Hjælp ønskes.. hvem kan
Fra : Bo Lynnerup

Dato : 05-08-01 20:53

subj siger det meste.. jeg er ikke int. i flere how-to's med mindre der
findes en på dansk som er til at forstå for en fatsvag nubbi (sådan
føler jeg mig efter at have læste de første 20 how-to's)

Jeg vil meget gerne have en fungerende routening inkl nogen port
forwards oppe og køre på torsdag, da jeg får en kammy på besøg der gerne
skulle på nettet.

MVH
Bo Lynnerup
--
----------- Signature -----------
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>

Fra : Steen Suder

Dato : 05-08-01 20:36

Bo Lynnerup wrote:

> [...]
>
> Jeg vil meget gerne have en fungerende routening inkl nogen port
> forwards oppe og køre på torsdag, da jeg får en kammy på besøg der gerne

Skal du route skal du bruge 'route' kommandoen.

En dansk guide:
http://www.sslug.dk/linuxbog/

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 05-08-01 21:44

linket kender jeg godt.. ikke meget hjælp at hente der.. kan kun finde
eksempler, ikke en konkret udførelse af opsætningen..

mht til route.. så hjælper det mig ikke ret meget.. man route giver en
gang sort snak ligesom alt andet jeg har læst på..

/Bo

Fra : Steen Suder

Dato : 05-08-01 21:04

Bo Lynnerup wrote:

> [...]
>
> mht til route.. så hjælper det mig ikke ret meget.. man route giver en
> gang sort snak ligesom alt andet jeg har læst på..

route er ret en basal kommando og er ret gennemskuelig mht. funktion.
Hvis ikke du føler du dig hjemme i IP netværk vil det være svært at
finde hoved eller hale i iptables/ipchains/route etc.

Jeg skal se om jeg kan finde nogle links til noget IP netværksteori.

<KLIP - vil du ikke være venlig at læse
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : frank damgaard

Dato : 06-08-01 00:32

Bo Lynnerup <zeffez@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg vil meget gerne have en fungerende routening inkl nogen port
> forwards oppe og køre på torsdag, da jeg får en kammy på besøg der gerne
> skulle på nettet.

Er det ikke blot firewall og masquerading regler du skal have opsat.

Se http://www.sslug.dk/sikkerhed/ for eksempler.

--
mvh Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda/