MS Windows
briani 27239
CCleaner - brug?
Fra : JBJ

Dato : 15-06-10 22:58

Hejsa,

Jeg har brugt Ccleaner før, men aldrig rigtigt turde bruge register cleaner
funktionen - efter at det smadrede min reg db på min XP pc for nogle år
tilbage(og jo det var ccleaner der fjernede noget som den ikke skulle).

Så nu spørger jeg jer, hvilke ting der bør være valgt - på en Vista
laptop - for at være rimeligt sikker. Der er en del guider på nettet men
ikke nogen der rigtigt forklarer, hvordan tingene skal stå for at virke på
en Vista pc uden at forårsage skade.

Pr.standard er alle ting valgt - men taget i mende hvad der skete med min
XP Pc er jeg ikke lige sikker på disse.

Det er rigtigt at man kan lave en backup af reg db før man laver
ændringer - hvad der ikke er forklaret er hvordan man skal kunne gendanne
denne backup hvis man ikke længere kan komme ind i windows(det der skete
med min XP Pc). Og hvis man kan komme til at gendanne backupen, er man jo
tilbage hvor man startede - derfor ville det som sagt være rart hvis der
var en beskrivelse af hvordan tingene skulle stå på en Vista pc.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-06-10 23:35

Lav et gendannelsespunkt i Windows. Du kan altid vende tilbage til
dette ved hjælp af repair konsollen.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : h

Dato : 16-06-10 07:30

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Lav et gendannelsespunkt i Windows. Du kan altid vende tilbage til
> dette ved hjælp af repair konsollen.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Herudover tilbyder CC dig jo ved hver RegCleaning at gennem en bette
"fortryd-fil", og det bør du tage imod.

Fra : René

Dato : 16-06-10 09:24

"h" <Ingen_mail@adresse.eu> skrev i en meddelelse
> Herudover tilbyder CC dig jo ved hver RegCleaning at gennem en bette
> "fortryd-fil", og det bør du tage imod.

Jeg havde en backup fil fra cc-cleaner, den crashede min xp, og det var IKKE
muligt at gendanne backupfilen.. dvs den afviste at installere den.. derfor
cc-cleaner er god til at rydde op.. men når den laver lort i den så var det
lige vidt om man havde backup af registreringsdatasen eller ej (backet up
fra cc-cleaner) eneste der hjalp var ny install af systemet.

Jeg bruger ikke cc-cleaner mere, jeg har efterfølgende brugt revo
uninstaller http://www.revouninstaller.com/ til oprydning et par gange..
godtnok købe program.. men syntes det virker lidt mere proff.. (der er trial
periode)

Hilsen
René

Fra : h

Dato : 16-06-10 09:38

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> uninstaller http://www.revouninstaller.com/ til oprydning et par gange..
> godtnok købe program.. men syntes det virker lidt mere proff.. (der er

Jeg bruger (og har brugt i flere år) denne:
http://www.registry-repair-software.com/ og har derfor kun undtagelsesvis
brugt CC's "Rgeistreringsbaseoprenser". Jeg har heldigvis slet ikke haft
behov for CC's fortryd-fil.

Venligst
h.

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 16-06-10 12:15

Den 15-06-2010 23:58, JBJ skrev:
> [...]
> backupen, er man jo tilbage hvor man startede - derfor ville det som
> sagt være rart hvis der var en beskrivelse af hvordan tingene skulle stå

hej
der er en hjælp ,start ccleaner klik på indstillinger,klik på linket
..klik på FAO -where is the helpfile.
mvh
poul

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-06-10 21:43

JBJ skrev:

> [...]
> det smadrede min reg db på min XP pc for nogle
> år tilbage(og jo det var ccleaner der fjernede noget

Jeg bruger den mange gange hver eneste dag på
kunde-pc'er - og er aldrig nogensinde stødt på noget
problem, hverken i XP, Vista eller 7.

Den er installeret så den kører direkte fra mine usb-
penne, og bliver jævligt opdateret til nyeste version.

Endelig bruger jeg Eusing Free Registry Cleaner,
som går endnu dybere end Ccleaner.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ingelsen

Dato : 17-06-10 09:01

hvordan får du den til at køre direkte fra usb pennen??

Det kunne jeg rigtig godt bruge, jeg bruger den også tit på computere
og har heller aldrig oplevet den har ødelagt noget...

Hilsen Jan

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-06-10 09:42

Ingelsen skrev:

> hvordan får du den til at køre direkte fra
> usb pennen?

Ved at rette på drevbogstavet under installationen,
her kan du rette hele stien - min hedder:

e:\tools\ccleaner\

Jeg har også SuperAntiSpyware indtalleret på
samme måde, og øvrige værktøjer jeg bruger
ofte.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-06-10 10:15

"Ingelsen" <nej.tak@mail.dk> crashed Echelon writing

> hvordan får du den til at køre direkte fra usb pennen??
>
> Det kunne jeg rigtig godt bruge, jeg bruger den også tit på computere
> og har heller aldrig oplevet den har ødelagt noget...

Den kan hentes i "portable" version, ligesom så mange andre programmer også
kan.

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-06-10 23:28

Bjarke Andersen skrev:

> Den kan hentes i "portable" version

Hvor?

Jeg har blot brugt den normale version, hvor jeg
bare har rettet stien under installationen.

Det kan man med langt de fleste programmer.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-06-10 05:24

http://www.piriform.com/ccleaner/builds

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-06-10 23:57

Ivan V. Klattrup skrev:

> http://www.piriform.com/ccleaner/builds

Jamen, hvorfor det, når den mormale version
lader sig installere helt uden problemer?

Jeg bruger den 20-25 gange om dagen.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-06-10 07:06

Allan Vebel skrev:

>Jamen, hvorfor det

Hvorfor hente 3,2 MB når 1,1 MB kan gøre det ?
det er jo ren bloatware

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-06-10 21:58

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvorfor hente 3,2 MB når 1,1 MB kan gøre det?

Når den først er hentet hjem, er det da ligegyldigt,
installationen fylder det samme på pennen som
på harddisken

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-06-10 22:01

Allan Vebel skrev:

>Når den først er hentet hjem, er det da ligegyldigt

Du har ret i at det er ligegyldigt, for den skal slet ikke hentes hjem,
mage til elendigt programmerede bytes er svære at finde.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-10 07:02

"Allan Vebel" <spam@do.not> crashed Echelon writing

> Hvor?

Nu har Ivan linket direkte, men når du klikker download så kig nederst på
siden:

"Builds

We also offer a portable version for installing on USB thumb drives.
Visit the builds page to download. "

Desuden er der http://portableapps.com hvis man er interessert i yderligere
programmer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per

Dato : 18-06-10 08:07

Allan Vebel wrote:

> Hvor?
>
> Jeg har blot brugt den normale version, hvor jeg
> bare har rettet stien under installationen.
>
> Det kan man med langt de fleste programmer.

En anden løsningsmodel:

Jeg gør det, at jeg installerer programmet på min PC.

Så kopierer jeg hele mappen fra c:/programfiles/Ccleaner til USB nøglen - og
så virker det.

Mvh. Per

Fra : JBJ

Dato : 17-06-10 16:43

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilbage hvor man startede - derfor ville det som sagt være rart hvis der
> var en beskrivelse af hvordan tingene skulle stå på en Vista pc.

Jeg fandt en anden løsning og det hjalp, fra at opstart tog ca. 2-3 min, nu
tager det ca. 30 sec. før den er klar.

http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/166532-nbr-vista-tips-tweaks-guide.html

Fra : JBJ

Dato : 17-06-10 16:55

> [...]
>>

> Jeg fandt en anden løsning og det hjalp, fra at opstart tog ca. 2-3 min,
> nu tager det ca. 30 sec. før den er klar.

Og hvis du har en bærbar med Intel grafikkort kan du med sikkerhed slå
disse 3 fra i msconfig->start

igfxtray.exe
igfxpers.exe
hkcmd.exe

og hvis du ikke bruger windows media center kan du slå denne her fra

ehtray.exe

Fra : sls \(2770\)

Dato : 18-06-10 08:38

Nu når i snakker ccleaner, ved i om man kan få den til at opdatere sig selv
automatisk, istedet for at man skal hente ny version hver gang?

Mvh Sid

Fra : emjeppesen

Dato : 18-06-10 09:34

sls (2770) skrev:

>Nu når i snakker ccleaner, ved i om man kan få den til at opdatere sig selv
>automatisk, istedet for at man skal hente ny version hver gang?

Du har næppe prøvet selv at finde ud af det, men prøv under
Indstillinger.

Huilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Jack

Dato : 18-06-10 20:33

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen
> Nu når i snakker ccleaner, ved i om man kan få den til at opdatere sig
> selv automatisk, istedet for at man skal hente ny version hver gang?
>
> Mvh Sid

Den kan kun give besked

Fra : sls \(2770\)

Dato : 18-06-10 23:31