/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda CB750 Four K7 fra 1976
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-10 10:28

Jeg har fundet ud af at min Honda er en CB 750 Four K7 fra 1976, hvis det
gør det nemmere at svare på, om det er
muligt, at bruge en komplet forgaffel med fælge og skive fra en Honda CBR
600 fra 90'erne eller evt. fra en Honda CX 500 fra '78, sådan uden de store
problemer??

Mange hilsner
Morten


 
 
LasseNC (30-06-2010)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 30-06-10 11:32

On 30 Jun., 11:27, "Morten" <m0bst3r.g4ngst3r(a)gmail.com> wrote:
> Jeg har fundet ud af at min Honda er en CB 750 Four K7 fra 1976, hvis det
> g r det nemmere at svare p , om det er
> muligt, at bruge en komplet forgaffel med f lge og skive fra en Honda CBR
> 600 fra 90'erne eller evt. fra en Honda CX 500 fra '78, s dan uden de store
> problemer??
>
> Mange hilsner
> Morten

Jeg tror du søger et lidt for specifikt svar. Det er meget snævert kun
at spørge om de årgange/modeller der. Og så vidt jeg ved er der ikke
mange brugere her på gruppen der kører en /4, og endnu færre der har
en forgaffel fra en CX '78'er på ;)

Hvad er det du ønsker at opnå? Kan det evt. opnåes med den originale
gaffel?

Jeg ville tilmelde mig forummet her:

http://forums.sohc4.net/

Et specifikt /4 forum, der vil dine chancer for et kvalificeret svar
været steget med 4 til 90 milliarder :)

Armand (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-10 21:44

Morten skrev:
> Jeg har fundet ud af at min Honda er en CB 750 Four K7 fra 1976, hvis
> det gør det nemmere at svare på, om det er
> muligt, at bruge en komplet forgaffel med fælge og skive fra en Honda
> CBR 600 fra 90'erne eller evt. fra en Honda CX 500 fra '78, sådan uden
> de store problemer??
>
"komplet" vil sikkert betyde incl. gaffel-broerne, eftersom at du skal
lede grundigt for at finde en forgaffel der matcher K7'erens Ø35 teleskop!
CBR'en kører med 16" forhjul der er bredere end K7'erns originale
bagdæks-dimension, så dét kan man ikke regne med at ville give
pålidelige køreegenskaber :-|
CX kører med Ø33 teleskop opg en sådan ned-dimensionering af de i
forvejen ikke voldsomme 70'er-stelkomponenter er ikke tilrådelig.

Tilsyneladende har CX500 Costum Ø35mm teleskop, så en forgaffel fra en
sådan kunne være en mulighed.
Teleskopets inderrør er et stykke længere, men dét kan klares v.h.a.
simpelt gennemstik af den øvre bro.
Tilbage er så at alle CX'erne kører med Honda's første bud på 'støbte'
fælge: Comstar'ene, der vil afvige voldsomt fra K7'erens bagfælg med
mindre at den i mellemtiden ér blevet 'moderniseret' på det felt!?

Et andet bud på Ø35 teleskop er en CB750 Bol d'Or; men så er du ude i
noget med fornyelse af bremssystemet også, derved at dén har dobbelt
skivebremse og forøvrigt også Comstar-fælg

--
Armand.

Cykellapper (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 30-06-10 23:04

Armand wrote:

> Et andet bud på Ø35 teleskop er en CB750 Bol d'Or; men så er du ude i
> noget med fornyelse af bremssystemet også, derved at dén har dobbelt
> skivebremse og forøvrigt også Comstar-fælg

Jeg synes at erindre, at min CX også havde dobbelt skivebremse. Ikke at den
dermed på nogen måde, efter nutidsstandard, kunne bremse. Måske er det netop
dét, Morten eftersøger?


--
Preben Mortensen
(Cykellapper)
- und ex-gussrad-wixer


Armand (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-10 23:25

Cykellapper skrev:
> Armand wrote:
>
>> Et andet bud på Ø35 teleskop er en CB750 Bol d'Or; men så er du ude i
>> noget med fornyelse af bremssystemet også, derved at dén har dobbelt
>> skivebremse og forøvrigt også Comstar-fælg
>
> Jeg synes at erindre, at min CX også havde dobbelt skivebremse. Ikke at
> den dermed på nogen måde, efter nutidsstandard, kunne bremse. Måske er
> det netop dét, Morten eftersøger?
>
>
Det havde den også - til forskel for den efter-kommende Costum!

Og du har ret: Vi kender jo ikke indfaldsvinklen som LasseNC også påpeger!

--
Armand.

Cykellapper (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 03-07-10 12:16

Armand wrote:
> Cykellapper skrev:
>> Jeg synes at erindre, at min CX også havde dobbelt skivebremse. Ikke
>> at den dermed på nogen måde, efter nutidsstandard, kunne bremse.
>> Måske er det netop dét, Morten eftersøger?
>>
>>
> Det havde den også - til forskel for den efter-kommende Costum!



Det havde jeg ikke lige lagt mærke til. Nå - men det er altid dejligt at få
bekræftet en fordom: At chopper/custom-cyklerne er totalt uanvendelige

.... hvilket ham der HD-sælgeren for nyligt cementerede, da han mente at ABS
var overflødigt på en Harley. Særdeles underholdende

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)


Hans Paulin (6310) (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 03-07-10 17:40

Cykellapper har bragt dette til verden:
> Armand wrote:
>> Cykellapper skrev:
>>>
>> Det havde den også - til forskel for den efter-kommende Costum!
>
>
> Det havde jeg ikke lige lagt mærke til. Nå - men det er altid dejligt at få
> bekræftet en fordom: At chopper/custom-cyklerne er totalt uanvendelige
>
> ... hvilket ham der HD-sælgeren for nyligt cementerede, da han mente at ABS
> var overflødigt på en Harley. Særdeles underholdende

Link?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Cykellapper (05-07-2010)
Kommentar
Fra : Cykellapper


Dato : 05-07-10 06:21

Hans Paulin (6310) wrote:

>> ... hvilket ham der HD-sælgeren for nyligt cementerede, da han mente
>> at ABS var overflødigt på en Harley. Særdeles underholdende
>
> Link?


http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/mcanmeldelse/article969393.ece


--
Preben Mortensen
(Cykellapper)


Hans Paulin (6310) (05-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 05-07-10 08:30

Følgende er skrevet af Cykellapper:
> Hans Paulin (6310) wrote:
>
>>
>> Link?
>
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/mcanmeldelse/article969393.ece

"...På begge motorcykler er der kun en skivebremse for og en bag. Og
ingen ABS. Især på den over 300 kg tunge Fat Boy er det markant svært
at bremse hurtigt, selv når alle kræfter bruges på at bremse. Er det
o.k. i dag?

»Sådan er det bare. En Harley-Davidson er ikke og bliver ikke som alle
andre motorcykler. Motoren skal se ud og lyde på en bestemt måde, og
eksempelvis skal en Fat Boy og hele Soft Tail-serien bare have en
skive.

Men der er jo også den fordel, at så behøver du ikke ABS, for den
blokerer ikke forhjulet«, siger direktør Lars Kildholdt, Caps
Copenhagen, der er autoriseret Harley-Davidson-forhandler."

LOL

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Dennis Hellan Peders~ (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 03-07-10 23:07



"Cykellapper" <preben_xfjernx_@cykellapper.dk> skrev i meddelelsen
news:4c2f1c07$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ... hvilket ham der HD-sælgeren for nyligt cementerede, da han mente at
> ABS var overflødigt på en Harley. Særdeles underholdende


Manden har jo ret!, _jeg_ har ikke prøvet en Harley der kunne blokere nogle
af hjulene


--
Mvh.
Dennis Pedersen
'07 Kawasaki Versys ABS
'06 Kawasaki ER-6n ABS (Fruens)
'91 Honda CBR600F (Knægtens)


Ukendt (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-10 08:43

@LasseNC - Har været inde på forum du gav link til, det ser ud som det
rigtigte sted.
----
Egentligt er det fordi mine rør i forgaflen har fået lidt rust, så den river
pakningerne, så tænkte jeg, at jeg ville prøve lidt nyt samtidigt. Men også
til overkommelige pris, for rørerne kan jeg altid købe...
Jeg vil så muligvis også prøve at skfite bagsvinger og lign. for lidt ekstra
sikkerhed som skivebremser er ikke at kimse af

Tak for alle kommentarer

Ha' en god sommer


Hans Paulin (6310) (03-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 03-07-10 10:03

Morten kom med følgende:
> @LasseNC - Har været inde på forum du gav link til, det ser ud som det
> rigtigte sted.
> ----
> Egentligt er det fordi mine rør i forgaflen har fået lidt rust, så den river
> pakningerne, så tænkte jeg, at jeg ville prøve lidt nyt samtidigt. Men også
> til overkommelige pris, for rørerne kan jeg altid købe...

I "gamle dage"tm anbefalede man at rense rusthullerne med oxalsyre,
spartle med grundmaling, slibe med smergellærred og skifte
simmerringene.

Efterfølgende kan man så montere de gummibælge der burde have siddet på
stedet fra starten af

Been there...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Armand (15-07-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-07-10 19:54

Morten skrev:
>
>
> ..... Jeg vil så muligvis også prøve at skifte bagsvinger og lign.
>
Dén skal du ihvertfald ikke hente på en CX

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste