Dårlige frø?
Fra : Tom Andersen

Dato : 28-06-10 21:16

Hej

Efter et travlt og sent forår i køkkenhaven kan jeg konstatere, at det er
den dårligste spireevne jeg nogensinde har oplevet.
Pastinak, persillerod og selv ærter har jeg måttet så om. Alle fra en
dominerende leverandør i Dansk Supermarked.

Har I oplevet noget tilsvarende?
Har I gode erfaringer med frøkøb på nettet og hvor?

Tom

Fra : ebbe hansen

Dato : 29-06-10 16:04

On Mon, 28 Jun 2010 22:15:36 +0200, "Tom Andersen" <ingen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>dominerende leverandør i Dansk Supermarked.
>
>Har I oplevet noget tilsvarende?
>Har I gode erfaringer med frøkøb på nettet og hvor?

http://www.primafroe.dk/ super spireevne og super service
mvh Ebbe

Fra : Tom Andersen

Dato : 30-06-10 19:13

"ebbe hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> http://www.primafroe.dk/ super spireevne og super service

Jeg takker.

Tom

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-06-10 18:36

wrote:

> [...]
>Pastinak, persillerod og selv ærter har jeg måttet så om. Alle fra en
>dominerende leverandør i Dansk Supermarked.

Hvem leverer frø til dem nu om stunder?

Det kan måske skyldes at de har det lidt varmt i deres butikker - frø
skal jo helst opbevares køligt. Ved ikke helt om det kan være derfor,
men jeg kan huske et år hvor jeg selv havde købt en del frø, vist nok
via postordre/nettet, som så lå på køkkenbordet i mange uger inden de
blev sået - og de spirede dårligt.

Men foråret har jo også været lidt koldt og jorden har været længe om at
blive rigtig varm - det vil også nedsætte spireevnen, især hvis du har
sået tidligt.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Tom Andersen

Dato : 30-06-10 19:12

> On Mon, 28 Jun 2010 22:15:36 +0200, "Tom Andersen" <ingen@mail.dk>

> Hvem leverer frø til dem nu om stunder?

Weibulls

> Det kan måske skyldes at de har det lidt varmt i deres butikker - frø
> skal jo helst opbevares køligt. Ved ikke helt om det kan være derfor,

Bilka i Odense har haft samme indretning i en del år, så det er næppe
opbevaringen i butikken.

> Men foråret har jo også været lidt koldt og jorden har været længe om at
> blive rigtig varm - det vil også nedsætte spireevnen, især hvis du har
> sået tidligt.

Jeg har trukket såningen til jorden var bekvem.
En kollega har haft samme oplevelse med frø fra samme butik.

Jeg tror bare, at jeg må prøve on-linehandel næste år - og så avle mere frø
selv

Tom