Fjerne mos
Fra : Jørgen

Dato : 25-08-10 11:47

Vi har et 4 m bredt areal langs fortovet. Nogle af naboerne vælger at lade
alt gro, men papir og æsker, Plasticposer o.lgn. flyver ikke væl.

Vi har valgt at fjerne al bevoksning i gruset. Det gør det meget nemmere at
holde rent. En gang Round-Up en gang imellem rydder det hele UNDTAGEN DET
MEGET MOS, vi har

Vi har prøvet på den svære måde med skuffejern og lugejern. Men mossen
overlever i bedste velgående. Hvordan fjernes mos? Er der et kemikaium, der
virker?

Jørgen

Fra : Max

Dato : 25-08-10 11:51

Hej Jørgen

> overlever i bedste velgående. Hvordan fjernes mos? Er der et
> kemikaium, der virker?

Jernvitriol.

Max

Fra : Christen Fihl

Dato : 25-08-10 12:09

> Jernvitriol.

Nemlig

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-08-10 12:35

Den 25-08-2010 13:09, Christen Fihl skrev:

> Nemlig

enig - og det er billigt.
- men pas på fliserne, det kan svine så nederdrægtigt!

finn

Fra : Jørgen

Dato : 25-08-10 16:34

Tak for det. Det var I meget enige om.

Hvem sælger Jernvitriol? Matas, Farvehandleren, Silvan, planteskoler?
Er det et pulver eller en vædske? Hvordan bruger jeg det? Man køber måske
bare en gang "Mosdræber", og så står det hele på pakken?

Hilen Jørgen

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-08-10 17:05

Den 25-08-2010 17:33, Jørgen skrev:
> Hvem sælger Jernvitriol? Matas, Farvehandleren, Silvan, planteskoler?

sikkert alle
- jeg køber hos DLG i 2Kg spande som hvidt pulver (½ pris på tilbud)

> Er det et pulver eller en vædske?
begge dele

Hvordan bruger jeg det? Man køber måske
> bare en gang "Mosdræber", og så står det hele på pakken?

du kan strø det på eks græsplænen, hvilket er effektivt hvis du har
"strø-nænne" eller opløse (hvis det er pulver) eller blande det i en
vandkande med spreder. Forholdet står på pakken.

finn

Fra : Aksel

Dato : 25-08-10 17:56

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "strø-nænne" eller opløse (hvis det er pulver) eller blande det i en
> vandkande med spreder. Forholdet står på pakken.

Igen: Tag til Tyskland. Der kan man købe noget, der hedder "Eisendünger".
Det er fantastisk effektivt mod mos og gøder samtidig græsset.
Mvh
Aksel

Fra : Max

Dato : 26-08-10 07:50

Hej Aksel

> Igen: Tag til Tyskland. Der kan man købe noget, der hedder
> "Eisendünger". Det er fantastisk effektivt mod mos og gøder samtidig
> græsset.

Kan nu også købes i DK.

--
Mvh Max