Nyhedsbrev fra support Israel
Fra : Ole Madsen

Dato : 16-08-10 07:40

Nyhedsbrev fra support Israel

--
Kære Israel supporter,

Nyhederne har følgende overskrifter:

Egypten standser terrorcelle i Sinai
IDF standser iransk raketsmugling
Gaza bliver en politistat, fortæret af frygt
PA-vold fortsætter; direkte forhandlinger er måske nært forestående
Tyrkiet fedter for Hizballah med Iran

Egypten standser terrorcelle i Sinai

Egypten arresterede en tre mand stor terroristcelle i Sinai, der var ved at
udføre et "gigantisk angreb." Det rapporterer den London-baserede avis
A-Sharq Al-Awsat.

Egyptiske sikkerhedskilder bliver af avisen citeret for at sige, at de tre
havde til hensigt at angribe et mål i Sharm el-Sheikh - en betydningsfuld
turistattraktion på sydspidsen af Sinaihalvøen. Der blev fundet en stor
mængde sprængstoffer i deres bil.

Cellen blev standset for 11 dage siden - eller fem dage før, fem raketter
blev affyret mod Eilat - sandsynligvis fra det samme område i Sinai. Ingen
blev såret i Eilat; en af raketterne fløj forbi sit mål og landede i Aqaba,
Jordan, hvor den dræbte en person og sårede tre.

Egypten siger, at den arresterede celle ikke har forbindelse til angrebet,
som den stadig benægter at tage ansvaret for. "Vi tror overhovedet ikke, at
afskydningen blev foretaget fra Sinai," sagde en egyptisk kilde til avisen.

De to episoder viser en styrkelse af terrororganisationer på Sinaihalvøen -
omkring 61.000 kvadratkilometer af stort set åbent land.

Israel har længe krævet, at Egypten gør en større indsats for at overvåge
området og forhindre smugling af våben ind i Gaza.

Den 23. juli 2005 dræbte en serie på tre terroristbombesprængninger 88
mennesker i Sharm el-Sheikh. De fleste af de døde var egyptere, og resten
var udenlandske turister - herunder en israeler.

IDF standser iransk raketsmugling

Iran har forsøgt at smugle raketter ind i Judæa og Samaria, men kan ikke
overvinde IDF's forebyggende foranstaltninger. IDF har ikke sådan en
bevægelsesfrihed i Gaza, hvor lignende raketter med succes er blevet smuglet
ind.

Iran er ifølge IDF-evalueringer interesseret i at ophidse til den samme
slags vold mod Israel fra Judæa/Samaria, som eksisterer Gaza. Elementer i
forbindelse med Libanon-baserede Hizballah er også involveret, føler IDF.

Jordans grænse til Israel, herunder Jordan-dalen, som støder op til Judæa og
Samaria, samt Aravah, er 300 kilometer lang - i modsætning til den
14-kilometer-lange grænse mellem Gaza og Egypten. "På trods af dette,"
fortalte en ledende IDF-kilde korrespondent Haggai Huberman, "er IDF i stand
til at standse sådanne forsøg på grænsen til Jordan, men ikke på den
egyptiske grænse, med undtagelse af sjældne tilfælde."

IDF's succes skyldes dets frie bevægelighed i Judæa og Samaria, som de ville
tabe, hvis området bliver overdraget til Det palæstinensiske Selvstyres
kontrol.

Andre raketnyheder:

Det arabiske dagblad Al-Quds Al-Arabiye skrev i sin leder i fredags, at i
den næste krig vil Hizballah ikke kun affyre raketter mod Israels nordlige
del og Galiæa, men også mod Tel Aviv og endog Eilat. Spændingerne mellem
Jordan og Hamas er store, og den diplomatiske dataindsamlingschef i Hamas,
Khaleh Mashal, sendte et brev til Jordan, hvori han forsikrede, at hans
organisation ikke havde noget at gøre med de raketter, der blev affyret mod
Eilat og Aqaba, Jordan, i sidste uge, og som dræbte en jordaner.

Gaza bliver en politistat, fortæret af frygt

Den Hamas-styrede Gazastribe bliver i stigende grad en fysisk manifestation
af en politistats skrækhistorier, hvor en atmosfære af frygt tvinger endog
familiemedlemmer til at angive deres kære i håb om at undgå brutal tortur.

Med henvisning til utallige Gaza-kilder rapporterede en korrespondent for
Israels største dagblad Yediot Ahronot, at tabstallene på forrædere i Gaza
stiger kraftigt. Hver dag rapporterer lokale aviser i Gaza om lig, der
skyller op på nærliggende strande, de fleste med skudhul i hovedet. Og disse
er bare de sager, det lykkes at nå overskrifterne. Mange flere forsvinder,
og man hører simpelthen aldrig fra dem igen.

Hamas er på en fornyet kampagne for at opsnuse og eliminere fornemmede
sikkerhedstrusler, som det fremgår af den omstændighed, at de fleste af dem,
der er blevet fundet døde i den senere tid, var regeringsembedsmænd på et
mellemniveau eller sikkerhedsansvarlige.

Men Hamas standser ikke der. Ifølge Yediot vil børn i Gaza i det kommende
skoleår blive undervist om "farerne" ved at samarbejde med fjenden og vil
endog blive tilskyndet til at angive deres egne forældre, hvis de har
mistanke om forræderisk adfærd.

Den mere barske taktik følger efter en 40-dage lang periode med mildhed, som
Hamas bebudede i maj, hvor enhver lokal palæstinenser, som havde samarbejdet
med israelske sikkerhedsstyrker, kunne melde sig selv for at få en nedsat
straf. Tyve mennesker tog imod tilbuddet. Det er ikke klart, hvad der er
sket med dem.

Hamas' fokus på udryddelse af kollaboratører blev udløst af den israelske
invasion i Gaza i december 2008 - januar 2009 efter uophørlige
Hamas-raketangreb mod det sydlige Israel. Under indtrængningen indså Hamas,
at israelerne havde samlet detaljerede menneskelige efterretninger om
gruppens operationer og personale. Den slags informationer kan kun komme
indefra.

Der er også rapporter om, at Hamas i stigende grad pålægger Gazas befolkning
sharialov (streng islamisk lov).

I sidste måned rapporterede Bloomberg, at Hamas havde forbudt Gazas
forretninger at udstille kvindeundertøj i deres butiksvinduer. Butiksejerne
blev også sat under overvågning for at sikre, at de ikke blev optaget af
"mistænkelig opførsel med kvindelige kunder."

Andre rapporter har konstateret, at kvinder i Gaza ikke længere har
tilladelse til at ryge offentligt og i stigende grad bliver presset til at
bære burka (fuld hovedbeklædning), når de er uden for hjemmet.

Der har været en lille eller ingen international reaktion på den stigende
interne undertrykkelse af Gazas indbyggere.

PA-vold fortsætter; direkte forhandlinger er måske nært forestående

Det palæstinensiske Selvstyres arabiske terroristgrupper har optrappet sine
angreb i Judæa og Samaria, fordi presset om forhandlinger mellem Israel og
Det palæstinensiske Selvstyre vokser, og rygter om et forestående initiativ
til direkte forhandlinger svirrer.

To IDF-soldater og en civil kvinde blev såre i stenkastende angreb i den
forgangne uge. I andre lignende angreb blev motorkøretøjer beskadiget, men
passagererne slap uskadt. I et sådant tilfælde undslap en chauffør uskadt,
til trods for at han var mål for en spærreild af Molotovcocktails; køretøjet
blev beskadiget.
PA-tjenestemænd indrømmede for nylig, at formand Mahmoud Abbas er under
intensivt pres for at acceptere direkte forhandlinger med Israel. Abbas har
krævet, at Israel fastfryser byggeri øst for våbenstilstandslinjen fra 1949
og bliver enige om at bruge linjen som grundlag for forhandlingerne om en
PA-stats grænser. Kun når Israel giver efter for det, vil PA begynde
forhandlinger, siger han.

I sidste uge dukkede der to rapporter op, som antyder, at Israel er under
pres for at acceptere Abbas' krav. I fredags rapporterede det
London-baserede arabiske dagblad Al-Hayyat, at premierminister Binyamin
Netanyahu har indvilget i at give Abbas 90 % af Judæa og Samaria til
oprettelsen af en PA-stat og med magt at fordrive de godt 50.000 jøder, der
bor i området.

Netanyahus kontor har afvist rapporten. Ifølge rapporten fortalte Netanyahu
også i onsdags den amerikanske udsending George Mitchell, at han ikke kan
acceptere PA's seneste krav - nemlig, at direkte forhandlinger bliver
fornyet på grundlag af en Kvartet-deklaration om, at den palæstinensiske
stat bliver grundlagt på grænserne før 1967. Ifølge rapporten sagde
premierministeren, at forhandlingerne alene burde begynde uden nogen
forhåndsbetingelser.

I mellemtiden rapporterede Reuters, at Abbas måske vil gå med til direkte
forhandlinger, hvis Netanyahu tilslutter sig en PA-stat med grænser baseret
på våbenstilstandslinjen fra 1949 - en aftale, der vil efterlade PA med hele
Judæa og Samaria og en stor del af Jerusalem - herunder Den gamle By og
andre historiske jødiske kvarterer som f.eks. Shiloach (Silwan) og Shimon
Hatzaddik.

Reuters rapport var baseret på et brev, skrevet af EU-repræsentanten
Catherine Ashton. Ashton sagde angiveligt, at Abbas ville gå med til direkte
forhandlinger i næste uge, hvis Israel giver efter for hans krav, og
opfordrede den internationale Kvartet til at støtte Abbas.

Abbas har i nogen tid udtalt, at han er parat til at begynde direkte
forhandlinger, hvis Israel giver efter for hans krav om kontrol over alle
områder, der var under jordansk kontrol mellem 1949 og 1967.

Tyrkiet fedter for Hizballah med Iran

Tyrkiet har ifølge en rapport, offentliggjort i en italiensk avis, tilbudt
at forene sig med Iran i at sende våben til Hizballah i Libanon med hjælp
fra Syrien.

Dagbladet Corriere Della Sera citerede i onsdags kilder, som sagde, at
Tyrkiet vil "sende avancerede våben, raketter og skydevåben til Syrien, som
vil ende i Libanon."

Kilderne fortsatte med at sige, at den iranske Revolutionsgarde ville "lette
overflytningen, garantere sikkerheden, overvåge lasterne på ruterne og yde
støtte til grænsen." Ifølge rapporten har Iran til hensigt at opbygge et
netværk, der også vil forsyne den Gaza-baserede terroristorganisation Hamas
med våben - i lighed med det våbennetværk, der opererer i Sudan.

Avisen rapporterede også, at tyrkiske og iranske chefer for
efterretningskilder, Hakan Fidan og Hossein Taeb, angiveligt mødtes for at
drøfte logistik og forbindelserne mellem de to nationer.

Israelsk forudanelse?

For næsten to uger siden udtrykte den israelske forsvarsminister Ehud Barak
bekymring for, at Tyrkiet måske ville videregive nogle af Jerusalems
efterretningsoplysninger til Den islamiske Republik.

Barak, hvis bemærkninger blev optaget og transmitteret af IDF Radio,
fortalte ved et privat møde med sine medarbejdere i Arbejderpartiet, at
"Tyrkiet er et venligt land og en strategisk allieret. Men udnævnelsen i de
seneste uger af en ny chef for de tyrkiske sikkerhedstjenester, som er en af
Irans støtter, bekymrer os."

Barak fortalte sine kollegaer, at udnævnelsen kunne føre til, at "iranerne
får adgang til klassificerede informationer... Der er en hel del israelske
hemmeligheder i hænderne på dem. Tanken om, at de måske nu er åbne for Iran
er foruroligende," indrømmede han.

Den tyrkiske viceminister Halit Cevik indkaldte den israelske ambassadør
Gabi Levy til et møde i Ankara for at udtrykke sin forargelse over Baraks
kommentarer.

Fidan, 42, blev udnævnt til chef for MIT, Tyrkiets nationale
efterretningsorganisation, den 27. maj. Han havde tidligere været
statssekretær for udenrigsanliggender for premierministeren og
repræsenterede landet ved FN's Internationale Atomenergikommission (IAEA).

IAEA's inspektører har prøvet at finde frem til de iranske atomkapaciteter,
da agenturets direktør arbejdede på at overtale landet til at standse sit
atomudviklingsprogram. Som medlem af IAEA var Fidan dybt involveret i
forhandlinger med Iran om dets uranberigelsesaktiviteter.

Ankara lukkede den 17. maj en aftale med Iran om at eksportere noget af sin
uran til berigelse i Tyrkiet til gengæld for atombrændsel. Tyrkiet stemte
også den 9, juni imod en beslutning i FN's Sikkerhedsråd om at pålægge Iran
skærpede sanktioner, der var beregnet på at lægge yderligere pres på Den
islamiske Republik om at opgive sit uranberigelsesprogram.

Kilder: www.israelnationalnews.com - www.israeltoday.co.il redigeret af
Kirsten Genach

Support Israel,

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 09:30

Ole Madsen wrote:
> Nyhedsbrev fra support Israel
>
> --
> Kære Israel supporter,

Er det dig?
Hvis du virkelig vil støtte Israel, så anlægger du en mere skeptisk
linie. For Israel overlever ikke, hvis de fortsætter i samme
selvretfærdige skure.

I øvrigt er det ironisk at se en kristen gå så stærkt i breschen for
farisæerne.

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-08-10 11:51

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> skure.
>
> I øvrigt er det ironisk at se en kristen gå så stærkt i breschen for

jeg syntes det er mere foruroliigende at folk kan støtte teorister eller
folk der støtter terror, jeg tænker på palistinenserne

Ole

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 11:54

Ole Madsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> jeg syntes det er mere foruroliigende at folk kan støtte teorister
> eller folk der støtter terror, jeg tænker på palistinenserne

Så du synes altså også, det er ironisk, når en kristen går sådan i
breschen for farisæerne?

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-08-10 12:25

> Så du synes altså også, det er ironisk, når en kristen går sådan i
> breschen for farisæerne?

farisæerne? det er hykleri at kalde dem det

Jøderne er i landet på lovlig vis, palistinenserne er flokkes der til fordi
Jøderne fik landet gjort frugtbart, hvis araberne holdt på deres folk, var
der slet ikke noget problem

Ole

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 12:35

Ole Madsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> farisæerne? det er hykleri at kalde dem det

Hvorfor dog det? Selv ifølge det politisk korrekte Wikipedia er det ok
at benævne farisæerne for farisæere. Er det ordet du ikke bryder dig om?
Var Jesus heller ikke politisk korrekt nok efter din mening?

> Jøderne er i landet på lovlig vis, palistinenserne er flokkes der til
> fordi Jøderne fik landet gjort frugtbart,

Tag i det mindste at læse på Wikipedia om befolkningen i Palæstina. Man
bør udvise et minimum af indsigt i de emner, man debatterer.

> hvis araberne holdt på
> deres folk, var der slet ikke noget problem

Din solidaritet med de rigtig mange kristne palæstinensere, der boede i
Palæstina, før zionisterne tog magten over landet, er rørende. Du virker
ikke særlig kristen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-08-10 13:58

> Din solidaritet med de rigtig mange kristne palæstinensere, der boede i
> Palæstina, før zionisterne tog magten over landet, er rørende. Du virker
> ikke særlig kristen.

det mål du måler andre med skal du selv få tilmålt husk lige det

og jeg har aldrig hørt at der var kristne i palæstina, det er jo heller ikke
dem der er problemet

så jeg tror du skyder forbi

Ole

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-08-10 15:00

Ole Madsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> det mål du måler andre med skal du selv få tilmålt husk lige det

Og?

> og jeg har aldrig hørt at der var kristne i palæstina,

Der er en del du ikke har hørt.

> det er jo
> heller ikke dem der er problemet

Nej, for de har ligesom forladt deres land, som bla.under Nakba blev
taget af zionisterne. Så det problem er løst om jeg så må sige ...
endeligt.

> så jeg tror du skyder forbi

Eh ... du kender ikke noget til de kristne palæstinenser, og derfor tror
du, jeg skyder forbi. Klart mand! Klart klart.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-08-10 17:32

Ole Madsen skrev i

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> farisæerne? det er hykleri at kalde dem det

Ja, du burde da være fuldt ud klar over at rabbinsk jødedom (som vi har i
dag) er en direkte forlængelse af den farisæiske jødedom.

> Jøderne er i landet på lovlig vis,

Det er palæstinenserne også. De har boet der i de ca. 1800 hvor jøderne ikke
boede der!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-08-10 17:30

Ole Madsen skrev i

[ ... ]

> jeg syntes det er mere foruroliigende at folk kan støtte teorister
> eller folk der støtter terror, jeg tænker på palistinenserne

Men israelsk stats-terrorisme støtter du gerne op, bare det er rettet mod
palæstinenserne finder du det i orden?

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-08-10 17:39

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen
> Ole Madsen skrev i
>
> [ ... ]

> Men israelsk stats-terrorisme støtter du gerne op, bare det er rettet mod
> palæstinenserne finder du det i orden?

Israel er et demokratisk land, der har ret til at forsvare sig

KH

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-08-10 18:05

Ole Madsen skrev i

[ ... ]
> Israel er et demokratisk land, der har ret til at forsvare sig

Men palæstinenserne og de øvrige oprindelige beboere i det område der nu
hedder Israel har altså ikke ret til at forsvare sig?

Problemet er slet ikke så enkelt, for både jøder og palæstinensere har da
ret til at have deres egen selvstændige stat. Det er altså ikke kun sekulære
/ profane / ikke-troende jøder der har ret til egen selvstændig stat. Og de
militante ortokse jøder er jo ikke et hak bedre end de militante
palæstinensere.

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-08-10 18:22

> Ole Madsen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Men palæstinenserne og de øvrige oprindelige beboere i det område der nu
> hedder Israel har altså ikke ret til at forsvare sig?

nu tror jeg faktisk der både var jøder og arabere der dengang

hver gang Israel har givet land for fred, der har palæstinenserne blevet ved
med at angribe Israel

> [...]
> sekulære / profane / ikke-troende jøder der har ret til egen selvstændig
> stat. Og de militante ortokse jøder er jo ikke et hak bedre end de

Samme ret til land:
Ja, de har begge ret, men jeg tror en del af problemet var den udvandring
fra de arabiske lande der har sket løbende, især efter at Israel blev et
frugtbart land, de vill eogså gerne have del i det, så derfor flyttede de,
men det sjove er, at de arabiske lande kunne løse problemet i mellemøsten,
hvis de bare lod deres egne folk komme tilbage til deres eget land, men det
ønsker de ikke.

Deuteronomy 27:17 17 "Forbandet enhver, som flytter sin Næstes Skel!" Og
hele Folket skal svare: "Amen!"

Hvor ofte har lande ikke prøvet at gøre dette imod det land område de blev
lovet? det er blevet ændret igen og igen

Proverbs 22:28 28 Flyt ej ældgamle Skel, dem, dine Fædre satte.

Jeg ved godt at det ikke nytter at overbevise dig, men de skel der er sat,
er sat af Gud, Israles land efter Guds vilje. Læser du Obadias bog, så ser
du faktisk hvor stort det land er, som Jøderne skal have. Så vidt jeg
husker, så er Jordan inkluderet deri.

Når Gud nu sætter skellene, så er det ikke til vores egen fordel at gå imod
det Gud gør, hvor ofte har verden ikke gået imod Jøderne uden grund? Jeg ved
ikke hvad politikeren hedder, men han skrev for nyelig en artikel som
afslørede nationernes hykleri imod Jøderne, og om hvor forfejlede de var.

Hvor ofte når Israel gør noget, så er hele verden imod dem, men når araberne
gør noget, så er alle stille, det viser bare hvor formørkede folk er i deres
sind.

KH

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-08-10 18:30

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Samme ret til land:

Jøderne fik lovning allerede efter 1 verdenskrig af folkeforbundet, lovning
på en stat.

Men kommer med flere oplysninger, er lige startet på at læse en bog om emnet

KH

Ole

Fra : Sømand1 (formerly Ka~

Dato : 17-08-10 22:04

Ole Madsen wrote:
> [...]
> lovning på en stat.
>
> Men kommer med flere oplysninger, er lige startet på at læse en bog
Hvilken bog læser du?

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 00:35

"Sømand1 (formerly KaZ)" <enkrop@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Hvilken bog læser du?

Jødeland, ikke palæstina
Johan I Holm

og bagefter

Filisterne, myten om det palestineniske folk
Ramon Bennett

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-08-10 21:43

Ole Madsen skrev i

[ ... ]
> Når Gud nu sætter skellene, så er det ikke til vores egen fordel at
> gå imod det Gud gør,

Gud har intet gjort i forbindelse med at Folkeforbundet i 1948 gav støtte
til oprettelsen af den verdslige stat Israel.

Jesus har sagt at "jeres hus bliver forladt" og "riget tages fra jer og
gives til et andet folk". Jøderne har selv fravalgt og dermed selv fravalgt
pagten. Den gamle pagt "døde" med korset og en ny pagt er trådt i stedet.
Der er ikke flere løfter - bortset fra dem der gives til Abrahams sande
afkom, og det omfatter kun dem der lever i troen på Messias. De der
forkaster Messias er ikke at regne blandt Abrahams afkom. Læs de vers jeg nu
adskillige gange har citeret og henvist til fra Romerbrevet 2 + 9-11. Der er
ikke noget at tage fejl af.

Og intet af det har noget med erstatningsteologi at gøre. Der er kun den ene
og samme "rod" som grenene bliver indpodet på. Den rod de frafaldne jøder er
blevet hugget af fra, og som de Messias-troende (de Jesus-troende) er blevet
indpodet på. Der findes ikke noget andet Guds Israel end dette. Og der
findes ikke andre løfter end til dette Israel. Der er altså ikke noget at
tage fejl af, Bibelen er helt soleklar og krystaltydelig på dette punkt.

> Hvor ofte når Israel gør noget, så er hele verden imod dem, men når
> araberne gør noget, så er alle stille, det viser bare hvor formørkede
> folk er i deres sind.

Det du fremfører her er noget vrøvl. Israel nyder udbredt støtte og
beskyttelse fra det internationale samfund.

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 00:38

> [...]
> nu adskillige gange har citeret og henvist til fra Romerbrevet 2 + 9-11.

vi kommer nok ikke længere i denne debat, hvad det angår

> Det du fremfører her er noget vrøvl. Israel nyder udbredt støtte og
> beskyttelse fra det internationale samfund.

ja fra mange, men hvor mange gange har de ikke været ude med riven imod dem?
følger du kkke med?

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 08:26

Ole Madsen skrev i

> vi kommer nok ikke længere i denne debat, hvad det angår

Du vil jo tilsyneladende slet ikke forholde dig til de tekster jeg har
citeret og henvist til.

DERFOR er det nok ikke muligt at komme længere.

> ja fra mange, men hvor mange gange har de ikke været ude med riven
> imod dem? følger du kkke med?

Du mener altså at det er helt OK når staten Israel anvender snigmord og
terroragtig adfærd, og at de skal roses og ikke kritiseres for det - men
hver eneste gang en palæstinenser eller araber gør noget tilsvarende så er
det et angreb mod Gud??

Med den holdning kan problemet i mellemøsten jo kun løses ved en total
udslettelse af alle palæstinensere og arabere og andre tilhængere af islam.

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 08:43

> Du vil jo tilsyneladende slet ikke forholde dig til de tekster jeg har
> citeret og henvist til.
>
> DERFOR er det nok ikke muligt at komme længere.

jamen, Andreas, kan du ikke se at jeg ville kunne sige det samme til dig?
jeg forholder mig til det, men jeg har ikke de samme briller på som du har,
derfor kommer vi til vidt forskellige konklusioner

> [...]
> hver eneste gang en palæstinenser eller araber gør noget tilsvarende så er

det er gengæld for de angreb de modtager, de vil hellere end gerne fred, men
kan ikk få lov til det

> Med den holdning kan problemet i mellemøsten jo kun løses ved en total
> udslettelse af alle palæstinensere og arabere og andre tilhængere af
> islam.

det er ikke det jeg siger, jeg siger bare at araberne ikke selv gør noget
for at få fred, ikke før Israel er udslettet er de tilfreds.

KH

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 13:40

Ole Madsen skrev i

> [...]
> dig? jeg forholder mig til det, men jeg har ikke de samme briller på
> som du har, derfor kommer vi til vidt forskellige konklusioner

Og hvad kan så konklussione være på disse vers fra Romerbrevet kap. 9:
"v6 Dog ikke sådan at forstå, at Guds ord er slået fejl. Det er ikke alle,
som kommer fra Israel, der er Israel, v7 og det er heller ikke alle
Abrahams efterkommere, der er hans børn - det hedder jo: »Det er efter Isak,
dine efterkommere skal have navn.« v8 Det betyder, at det ikke er hans
kødelige børn, der er Guds børn, men det er de børn, som løftet handler om,
der regnes for hans efterkommere."

Læg især mærke til vers 8:

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 14:19

> [...]
> hans kødelige børn, der er Guds børn, men det er de børn, som løftet
> handler om, der regnes for hans efterkommere."

af dem der er troende af jødisk afstamning, ja

som jeg før har sagt, ikke alle der kalder sig kristne, er kristne, det er
det samme

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 14:32

Ole Madsen skrev i

[ ... ]

> af dem der er troende af jødisk afstamning, ja

"Troende af jødisk afstamning" - troende på hvad?

Lav et studie af de sammenhængende vers i den kontext de står i, så vil du
opdage at ikke-jøder regnes for Abrahams afkom, idet løfterne jo blev givet
til Abraham *FØR* han blev omskåret og derfor er han blevet stamfar til alle
troende uanset hvilke etnisk tilhørsforhold de har, og det er til denne
samlede brogede forsamling af "Abrahams efterkommere" at løfterne er givet
og som de (den samlede brogede forsamling, er arvinger til.

Og hvilken konsekvens drager Paulus videre frem i disse kapitler?

Hvem er det der indpodes der hvor de vantro jøder hugges af?

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 14:46

> [...]
>
> Og hvilken konsekvens drager Paulus videre frem i disse kapitler?
>
> Hvem er det der indpodes der hvor de vantro jøder hugges af?

bare fordi vi er af Abrahams afkom, betyder ikke at vi så bliver jøder

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 14:53

Ole Madsen skrev i

[ ... ]
> bare fordi vi er af Abrahams afkom, betyder ikke at vi så bliver jøder

Det er jo altså hvad Paulus fortæller!!

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 14:59

> Ole Madsen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Det er jo altså hvad Paulus fortæller!!

hvorfor kalder Paulus sig selv for hedningeapostel så? så burde han jo kalde
sig selv for apostel for jøderne?

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 20:44

Ole Madsen skrev i

> hvorfor kalder Paulus sig selv for hedningeapostel så? så burde han
> jo kalde sig selv for apostel for jøderne?

Læs nu bare hvad det er Paulus skriver og forkynder og glem så jeres
underlige stråmænd.

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 22:48

> Ole Madsen skrev i

> Læs nu bare hvad det er Paulus skriver og forkynder og glem så jeres
> underlige stråmænd.

pyt, det er jo bare Gud Ord, det skal vi ikke lægge så meget i, sørgeligt

Ole

Fra : Sømand1 (formerly Ka~

Dato : 18-08-10 15:39

Ole Madsen wrote:
> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i meddelelsen

> bare fordi vi er af Abrahams afkom, betyder ikke at vi så bliver jøder

Ifølge biblen, er der forskel på såkaldte biologiske kødelige jøder og på 'åndelige'
jøder? Hvad mener du her?

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 16:17

> Ifølge biblen, er der forskel på såkaldte biologiske kødelige jøder og på
> 'åndelige' jøder? Hvad mener du her?

Paulus siger at ikke jøder efter kødet er rigtige jøder, men de etniske
jøder der er af troen

Ole

Fra : Sømand1 (formerly Ka~

Dato : 18-08-10 16:33

Ole Madsen wrote:
> "Sømand1 (formerly KaZ)" <enkrop@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
>
> Paulus siger at ikke jøder efter kødet er rigtige jøder, men de
> etniske jøder der er af troen

For mig er dette rimeligt kryptisk, sår du siger det sådan, navnligt den sidste
sætning.

Men forstår jeg korrekt at du mener at 'de etniske jøder der er af troen' bor i landet
Israel samt diaspora-etniske jøder.

Er 'etniske jøder der er af troen' kødelige, biologiske efterkommere af Abraham?

Hvilken 'tro' er de disse etniske jøder skal være af?

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 16:49

> [...]
>
> Men forstår jeg korrekt at du mener at 'de etniske jøder der er af troen'
> bor i landet Israel samt diaspora-etniske jøder.

ja, når de er af troen på Jesus

> Er 'etniske jøder der er af troen' kødelige, biologiske efterkommere af
> Abraham?

ja, men sammen med os, der tror på Jesus, men vi er bare ikke jøder, men
hedninger

> Hvilken 'tro' er de disse etniske jøder skal være af?

troen på Jesus

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 20:50

Ole Madsen skrev i

[ ... ]

> ja, men sammen med os, der tror på Jesus, men vi er bare ikke jøder,
> men hedninger

> troen på Jesus

Så er der jo kun ganske få jøder der kan regnes for arvinger til
Abrahamsløfterne og som kan regnes for Abrahams afkom.

Men Paulus siger nu engang at Abrahams afkom og arvingerne til
Abrahamsløfterne er alle kristus-troende, og at omskærelse ikke er noget
udvortes, i kødet, men noget der sker i hjertet. Og det er alle der omskåret
i hjertet der er Abrahams afkom og at dette ikke har noget med biologisk
afstamning at gøre.

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 22:50

> [...]
> udvortes, i kødet, men noget der sker i hjertet. Og det er alle der
> omskåret i hjertet der er Abrahams afkom og at dette ikke har noget med

du finder aldrig denne ligning

hedninge kristne = Abrahams afkom = Jøder

det finder du intet sted, det er slet ikke det Romerbrevet siger

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 20:47

Ole Madsen skrev i

> "Sømand1 (formerly KaZ)" <enkrop@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
>
> Paulus siger at ikke jøder efter kødet er rigtige jøder, men de
> etniske jøder der er af troen

Og han tilføjer at alle der er Kristus-troende regnes for jøder og *ER*
arvinger til Abrahams-løfterne og dermed Abrahams sande afkom.

Jesus siger at de frafaldne jøder ikke er Abrahams børn. Han siger at deres
bliver forladt, og han siger endvidere at Guds rige er taget fra dem (de
fralfaldne jøder) og givet til et folk der er det værdigt (alle de
Kristustroende).

Fra : Dybbøl

Dato : 17-08-10 18:42

Andreas Falck skrev:
> Ole Madsen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Men palæstinenserne og de øvrige oprindelige beboere i det område der nu
> hedder Israel

"oprindelige beboere" - hvem er så det? Det må vel være kana'anæerne? De
boede der i hvert fald før israelitterne og palæstinenserne har intet
med kana'anæerne at gøre.

> [...]
> sekulære / profane / ikke-troende jøder der har ret til egen selvstændig
> stat. Og de militante ortokse jøder er jo ikke et hak bedre end de

Det er sandt nok at ekstreme ortodokse jøder undertiden griber til vold,
men bortset fra det, er en sekulær jødisk stat - med bl.a. også
ortodokse jøder - laaaaangt at foretrække for et muslisk Palæstina. Et
muslimsk land *kan* ikke være sekulært, og da der tilsyneladende går en
muslimsk "vækkelse" over jorden ville en sekulært Palæstina være
forfærdeligt.

Om ikke andet så derfor: support Israel!

Dertil kommer så at vi er nogle der er overbevist om at når jøderne har
fået landet i 1948 og Jerusalem i 1967 står Gud bag. Vi ser det i
Skriften skønt det er tåget og volapyk for mange.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-08-10 21:51

Dybbøl skrev i

> "oprindelige beboere" - hvem er så det?

Dem der har boet i landet siden ca. år 100 e.Kr. efter at jøderne stort set
alle var fordrevet fra området.

Et folk der har boet i et land i ca. 1800 har altså en lovlig ret til netop
dette landområde - uanset Folkeforbund og senere FN m.v.

Jeg siger ikke hermed at jøderne dermed ikke har ret til noget land, for det
mener jeg bestemt de har. Men alt det har stadig ikke noget at gøre med
nogle løfter fra Gud - løfter som jøderne slet ikke har levet op til,
nærmere tvært imod.

Gud har lovet Abrahams afkom at de kunne bo i deres land *SÅFREMT* de var
trofaste mod Gud. Det har de stort set selt ikke været hvilket jo tydeligt
fremgår af beretningerne hele vejen op gennem bibelhistorien. Gud sagde også
at dersom de ikke var trofaste mod ham ville de miste retten til landet - og
det er jo netop hvad der er sket.

Ikke engang gennem de sidste næsten 2000 år har jøderne formået at være
trofaste over for Gud. De har holdt fast i deres frafald og forkastelse af
den af Gud sendte Messias. Da jøderne har valgt frafaldet er løfterne sat ud
af kraft og deres "hus er blevet forladt", som Jesus siger det.

Læs nu igen, og forhold dig sagligt og seriøst til de tekster fra Romerne 2
og 9-11 jeg flere gange har citeret og henvist til - der står det helt
tydeligt og soleklart.

Fra : Dybbøl

Dato : 17-08-10 23:09

Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Læs nu igen, og forhold dig sagligt og seriøst til de tekster fra
> Romerne 2 og 9-11 jeg flere gange har citeret og henvist til - der står

Du er lige så dygtig til at "bevise" at jøderne ikke er berettigede til
Israel som jøderne var til at "bevise" at Jesus ikke var Kristus. Husk,
de gjorde det med Skriften i hånd og mund!

Du er noget vidtløftig! Hvem er det der har boet i Israel fra år 100?
Det aner du jo ikke Andreas. Det var ganske enkelt borgere i Romerriget,
men ingen kan jo etnisk bestemme dem. Det er noget vås du siger.

Lad os nu sige at det var arabere og at de så senere blev muslimer. Er
de så mere berettigede til landet end de som er etniske jøder? Hvis du
mener det, så må jeg konkludere at du ikke blot er antizionist, men
antisemit. Det kvier jeg mig dog ved at tro om dig. Du mener da vel ikke
at muslimerne er mere "kristne" eller gudvelbehagelige end jøderne? Lad
mig minde dig om at der på Omar-moskeen på Moriabjerget er en indskrift
med teksten: "Gud har ingen søn" - ikke just en kristen bekendelse.

Jesus siger at ikke en spurv falder til jorden uden at vor himmelske
Fader er med i det - skulle et helt folks tildeling af Israel så ikke
være ved at Gud er med i det? Jo, selvfølgelig!!!

Men, jeg gentager for 117. gang, det er ikke *direkte* noget der har med
frelsen at gøre.

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 10:10

Dybbøl skrev i

[ ... ]
> Men, jeg gentager for 117. gang, det er ikke *direkte* noget der har
> med frelsen at gøre.

Så du mener altså at det *indirekte har* noget med frelsen at gøre?

Så konsekvensen er at jeg *indirekte* sætter frelsen overstyr fordi jeg ikke
blindt og ensidigt støtter den verdslige stat Israel der primært er befolket
af profane jøder, et land hvor Jesus-troende bliver forfulgt og
diskremineret i stort set samme omfang som i muslimske lande?

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 10:10

Dybbøl skrev i

Fra : Dybbøl

Dato : 18-08-10 10:48

Andreas Falck skrev:
> Dybbøl skrev i
>
> [ ... ]
>
> Så du mener altså at det *indirekte har* noget med frelsen at gøre?

Jada, bestemt! Hvad vi ser i Israel kan ikke ses isoleret fra
helhedsbilledet. Men den enkelte jøde blir kun frelst ved tro på Jesus.

Gud står bag alt hvad der sker i verden - enten ved sin *gode* vilje
eller ved sin *tilladte* vilje. Også bag staten Israels oprettelse.

> [...]
> befolket af profane jøder, et land hvor Jesus-troende bliver forfulgt og
> diskremineret i stort set samme omfang som i muslimske lande?

Det, du hævder, bliver noget vrøvl, fordi du ikke evner at se ud over
din fastlåste forståelse.

Luk vinduet op, Andreas! Verden og Gud er større end du tror!

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 11:11

Dybbøl skrev i

[ ... ]

> Det, du hævder, bliver noget vrøvl, fordi du ikke evner at se ud over
> din fastlåste forståelse.

Det jeg siger må jo være konsekvensen af det *DU* hævder!

Men du mener måske alligevel ikke hvad du siger?

Fra : Dybbøl

Dato : 18-08-10 09:11

Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Læs nu igen, og forhold dig sagligt og seriøst til de tekster fra
> Romerne 2 og 9-11 jeg flere gange har citeret og henvist til - der står

Jeg tror altså du vil have gavn af at læse dette:
http://miff.no/nyheter/2002/03/20MedRettTilLandet.htm

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 10:02

Dybbøl skrev i

[ ... ]

> Jeg tror altså du vil have gavn af at læse dette:
> http://miff.no/nyheter/2002/03/20MedRettTilLandet.htm

Og hvad står der så der, sådan lidt kort i nogle hovedpunkter?

Jeg kan alene se nogle politiske holdninger til hvorfor jøder har ret til et
hjemland. Intet af det har jeg på noget tidspunkt talt imod - tvært imod så
har jeg givet tydelig udtryk for at selvfølgelig skal det internationale
samfund sørge for at jøderne har et hjemland.

Men ligeledes har det internationale samfund en forpligtelse over for dem
der boede i dette område indtil 1948 så også de kan få/have et hjemland.
Jøderne har ikke mere ret til et hjemland end andre befolkningsgrupper har
det, men heller ikke mindre.

Og du har stadig ikke forholdt dig til de tekster fra Romerbrevet jeg har
citeret og henvist til - hvorfor mon?

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 10:37

> [...]
> Jøderne har ikke mere ret til et hjemland end andre befolkningsgrupper har

De arabere der er lykkeligst i mellemøsten, ved du hvor de bor? i Israel,
for der er frugtbart, dem der har det værst er dem i palæstina pga de
undertrykkelser der kommer fra hamas, så Jøderne har ikke noget imod
araberne, de ønsker bare at leve i fred

her er hvad jeg indtil nu har skrevet af noter fra den bog jeg er gået igang
med

Noter:
Palæstina

1900 Tyrkisk herredømme
1917 Balfour erklæring
1919 Araberne så først med milde øjne på denne aftale, såfremt de arabiske
bønders rettigheder blev imødekommet
1920 England får mandatet over palæstina
1922 godkendt af folkeforbundet

673000 arabere og deres rettigheder blev tilgodeset, og var hoved
befolkningen, men fra FN og folkeforbundets side var ønsket om en endnu
arabisk stat, ikke ønsket, da araberne allerede besad så meget land som de
gjorde.
1948 800000 jøder fra arabiske lande til landet Israel
539000 arabere forlod Israel som følge af krigen
400000 arabere forlod vestbredden frivilligt til Jordan Under den
jordaniske okkupasion 1948-1067

Total befolkning i 1922: 757182
Deraf Jøder: 85794
Arabere: 673338

Tyrkiest var pga deres deltagelse i 1 verdens krig , blevet frataget
ejerskabet af Palæstina.

slut noter.

altså 673000 arabere, hvoraf 539000 forlod som følge af krigen efter at
araberne havde tabt krigen imod Israel i 1948, men Jøderne har intet imod at
araberne er der også.

KH

Ole

Fra : Dybbøl

Dato : 18-08-10 10:41

Andreas Falck skrev:
> Dybbøl skrev i
>
> [ ... ]

> Og hvad står der så der, sådan lidt kort i nogle hovedpunkter?

Okay - når du ikke gider sætte dig ind i forholdene må du forblive i din
mening!

> [...]
> tvært imod så har jeg givet tydelig udtryk for at selvfølgelig skal det
> internationale samfund sørge for at jøderne har et hjemland.

Nej, men du gider jo ikke!!!

> [...]
> befolkningsgrupper har det, men heller ikke mindre.
>
> Og du har stadig ikke forholdt dig til de tekster fra Romerbrevet jeg har

Du *vil* ikke forstå! og du gider ikke sætte dig ind i problematiken! Så
slutter vi her. Du pukker på Romerbrevets udvalgte steder - ligesom
farisæerne pukkede på visse steder i GT.

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 11:09

Dybbøl skrev i

[ ... ]
> Du *vil* ikke forstå! og du gider ikke sætte dig ind i problematiken!
> Så slutter vi her. Du pukker på Romerbrevets udvalgte steder - ligesom
> farisæerne pukkede på visse steder i GT.

Sikke dog en farisæisk arrogance du lægger for dagen.

Som det tydeligt frfemgik *HAR* jeg læst artiklen, men ikke fundet andet end
politiske holdninger i den.

Du har *IKKE* fremlagt noget bibelsk der underbygger at Folkeforbundets
oprettelse af Israel i 1948 har noget med Guds løfter at gøre.

*JEG* har fremlagt klar og tydelig bibelsk redegørelse for hvem "Abrahams
afkom" er og til hvem Guds løfter er givet.

Men jeg forstår at du lader dig styre mere af ensidig politisk propaganda
end af hvad der står i Bibelen? Eller er du nu villig til at fremkomme med
noget bibelsk dokumentation ud over de vers fra Esajas der taler om duer på
vej til dueslaget?

Fra : Dybbøl

Dato : 18-08-10 14:34

Andreas Falck skrev:
> Dybbøl skrev i
>
> [ ... ]
>
> Sikke dog en farisæisk arrogance du lægger for dagen.
>
> Som det tydeligt frfemgik *HAR* jeg læst artiklen,

Hvorfor spørger du så mig hvad der står i artiklen? Du er forvirret,
Andreas!

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 14:39

Dybbøl skrev i

> Hvorfor spørger du så mig hvad der står i artiklen? Du er forvirret,
> Andreas!

Jeg har spurgt efter bibelsk dokumentation - og så får jeg serveret en
politisk artikel.

Det kunne jo være at jeg havde overset en evt. bibelsk dokumentation i
artiklen, så derfor bad jeg dig om i hvoedpunkter at fortælle artiklens
bibelske dokumentation.

Men jeg kan så forstå at der ikke findes en sådan bibelsk dokumentation i
artiklen.

Så nu er det altså dig der vil sylte agurker uden at erkende at det er
argurker.

Fra : Dybbøl

Dato : 18-08-10 15:37

Andreas Falck skrev:
> [...]
> i artiklen.
>
> Så nu er det altså dig der vil sylte agurker uden at erkende at det er

Jeg kan ikke fremlægge skriftbelæg fra NT (der ret beset handler om
frelsen), men i de profetiske GT-bøger er der mange steder der hentyder
at jøderne igen vil få landet. GT skal vi ifølge din adventistiske
forståelse i tage hensyn til i den forbindelse - det sammen mener
iøvrigt også Jehovas Vidner.

Dette slutter så debatten i denne tråd fra min side idet det drejer sig
om en skriftforståelse som er så forskellig at enighed er umulig! Uanset
at du nægter det har du klart tilkendegivet at du er tilhænger af den
antizionistiske erstatningsteologi.

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-08-10 20:53

Dybbøl skrev i

[ ... ]
> Uanset at du nægter det har du klart tilkendegivet at du er tilhænger
> af den antizionistiske erstatningsteologi.

Nu synes jeg ærlig talt at du går for vidt i dine beskyldninger. Dette er sæ
ækelt uærligt som det kan blive.

Jeg har tydeligt redegjort for at jeg ikke er tilhænger af nogen
erstatningsteologi. Og det er adventisterne forøvrigt heller ikke. Så det er
altså på tide at du stopper din løgnekampangne herom.

Fra : Dybbøl

Dato : 16-08-10 10:13

Vil blot gøre opmærksom på en norsk nyhedsside: http://miff.no/