MS Windows
briani 27239
Kun netilslutning via kablet.
Fra : Kbh.

Dato : 19-08-10 23:50

Fået leveret router (Fullrate) med både kablet og trådløs udgang.
Jeg vil helst benytte den kablede tilslutning, men maskinen benytter
ved start og efterfølgende altid den trådløse adgang.
Kan maskinen sættes op til kun at bruge kabeltilslutningen, når dyret
tændes?
Bruger windows 7 home premium.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-08-10 07:13

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> crashed Echelon writing news:4884c29d-dc3a-
440f-b211-59b7bb8e6b7c@w30g2000yqw.googlegroups.com:

> [...]
> ved start og efterfølgende altid den trådløse adgang.
> Kan maskinen sættes op til kun at bruge kabeltilslutningen, når dyret

Fjern evt. profilen for det trådløse netværk.

Normalt på de maskiner jeg har siddet med, har kablet forbindelser altid en
højere prioritet end det trådløse.

Du kan også begynde at lege med metric for de forskellige forbindelser, og
dermed tvinge trafikken til at gå via kabel. Jo lavere metric jo
højere prioritet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-10 08:03

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
Fået leveret router (Fullrate) med både kablet og trådløs udgang.
Kan maskinen sættes op til kun at bruge kabeltilslutningen, når dyret
tændes?

Du kan deaktivere den trådløse. Der er flere muligheder. På alle computere
kan man i egenskaber for netkortet vælge at deaktivere det. Skal det bruges
midlertidigt er det let bare at åbne det igen.
Er det en bærbar computer har du sikkert også en knap/tastkombination der
lukker for det trådløse netkort. På nogen vil det så også deaktivere
bluetooth, hvis maskinen har det.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-08-10 13:25

Du har fået et par gode svar men jeg vil lige tilføje at hvis man
manuelt kobler af en trådløs forbindelse vil Windows ikke længere
automatisk tilslutte til dennne før man igen manuelt tilslutter sig.

Regards Jens Peter Karlsen.