/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GSX 250, 17 eller 27 HK
Fra : Ukendt


Dato : 22-06-10 19:53

Jeg har rigget en 1984 Suzuki GSX 250 ES til, som datteren skal have at køre
på. Jeg synes ikke der er det skud i den, der burde være. Den går egentlig
meget godt, og tager fint omdrejninger, men jeg synes den burde kunne lidt
mere i bunden og mellemområdet. Topfarten er ikke meget mere end 110 km/t.
For en del år siden havde jeg selv en magen til, og jeg husker det som den
kunne lidt mere.

Hvordan ser man forskel på versionerne med hhv. 17 og 27 heste?
--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)


 
 
Per (22-06-2010)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-06-10 20:21

Ole Axelsen wrote:
> Jeg har rigget en 1984 Suzuki GSX 250 ES til, som datteren skal have
> at køre på. Jeg synes ikke der er det skud i den, der burde være. Den
> går egentlig meget godt, og tager fint omdrejninger, men jeg synes
> den burde kunne lidt mere i bunden og mellemområdet. Topfarten er
> ikke meget mere end 110 km/t. For en del år siden havde jeg selv en
> magen til, og jeg husker det som den kunne lidt mere.

Det har du ret i.

Jeg tog kørekort på sådan en og den kunne godt køre 130 km/t.

Er der ændret på gearingene ?

>
> Hvordan ser man forskel på versionerne med hhv. 17 og 27 heste?

Jeg erindrer ikke, at der blev solgt 17hk versioner i DK. Hvor har du det
fra med de 17 hk?

Det er den her du mener ikke ?

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25918

mvh. Per


Jens S., Esbjerg (23-06-2010)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 23-06-10 22:33

Der blev skrevet:

> Det er den her du mener ikke ?
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25918
****************

Jeg havde en omkring 1984. Den lignede ikke den på billedet, men var lidt
mere "firkantet" i det, a'la' nogle af 450'erne, som også fandtes i 2
versioner.

250'eren kørte iflg. speedometret ca. 140 km/t med 2 personer på (Og det så
nogle kilo siden
--
/Jens S., Esbjerg
SYM Fiddle 125, GS 500 F



Ukendt (24-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-10 17:07

"Jens S., Esbjerg" <NoRespond@a.dk> skrev i meddelelsen
news:4c227dfe$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> Der blev skrevet:
>
>> Det er den her du mener ikke ?
>>
>> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25918
> ****************
>
> Jeg havde en omkring 1984. Den lignede ikke den på billedet, men var lidt
> mere "firkantet" i det, a'la' nogle af 450'erne, som også fandtes i 2
> versioner.
>
> 250'eren kørte iflg. speedometret ca. 140 km/t med 2 personer på (Og det
> så nogle kilo siden


Ja, det er den. Den du havde var måske modellen før, den er lidt mere
kantet, men specifikationerne på motoren er de samme.
Jeg husker det også sådan at den jeg havde kunne rende i hvert fald 130
eller mere. Den her går fint 110, (med 1 person) men skal den højere op
kræver det lang tid, samt medvind og solen i ryggen.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.


aksel_k (26-06-2010)
Kommentar
Fra : aksel_k


Dato : 26-06-10 00:31

On 24 Jun., 18:06, "Ole Axelsen" <oleaxelsen ( a ) stenstrupmail.dk>
wrote:
> "Jens S., Esbjerg" <NoResp...@a.dk> skrev i meddelelsennews:4c227dfe$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Der blev skrevet:
>
> >> Det er den her du mener ikke ?
>
> >>http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25918
> > ****************
>
> > Jeg havde en omkring 1984. Den lignede ikke den på billedet, men var lidt
> > mere "firkantet" i det, a'la' nogle af 450'erne, som også fandtes i 2
> > versioner.
>
> > 250'eren kørte iflg. speedometret ca. 140 km/t med 2 personer på (Og det
> > så nogle kilo siden
>
> Ja, det er den. Den du havde var måske modellen før, den er lidt mere
> kantet, men specifikationerne på motoren er de samme.
> Jeg husker det også sådan at den jeg havde kunne rende i hvert fald 130
> eller mere. Den her går fint 110, (med 1 person) men skal den højere op
> kræver det lang tid, samt medvind og solen i ryggen.
>
> --
> Ole Axelsen. (5771)
> Der er fejl i min mailadresse.

Jeg har arbejdet med en lignende cykel, og symptomerne kunne tyde på
problemer med udstødningen. Originalt er der en samlekasse for de 2
afgangsrør under motoren, men hvis den er rustet væk, og man blot har
forlænget afgangsrørene til lydpotterne, vil der være forkert modstand
i udstødningssystemet, og så vil der ikke være bundtræk.
Enten skal motoren dyses om, eller der skal igen etableres en
samlekasse i stil med den originale i udstødningssystemet.
mvh

Ukendt (27-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-10 20:19

"aksel_k" <ak@kirkeby.net> skrev i meddelelsen
news:dfcd82dc-1823-4452-bfdc-9926ce46d4b2@c33g2000yqm.googlegroups.com...
On 24 Jun., 18:06, "Ole Axelsen" <oleaxelsen ( a ) stenstrupmail.dk>
wrote:
> "Jens S., Esbjerg" <NoResp...@a.dk> skrev i
> meddelelsennews:4c227dfe$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Der blev skrevet:
>
> >> Det er den her du mener ikke ?
>
> >>http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25918

>Jeg har arbejdet med en lignende cykel, og symptomerne kunne tyde på
>problemer med udstødningen. Originalt er der en samlekasse for de 2
>afgangsrør under motoren, men hvis den er rustet væk, og man blot har
>forlænget afgangsrørene til lydpotterne, vil der være forkert modstand
>i udstødningssystemet, og så vil der ikke være bundtræk.

Den kører med 2 i 1 udstødning, så der er slet ikke nogen mellempotte. Min
egen, som jeg havde for flere år siden kørte også med 2 i 1, så det
forklarer ikke forskellen, desværre.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste