/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Ringo Starr 70 år
Fra : Allan Krautwald


Dato : 07-07-10 00:19

Idag fylder Ringo Starr 70. Lad os fejre det med denne duet med Paul
McCartney, som stammer fra Ringos album Y Not fra 2009:

http://www.youtube.com/watch?v=c68v6WIZeRI



 
 
Åge Halldorsson (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 07-07-10 19:58


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c33b9d3$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Idag fylder Ringo Starr 70. Lad os fejre det med denne duet med Paul
> McCartney, som stammer fra Ringos album Y Not fra 2009:
> http://www.youtube.com/watch?v=c68v6WIZeRI

Arhhhhhh..... Skulle vi ikke fejre det med denne her. Hans bedste sang
nogensinde http://www.youtube.com/watch?v=u0_vuiOU3F8
fra den bedste af beatlerne

Hilsen Åge


Henning Jensen (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 07-07-10 20:03

On 07-07-2010 01:18, Allan Krautwald wrote:
> Idag fylder Ringo Starr 70.

Den burde nok have været med i stafetten, men nu kommer den her:

"Thomas The Tank Engine":

http://www.youtube.com/watch?v=_Enph1JAudQ

Henning.

Max (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-07-10 21:21

Hej Allan

> Idag fylder Ringo Starr 70. Lad os fejre det med denne duet med Paul
> McCartney, som stammer fra Ringos album Y Not fra 2009:

Vi skal også have den sang jeg altid forbinder ham med og han
ønskes naturligvis tilykke på dagen. Verden ville se anderledes
ud hvis han ikke havde været i Liverpool på det rigtige tidspunkt :)

Ringo Starr - Octopus' Garden
http://www.youtube.com/watch?v=XTdnSCPhtpI

--
Mvh
Max



Allan Krautwald (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 07-07-10 21:30


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c34e1bf$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi skal også have den sang jeg altid forbinder ham med og han
> ønskes naturligvis tilykke på dagen. Verden ville se anderledes
> ud hvis han ikke havde været i Liverpool på det rigtige tidspunkt :)
>

Ja hvis ikke de i sidste øjeblik havde foretrukket ham i stedet for Pete
Best
Han var meget heldig, at han fandt sammen med 3 så store kunstnere



Max (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-07-10 21:31

Hej Allan

> Han var meget heldig, at han fandt sammen med 3 så store kunstnere


Ja, de 3 fik en ven der kunne holde dem sammen.

--
Mvh
Max



Allan Krautwald (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 07-07-10 21:56


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c34e408$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> Ja, de 3 fik en ven der kunne holde dem sammen.
>
> --
> Mvh
> Max
>
Ja bortset fra han var den første, der forlod gruppen under indspilningen
til the White Album



Max (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 07-07-10 22:05

Hej Allan

> Ja bortset fra han var den første, der forlod gruppen under
> indspilningen til the White Album


Det var ikke gruppen jeg talte om, det var de rent
menneskelige relationer.

--
Mvh
Max



Allan Krautwald (07-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 07-07-10 23:31


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c34ebf3$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> Det var ikke gruppen jeg talte om, det var de rent
> menneskelige relationer.
>
> --

Du har givetvis ret.



Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 05:44


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c34e9fd$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4c34e408$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>
>> Ja, de 3 fik en ven der kunne holde dem sammen.
>>
>> --
>> Mvh
>> Max
>>
> Ja bortset fra han var den første, der forlod gruppen under indspilningen
> til the White Album


Nå!. Hmmm... Kunne de ikke helt leve helt op til hans høje kvalitetskrav ?

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 05:46


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c34e3b7$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Han var meget heldig, at han fandt sammen med 3 så store kunstnere

Ja, de andre var næsten på højde med ham selv.

Hilsen Åge


Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 07:58


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4c3557f0$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>

>
> Ja, de andre var næsten på højde med ham selv.
>
> Hilsen Åge

Du er ikke rask.



Benny Mortensen (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 08-07-10 08:58


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c357702$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4c3557f0$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>
>>
>> Ja, de andre var næsten på højde med ham selv.
>>
>> Hilsen Åge
>
> Du er ikke rask.

Hvorfor er Åge ikke rask.... Beatles store numre, er ifølge jer, deres mest
ukendte numre... Og deres største success'er, er deres ifølge jer, dårligste
numre... Så kan jeg få en logisk forklaring på.... Hvorfor det er Åge, der
ikke er rask ????....

Og altså Åge, du er IKKE RIGTIG RASK... For Ringo, er faktisk både mindre,
og mere spinkel end resten af The Beatles... Ja faktisk havde han altid
været et lille sygeligt kræ.. Det er da en logisk forklaring... Ik' Sandt
))

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 09:53


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3584e6$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>

>
> Hvorfor er Åge ikke rask....

Kun en tåbe kan spørge om det, ligesom kun en tåbe kan hævde at Ringo var
den bedste i gruppen. Han udfyldte sin plads som trommeslager fint og fik
lov til at synge et enkelt nummer på de fleste albums. Derudover bidragene
han selv kun med kompositioner, som ikke var noget at skrive hjem om.



Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 10:39


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c3591d6$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kun en tåbe kan spørge om det, ligesom kun en tåbe kan hævde at Ringo var
> den bedste i gruppen.

Så er det altså ikke bare mig der er syg. Benny er også syg.
Ja, det er noget underligt noget at sende en sådan epedimi rundt i
landet, her i sommervarmen. Sån noget influenza hører til om vinderen.

Hilsen Åge

PS: Når man læser Kruttes siger man bare "nej nej nej ".
Det leder faktisk tanken hen på et andet af Ringos bedste sange. Nemlig
hans "Nej nej sang". Ringo vidste hvordan en rigtig slager skal skrues
sammen.
Man kan vel sige at han var beatlernes slager-expert, hvilket tydeligt kan
høres på hans egne sange.
http://www.youtube.com/watch?v=u5QhiQMPMw8&feature=related

Hilsen Åge


Benny Mortensen (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 09-07-10 10:09


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3591d6$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3584e6$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>
>>
>> Hvorfor er Åge ikke rask....
>
> Kun en tåbe kan spørge om det, ligesom kun en tåbe kan hævde at Ringo var
> den bedste i gruppen. Han udfyldte sin plads som trommeslager fint og fik
> lov til at synge et enkelt nummer på de fleste albums. Derudover bidragene
> han selv kun med kompositioner, som ikke var noget at skrive hjem om.

Hej Allan

Tja, Min storebror, ville som tidligere trommeslager, med garanti give Åge
ret.

EMI var i starten, meget lidt begejstret for Ringo, da han altid speedede
beatet, lige før chorus... Så derfor fjernede de ham fra trommerne på de
første indspilninger, og erstattede ham med Andy White... Der skulle lige
lidt støtte til fra Charlie Watts... Som også selv speedede beatet. Så
kunne Ringo få lov til at beholde sin stol i fred. Der var åbenbart større
kunstnerisk frihed hos Decca, end hos EMI.

Men hvad pokker, Søs Bjerre kan leve med at være en Kegle, så kan jeg nok
også leve med at være en Tåbe...

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 09:55


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3584e6$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Beatles store numre, er ifølge jer, deres mest ukendte numre... Og deres
> største success'er, er deres ifølge jer, dårligste numre...

Sikke noget skamløst vrøvl...hvem er iøvrigt "jer"?
Og hvilke ukendte numre henviser du til og hvilke kalder du de største
succes'er?



Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 10:41

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c35927d$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og hvilke ukendte numre henviser du til og hvilke kalder du de største
> succes'er?

Det har vi jo været inde på så mange gange.
"Obla di oblada" og "Yellow submarine". De to nok mest kendte og
populæreste beatles-sange. Begge dejligt slager-præget musik.

Hilsen Åge


Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 13:44


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4c359d3c$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> Det har vi jo været inde på så mange gange.
> "Obla di oblada" og "Yellow submarine".

Ingen tvivl om at de er kendte for de fleste. Men hører ikke til de største
hits og for den førstes vedkommende hører den til de ringeste 10% af deres
produktion.



Ukendt (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-07-10 16:37

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c35c803$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ingen tvivl om at de er kendte for de fleste. Men hører ikke til de
> største hits og for den førstes vedkommende hører den til de ringeste 10%
> af deres produktion.

Lad os krydre det med nogle fakta.
Ifølge oversigten over UK-charts top-10 i 60'erne, havde Beatles 9 numre i
top-10:

She Loves You
I Want To Hold Your Hand
Can't Buy Me Love
I Feel Fine
Day Tripper / We Can Work It Out
From Me To You
Help
Hey Jude
Get Back

(Kilde: http://www.everyhit.com/chart2.html)

Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med forældregenerationens
musik, hverken var de mest populære, eller de bedste.

/Alex



Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 17:56


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4c35f0a8$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>
> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
> bedste.
>
> /Alex
>
Ja det er jo det



Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 17:58


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4c35f0a8$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
> bedste.
>
> /Alex
>

Og hvor mange er det lige Åges "bedste" Beatle har skrevet af dem eller
synger af dem?



Martin Bak (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 08-07-10 18:06


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c360384$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
> news:4c35f0a8$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
>> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
>> bedste.
>>
>> /Alex
>>
>
> Og hvor mange er det lige Åges "bedste" Beatle har skrevet af dem eller
> synger af dem?
>
Det affektuerer næppe Åge. Hverken Day Tripper eller Get Back er blevet
spillet på lokalradioerne på Fur og omegn, og det er dermed elendige numre.
Act Natually er naturligvis det største musikalske bidrag Beatles har
begået.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 19:25


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4c360588$0$274$14726298@news.sunsite.dk...

> Hverken Day Tripper eller Get Back er blevet spillet på lokalradioerne på
> Fur og omegn, og det er dermed elendige numre.

Men Obladi Oblada og Yellow submarine blive spillet. Det affektuerer nok
bare ikke Martin

Hilsen Åge


Benny Mortensen (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 09-07-10 10:17


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c360588$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c360384$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
>> news:4c35f0a8$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
>>> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
>>> bedste.
>>>
>>> /Alex
>>>
>>
>> Og hvor mange er det lige Åges "bedste" Beatle har skrevet af dem eller
>> synger af dem?
>>
> Det affektuerer næppe Åge. Hverken Day Tripper eller Get Back er blevet
> spillet på lokalradioerne på Fur og omegn, og det er dermed elendige
> numre. Act Natually er naturligvis det største musikalske bidrag Beatles
> har begået.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/

Lige bortset fra, at den er skrevet af Morrison / Russel... Så skal det nok
passe )

M.V.H....Benny..



Max (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-07-10 18:31

Hej Alex

> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
> bedste.


Sidder faktisk lige og lytter til Beatles 1., og der er jo mange
gode numre på. Men jeg har faktisk ikke meget Beatles på CD,
mest på vinyl, men heller ikke komplet.

Hvad skal man have af CD'er for at have en "rimelig" samling ?

--
Mvh
Max



Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 18:35


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c360b59$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sidder faktisk lige og lytter til Beatles 1., og der er jo mange
> gode numre på. Men jeg har faktisk ikke meget Beatles på CD,
> mest på vinyl, men heller ikke komplet.
>
> Hvad skal man have af CD'er for at have en "rimelig" samling ?
>
> --
> Mvh
> Max

Der er lige udkommet en box med det hele. CD'erne kan også købes enkeltvis.
Hvilken periode af deres karriere foretrækker du...den tidlige eller den
lidt senere?
Ellers ville jeg foreslå:
Rubber Soul
Revolver
Sgt. Pepper's Lonely hearts Club Band
The Beatles (The White Album)

På 1 har du jo deres hits.



Max (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-07-10 18:59

Hej Allan

> Der er lige udkommet en box med det hele. CD'erne kan også købes
> enkeltvis. Hvilken periode af deres karriere foretrækker du...den
> tidlige eller den lidt senere?

For mig findes der kun en Beatles tid :), jeg elsker det hele.
Den box må jeg kikke lidt efter.

> Ellers ville jeg foreslå:
> Rubber Soul
> Revolver
> Sgt. Pepper's Lonely hearts Club Band
> The Beatles (The White Album)

I min verden mangle listen bl.a.:

Help
Yellow Submarine
Let It Be

> På 1 har du jo deres hits.

Nu er det jo ikke alle de gode numre der blev ettere.
F.eks. numre som A Day in Life, Norwegian Wood,
The Night Before og Back in The USSR bare for
at nævne et par stykker.

--
Mvh
Max



Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 19:06


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c3611cf$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> For mig findes der kun en Beatles tid :), jeg elsker det hele.

Der er jeg helt enig

> Den box må jeg kikke lidt efter.
>
>> Ellers ville jeg foreslå:
>> Rubber Soul
>> Revolver
>> Sgt. Pepper's Lonely hearts Club Band
>> The Beatles (The White Album)
>
> I min verden mangle listen bl.a.:
>
> Help
> Yellow Submarine
> Let It Be

Måske ikke deres stærkeste albums, men Help er absolut underholdende og på
de 2 andre er der også en række gode numre.

>
>> På 1 har du jo deres hits.
>
> Nu er det jo ikke alle de gode numre der blev ettere.
> F.eks. numre som A Day in Life, Norwegian Wood,
> The Night Before og Back in The USSR bare for
> at nævne et par stykker.
>

Ja ja enig...det er netop det, der er min pointe. Jeg kunne skam opliste
snesevis af numre, som heller ikke har været ude på singler, hvoraf en del
faktisk overgår nogle af singlerne.



Max (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-07-10 19:14

Hej Allan

> Ja ja enig...det er netop det, der er min pointe. Jeg kunne skam
> opliste snesevis af numre, som heller ikke har været ude på singler,
> hvoraf en del faktisk overgår nogle af singlerne.


Kikkede lige på den Box, det er jo den man skal have.

Hvordan er de sluppet fra remasteringen ?

Forøvrigt sjovt at se at den box med 15 CD'er og 1 enkelt DVD
koster 2000,- Kr. i dagens Danmark, det er der vidst heller
ingen der kan gøre dem efter. Deres format er simpelthen
aldrig blevet overgået, og desværre bliver det det nok aldrig.

--
Mvh
Max



Martin Bak (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 08-07-10 19:34


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c361571$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Allan
>
>> Ja ja enig...det er netop det, der er min pointe. Jeg kunne skam
>> opliste snesevis af numre, som heller ikke har været ude på singler,
>> hvoraf en del faktisk overgår nogle af singlerne.
>
>
> Kikkede lige på den Box, det er jo den man skal have.
>
> Hvordan er de sluppet fra remasteringen ?
>
> Forøvrigt sjovt at se at den box med 15 CD'er og 1 enkelt DVD
> koster 2000,- Kr. i dagens Danmark, det er der vidst heller
> ingen der kan gøre dem efter. Deres format er simpelthen
> aldrig blevet overgået, og desværre bliver det det nok aldrig.
>
>
Både ja og nej. At de har haft kollosal betydning for musikkens udvikling
kan der slet ikke herske tvivl om. Og at det er den mest betydende gruppe
nogensinde kan heller ikke diskuteres. Og at den status de har fået, som en
del af kulturarven for næsten hele verden, aldrig vil gentage sig for andre
er også utvivlsomt.
Så deres format som fænomen vil næppe nogensinde blive overgået. De er ikke
et band, de er en del af verden som den ser ud.
Men det musikalske format kan sagtens overgås, og bliver det da også hele
tiden, vil jeg påstå. Jeg er inkarneret Beatlesfan, men der er store
rockkomponister der har lavet værker der er på siden af, eller måske
ligefrem over, i kvalitet. Queen og Pink Floyd kan kandidere, f.eks. imo

--
Martin
www.martinbak.dk/



Ukendt (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-07-10 19:55

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3619f7$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

> Men det musikalske format kan sagtens overgås, og bliver det da også hele
> tiden, vil jeg påstå. Jeg er inkarneret Beatlesfan, men der er store
> rockkomponister der har lavet værker der er på siden af, eller måske
> ligefrem over, i kvalitet. Queen og Pink Floyd kan kandidere, f.eks. imo

Det kunne jeg ikke have sagt bedre.
Lad mig supplere med Nirvarna, Oasis, og Muse, for at tage et par stykker
helt oppe i nutiden, eller næsten da.

/Alex



Allan Krautwald (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 08-07-10 20:04


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c361571$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvordan er de sluppet fra remasteringen ?

Det jeg har hørt lige kanongodt og jeg er som gammel Beatles fan selvsagt
meget kritisk.

>
> Forøvrigt sjovt at se at den box med 15 CD'er og 1 enkelt DVD
> koster 2000,- Kr. i dagens Danmark, det er der vidst heller
> ingen der kan gøre dem efter. Deres format er simpelthen
> aldrig blevet overgået, og desværre bliver det det nok aldrig.
>
> --
Boksen kan du søge efter på nettet, bl.a. Amazon.co.uk og der finder du den
garamteret på tilbud, ellers køb de forskellige albums enkeltvis, hvis
beløbet er for stort på en gang.
Næeh de bliver aldrig overgået som fænomen og i deres betydning i den
periode, de eksisterede.
Det siger jo noget, at et album som One, udgivet så mange år efter er blandt
de 10 bedstsælgende albums nogensinde.



Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 19:29


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:4c3611cf$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I min verden mangle listen bl.a.:
>
> Help
> Yellow Submarine
> Let It Be

......men de mangler ikke i salgslisten. Her er en oversigt over alle nr.1-5
hits i Beatles årene.
Yellow submarine
Let it be
Help
She loves you
I want hold your hand
A hard days night
Cant by me love
Love me do
I feel fine
Ticket toride
We can work it out
Daytripper
Eleanor Rigby
All you need is love
Hey Jude
Hello goodbye

Hilsen Åge





Benny Mortensen (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 09-07-10 10:18


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c360b59$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Alex
>
>> Bare for at slå en pæl igennem at deres flirterier med
>> forældregenerationens musik, hverken var de mest populære, eller de
>> bedste.
>
>
> Sidder faktisk lige og lytter til Beatles 1., og der er jo mange
> gode numre på. Men jeg har faktisk ikke meget Beatles på CD,
> mest på vinyl, men heller ikke komplet.
>
> Hvad skal man have af CD'er for at have en "rimelig" samling ?
>
> --
> Mvh
> Max

Dem du kan lide

M.V.H....Benny..



Benny Mortensen (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 09-07-10 10:11


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4c359d3c$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c35927d$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Og hvilke ukendte numre henviser du til og hvilke kalder du de største
>> succes'er?
>
> Det har vi jo været inde på så mange gange.
> "Obla di oblada" og "Yellow submarine". De to nok mest kendte og
> populæreste beatles-sange. Begge dejligt slager-præget musik.
>
> Hilsen Åge

Din hukommelse, var åbenbart noget bedre end Allans )))

M.V.H....Benny..



Benny Mortensen (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 09-07-10 10:10


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c35927d$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3584e6$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Beatles store numre, er ifølge jer, deres mest ukendte numre... Og deres
>> største success'er, er deres ifølge jer, dårligste numre...
>
> Sikke noget skamløst vrøvl...hvem er iøvrigt "jer"?
> Og hvilke ukendte numre henviser du til og hvilke kalder du de største
> succes'er?

Tror sgu det kniber lidt med din hukommelse....
Bare tænk " White Album " diskussionen... Så har du svaret.
Den har du vel ikke glemt vel. ????

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 09-07-10 14:42


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c36e764$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>

>
> Tror sgu det kniber lidt med din hukommelse....
> Bare tænk " White Album " diskussionen... Så har du svaret.
> Den har du vel ikke glemt vel. ????
>
> M.V.H....Benny..
>
>

Hukommelsen fejler ikke noget...men I kører stadig rundt i den der dårekiste
uden fodfæste i virkeligheden.
Det er i orden I har en anden opfattelse og at I efter min mening tager
fejl...men kom ikke og forsøg på at lære mig noget om Beatles.



Benny Mortensen (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 09-07-10 18:03


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c372728$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c36e764$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>
>>
>> Tror sgu det kniber lidt med din hukommelse....
>> Bare tænk " White Album " diskussionen... Så har du svaret.
>> Den har du vel ikke glemt vel. ????
>>
>> M.V.H....Benny..
>>
>>
>
> Hukommelsen fejler ikke noget...men I kører stadig rundt i den der
> dårekiste uden fodfæste i virkeligheden.
> Det er i orden I har en anden opfattelse og at I efter min mening tager
> fejl...men kom ikke og forsøg på at lære mig noget om Beatles.

Jeg er nu helt sikker på, at den som ejer rettighederne til Obladi oblada.
gnider sig vældigt begejstret i hænderne, hver gang der er udbataling...

Oh, det sidste kunne jeg nok godt finde på

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 09-07-10 19:36


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c375610$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Jeg er nu helt sikker på, at den som ejer rettighederne til Obladi oblada.
> gnider sig vældigt begejstret i hænderne, hver gang der er udbataling...

Ja og?

>
> Oh, det sidste kunne jeg nok godt finde på
>

Der ville du komme totalt til kort.



Åge Halldorsson (09-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 09-07-10 19:59


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c376c0d$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c375610$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Jeg er nu helt sikker på, at den som ejer rettighederne til Obladi
>> oblada.
>> gnider sig vældigt begejstret i hænderne, hver gang der er udbataling...
>
> Ja og?

Ja

Hilsen Åge


Benny Mortensen (11-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 11-07-10 07:34


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c376c0d$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c375610$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Jeg er nu helt sikker på, at den som ejer rettighederne til Obladi
>> oblada.
>> gnider sig vældigt begejstret i hænderne, hver gang der er udbataling...
>
> Ja og?
>
>>
>> Oh, det sidste kunne jeg nok godt finde på
>>
>
> Der ville du komme totalt til kort.

Tja, umiddelbart, ville jeg da sige, at det egentligt var et godt sted at
måle.. Hvilken af dem, der egentligt var mest populære....

Jamen altså sådan helt ærligt... Skulle det ske, gør det så noget... ? Jeg
ville da i så fald, blive mægtigt glad... For i givet fald, ville jeg da så
have lært noget, så tro endeligt ikke, at jeg ville være ked af det...

M.V.H....Benny..



Allan Krautwald (11-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 11-07-10 11:58


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3965e6$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Tja, umiddelbart, ville jeg da sige, at det egentligt var et godt sted at
> måle.. Hvilken af dem, der egentligt var mest populære....
>

Hvem var mest populære i hvad?
Snakker du om medlemmerne af gruppen eller sangene?
Der findes ingen lister på nettet, der viser at Obladi Oblada, hverken er
den mest spillede eller mest populære....endda så langt fra.

Det er da et helt okay underholdende nummer, men så er den altså heller ikke
bedre. Den er da så langt fra det bedste nummer på The White Album og det
uanset om smag kan være forskellig.
Hvis the White Album havde været et enkelt album i stedet for et dobbelt,
som George Martin mener, ville det have haft svært ved at komme med...måske
på det alleryderste mandat.



Åge Halldorsson (11-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 11-07-10 12:59


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c39a3c5$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der findes ingen lister på nettet, der viser at Obladi Oblada, hverken er
> den mest spillede eller mest populære....

Jo -
linket er bragt her i tråden

endda så langt fra.

Nej

Hilsen Åge



Benny Mortensen (11-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 11-07-10 23:48


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c39a3c5$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3965e6$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Tja, umiddelbart, ville jeg da sige, at det egentligt var et godt sted at
>> måle.. Hvilken af dem, der egentligt var mest populære....
>>
>
> Hvem var mest populære i hvad?
> Snakker du om medlemmerne af gruppen eller sangene?
> Der findes ingen lister på nettet, der viser at Obladi Oblada, hverken er
> den mest spillede eller mest populære....endda så langt fra.
>
> Det er da et helt okay underholdende nummer, men så er den altså heller
> ikke bedre. Den er da så langt fra det bedste nummer på The White Album og
> det uanset om smag kan være forskellig.
> Hvis the White Album havde været et enkelt album i stedet for et dobbelt,
> som George Martin mener, ville det have haft svært ved at komme
> med...måske på det alleryderste mandat.


Ja det er godt nok svært at regne ud, når vi skeler til royalties, det kan
jeg godt se... Undskyld, hvis jeg har forvirret dig ))))

Uh, jamen det er vel egentligt det, der er forskellen på at være populær,
eller ikke populær... At det lige præcist, ikke er et spørgsmål om, hvad et
par enkelte personer mener.... At 2 personer, mener at en melodi er et hit,
bliver ingen kunstner rig på.... Men hvis 50 millioner mener det... Så er
den penge værd... Og Obladi Oblada er der langt flere end 100 millioner, der
på en eller anden måde, har købt... Måske kun de færreste med The Beatles...
Men det er jo det, der er det dejlige ved at kigge på royalties, der tæller
de med alle sammen...

Walkers kunne jo spille huden af fingrene, uden at det battede for alvor i
kassen... Så lånte Vengaboys et af deres numre, og millionerne væltede ind.
Uden de skulle røre en finger... Ja ja, livet kan også være dejligt ...
Så var deres nummer populært... Selv tror jeg de vil sige JAEH....

M.V.H....Benny..




Allan Krautwald (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-07-10 00:44


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3a4a0f$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Ja det er godt nok svært at regne ud, når vi skeler til royalties, det kan
> jeg godt se... Undskyld, hvis jeg har forvirret dig ))))

Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror nævnte
nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en Beatles sang.

Og Obladi Oblada er der langt flere end 100 millioner, der
> på en eller anden måde, har købt... Måske kun de færreste med The
> Beatles...

Uha vi slår om os med store tal, som er aldeles udokumenterede og helt ude i
hegnet. 100 millioner, gad vide hvad den natpotte du har drukket af, har
indeholdt. Der er nok et enkelt nul for meget i det tal.
Det var en ganske anden sag, hvis du havde skrevet om et af de virkeligt
store Beatles-numre, f.eks. Yesterday, som efter hvad jeg ved er et af de
oftest indspillede numre-



Benny Mortensen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 12-07-10 01:16


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3a575f$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3a4a0f$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Ja det er godt nok svært at regne ud, når vi skeler til royalties, det
>> kan jeg godt se... Undskyld, hvis jeg har forvirret dig ))))
>
> Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror nævnte
> nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en Beatles sang.
>
> Og Obladi Oblada er der langt flere end 100 millioner, der
>> på en eller anden måde, har købt... Måske kun de færreste med The
>> Beatles...
>
> Uha vi slår om os med store tal, som er aldeles udokumenterede og helt ude
> i hegnet. 100 millioner, gad vide hvad den natpotte du har drukket af, har
> indeholdt. Der er nok et enkelt nul for meget i det tal.
> Det var en ganske anden sag, hvis du havde skrevet om et af de virkeligt
> store Beatles-numre, f.eks. Yesterday, som efter hvad jeg ved er et af de
> oftest indspillede numre-
>

Jamen det er dog fantastisk, som du ved alt hvad jeg tror.... Gad vide hvor
du får det fra ))...

Det er det lidt sørgelige, disse tal, lyder måske store... Men prøv nu at
regne efter selv... Så tror jeg du vil finde dem, en anelse i underkanten...
100 millioner, på tja, 40 år.... I alle mulige afskygninger af udgaver....
Lige fra Beatles egen og til James Last & Mr Keyboard.... Ja helt hen til
Johnny Reimar party... Det er jo faktisk kun 2,5 millioner om året... Og var
det kun i DK, var det mange, men globalt... Så jo, jeg tror sgu tallet er
godt nok... Og snarere for småt, end for stort. Hvordan var det Elvis
sagde... 50.000.000 Elvis Fan's can't be wrong.... Og i siger, Beatles er de
største.... Så har de jo allerede leveret mere end halvdelen selv... Så jo,
100 Mio, er nok lidt lavt sat.

M.V.H....Benny..




Allan Krautwald (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-07-10 09:00


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3a5eb0$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
Hvordan var det Elvis
> sagde... 50.000.000 Elvis Fan's can't be wrong.... Og i siger, Beatles er
> de største.... Så har de jo allerede leveret mere end halvdelen selv... Så
> jo, 100 Mio, er nok lidt lavt sat.
>

Hvad er højest...et tordenskrald eller Rundetårn.
Det er tordnende helt ude på Lars Tyndskids Overdrev.
Ja Beatles var de største. Og skal jeg følge din argumentation, kan jeg
ligeså godt hævde, at den Beatles sang, der er indspillet i flest versioner,
nemlig Yesterday, er solgt i mindst en milliard eksemplarer.
Jeg opgiver.



Benny Mortensen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 12-07-10 13:17


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3acba2$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3a5eb0$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> Hvordan var det Elvis
>> sagde... 50.000.000 Elvis Fan's can't be wrong.... Og i siger, Beatles er
>> de største.... Så har de jo allerede leveret mere end halvdelen selv...
>> Så jo, 100 Mio, er nok lidt lavt sat.
>>
>
> Hvad er højest...et tordenskrald eller Rundetårn.
> Det er tordnende helt ude på Lars Tyndskids Overdrev.
> Ja Beatles var de største. Og skal jeg følge din argumentation, kan jeg
> ligeså godt hævde, at den Beatles sang, der er indspillet i flest
> versioner, nemlig Yesterday, er solgt i mindst en milliard eksemplarer.
> Jeg opgiver.

Hvad er det, der er så svært... For at komme på den Amerikanske liste, skal
pladen udsendes i USA alene, i mindst 10 Mio Eksemplarer... Og den fik 19 *
Platin.
Dog er der noget underligt der, for det burde jo fortælle, at pladen alene i
USA blev solgt i 19 Mio eksemplarer... Alligevel skriver de, at hvert salg,
blev talt dobbelt, fordi det var et dobbelt album.... Så er vi tilbage ved
9,5 Mio albums.... Og altså lige dårligt nok, minimumstallet, for at komme i
betragtning til listerne...
Jeg antager, at tallet på listen, kun gælder første udsendelse... Siden er
der jo så vist kommet 4 eller 5 genoptryk... Hvor specielt den Tyske DMM
udgave blev en vældig exportvare til USA... + Selvfølgelig CD udgaven der
kom i 1987....

Så når alt kommer til alt, tror du så ikke The Beatles selv leverer, mindst
25% af de 100 Mio jeg skrev i første omgang... Og det vel egentligt, bare i
USA alene.

At Yesterday, er den der er lavet i flest versioner... Det tror jeg ikke jeg
vil modsætte mig. Det lyder vældigt rigtigt.... Og jeg tror egentligt, de
begge kommer meget højere, end vi går og tror... Som jeg skrev... De 100
Mio, er snarere alt for lavt, end for højt.

Så hvad er højest... Rundetårn, eller Tordenskraldet ???

M.V.H....Benny..



Ukendt (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-10 11:47

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3a575f$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror nævnte
> nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en Beatles sang.

Sangen har oprindelig aldrig været udgivet i hverken UK eller USA på single,
men blev senere udgivet i USA (1976) med "Julia" som b-side, dog uden på
nogen måde at toppe.
Nummeret har faktisk toppet i følgende lande: Østrig, Japan, Australien og
Schweiz, hvilket dog ikke kan siges at gøre det til et verdenshit, eller
rykke ret meget ved det samlede salg.

En cover-version med bandet "Marmalade" nåede faktisk nr. 1 på UK charts i
1969, og desuden i Norge. Denne version solgte ½ mill i UK, og 1 mill. på
verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af nummeret.

Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?



Allan Krautwald (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-07-10 13:06


"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3af2b2$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> En cover-version med bandet "Marmalade" nåede faktisk nr. 1 på UK charts i
> 1969, og desuden i Norge. Denne version solgte ½ mill i UK, og 1 mill. på
> verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af nummeret.
>
> Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?
>

Nu skal du være fair overfor statistikeren fra Nordjylland
Vi må vel med rette tage de eksemplarer med, der blev solgt af the White
Album. Så lad os være flinke og sige 10 millioner



Ukendt (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-10 15:22

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b053b$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu skal du være fair overfor statistikeren fra Nordjylland
> Vi må vel med rette tage de eksemplarer med, der blev solgt af the White
> Album. Så lad os være flinke og sige 10 millioner

Og der var 30 numre på White Album, så det må vel i samme ånd være 333.333
pr. nummer



Allan Krautwald (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-07-10 15:34


"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b24e0$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Og der var 30 numre på White Album, så det må vel i samme ånd være 333.333
> pr. nummer
>

God pointe



Ukendt (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-10 17:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b27f5$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> God pointe

Aber immer

Forresten, så er her en interessant side:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3998301.stm





Martin Bak (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 12-07-10 17:30


"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b3d2b$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3b27f5$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> Forresten, så er her en interessant side:
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3998301.stm
>
Kommentarerne spænder vidt, må man sige. Enhver sit hadeobjekt

--
Martin
www.martinbak.dk/



Allan Krautwald (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-07-10 17:40


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b42e1$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3b3d2b$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c3b27f5$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>>
>> Forresten, så er her en interessant side:
>> http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3998301.stm
>>
> Kommentarerne spænder vidt, må man sige. Enhver sit hadeobjekt
>
> --

Ja det må man sige...jeg sender en spand lort til vedkommende, der skriver
at Imagine er den værste sang nogensinde.
Om Obladi Oblada virkelig fortjener titlen som den værste nogensinde, er vel
noget af et spørgsmål, når man tænker på alt det møg, der kommer fra vore
sydlige naboer, men den der da sikkert blandt de 10 værste Beatles-sange
nogensinde, sammen med nogle andre McCartney-kvalmere + Ringo's 2 forsøg ud
i komposition fra Beatles-tiden



Ukendt (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-10 18:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b456c$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Om Obladi Oblada virkelig fortjener titlen som den værste nogensinde, er
> vel noget af et spørgsmål, når man tænker på alt det møg, der kommer fra
> vore sydlige naboer, men den der da sikkert blandt de 10 værste
> Beatles-sange nogensinde, sammen med nogle andre McCartney-kvalmere +
> Ringo's 2 forsøg ud i komposition fra Beatles-tiden

Ja, man behøver bare at lytte til dette stykke musikalske affald, sjovt nok
fra White Album:
http://www.youtube.com/watch?v=NdRgdiSizFE

Min søn skrev bedre musik da han var 4



Allan Krautwald (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-07-10 18:38


"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b4b1b$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, man behøver bare at lytte til dette stykke musikalske affald, sjovt
> nok fra White Album:
> http://www.youtube.com/watch?v=NdRgdiSizFE
>
> Min søn skrev bedre musik da han var 4
>
Hvorfor skulle du lige minde mig om det absolutte lavpunkt blandt John
Lennons ellers mange fremragende kompositioner



Ukendt (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-10 18:59

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b5322$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor skulle du lige minde mig om det absolutte lavpunkt blandt John
> Lennons ellers mange fremragende kompositioner

Hmm... Wiki påstår ellers at Starr har skrevet nummeret:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles_%28album%29

Anyway, vokalen alene er nok til at bringe det i toppen på min hadeliste.
For fucks sake, den mand kan altså ikke ramme en ren tone



Ukendt (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-10 19:00

"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b57db$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmm... Wiki påstår ellers at Starr har skrevet nummeret:
> http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles_%28album%29

Og jeg skal lære at læse overskrifter ;)



Allan Krautwald (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 12-07-10 19:11


"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b57db$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hmm... Wiki påstår ellers at Starr har skrevet nummeret:
> http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles_%28album%29
>
> Anyway, vokalen alene er nok til at bringe det i toppen på min hadeliste.
> For fucks sake, den mand kan altså ikke ramme en ren tone
>

Ja det er ham, der mishandler en ellers ringe sang.
Men det er altså Lennon, der skrev den
I mange år troede jeg det var McCartney, men sådan var det altså ikke.



Benny Mortensen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 12-07-10 23:57


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b27f5$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3b24e0$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Og der var 30 numre på White Album, så det må vel i samme ånd være
>> 333.333 pr. nummer
>>
>
> God pointe
>

Blev der færre Obladi'er af det ?

M.V.H....Benny..



Benny Mortensen (12-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 12-07-10 23:56


"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3b24e0$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3b053b$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Nu skal du være fair overfor statistikeren fra Nordjylland
>> Vi må vel med rette tage de eksemplarer med, der blev solgt af the White
>> Album. Så lad os være flinke og sige 10 millioner
>
> Og der var 30 numre på White Album, så det må vel i samme ånd være 333.333
> pr. nummer

Nu må du altså have mig undskyldt.... Der var tale om, at Obladi Oblada, var
solgt i mere end 100 Mio kopier... Uden skelen til noget som helst... Det
var hamrende ligegyldigt, om den var på en plade med Beatles, eller Klaus
Wunderlich.... Hvilket Allan så mente var totalt ude af proportioner....
Alene i USA solgte det vi kalder White Album 19 Mio kopier, på 155 uger...
Altså 3 af de godt og vel 40 år der er gået siden.... Og der er kommet 5
eller 6 nye udgivelser af White Album siden.... Dertil kommer The Beatles
1967-1970.... Hvor den også er med på, den solgte vist heller ikke specielt
dårligt, uanset hvilken udgivelse vi snakker om... Den var også med på
Golden Greatest Hits i 1970, som vist heller ikke solgte så ringe endda...
Og så selvfølgelig, for at det ikke skal være løgn, så er alt Beatles jo for
nyligt blevet genudsendt, for Gud ved hvilken gang, denne gang i en absolut
toptunet udgave... Så jo, mon ikke der er mere end rigeligt hold i
påstanden.... jeg er lige ved at tro de 100 Mio kopier er hjemme... Helt
uden at tage andre kunstnere til hjælp.... Jeg ville da også sige, alt andet
ville forbavse mig, det er trods alt ikke mere end 2,5 Mio kopier om året...

M.V.H....Benny..





Benny Mortensen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 13-07-10 00:54


"Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3af2b2$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3a575f$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror
>> nævnte nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en
>> Beatles sang.
>
> Sangen har oprindelig aldrig været udgivet i hverken UK eller USA på
> single, men blev senere udgivet i USA (1976) med "Julia" som b-side, dog
> uden på nogen måde at toppe.
> Nummeret har faktisk toppet i følgende lande: Østrig, Japan, Australien og
> Schweiz, hvilket dog ikke kan siges at gøre det til et verdenshit, eller
> rykke ret meget ved det samlede salg.
>
> En cover-version med bandet "Marmalade" nåede faktisk nr. 1 på UK charts i
> 1969, og desuden i Norge. Denne version solgte ½ mill i UK, og 1 mill. på
> verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af nummeret.
>
> Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?
>

Hej Alex

Nå ja, man kan jo vælge at læse tingene sådan som man vil.....
Men mon ikke at dette er hvad der kommer sandheden nærmest...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ob-La-Di,_Ob-La-Da

Så kan man vel lægge i det, hvad man vil....

Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest populære
numre på White Album...

Bonderøvslogik, eller ikke..

M.V.H....Benny..



Martin Bak (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-07-10 05:38


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3bab10$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3af2b2$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c3a575f$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror
>>> nævnte nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en
>>> Beatles sang.
>>
>> Sangen har oprindelig aldrig været udgivet i hverken UK eller USA på
>> single, men blev senere udgivet i USA (1976) med "Julia" som b-side, dog
>> uden på nogen måde at toppe.
>> Nummeret har faktisk toppet i følgende lande: Østrig, Japan, Australien
>> og Schweiz, hvilket dog ikke kan siges at gøre det til et verdenshit,
>> eller rykke ret meget ved det samlede salg.
>>
>> En cover-version med bandet "Marmalade" nåede faktisk nr. 1 på UK charts
>> i 1969, og desuden i Norge. Denne version solgte ½ mill i UK, og 1 mill.
>> på verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af
>> nummeret.
>>
>> Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?
>>
>>
>
> Hej Alex
>
> Nå ja, man kan jo vælge at læse tingene sådan som man vil.....
> Men mon ikke at dette er hvad der kommer sandheden nærmest...
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Ob-La-Di,_Ob-La-Da
>
> Så kan man vel lægge i det, hvad man vil....
>
> Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest populære
> numre på White Album...
>
>
Nej, det står der bestemt ikke. Der er citeret en fuldstændig subjektiv
vurdering fra musikjournalisten Richie Unterberger, der forøvrigt kun var 6
år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham (foruden dig selv) der
påstår at "Pauls granny shit" skulle være særlig populær.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Benny Mortensen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 13-07-10 09:00


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3bed7e$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3bab10$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Alex Linaa" <www.mosstock.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c3af2b2$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4c3a575f$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>> Overhovedet ikke, din antagelse bygger blot på den fejl, at du tror
>>>> nævnte nummer tilnærmelsesvis har indbragt det største beløb for en
>>>> Beatles sang.
>>>
>>> Sangen har oprindelig aldrig været udgivet i hverken UK eller USA på
>>> single, men blev senere udgivet i USA (1976) med "Julia" som b-side, dog
>>> uden på nogen måde at toppe.
>>> Nummeret har faktisk toppet i følgende lande: Østrig, Japan, Australien
>>> og Schweiz, hvilket dog ikke kan siges at gøre det til et verdenshit,
>>> eller rykke ret meget ved det samlede salg.
>>>
>>> En cover-version med bandet "Marmalade" nåede faktisk nr. 1 på UK charts
>>> i 1969, og desuden i Norge. Denne version solgte ½ mill i UK, og 1 mill.
>>> på verdensplan, hvilket er langt mere end Beatles selv har solgt af
>>> nummeret.
>>>
>>> Så mon ikke vi kan fastslå at bonderøvslogik nærmer sig en faktor 100?
>>>
>>>
>>
>> Hej Alex
>>
>> Nå ja, man kan jo vælge at læse tingene sådan som man vil.....
>> Men mon ikke at dette er hvad der kommer sandheden nærmest...
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Ob-La-Di,_Ob-La-Da
>>
>> Så kan man vel lægge i det, hvad man vil....
>>
>> Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest populære
>> numre på White Album...
>>
>>
> Nej, det står der bestemt ikke. Der er citeret en fuldstændig subjektiv
> vurdering fra musikjournalisten Richie Unterberger, der forøvrigt kun var
> 6 år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham (foruden dig selv) der
> påstår at "Pauls granny shit" skulle være særlig populær.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Hej Martin

Så skal du vist også lære at læse.... I øvrigt, var det Lennon selv, der
lavede den endelige udformning. Ved at spille indledningen, meget hurtigere
og meget højere, end Mc.Cartney egentligt havde skrevet den... Og sluttede
med ordene.... Sådan skal den spilles.... Og det blev den.

Nå ja, hvad pokker, Alex er da ikke ældre... Og man behøver da ikke være 103
år gammel, for at kunne se baglæns. Hvis det er en betingelse, hvor gammel
er du så egentligt selv.... Din hjemmeside fortæller kun, at du døjer med at
finde julestemningen.... Så det er da heldigt, at der er et stykke tid til
jul.

Nå ja, hvordan kan jeg da også finde på at påstå noget sådan.... Tja, jeg
var da trods alt ca 16 år gammel, da den udkom... Den blev forrygende
populær dengang, og pudsigt nok.... Det er den faktisk stadig.... Uanset
hvor uhyrligt, det så end må forekomme nogen.... Og det syntes jeg da
egentligt at Beatles selv underbygger helt utroligt godt.... Jeg indledte
med 100 Mio solgte kopier, uden skelen til kunstneren.... Bare melodien....
Og nu er vi endt med, at Beatles selv, har postet mere end de 100 Mio kopier
på gaden.... Ja okay... Jeg ved godt, at jeg indledningsvist skrev, snarere
for lavt sat, end for højt.... Men at det var så meget for lavt, at målet er
nået.... Helt uden at tage andre kunstnere til hjælp.... Kommer alligevel
lidt bag på mig.... Men jeg kan så forstå, at det kommer endnu mere bag på
resten af gruppen.... Bare ved at nævne 3 Beatles albums, er der
dokumenteret mere end 100 Mio kopier totalt... Og det så bidfast, så
bevisførelsen vil holde, selv i Højesteret.... Så er den populær ???.... Tja
døm selv...

M.V.H....Benny..





Martin Bak (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-07-10 09:10


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3c1d18$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>>
>>> Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest
>>> populære numre på White Album...
>>>
>>>
>> Nej, det står der bestemt ikke. Der er citeret en fuldstændig subjektiv
>> vurdering fra musikjournalisten Richie Unterberger, der forøvrigt kun var
>> 6 år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham (foruden dig selv) der
>> påstår at "Pauls granny shit" skulle være særlig populær.
>>
>>
>
> Hej Martin
>
> Så skal du vist også lære at læse....
>
Hvor på siden, bortset fra henvisningen til Unterbergers mening står der, at
nummeret var et af de mest populære på "The White Album"?
>
> I øvrigt, var det Lennon selv, der lavede den endelige udformning. Ved at
> spille indledningen, meget hurtigere og meget højere, end Mc.Cartney
> egentligt havde skrevet den... Og sluttede med ordene.... Sådan skal den
> spilles.... Og det blev den.
>
Det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. At Lennon fandt på en lille
forbedring af introet er ikke det samme som, at han pludselig syntes det var
en god sang. Den er da også langt under niveauet. Næsten lige så ringe som
"Dont pass me by", der dog efter min mening tager prisen for den værste
Beatles-sang ever.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Allan Krautwald (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 13-07-10 10:16


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3c1f5e$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>
> Det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. At Lennon fandt på en
> lille forbedring af introet er ikke det samme som, at han pludselig syntes
> det var en god sang. Den er da også langt under niveauet. Næsten lige så
> ringe som "Dont pass me by", der dog efter min mening tager prisen for den
> værste Beatles-sang ever.
>
Tværtimod. Lennon hadede den sang, men de hjalp jo hinanden i studioet når
tingene ikke var på plads. Og når man har hørt de tidligere versioner af
sangen, må man erkende at den blev marginalt bedre.
Ja Don't pass me by er en rædsel, ligesom iøvrigt Ringos anden Beatles
komposition Octopus's Garden.
Sjovt nok har han komponeret adskellige sange siden Beatles-tiden, der er
væsentligt bedre.
Men det er åbenbart som at kæmpe mod vindmøller, at argumentere mod Bennys
dumstædighed, når han først har sat sig noget i hovedet...men som gammel
jyde genkender jeg tendenserne (dog ikke fra mig selv)



Benny Mortensen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 13-07-10 10:45


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3c2ef5$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3c1f5e$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>>
>> Det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. At Lennon fandt på en
>> lille forbedring af introet er ikke det samme som, at han pludselig
>> syntes det var en god sang. Den er da også langt under niveauet. Næsten
>> lige så ringe som "Dont pass me by", der dog efter min mening tager
>> prisen for den værste Beatles-sang ever.
>>
> Tværtimod. Lennon hadede den sang, men de hjalp jo hinanden i studioet når
> tingene ikke var på plads. Og når man har hørt de tidligere versioner af
> sangen, må man erkende at den blev marginalt bedre.
> Ja Don't pass me by er en rædsel, ligesom iøvrigt Ringos anden Beatles
> komposition Octopus's Garden.
> Sjovt nok har han komponeret adskellige sange siden Beatles-tiden, der er
> væsentligt bedre.
> Men det er åbenbart som at kæmpe mod vindmøller, at argumentere mod Bennys
> dumstædighed, når han først har sat sig noget i hovedet...men som gammel
> jyde genkender jeg tendenserne (dog ikke fra mig selv)

Hej Allan

Jamen lad mig høre... Hvad er det, du vil bestride ????

Altså bare for at konstatere... Hvem af os, der er stædig

M.V.H....Benny..



Benny Mortensen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 13-07-10 10:43


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3c1f5e$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3c1d18$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>>>
>>>> Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest
>>>> populære numre på White Album...
>>>>
>>>>
>>> Nej, det står der bestemt ikke. Der er citeret en fuldstændig subjektiv
>>> vurdering fra musikjournalisten Richie Unterberger, der forøvrigt kun
>>> var 6 år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham (foruden dig
>>> selv) der påstår at "Pauls granny shit" skulle være særlig populær.
>>>
>>>
>>
>> Hej Martin
>>
>> Så skal du vist også lære at læse....
>>
> Hvor på siden, bortset fra henvisningen til Unterbergers mening står der,
> at nummeret var et af de mest populære på "The White Album"?
>>
>> I øvrigt, var det Lennon selv, der lavede den endelige udformning. Ved at
>> spille indledningen, meget hurtigere og meget højere, end Mc.Cartney
>> egentligt havde skrevet den... Og sluttede med ordene.... Sådan skal den
>> spilles.... Og det blev den.
>>
> Det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. At Lennon fandt på en
> lille forbedring af introet er ikke det samme som, at han pludselig syntes
> det var en god sang. Den er da også langt under niveauet. Næsten lige så
> ringe som "Dont pass me by", der dog efter min mening tager prisen for den
> værste Beatles-sang ever.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Hej Martin

Er det sådan, du altid gør.... Besvarer spørgsmål med spørgsmål ???? Besvar
nu lige dem, der er stillet til dig, før du fortsætter...

Hvis jeg skal finde noget på nettet, er det altid noget, en anden har
skrevet... Og uanset hvem det er, så ville du formodentligt drage det i
tvivl... Fordi det ikke passer sammen med din opfattelse.... Der er brugt
vendinger som Paul's Granny shit... Nå ja... Indrømmet, jeg holdt meget af
min bedstemor... Og altså helt ærligt... Ville hun høre Obladi Oblada, så
var det den, hun skulle høre, min eller andres mening om dette, ville i den
situation, være aldeles irrelevant. Og altså om det så var 100 Mio Granny'er
der købte Obladi oblada... Så var det stadig 100 Mio solgte kopier, og jeg
er helt sikker på, at The Beatles var 100% ligeglade med, om pengene kom fra
bedstemødre, eller teenagepiger.... Bedstemødre, har været teenagepiger, og
teenagepiger, er på vej til at blive bedstemødre.

Hvad der er den værste Beatles sang ever... ??????.... Aner det ikke... Men
jeg har heller ingen ide om, hvilken der er den bedste.... Faktisk er jeg
ikke engang sikker på, jeg har hørt dem alle endnu....

Faktisk udtaler jeg mig sjældent negativt om musik.... Det er vist kun
Deftones, der har fået en tommel 100% nedad herfra... Og det er helt og
aldeles baseret på musikken..... Øh undskyld larmen, for at kalde det musik,
vil være en fornærmelse af alle andre musikere...

M.V.H....Benny..





Martin Bak (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-07-10 11:25


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4c3c352a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c3c1f5e$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>> news:4c3c1d18$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>>>
>>>>> Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest
>>>>> populære numre på White Album...
>>>>>
>>>>>
>>>> Nej, det står der bestemt ikke. Der er citeret en fuldstændig subjektiv
>>>> vurdering fra musikjournalisten Richie Unterberger, der forøvrigt kun
>>>> var 6 år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham (foruden dig
>>>> selv) der påstår at "Pauls granny shit" skulle være særlig populær.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Hej Martin
>>>
>>> Så skal du vist også lære at læse....
>>>
>> Hvor på siden, bortset fra henvisningen til Unterbergers mening står der,
>> at nummeret var et af de mest populære på "The White Album"?
>>>
>>> I øvrigt, var det Lennon selv, der lavede den endelige udformning. Ved
>>> at spille indledningen, meget hurtigere og meget højere, end Mc.Cartney
>>> egentligt havde skrevet den... Og sluttede med ordene.... Sådan skal den
>>> spilles.... Og det blev den.
>>>
>> Det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. At Lennon fandt på en
>> lille forbedring af introet er ikke det samme som, at han pludselig
>> syntes det var en god sang. Den er da også langt under niveauet. Næsten
>> lige så ringe som "Dont pass me by", der dog efter min mening tager
>> prisen for den værste Beatles-sang ever.
>>
>> --
>> Martin
>> www.martinbak.dk/
>>
>>
>
> Hej Martin
>
> Er det sådan, du altid gør.... Besvarer spørgsmål med spørgsmål ????
> Besvar nu lige dem, der er stillet til dig, før du fortsætter...
>
>
Undskyld Benny, men der er mig bekendt ikke blevet stillet mig nogen
spørgsmål. Du påstod, at det fremgik af dit link at Obladi var et af de mest
populære numre på TWA, hvilket jeg gjorde opmærksom på ikke var sandt, men
at der derimod var en henvisning til en mening fra en eller anden tilfældig
journalist.
Men du påstod så at jeg havde brug for at lære at læse, hvilket naturligvis
får mig til at spørge dig, hvad det er du mener jeg ikke har læst?
Det er vel ikke så svært at forstå.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Benny Mortensen (13-07-2010)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 13-07-10 13:00


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:4c3c3f03$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> news:4c3c352a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4c3c1f5e$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>>> news:4c3c1d18$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>>>>>
>>>>>> Men der står jo rent faktisk, at Obladi Oblada, er et af de mest
>>>>>> populære numre på White Album...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> Nej, det står der bestemt ikke. Der er citeret en fuldstændig
>>>>> subjektiv vurdering fra musikjournalisten Richie Unterberger, der
>>>>> forøvrigt kun var 6 år gammel da nummeret udkom, og det er alene ham
>>>>> (foruden dig selv) der påstår at "Pauls granny shit" skulle være
>>>>> særlig populær.
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> Hej Martin
>>>>
>>>> Så skal du vist også lære at læse....
>>>>
>>> Hvor på siden, bortset fra henvisningen til Unterbergers mening står
>>> der, at nummeret var et af de mest populære på "The White Album"?
>>>>
>>>> I øvrigt, var det Lennon selv, der lavede den endelige udformning. Ved
>>>> at spille indledningen, meget hurtigere og meget højere, end Mc.Cartney
>>>> egentligt havde skrevet den... Og sluttede med ordene.... Sådan skal
>>>> den spilles.... Og det blev den.
>>>>
>>> Det kan jeg ikke se har noget med sagen at gøre. At Lennon fandt på en
>>> lille forbedring af introet er ikke det samme som, at han pludselig
>>> syntes det var en god sang. Den er da også langt under niveauet. Næsten
>>> lige så ringe som "Dont pass me by", der dog efter min mening tager
>>> prisen for den værste Beatles-sang ever.
>>>
>>> --
>>> Martin
>>> www.martinbak.dk/
>>>
>>>
>>
>> Hej Martin
>>
>> Er det sådan, du altid gør.... Besvarer spørgsmål med spørgsmål ????
>> Besvar nu lige dem, der er stillet til dig, før du fortsætter...
>>
>>
> Undskyld Benny, men der er mig bekendt ikke blevet stillet mig nogen
> spørgsmål. Du påstod, at det fremgik af dit link at Obladi var et af de
> mest populære numre på TWA, hvilket jeg gjorde opmærksom på ikke var
> sandt, men at der derimod var en henvisning til en mening fra en eller
> anden tilfældig journalist.
> Men du påstod så at jeg havde brug for at lære at læse, hvilket
> naturligvis får mig til at spørge dig, hvad det er du mener jeg ikke har
> læst?
> Det er vel ikke så svært at forstå.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Hej Martin

Jo det gjorde der da.....

Du gjorde journalistens alder til et problem....

Så hvor gammel er du... ????

Hvor tilfældig han er, har jeg ingen ide om... For egentligt er hans mening
jo aldeles uden betydning... Både for dig og mig... Dog med den lille twist,
at jeg ser ingen grund til at være uenig med ham... Det gør du åbenbart...
Obladi Oblada, er måske The Beatles dårligste nummer... Skal ikke kunne sige
det... Men det er helt og absolut, et af denne verdens mest kendte
musikstykker... Jeg tror ikke, jeg kender nogen, der ikke kender det. At der
så åbenbart er en masse mennesker, der elsker at hade det... Ja ja, dem om
det....

Men så vidt jeg husker, er han da vist på allmusic, og de plejer da vist at
være ganske respekteret... Men det kan selvfølgelig godt være jeg tager
fejl...
Men skidt, du kan slå det efter, det var vist på wikipedia siden var... Så
hvor troværdig den er, afhænger vist i dette tilfælde af, hvem af os den er
enig med ))

M.V.H....Benny..





Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 09:03


"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
news:4c357702$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du er ikke rask.

Jeg ved det godt, men det er ved at være ovre. Det er noget influenza-noget.

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 17:18


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4c358637$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Det er noget influenza-noget.

Lad os da lige snuppe over hvilke plader BEATLES´s havde som sine mest
solgte hit 1963-70. Vi holder os til dem der nåede 5. pladsen og op til 1.
pladsen i alle årene

She loves you
I want hold your hand
A hard days night
Cant by me love
Love me do
Help
I feel fine
Ticket toride
We can work it out
Daytripper
Yellow submarine
Eleanor Rigby
All you need is love
Hey Jude
Hello goodbye
Let it be

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (08-07-2010)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 08-07-10 17:20


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4c35fa1a$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> She loves you
> I want hold your hand
> A hard days night
> Cant by me love
> Love me do
> Help
> I feel fine
> Ticket toride
> We can work it out
> Daytripper
> Yellow submarine
> Eleanor Rigby
> All you need is love
> Hey Jude
> Hello goodbye
> Let it be

Oversigt fra OZ-NETs meget omfattende hitliste database. Specialoversigten
over "Top 30 Number One Hit Singles"

Hilsen Åge


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste