MS Windows
briani 27239
Deaktivering af "Windows Resume Loader" (W~
Fra : Per Jensen

Dato : 28-06-10 21:14

Hej.

Jeg har et problem med en Win7 install jeg har på en Mac Mini, der
sidder i min bil.

Af uforklarlige årsager, går min hibernation-fil i skuddermudder en gang
imellem (eller rettere sagt, det påstår Windows at den gør)

Ved opstart efter sådan en defekt hibernation starter maskinen med en
sort skærm, hvor jeg kan vælge at slette hibernation-data og starte,
eller forsøge at genoprette.

Jeg har intet tastatur i bilen, alt styres via touchscreen, så det er af
gode grunde svært at betjene enter-tasten eller evt. piletaster.

Hvad hævlede har M$ tænkt sig hvis man installerer Win7 på en Tablet-PC
der ikke har noget tastatur, blot en Touchskærm ??? Skal man så finde et
tastatur frem så man kan fortælle windows hvad den skal foretage sig ?
Det virker fuldstændigt sindssygt!

Er er nogen der ved om jeg på nogen måde kan undgå at dette sker ?

Problematikken med at denne "Windows Resume Loader" viser sig er iøvrigt
instroduceret efter en komplet geninstallation af Win7 på maskinen,
måske er det en Windows update ting der har smadret den - det vides ikke...

Uanset hvad det skyldes, så er det altså ikke så skarpt at maskinen
starter op i en tilstand, som man ikke kan komme ud af, uden et tastatur.

Hvad gør systemudviklere der bygger Embeddede systemer ?

// Per.

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-06-10 21:53

Den 28-06-2010 22:14, Per Jensen skrev:
> Ved opstart efter sådan en defekt hibernation starter maskinen med en
> sort skærm, hvor jeg kan vælge at slette hibernation-data og starte,
> eller forsøge at genoprette.

-- Klip --
> Er er nogen der ved om jeg på nogen måde kan undgå at dette sker ?

Det nemmeste er at slå dvale helt fra. Det gøres ved at køre disk
oprydning som administrator, og derefter vælge at slette dvalefilen. Du
sparer så diskplads, og dvale fungere efterfølgende ikke, før du slår
det til igen. (Hvilket du naturligvis bare lader være med)

En anden måde at dvale fra, er at køre følgende i en administrator
prompt. (Højreklik på kommando prompt ikonet, og vælg kør som administrator)

powercfg /hibernate off

Kan slås til igen, ved at erstatte off med on.

- Chano Andersen

Fra : Per Jensen

Dato : 29-06-10 11:58

On 28/06/10 22.53, Chano Andersen wrote:

> Det nemmeste er at slå dvale helt fra.

Dvs at jeg skal vente på at Win7 starter på en frisk ved hver gang jeg
starter bilen, jeg skal så starte Garmin navi, Centrafuse osv hver gang,
og den husker ikke hvor den var nået til på min playliste osv.. Nej du,
det er sku ikke en mulighed!

Det har virket før, det er bare det der irriterer mig!

Jeg geninstallerer maskinen igen igen igen, latterlige M$-lort!

// Per.

Fra : Kurd

Dato : 29-06-10 13:40

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det har virket før, det er bare det der irriterer mig!
>
> Jeg geninstallerer maskinen igen igen igen, latterlige M$-lort!

Du er sikker på, det ikke er dig, der er latterlig lort?

Fra : Per Jensen

Dato : 29-06-10 14:02

On 29/06/10 14.40, Kurd wrote:

> Du er sikker på, det ikke er dig, der er latterlig lort?

Rimelig sikker, ja.

Maskinen sættes i dvale ved at power knappen trykkes ind, windows går i
dvale og slukker maskinen. Jeg kan ikke rigtig gøre det anderledes.

Når windows så under boot påstår at hibernation gik i koks, ja så får
jeg valget at bruge mit tastatur (som jeg ikke har) eller at sidde og se
dum ud.

Hvis f.eks. at maskinen starter normalt, og opstarten afbrydes, så får
man ved næste boot en mulighed for at starte i fejlsikret tilstand mm.
og der er en 20 sekunders timeout, skide smart! - Hvorfor har M$ ikke
implementeret dette ved "Resume Loader" ? Det er mig en gåde!

Det ender sku nok bare med at jeg må smide en XP på, det er bare surt,
at den håndterer Hibernation markant dårligere end Win7.

// Per.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-06-10 14:26

Per Jensen <news@fjerneszapro.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Når windows så under boot påstår at hibernation gik i koks, ja så får
> jeg valget at bruge mit tastatur (som jeg ikke har) eller at sidde og se

Og du har udelukket det er hardwaren som fejler?

Dårlig sector på disk, dårlig RAM eller lign.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Jensen

Dato : 29-06-10 19:29

On 29/06/10 15.26, Bjarke Andersen wrote:

> Og du har udelukket det er hardwaren som fejler?

Jeps.

> Dårlig sector på disk, dårlig RAM eller lign.

Er testet, OS X kører iøvrigt som en mis på maskinen.

Det er simpelthen opstået efter en gen-install af windows (den halvårlige)

// Per.

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-06-10 23:07

Per Jensen skrev:

> Det er simpelthen opstået efter en gen-install
> af windows (den halvårlige)

Læste det lige som den halvdårlige

Mine windows-installationer holder dog i længere
tid, men bliver også vedligeholdt i alle ender og
kanter - det er jo en nødvendighed

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-06-10 16:14

On Tue, 29 Jun 2010 15:01:54 +0200, Per Jensen <news@fjerneszapro.dk>
wrote:

>Maskinen sættes i dvale ved at power knappen trykkes ind, windows går i
>dvale og slukker maskinen. Jeg kan ikke rigtig gøre det anderledes.

Jo, hold den inde i 4 sekunder så slukker den helt.

> [...]
>og der er en 20 sekunders timeout, skide smart! - Hvorfor har M$ ikke
>implementeret dette ved "Resume Loader" ? Det er mig en gåde!

Hvad skulle det hjælpe dig? Du siger du ikke har tastatur sat til så
du ville ikke kunne vælge noget andet fra menuen.

Du har formentlig fejl på din HD. En HD er beregnet til et kabinet der
er rimeligt stationært. En bil kommer ud for en del hårde stød som en
arbejdende HD ikke har særlig godt af.
Hvis du køber en solid state HD vil du komme ud over det problem, men
disse er meget dyre.

Køb eventuelt et trådløst tastatur som du kan have i handskerummet.
Jeg så et fra Microsoft i Elgiganten forleden til ca. 300, men der er
formentlig også kompakte tastaturer fra andre hvis man skulle være
Microsoft hader.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Per Jensen

Dato : 29-06-10 19:35

On 29/06/10 17.13, Jens Peter Karlsen wrote:

> Jo, hold den inde i 4 sekunder så slukker den helt.

Du tror ikke at jeg har været i kontrolpanel og _specifikt_ bedt om, at
maskinen går i dvale ? Jeg er godt klar over, at hvis jeg holder knappen
inde i 4 sekunder så slukker maskinen med et brag, og winbøvs lukkes
ikke korrekt ned.

> Hvad skulle det hjælpe dig? Du siger du ikke har tastatur sat til så
> du ville ikke kunne vælge noget andet fra menuen.

Hvad det skulle hjælpe mig ? Joh, så den selv fortsætter. (timeout, du ved)

> Du har formentlig fejl på din HD. En HD er beregnet til et kabinet der
> er rimeligt stationært. En bil kommer ud for en del hårde stød som en
> arbejdende HD ikke har særlig godt af.

Bla bla bla, jeg ved at disken har det adeles fint, og det er et rent
software-fænomen.

Iøvrigt, 2,5" diske er ualmindelige solide, hvis de ellers er monteret
korrekt!

> Hvis du køber en solid state HD vil du komme ud over det problem, men
> disse er meget dyre.

Næh, de er ikke ret dyre (ihvertfald ikke hvor jeg køber mine) men de er
alt for små til formålet.

> [...]
> Jeg så et fra Microsoft i Elgiganten forleden til ca. 300, men der er
> formentlig også kompakte tastaturer fra andre hvis man skulle være

Jeg HAR allerede trådløst tastatur, men det virker ikke før at Winbøvs
er startet og drivere er indlæst...

At have et keyboard der virker fra kold boot er også symptombehandling,
det er altså ikke ret fikst at skulle fjumre rundt, bare fordi at Dåse
har knækket sig.

Jeg tror bare at jeg ender med at smide en anden Dåse-verison på maskinen.

EOD.

// Per.