Wed, 21 Jul 2010 13:30:25 +0200 skrev cykelsmeden:
>Den 21-07-2010 12:49, Kurt Hansen skrev:
>> Jeg har senere erfaret, at årsagen til mine problemer dengang var, at
>> jeg "vistnok" ikke havde betalt for en licens til den OEM-skive jeg
>> har. Jeg smider en hund i cigarkassen hver fredag og når der er nok,
>> køber jeg. Indtil videre må jeg leve med diverse begrænsninger -
>> inklusive de låste mapper og manglende tilladelser.
>>
>> Jeg formoder at Mickey checker hver gang jeg opdaterer Windows.
>>
>> Kan det tænkes at du har problemer med licensen?
>>
>> Og så skal der jo nok være en eller anden der vil hyle op om at
>> piratvirksomhed ikke er velset her. Lad mig blot slå fast, at jeg
>> har/havde mine grunde til at tro, at jeg var lovligt kørende. Jeg har
>> også licens til Office-pakken og den er der ingen problemer med. Her
>> er jeg til gengæld 100% sikker på at jeg har betalt!
>Lyder da spændende!
>Jeg har helt klart god samvittighed, men derfor kan der da godt være
>kluns i noget registrering. Og det er ganske rigtigt en Home Premium OEM
>version (Compaq) jeg har.
>Skal det forstås således at problemet forsvandt ved en opdatering?
Jeg mente bestemt også at jeg havde grund til god samvittighed, men en
omhyggelig granskning af papirer og maskine bragte ikke dokumentation
for dagen.
Jeg ringede til Mickey og fik, som en slags bonus, mulighed for at
købe en Home Premium "Genuine Advantage Kit". Æsken er grøn og der
står at denne udgave kun må sælges til kvalificerede kunder for at
erstatte uægte software ...
DVD'en/softwaren er den samme og der medfulgte en ny nøgle, så nu er
jeg 100% sikkert lovligt kørende. Pris incl. levering: 712 kr.