Skruemaskine (RE: reservedele til Aldi bor~
Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-10 09:13

Tilgiv mig at jeg laver en ny tråd med et indlæg som ellers egentlig nok
hører til i tråden om reservedele, men tænker at der er større chance for at
dette indlæg bliver set på denne måde.

Der er netop tikket en reklame-mail ind fra Nettobuild med et utroligt
tilbud på en 12V Black and Decker skruemaskine.

Maskine, 1 stk 1,7Ah batteri, 1-times lader, 2 borepatroner og kuffert for
149,- kr.
Til den pris kan man jo roligt købe en 3-4 stykker og opnå den behagelighed
det er at have flere maskiner så man ikke skal skifte mellem bor og bit,
f.eks. og dermed også få batterier nok til at sikre at de hele tiden er
funktionsdygtige.

Jeg har intet med Nettobuild at gøre, jeg ville bare lige dele denne
oplysning med jer.

http://nettobuild.dk/shop/b-d-akku-26402p.html

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hauge

Dato : 26-08-10 09:23

Martin Bak skrev:
> Der er netop tikket en reklame-mail ind fra Nettobuild med et utroligt
> tilbud på en 12V Black and Decker skruemaskine.

Nu har jeg for under ét år siden, haft B&D's både 18 og 12 volt
modeller, og de er absolut ubrugelige..

Så længe der er strøm på, så virker de fint, men de holder kun 5
minutters brug, i hvert fald de par stykker jeg havde, og fik pengene
tilbage for.

Et par stykker på mit arbejde har været udsat for det samme og fik også
pengene tilbage..

Så jeg vil personligt fraråde B&D, ellers bør man meget hurtigt
stressteste den man køber, så man er sikker på at den ikke er med fejl.

Jeg købte selv en Dewall i stdet for med 2 stk. 2.6Ah til 1000 kr. ved
XL, det er et langt bedre køb, ca. ½ pris.

Mvh Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-10 09:51

> [...]
> brug, i hvert fald de par stykker jeg havde, og fik pengene tilbage for.

Ok. Jeg har aldrig selv haft en B&D skruemaskine, men på et byggeri jeg gik
på havde bygherren selv sådan en lille B&D, og den var faktisk ganske rar og
virkede pålidelig til de mindre opgaver.
Mine egne maskiner er også DeWalt, men de fås altså ikke til 150 kr. Heller
ikke de små.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 26-08-10 09:44

Hej Martin

> Der er netop tikket en reklame-mail ind fra Nettobuild med et utroligt
> tilbud på en 12V Black and Decker skruemaskine.

Det ligner mere legetøj end værktøj.

--
Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-08-10 18:38

> Det ligner mere legetøj end værktøj.

Hvilket vil dække 99,9% af privates brug af den slags. Hvor mange private
bruger deres skruemaskine hver dag? Eller blot 8 timer om måneden? Eller om
året? Så vil den fungere fint. Er man husbygger eller storforbruger, så
køber man alligevel kvalitetsværktøj.

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 26-08-10 20:11

Hej Maria

> Hvilket vil dække 99,9% af privates brug af den slags. Hvor mange
> private bruger deres skruemaskine hver dag? Eller blot 8 timer om
> måneden? Eller om året? Så vil den fungere fint. Er man husbygger

Uanset hvor lidt eller hvor meget den bliver brugt, ja skal den fungere.
Ellers kan man jo bare bruge en skruetrækker, ja de laves endnu.

Max

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 01-09-10 07:56

Max wrote:
> Hej Maria

> Uanset hvor lidt eller hvor meget den bliver brugt, ja skal den fungere.
> Ellers kan man jo bare bruge en skruetrækker, ja de laves endnu.

Fuldstændig enig.
Vil tilføje et unaset hvor billig sådan en skruemaskine eller for den
sags skyld en skruetrækker er, så er den for dyr hvis den ikke kan holde.

/Lars

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-08-10 20:01

Hej!

On 26-08-2010 10:12, Martin Bak wrote:
> Der er netop tikket en reklame-mail ind fra Nettobuild med et utroligt
> tilbud på en 12V Black and Decker skruemaskine.

Legetøj imho. Skal du have en ordentlig maskine så køb den store Dewalt
hos Dansk Værktøjssalg. De har et knaldtilbud på den kraftige 3-gears
maskine incl. batterier/lader osv. til 1100,- ex. moms. Normalt koster
den over 3k. Jeg har allerede en glimrende Atlas Copco maskine, men jeg
havde købt den anden på et splitsekund hvis jeg ikke allerede havde en
maskine.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-10 20:26

> [...]
> købt den anden på et splitsekund hvis jeg ikke allerede havde en maskine.

Måske var det en fejl at jeg lavede en ny tråd Det har været diskuteret
størrelse på maskinerne og ikke mindst vægten. Jeg er tømrer, som du måske
ved, og jeg har sådan en DeWalt som du nævner. Den kan alt! Men den er alt
for tung til almindeligt husmandsbrug, og såmænd også for tung til mit
professionelle brug ved mindre opgaver. Små maskiner er absolut ikke
legetøj. Det er yderst praktisk, komfortabelt og nyttigt værktøj, og min
lille maskine bruger jeg mindst lige så meget som den store.

Dette tilbud var bare så utroligt, at jeg valgte at videreformidle det.
Sættet koster normalt en lille tusse.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 30-08-10 14:32

> [...]
> Men den er alt for tung til almindeligt husmandsbrug, og såmænd også for
> tung til mit professionelle brug ved mindre opgaver.

Yep - det rette værktøj til opgave. Men hvilken maskine tager du til at
drive karmskruer i ?

> Det er yderst praktisk, komfortabelt og nyttigt værktøj, og min lille
> maskine bruger jeg mindst lige så meget som den store.

Hvis du skulle nøjes med en - blev det så ikke den store ?
På tråds af at den er temmelig tung og mindre kan gøre det i de fleste
opgaver ?

Maskinerne er blevet kraftigere til billigere penge - men det er stadig
batterierne der er den største udgift ...

Man må gøre op med sig selv om man vil betale det extra for li-ion - i
forhild til NiMH (NiCd sælges vist ikke mere)

/A

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 01-09-10 08:07

Martin Bak wrote:
> [...]
> funktionsdygtige.
>
> Jeg har intet med Nettobuild at gøre, jeg ville bare lige dele denne

Jeg har kigget lidt her og lidt der - og efter erfaringen med
Aldi-maskinen vil jeg gå i en stor bue udenom det tilbud.

Nu er jeg kun hobby-bygningshåndværker så om jeg virkelig har behovet
for en kraftige maskine er noget andet men jeg gider ikke købe en
maskine der kommer til at ligge to år og som går i stykker første gang
den rigtig skal bruge kræfter.

Den gamle Aldi-maskine som startede tråden og de to billigmaskiner til
10 Euro hver som min kone og jeg købte i Toom i Berlin for 5 - 6 år
siden er stadig gode nok til at bore med når det er det vi skal bruge
men uegnede til at skrue med når det er noget der kræver kræfter.
Aldi-maskinen havde kræfterne men kun indtil gearet røg.
De får så sparket når deres accuer engang er helt ødelagte.

En decideret skrue-maskine er inde i overvejelserne men jeg vil ikke
lægges død i timevis når batteriet er tømt når jeg virkelig skal bruge
den. Så hellere en "De-gevaldig" med udskiftelig accu af et anerkendt mærke.

/Lars