MS Windows
briani 27239
CMDlog ved opstart af Windows 7.
Fra : Søren Blom

Dato : 17-08-10 23:50

Hver gang jeg starter min Windows 7 amskine, så lægger der efterfølgende en
fil på skrivebordet der hedder cmdLog og en tekst fil der hedder dump.
HVordan undgår jeg at disse filer kommer?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-08-10 19:00

Den 18-08-2010 00:50, Søren Blom skrev:
> Hver gang jeg starter min Windows 7 amskine, så lægger der efterfølgende
> en fil på skrivebordet der hedder cmdLog og en tekst fil der hedder
> dump. HVordan undgår jeg at disse filer kommer?

Har de to filer en filendelse, og hvad er den i så fald?
Altså:

cmdLog (punktum et-eller-andet)

dump (punktum et-eller-andet)

Fra : Søren Blom

Dato : 18-08-10 20:54

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev

> Har de to filer en filendelse, og hvad er den i så fald?
> Altså:
>
> cmdLog (punktum et-eller-andet)
>
> dump (punktum et-eller-andet)

cmdLog har .com som endelse og dump har .log som endelse, der står ikke
noget i dump filen, når jeg åbner den i notepad f.eks.

Fra : Ole C

Dato : 18-08-10 22:23

Søren Blom skrev blandt andet:

> cmdLog har .com som endelse og dump har .log som endelse, der står
> ikke noget i dump filen, når jeg åbner den i notepad f.eks.

Det lyder som om fejlen ligger i et trediepartsprogram, for jeg tvivler på
at det er noget Windows genererer (- men må indrømme at jeg ikke er helt med
når det drejer sig om Windows7).

Hvilke programmer starter samtidig med Windows?

Prøv at skrive "msconfig" (uden anførselstegn) i Start>Kør...
På fanen "Start" kan de se hvilke programmer der starter sammen med
Windows - og så er det ellers "bare" at fjerne markeringerne én for én og
genstarte hver gang for at finde frem til synderen.
Der optræder måske også et program på listen som ikke er blevet ordentligt
af-installeret....

--
vh
Ole C

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-08-10 08:30

Den 18-08-2010 21:53, Søren Blom skrev:
> "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev

> cmdLog har .com som endelse og dump har .log som endelse, der står ikke
> noget i dump filen, når jeg åbner den i notepad f.eks.

Med Revo Uninstaller kan du se, hvad der er installeret og afinstallere
evt. uønskede programmer.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Du kan også prøve at køre CCleaner http://www.piriform.com/ccleaner