MS Windows
briani 27239
XP backup på Win7 ?
Fra : Flemming

Dato : 28-08-10 11:10

Hej ,
Jeg har en bærbar med XP pro sp3, som ved nedlukning stopper og kun viser en
hvid skærm og der er kun en blæser, som kører.
Ingen reaktioner på tastaturtryk eller andre "stimuli". Harddisklyset er
også slukket, så det må vel formodes at det er en hardwarefejl ?

Nu kommer så spørgsmålet: Jeg har en backup, som er skabt i XP på en ekstern
harddisk. Denne backup (daglig.bkf) har jeg flyttet til en mappe på min Win7
Home 32 bit.
Hvordan henter jeg filerne ud af backup'en på Win7 maskinen ? Win7 vil ikke
kendes ved bkf-extension og giver heller ikke en løsning ved netsøgning.

Håber på relevante svar - på forhånd tak.
Flemming

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-08-10 11:17

On Sat, 28 Aug 2010 12:10:13 +0200, "Flemming" <nobody@nobody.com>
wrote:

> [...]
>kendes ved bkf-extension og giver heller ikke en løsning ved netsøgning.
>
>Håber på relevante svar - på forhånd tak.

Windows program for backup plejer at hedde ntbackup.exe
Måske det findet på W7 ?

/Hans

Fra : Flemming

Dato : 28-08-10 11:28

Desværre kender W7 ikke til ntbackup.exe....
Flemming

Fra : Henning

Dato : 28-08-10 12:34

wrote:

> [...]
>Ingen reaktioner på tastaturtryk eller andre "stimuli". Harddisklyset er
>også slukket, så det må vel formodes at det er en hardwarefejl ?

Nej. Du fortæller ikke hvad der sker når du har haft afbrudt strømmen.
Kan du tænde maskinen igen?

Fra : Flemming

Dato : 28-08-10 12:48

Hej igen - har fået løst problemet med den bærbare.....tak til Henning, men
vil stadig gerne vide hvordan en xp backup kan læses/bruges i Win7

mvh Flemming

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-08-10 13:11

On 28-08-2010 13:47, Flemming wrote:
> Hej igen - har fået løst problemet med den bærbare.....tak til Henning,
> men vil stadig gerne vide hvordan en xp backup kan læses/bruges i Win7

http://www.winhelponline.com/blog/restore-bkf-file-ntbackup-windows-7-vista/
har ikke selv prøvet, men der er massere af guides ved at google bkf
files og windows 7

--
/Bjarke
http://backup.cent.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-08-10 13:30

On Sat, 28 Aug 2010 13:47:46 +0200, "Flemming" <nobody@nobody.com>
wrote:

>Hej igen - har fået løst problemet med den bærbare.....tak til Henning, men
>vil stadig gerne vide hvordan en xp backup kan læses/bruges i Win7
Har du prøvet W7 hjælp og skrive bkf i søgefeltet ?

/Hans

Fra : Flemming

Dato : 28-08-10 13:52

Ja, og der er 0 fundet.....

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-08-10 13:59

On Sat, 28 Aug 2010 14:51:58 +0200, "Flemming" <nobody@nobody.com>
wrote:

>Ja, og der er 0 fundet.....
>Flemming

Det er lidt mærkeligt, for der kommer 2 hits i den W7 jeg prøvede på.
Her er fra den ene:
**********************************
To restore a backup created on a computer running Windows XP
In Windows XP, backups were saved with a .bkf file name extension.
Make sure your backup is saved on a location that is accessible by
this computer, for example, on an external hard drive that is
connected to this computer.

Download the Windows NT Backup Restore Utility from the Microsoft
Windows NT Backup Restore Utility website.

Turn on Removable Storage Management by doing the following:

Click to open Programs and Features.

In the left pane, click Turn Windows features on or off. If you are
prompted for an administrator password or confirmation, type the
password or provide confirmation.

Select the check box next to Removable Storage Management to turn the
feature on, and then click OK.

Run the Windows NT Backup - Restore Utility by clicking the Start
button , clicking Programs, clicking Windows NT Backup Restore -
Utility, and then clicking Ntbackup-RestoreUtility.

Alternativt, hvis du har adgang til en XP maskine så kan du tage et
par filer sammen med ntbackup.exe og lave en restore den vej rundt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-08-10 14:17

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Det er lidt mærkeligt, for der kommer 2 hits i den W7 jeg prøvede på.

Jeg sidder på en PC med W7 Ultimate - der får jeg heller ikke noget hit
med bkf i søgefeltet.

Men hvis jeg i stedet skriver ntbackup - så får jeg stort set samme
beskrivelse, som du har postet - bare på dansk.

Jan

Fra : Flemming

Dato : 28-08-10 14:25

Jeg har søgt i "Hjælp & support", men det er en hp maskine med deres eget
supportsystem, så det er måske derfor ?
I mellemtiden har jeg fundet MS's NT Backup Restore Utility for Win7 og
været igennem hele smøren med validering etc. og hentet
installationsprogrammet - hvorefter der kommer en popup, som siger at det
ikke kan køre på min maskine. Meget mystisk da MS siger det er til versioner
af Win7. Nu vil jeg så prøve Bjarke's metode (se ovenfor).

Fra : Flemming

Dato : 28-08-10 14:50

Og den metode fra winhelponline, omend lidt beværlig, virkede
perfekt.........
Tak for hjælpen til alle