At være skabt i Guds billede
Fra : Ole Madsen

Dato : 25-08-10 09:39

Som jeg ser det, så har mennesket mistet billedet af Gud i dem, som jeg ser
det, gik det tabt da Adam og Eva syndede, for ser vi i 1Mos 5.3, så fik Adam
en søn i hans eget billede, altså ikke Guds.

D31 Genesis 1:27 Og Gud skabte Mennesket* i sit Billede; i Guds Billede
skabte han det, som Mand og Kvinde skabte han dem;

D31 Genesis 5:3 Da Adam havde levet i 130 År, avlede han en Søn, som var ham
lig og i hans Billede, og han kaldte ham Set;

Men jeg mener det gives igen i Kristus, for Jesus er Guds billede, det kan
også oversættes med lighed.

Colossians 1:14-15 14 i hvem vi have Forløsningen, Syndernes Forladelse,
15 han, som er den usynlige Guds Billede, al Skabnings førstefødte;

1504 eivkw,n eikon {i-kone'}
Meaning: 1) an image, figure, likeness 1a) an image of the things (the
heavenly things) 1a1) used of the moral likeness of renewed men to God 1a2)
the image of the Son of God, into which true Christians are transformed, is
likeness not only to the heavenly body, but also to the most holy and
blessed state of mind, which Christ possesses 1b) the image of one 1b1) one
in whom the likeness of any one is seen 1b2) applied to man on account of
his power of command 1b3) to Christ on account of his divine nature and
absolute moral excellence
Origin: from 1503; TDNT - 2:381,203; n f
Usage: AV - image 23; 23

Hvis vi skal se på ordet "Lighed", hvad har det så af betydning for os i
vores daglige liv?

1 John 4:16 16 Og vi have erkendt og troet den Kærlighed, som Gud har til
os. Gud er Kærlighed, og den, som bliver i Kærligheden, bliver i Gud, og Gud
i ham.
D31 1 John 4:17 Deri er Kærligheden fuldkommet hos os, at vi have
Frimodighed på Dommens Dag, fordi, ligesom han er, således ere også vi i
denne Verden.

Er Jesus kærlig?, vi er det også
Er Jesus langmodig? vi er det også
vi kan fortsætte listen med alt muligt
- hvis vi ellers går ind på betingelsen

Men der er et vers som siger noget andet end det der står i 1Mos 5.3

D31 James 3:9 Med den velsigne vi Herren og Faderen, og med den forbande vi
Menneskene, som ere blevne til efter Guds Lighed.

3669 o`moi,wsij homoiosis {hom-oy'-o-sis}
Meaning: 1) a making like 2) likeness: after the likeness of God
Origin: from 3666; TDNT - 5:190,684; n f
Usage: AV - similitude 1; 1

ordet lighed er et andet på græsk end i kolossenserne, så hvor efterlader
det os i denne sag? henviser Jakob til den oprindelige tilstand, så der
derfor ikke er nogen modsætning? hvad mener i?

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 25-08-10 16:36

On 25 Aug., 10:38, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> Som jeg ser det, så har mennesket mistet billedet af Gud i dem, som jeg ser
> det, gik det tabt da Adam og Eva syndede, for ser vi i 1Mos 5.3, så fik Adam
> en søn i hans eget billede, altså ikke Guds.
jeg tror det er meningen
at vi skal forstå
at gud er årsag til alle ting
eller ville der jo heller ikke findes ord som
giv gud skylden for alt
og alt vad du føler nu er Gud
og tror de ikke på det du føler,så er du guds bekymring,
nervøsitet ,vrede ,harme ,og meget mere
men vil du være guds kærlighed
det som er målet
hvad skal vi så gøre lille Ole
for også jer er guds bekymring, nervøsitet ,vrede ,harme ,og meget
mere