jensn

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 07-08-01 17:45

Du kan evt. prøve med programmet RemotelyAnywhere. Her kan du nemlig selv
bestemme hvilken port der skal bruges. Det kan dog rent hastighedsmæssigt
ikke følge med PCAnywhere.

--
Mvh Jakob K. Nielsen
www.geforce.dk

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-08-01 17:59

"Jakob K. Nielsen" <jakob@geforce.dk> wrote in message

> [...]
du nemlig selv
> bestemme hvilken port der skal bruges. Det kan dog rent

VNC er nu også nem at få til at virke.
Er ovenikøbet gratis, og findes til mange platforme:
http://www.uk.research.att.com/vnc/

Mvh HAA:

Fra : Philip Søeberg

Dato : 07-08-01 21:16

> VNC er nu også nem at få til at virke.
> Er ovenikøbet gratis, og findes til mange platforme:
> http://www.uk.research.att.com/vnc/

Det er bare så fa'ens tungt...

- Philip

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-08-01 21:39

Hej Philip
"Philip Søeberg" <philip@undermaatten.dk> skrev i en meddelelse news:3b704c85$0$294$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er bare så fa'ens tungt...

Så prøv TridiaVNC.
Samme pris, samme opsætning, men hurtigere.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-08-01 18:57

Hej Brian

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:beLb7.4043$xn.254893@news010.worldonline.dk...

> Jeg vil gerne have Norton PCAnywhere (version 10.0) til at virke over
> ADSL-linien.
>
> Jeg har forsøgt uden held - har en ide om at det er noget med portene i
> Routeren som skal åbnes ?

Se her (VNC - også lidt om andre produkter):

Fra : Christian Bak

Dato : 07-08-01 21:06

Det kan også være at din firewall på arbejdspladsen har lukket for udgående
traffik på de porte, som PCAW benytter.

Christian