MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
32 bit programmer på 64 bit Win 7?
Fra : co@ch [4130]

Dato : 08-08-10 18:49

Jeg tænker at købe en ny bærbar med 64 bit Win7

Men kan jeg køre alle mine 32 bit programmer på dyret?

eksempel:
Dreamveawer MX 2004
Photoshop 7
Microsoft Officepakke 2003
osv.

mvh
Bri@n

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-10 21:00

"co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> skrev i meddelelsen
> Men kan jeg køre alle mine 32 bit programmer på dyret?

Sandsynligvis - alle nyere 32 bit programmer kører fint.

Hvis du har nogle gamle programmer, så kan du godt komme ud for at de
ikke vil køre.

Vi har et par gamle spil, som ungerne var glade for, så jeg valgte 32
bit versionen - men da jeg alligevel kun har 4 gb ram, så gør det ikke
den store forskel - den største fordel ved 64 bit er at den kan udnytte
mere end 4 gb ram.

Jan

Fra : Marianne

Dato : 08-08-10 21:17

"co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker at købe en ny bærbar med 64 bit Win7
>
> Men kan jeg køre alle mine 32 bit programmer på dyret?

> [...]

Jeg har temmelig store problemer, selv om forskellige beretter om en add-on,
som skulle kunne afhjælpe. Lige præcis sådan noget som Photoshop driller,
men også en del andre ting (statistikpakker). Så meget at jeg ikke gider
bruge t-i-m-e-r på at finde en løsning, men bibeholder en maskine med XP til
'den slags' programmer.

mvh
Marianne

Fra : co@ch [4130]

Dato : 09-08-10 06:36

Tak for jeres input

Jeg er squ meget i tvivl om jeg skal købe alligevel og så evt. nørkle med
programmerne for at få det til at virke.

Har ikke råd til ny Dreamveawer osse.

mvh
Bri@n

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-08-10 19:07

Bestil en Pro eller Ultimate WIN 7 og installer Virtual Windows XP, så
er du ude over det problem med mindre programmerne er afhængige af
specielle ting såsom en dongle.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 11-08-10 06:47

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Bestil en Pro eller Ultimate WIN 7 og installer Virtual Windows XP, så
> er du ude over det problem med mindre programmerne er afhængige af
> specielle ting såsom en dongle.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Jeg kan ikke selv vælge styresystem på den bærbare jeg har tænkt på

Der ligger Windows 7 Home Premium 64bit på en restore partition.
Med tænker at ville tilkøbe en 32bit Windows 7 og smide på istedet.

Mvh
Bri@n

Fra : wilden

Dato : 09-08-10 10:34

co@ch [4130] sendte dette med sin computer:
> Jeg tænker at købe en ny bærbar med 64 bit Win7
>
> Men kan jeg køre alle mine 32 bit programmer på dyret?

> [...]

Jeg kan ikke forestille mig at dreamweaver skulle give
problemer - den slags er programeret rigtigt - men ved
det ikke 100%. Alt det ældre adobe jeg har og er ældre
end 2004, virker fint. Audition skulle vist sættes i xp-
kompatibel tilstand før inst. - men det er super nemt.

Phtotoshop 6 - virker fint.
Office.... naturligvis - det er jo microsoft!
Men gamle twaindrivere til gamle scannere får du
problemer med