Tørrestativ til montering på
Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-08-10 17:59

Hej folkens

Jeg har en udendørs trævæg under et halvtag som jeg godt kunne tænke mig
at skrue et tørrestativ op på. Meget gerne noget der vippes op/ned, når
det ikke er i brug. Jeg har søgt og søgt, synes jeg, men jeg kan ikke
finde noget. Kender I til noget lignende?

Jeg har forsøgt mig med noget hjemmelavet, men er ikke tilfreds.

Lars

Fra : Henning

Dato : 27-08-10 18:05

On Fri, 27 Aug 2010 18:59:02 +0200, Lars Stokholm
<lars.stokholm@gmail.com> wrote:

> [...]
>finde noget. Kender I til noget lignende?
>
>Jeg har forsøgt mig med noget hjemmelavet, men er ikke tilfreds.

Hvor stort? Hos isenkræmmeren findes der tørrestativ til udtræk, ca 1
meter bred og knap en meter i længden når den er trukke ud.

Fra : thl

Dato : 27-08-10 14:34

On 27 Aug., 20:18, Lars Stokholm <lars.stokh...@gmail.com> wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig det var lidt bredere. Jeg er ikke sikker på der
> er nok tørreplads indenfor de dimensioner du taler om.

Så kan det her nok bruges

http://www.toerrestativet.dk/shop/brabantia-wallfix-m-206p.html

mvh
Thorbjørn

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-08-10 19:19

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-08-10 22:31

thl wrote:
> SÃ¥ kan det her nok bruges
>
> http://www.toerrestativet.dk/shop/brabantia-wallfix-m-206p.html

Jeg kommer nok hurtig til at fremstå meget kræsen, men jeg er på jagt
efter et der er rektangulært. Det skal sidde på en væg som er rimeligt
lang og det skal rage så lidt som muligt ud fra væggen. Slet ikke mere
end en meter og helst mindre. Passagen som tørrestativet skal sidde i er
nemlig ikke ret bred. Jeg vil trods alt også tro at 6-8 meter tørreplads
er alt rigeligt.

Fra : Max

Dato : 27-08-10 22:41

Hej Lars

> er nemlig ikke ret bred. Jeg vil trods alt også tro at 6-8 meter
> tørreplads er alt rigeligt.

Kan du ikke komme til at montere tørresnoren direkte
på træværket i halvtaget ?

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-08-10 08:59

Lars Stokholm wrote:

> [...]
> end en meter og helst mindre. Passagen som tørrestativet skal sidde i
> er nemlig ikke ret bred. Jeg vil trods alt også tro at 6-8 meter

Det bedste er det godes værste fjende.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-08-10 13:33

Max wrote:
> Kan du ikke komme til at montere tørresnoren direkte
> på træværket i halvtaget ?

Desværre ikke. For det første er der ikke noget egnet at sætte det fast
i og for det andet ville det komme til at sidde for højt.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-08-10 13:34

Erik Olsen wrote:
> Det bedste er det godes værste fjende.

Tusind tak! Det løste mit problem.

Fra : Carsten

Dato : 29-08-10 19:30

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> wrote in message
> [...]
> det ikke er i brug. Jeg har søgt og søgt, synes jeg, men jeg kan ikke
> finde noget. Kender I til noget lignende?

Kender du de her senge(rammer) som man slår op af væggen når de ikke er
ibrug (typisk ses de i spejderhytter). Det er basalt set en firkantet ramme
af f.eks. taglægte-træ med kæder op til et højere punkt på væggen. Når
"sengen" (i dit tilfælde tøjsnor-rammen) slåes ned så hænger den i kæderne.

V k
V k
V k
V k
Vrrrrrrrr

V = væg, k = kæde, r = ramme med tøjsnor

Carsten

Fra : Benny Andersen

Dato : 29-08-10 14:07
Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-08-10 20:44

Carsten wrote:
> [...]
> "sengen" (i dit tilfælde tøjsnor-rammen) slåes ned så hænger den i kæderne.

Ja, det er noget i den stil jeg leder efter. En decideret spejderseng er
måske bare ikke så køn at have hængende. :)

Jeg synes jeg engang har set noget sådan her:

vs
v s
v s
v s
vrrrrrrr
vs
v s
v s
v s
vrrrrrrr
vs
v s
v s
v s
vrrrrrrr

v=væg, s=snor/stang, r=ramme

Jeg tror rammerne var lavet i galvaniseret stål eller noget der ligner.
Jeg kan ikke huske hvor mange rammer der var, men jeg mener det var 3
eller 4. De kunne vist slås ned uafhængigt af hinanden.

Det var så vidt jeg husker også ét stort stativ og ikke tre små. Men de
var ikke ret brede.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-08-10 21:49

Benny Andersen wrote:
> har googlet det for dig:
> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10177178

Ja, det har jeg set. Fire meter er ikke nok, men man kan selvfølgeligt
købe to. Det kigger jeg efter næste gang jeg kommer i Ikea.